cross czy endruro?
Posty: 9
• Strona 1 z 1
cross czy endruro?
Witam mam 16 lat 183 cm i 82 kg chciałbym kupić sobie motocykl do jeżdżenia po polnych drogach i po lesie nie będę brał udziału w żadnych zawodach. I tu mam pytanie jaki motocykl na takie tereny wybrać full cross czy enduro?, i jaką pojemność?, 2T czy 4T?, jak dotąd to jeździłem motorynką, wsk125, mz etz 150 na motor jestem wstanie przeznaczyć 4000 zł max 4500 zł, mieszkam na podkarpaciu i niewiem czy są tutaj gdzieś serwisy to takich motocykli, bo ja zadobrze na mechanice sie nie znam.
- byxu
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 3/7/2010, 09:40
- Lokalizacja: Rzeszów
omg ale doradzacie
d748sps a cr 250 juz na nic ??
dajcie spokój.
po 1 musisz dokladnie okreslic czy chcesz fulla czy enduro. na enduro wydaje sie mniej. na full crossa
duzo wiecej. enduro jest ciezszy i slabszy, full cross ma ostrego kopa. jak chcesz cos slabszego niezawodnego to np DT 125 jak mówi bostorn. jak cos mocniejszego w enduraku to moze jakis ktm moze cie bedzie stac na cos. np exc.... jezeli chcesz fulla to polecam yz cr rm a jaka pojemnosc to juz twoja decyzja.

dajcie spokój.
po 1 musisz dokladnie okreslic czy chcesz fulla czy enduro. na enduro wydaje sie mniej. na full crossa
duzo wiecej. enduro jest ciezszy i slabszy, full cross ma ostrego kopa. jak chcesz cos slabszego niezawodnego to np DT 125 jak mówi bostorn. jak cos mocniejszego w enduraku to moze jakis ktm moze cie bedzie stac na cos. np exc.... jezeli chcesz fulla to polecam yz cr rm a jaka pojemnosc to juz twoja decyzja.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Ja tam bym ci polecil bardziej enduraka bo ma homologacje i jest duzo tanszy w utrzymaniu ale i slabszy... ale do wydania nie masz za duzo i raczej nie bedziesz mial na remonty.
Derbi Senda SM | http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8
-
zarkanis96 - Świeżak
- Posty: 327
- Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
- Lokalizacja: JesteÅ›?
nie ma ze polecam to czy to. ja np wczesniej niechcialem enduraka bo ma zbedne kilogramy no i nie ma tego jadu. a kase na remonty bym mial. z kolei tak jak mówisz teraz przydala by mi sie homologacja. wiec szukam enduraka. ale wczesniej liczyl sie tylko full. jak kolega lubi ostrzej poszalec. to po co mu enduro ? ale to indywidualna kwestia. jeden woli dluzsze biegi ktos inny krótsze. itp itd. moze niech kolega zadajacy pytanko napisze cos wiecej. bo tak to mozemy wpisac w google motocykle do 4500 podac tu kilkanascie modeli i raz dwa bys sie zamotal. wiec musisz bardziej precyzyjnie sie okreslic. a jeszcze co do serwisów to na pewno gdzies sa
jakbys kupil 2T to nawet sam bys mógł robic remonty bo budowa silnika jest dziecinnie prosta - praktycznie to samo co w romecie.

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
myślałem nad full crossem 125 2T ale mam kilka pytań:
1.Ile taki cross w bdb stanie kosztuje?
2.Na co zwrócić uwagę przy kupnie?
3.Co ile mth robić remont?
4.Gdy już remontuję to co trzeba wymienić niewiem tłok,łożyska,wał korbowy?
5.Ile taki remont będzie kosztował?
6.Czy silnik w takim crossie jest bardzo skomplikowany czy dosyć prosty?
Mieszkam na podkarpaciu 15 km od Rzeszowa,
czy są tu jakieś serwisy do takich motocykli, bo ja średnio znam się na mechanice, z wymianą tłoka moze bym sobie poradził, ale zrobić kapitalny remont to już chyba nie
1.Ile taki cross w bdb stanie kosztuje?
2.Na co zwrócić uwagę przy kupnie?
3.Co ile mth robić remont?
4.Gdy już remontuję to co trzeba wymienić niewiem tłok,łożyska,wał korbowy?
5.Ile taki remont będzie kosztował?
6.Czy silnik w takim crossie jest bardzo skomplikowany czy dosyć prosty?
Mieszkam na podkarpaciu 15 km od Rzeszowa,
czy są tu jakieś serwisy do takich motocykli, bo ja średnio znam się na mechanice, z wymianą tłoka moze bym sobie poradził, ale zrobić kapitalny remont to już chyba nie
- byxu
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 3/7/2010, 09:40
- Lokalizacja: Rzeszów
1) zalezy od rocznika. za 4500 jakiegos starszego kupisz moze nawet w idealnym niemalze stanie. ale to zawsze dylemat - starszy lepszy czy mimo wszystko nowszy ale nieco bardziej wyeksploatowany.
2) pytanie które padalo tu milion razy tylko w dziale off road. a tyczy sie niemalze kazdego moto. poszukaj bylo. powiem tylko krótko na wszystko trzeba zwracac uwage
3) co ile mth. tu tez kwestia sporna. tez o tym bylo pisane nie raz. jedni mówi co 40 mth nowy tlok inni ze 60... mysle ze najlepszy sposób to samemu wyczaic. motor zawsze traci moc jak tlok jest na wykonczeniu. slabiej odpala. slabiej przyspiesza z dolu (nie rwie az tak) no i góra obrotowa jest slaba. jak kupisz w dobrym stanie to po wyczajeniu moto raz dwa obczaisz ze jednak mocy stracil. wtedy wymiana tloczka i smigasz dalej. co 2-3 tloki wymieniasz korbe czyli generalka silnika.
4) tak jak wyzej tlok czesto wymieniasz mniej wiecej co sezon. zalezy ile smigasz jak smigasz itp. co 2-3 tloki korbe czyli rozpolawianie silnika a jak juz to to lozyska na wale uszczelki uszczelniacze i reszta lozysk.
5) jezeli chodzi o 2T remonty nie sa drogie generalka silnika około 2 tysiecy. (korbowód uszczelki uszczelniacze tlok )
6) silnik jest jak budowa cepa. silnik jest jak w romecie. tyle ze ma jeszcze zawór wydechowy i wiadomo inna skrzynia biegów itp. powiem ci tak ja za 1 razem robilem remont i nie mialem zadnych problemów z rozebraniem i zlozeniem. wystarczy troche czasem pokombinowac i wszystko spoko sie uda. ale wiesz sa ludzie którzy nawet z ramy go nie wyjma
czy sa serwisy sam sobie zobacz. wpisz w google cos moze wyskoczy
my inaczej bysmy nie szukali. ale na pewno cos sie by znalazlo. widze ze z rzeszowa jestes ja mam 100 km do lublina nieco ponad drugi 100 do rzeszowa
wiec jakbys chcial robic remont w LBN jest dobry serwis moto-gp polecam.
2) pytanie które padalo tu milion razy tylko w dziale off road. a tyczy sie niemalze kazdego moto. poszukaj bylo. powiem tylko krótko na wszystko trzeba zwracac uwage
3) co ile mth. tu tez kwestia sporna. tez o tym bylo pisane nie raz. jedni mówi co 40 mth nowy tlok inni ze 60... mysle ze najlepszy sposób to samemu wyczaic. motor zawsze traci moc jak tlok jest na wykonczeniu. slabiej odpala. slabiej przyspiesza z dolu (nie rwie az tak) no i góra obrotowa jest slaba. jak kupisz w dobrym stanie to po wyczajeniu moto raz dwa obczaisz ze jednak mocy stracil. wtedy wymiana tloczka i smigasz dalej. co 2-3 tloki wymieniasz korbe czyli generalka silnika.
4) tak jak wyzej tlok czesto wymieniasz mniej wiecej co sezon. zalezy ile smigasz jak smigasz itp. co 2-3 tloki korbe czyli rozpolawianie silnika a jak juz to to lozyska na wale uszczelki uszczelniacze i reszta lozysk.
5) jezeli chodzi o 2T remonty nie sa drogie generalka silnika około 2 tysiecy. (korbowód uszczelki uszczelniacze tlok )
6) silnik jest jak budowa cepa. silnik jest jak w romecie. tyle ze ma jeszcze zawór wydechowy i wiadomo inna skrzynia biegów itp. powiem ci tak ja za 1 razem robilem remont i nie mialem zadnych problemów z rozebraniem i zlozeniem. wystarczy troche czasem pokombinowac i wszystko spoko sie uda. ale wiesz sa ludzie którzy nawet z ramy go nie wyjma

czy sa serwisy sam sobie zobacz. wpisz w google cos moze wyskoczy


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
a ja mowie tak w 125 sie nie pchaj bo z kasą nie wyrobisz jak jakieś zajeżdzone tarło kupisz,
w enduro DT 125 to może nie potwór ale na początek ideał
ewentualnie suzuki dr 500 przyjemna maszyna na początek dająca sporo zabawy i frajdy, ciężkie bo ciężkie ale w las, pola itp pojedziesz spokojnie
w enduro DT 125 to może nie potwór ale na początek ideał
ewentualnie suzuki dr 500 przyjemna maszyna na początek dająca sporo zabawy i frajdy, ciężkie bo ciężkie ale w las, pola itp pojedziesz spokojnie
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości