Kawasaki er5 - zablokowany silnik
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Kawasaki er5 - zablokowany silnik
Zablokował mi się silnik, tzn jak kręcę wałem korbowym to zarówno z jednej strony jak i z drugiej trafiam na jakąś blokadę.
Oto więcej szczegółów
Próbowałem wyregulować luz w zaworach w moim kawasaki er5.
PomagajÄ…c sobie manualem ( http://er5.atw.hu/letoltesek/Kawasaki_E ... al_ENG.pdf strona 97).
Zrobiłem tak: rozkręciłem górę motoru, ściągnąłem górny dekiel, ustawiłem z boku tarczę najpierw na "C" usiadłem na motorze i zacząłem mierzyć luz w zaworach po mojej prawej stronie. Najpierw te bliżej mnie "wlotowe" (0,13mm - 0,18mm) i później "wylotowe" (0,18mm- 0,23mm) i poprzestawiałem je tak żeby były w granicach tolerancji raczej na środku. To samo zrobiłem z zaworami z prawej strony (dla drugiego tłoka) oczywiście wcześniej przestawiając tarczę na "T". (nawet pozycje na kołach zębatych mi się zgadzały z rysunkiem).
Złożyłem motor i spróbowałem odpalić (na stronie 59 jest przełącznik systemu paliwowego, zapomniałem go przełączyć z res na on ale nie wiem czy to ma znaczenie).
Rozrusznik zapracował zakręcił maszyne kilka razy (nie włączyłem ssania) i silnik zgasł (pod koniec usłyszałem dziwny dźwięk ale ciężko go opisać). Doszliśmy do wniosku, że zgasł bo nie było ssania. Spróbowałem jeszcze raz odpalić. Zakręcił już mniej razy i zgasł. Od tego czasu próbowałem go jeszcze kilka razy uruchomić ale bez żadnego skutku tzn nawet nie słychać było, żeby rozrusznik go zakręcał.
Później zorientowałem się że rozrusznik działa tylko silnik w dwóch miejscach jest zablokowany i nie mogę go nawet ręcznie obracać (mogę obracać o kąt 90 stopni) i tak samo rozrusznik się tam blokuje.
W dodatku po którymś z pierwszych uruchomień przestała działać lampa z przodu. (Odkręcałem ją i sprawdzałem żarówkę ale wygląda w porządku tak samo z tyłu bezpieczniki w kostce)
Zaznaczę że patrzyłem czy nie rozładował się akumulator i próbowałem odpalić od drugiego motoru. Ale to zanim się zorientowałem że rozrusznik działa.
Cała impreza pewnie skończy się lawetą do serwisu.
Co to może być?
Czy zrobiłem coś źle?
Boję się że zatarłem jakoś silnik lub zniszczyłem zawory.
Czy ktoś z was miał styczność z podobnym problemem?
Oto więcej szczegółów
Próbowałem wyregulować luz w zaworach w moim kawasaki er5.
PomagajÄ…c sobie manualem ( http://er5.atw.hu/letoltesek/Kawasaki_E ... al_ENG.pdf strona 97).
Zrobiłem tak: rozkręciłem górę motoru, ściągnąłem górny dekiel, ustawiłem z boku tarczę najpierw na "C" usiadłem na motorze i zacząłem mierzyć luz w zaworach po mojej prawej stronie. Najpierw te bliżej mnie "wlotowe" (0,13mm - 0,18mm) i później "wylotowe" (0,18mm- 0,23mm) i poprzestawiałem je tak żeby były w granicach tolerancji raczej na środku. To samo zrobiłem z zaworami z prawej strony (dla drugiego tłoka) oczywiście wcześniej przestawiając tarczę na "T". (nawet pozycje na kołach zębatych mi się zgadzały z rysunkiem).
Złożyłem motor i spróbowałem odpalić (na stronie 59 jest przełącznik systemu paliwowego, zapomniałem go przełączyć z res na on ale nie wiem czy to ma znaczenie).
Rozrusznik zapracował zakręcił maszyne kilka razy (nie włączyłem ssania) i silnik zgasł (pod koniec usłyszałem dziwny dźwięk ale ciężko go opisać). Doszliśmy do wniosku, że zgasł bo nie było ssania. Spróbowałem jeszcze raz odpalić. Zakręcił już mniej razy i zgasł. Od tego czasu próbowałem go jeszcze kilka razy uruchomić ale bez żadnego skutku tzn nawet nie słychać było, żeby rozrusznik go zakręcał.
Później zorientowałem się że rozrusznik działa tylko silnik w dwóch miejscach jest zablokowany i nie mogę go nawet ręcznie obracać (mogę obracać o kąt 90 stopni) i tak samo rozrusznik się tam blokuje.
W dodatku po którymś z pierwszych uruchomień przestała działać lampa z przodu. (Odkręcałem ją i sprawdzałem żarówkę ale wygląda w porządku tak samo z tyłu bezpieczniki w kostce)
Zaznaczę że patrzyłem czy nie rozładował się akumulator i próbowałem odpalić od drugiego motoru. Ale to zanim się zorientowałem że rozrusznik działa.
Cała impreza pewnie skończy się lawetą do serwisu.
Co to może być?
Czy zrobiłem coś źle?
Boję się że zatarłem jakoś silnik lub zniszczyłem zawory.
Czy ktoś z was miał styczność z podobnym problemem?
- Harpoo
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 11/4/2010, 20:33
Nie chcę cię straszyć,ale prawdopodobnie rozsypało się koło magnesowe! Świadczy o tym fakt,że nie masz światła z przodu a co za tym idzie nie ma też ładowania
(obecnie borykam się z tym samym,ale u mnie padło uzwojenie)
ściągnij dekiel z lewej strony i zerknij,ale raczej nie będzie to przyjemny widok!
Oczywiście nie wiązał bym tego z ustawieniem zaworów-po prostu przypadek.
(obecnie borykam się z tym samym,ale u mnie padło uzwojenie)
ściągnij dekiel z lewej strony i zerknij,ale raczej nie będzie to przyjemny widok!
Oczywiście nie wiązał bym tego z ustawieniem zaworów-po prostu przypadek.
- Vikis4
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 12/7/2008, 14:25
Vikis4 napisał(a):Nie chcę cię straszyć,ale prawdopodobnie rozsypało się koło magnesowe! Świadczy o tym fakt,że nie masz światła z przodu a co za tym idzie nie ma też ładowania
(obecnie borykam się z tym samym,ale u mnie padło uzwojenie)
ściągnij dekiel z lewej strony i zerknij,ale raczej nie będzie to przyjemny widok!
Oczywiście nie wiązał bym tego z ustawieniem zaworów-po prostu przypadek.
Ale czy to nie jest tak, że skoro próbowałem odpalić po kablu od drugiego motoru to to powinno działać?
Światło z przodu jest pozycyjne tylko. Kierunkowskazy, światła stopu i światło z tyłu działają.
- Harpoo
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 11/4/2010, 20:33
Nie bardzo rozumiem ten "chaos" skoro blokuje ci silnik "na sucho" to coÅ› jest nie tak!
Czy jak podepniesz drugie ako moto kręci normalnie?
Może sprzęgiełko rozrusznika?
Uszczelka kosztuje ok. 15zł i na twoim miejscu dla świętego spokoju zajrzał bym pod niego!
Rozumiem,że moto nie odpala?
Czy jak podepniesz drugie ako moto kręci normalnie?
Może sprzęgiełko rozrusznika?
Uszczelka kosztuje ok. 15zł i na twoim miejscu dla świętego spokoju zajrzał bym pod niego!
Rozumiem,że moto nie odpala?
- Vikis4
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 12/7/2008, 14:25
Jak podpiąłem się do drugiego motoru to nic się nie zmieniło tzn dalej jest zablokowany.
Nie stawiałbym na rozrusznik skoro on też się blokuje w tym samym miejscu.
Motor nie odpala bo rozrusznik zatrzymuje się na tym samym kącie co przy ręcznym przekręcaniu.
Nie stawiałbym na rozrusznik skoro on też się blokuje w tym samym miejscu.
Motor nie odpala bo rozrusznik zatrzymuje się na tym samym kącie co przy ręcznym przekręcaniu.
- Harpoo
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 11/4/2010, 20:33
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości