Zobacz wątek - Początek - pierwszy motocykl - CB ER CBF Z ZR

Początek - pierwszy motocykl - CB ER CBF Z ZR

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Początek - pierwszy motocykl - CB ER CBF Z ZR

Postprzez Taishanfujun » 1/7/2010, 20:34

Witam! Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego motocykla i z racji, że jestem całkowicie zielony w tej kwestii postanowiłem zapytać o radę ;) Mam 178 cm. Motocykl ma mi służyć do jazdy po mieście, dojazdu na krótkich dystansach, czasem pewnie turystyki (czyli po prostu uniwersalny ;) ). Z tego co czytałem to zainteresowała mnie Honda CB 500 i Kawasaki ER-5, może hornet (choć chyba trochę za silny jak na początek). Który motocykl jest lepszy? Co polecacie http://www.scigacz.pl/Naked,za,10,000,z ... 11543.html - jak się uwarunkujecie do tych motocykli?Może macie jakieś inne propozycje?
Pozdrawiam i z góry dzięki za każdą pomocną opinię!
Ostatnio edytowano 19/9/2010, 11:09 przez Taishanfujun, łącznie edytowano 2 razy
Taishanfujun
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1/7/2010, 20:09
Lokalizacja: Podkarpackie


Postprzez Seba_ER5 » 1/7/2010, 21:29

Do CB500 sie nie odniose, ale ER5 fajnie sie jezdzilo. Tak samo rowno od dolu do samej gory ciagnela.
Ludzie narzekaja na hebel przedni (z tylu beben :D kola nie adlem rady zblokowac albo nie wiem nie chcialo mi sie hmm).
Duzo nie pali chyba max 5 jakos spalania nie odczuwalem. Pozycja wygodna ja mam 180. Tylko trzeba znalezc dobry egzemplarz.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Raczek_6 » 1/7/2010, 23:36

Lepiej poszukaj CB500, jest tańsza w serwisowaniu (regulacja luzów zaworowych płytki) i dodatkowo modele od 97 roku miały już tylny hamulec hydrauliczny.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez 7beat » 2/7/2010, 09:17

ja również miło wspominam er-5 wygodna, ładny przepływ mocy, dobrze się prowadzi, prosta w budowie, jak znajdziesz dobry egzemplarz to będzie ci długo chodziła...
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Taishanfujun » 3/7/2010, 15:40

Na korzyść kawasaki przemawia to, że jest tańsza. Wszędzie czytam tylko, żę kiepskie hamulce. Na CB jest mniej narzekania, a co powiecie o CBF 500? Zmieniło się coś istotnego, warto wydać trochę więcej, żeby mieć lepszy motor, coś poprawionego, ABS?
Taishanfujun
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1/7/2010, 20:09
Lokalizacja: Podkarpackie

Postprzez shadow493 » 3/7/2010, 21:54

Ja też się przymierzam do Er 5. Od 2 miesięcy codziennie przeglądam allegro z nowymi propozycjami. Ja chcę wydać tak do 5500 zł + opłaty i ciuchy jakieś.
Egzamin na moto mam w piątek więc jak zdam to zaraz ruszam oglądać jakieś egzemplarze.

Co do hamulców to kupisz stalowy oplot za 150 zł + dobry płyn hamulcowy i masz heble jak marzenie :)

Pozdrawiam
Forum Kawasaki Er 5 (otwórz link)
Avatar użytkownika
shadow493
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 10/1/2009, 23:17

Postprzez Taishanfujun » 3/7/2010, 22:19

byłbym wdzięczny jakbyś mnie informował, jak Ci wszystko wyjdzie, bo wygląda na to, że jesteśmy praktycznie w identycznej sytuacji ;)
Taishanfujun
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1/7/2010, 20:09
Lokalizacja: Podkarpackie

Postprzez euro » 3/7/2010, 23:19

widzę chłopaki że we trójkę jedziemy na tym samym wózku. Ja egzamin mam w środę. też przeglądam oferty ER'ek ale kurde co ciekawsze modele to z POZNANIA. Nie wiem tak jakieś centrum właścicieli tych motorków. Ja z warszawy, chyba po wszystkim trzeba się tam wybrać na dwa dni i coś upolować...
Avatar użytkownika
euro
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 11/6/2010, 23:58

Postprzez Taishanfujun » 19/9/2010, 10:09

zainteresowała mnie honda cbf600s - nie jest taka kąśliwa jak hornet z tego co czytałem, a owiewka muszę przyznać, że kusi, co o niej myślicie? jak wypada w porównaniu do cbf500, czy nadaje się na pierwsze moto? ile palą oba motocykle? a co myślicie o kawasaki er6f zr7 z7, hondzie cb750? wiem, że odbiegam znacznie od początkowych rozmyślań, ale te motory nie mająjakieś kosmicznej mocy, a zdobyły sobie opinie niezawodnych. (na prawdę chce dokonać możliwie najlepszego wyboru ;) )
Pozdrawiam ;)
Ostatnio edytowano 19/9/2010, 11:09 przez Taishanfujun, łącznie edytowano 1 raz
Taishanfujun
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1/7/2010, 20:09
Lokalizacja: Podkarpackie

Postprzez Pat123 » 19/9/2010, 10:44

CBF 500 jest o niebo lepsza niz CB 500 ! CB 500 jest lepsza od calej reszty. Jest mlodsza ! Do tego jaj ABS ktory nie raz moze Ci uratowac dupsko. Oczywiscie, ze CBF bedzie tez najdrozsza, ale za dobre rzeczy jak wiadomo trzeba tez dobrze zaplacic. ER 5 tanio kuoisz ale i tanio bedziesz musial sprzedac. Co do spalania w tej klasie, to na to ybm specjalnie nie patrzyl, pala prawie tak samo, reszta to kwestia krecenia manetka.

Co do CBF 600 to jej moc i moment obrotowy moze Cie zaskoczyc. To generalnie nie jest motoicykl na rozpoczecie, zwlaszcza jezeli wezmie sie pod uwage przygotowanie w szkolach nauki jazdy ktore jest mizerniutkie, bo tak naprawde to czego Cie tam nauczyli ? Idealna byla by jakas sztuka sciagnieta z Niemiec ktora jest zdlawiona do 34 KM. Po sezonie lub dwoch mozesz oddlawic i swobodnie smigac dalej.

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez ARADNA » 19/9/2010, 18:19

wszystkie 500tki sa brzydkie, maja 2 cylindry i nie jezdza. znudzi ci sie po tygodniu. bierz jakas 600 i nie sluchaj tych co jezdza skuterami.
ARADNA
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 19/9/2010, 17:40
Lokalizacja: krakow

Postprzez C-bool » 19/9/2010, 18:31

ARADNA napisał(a):wszystkie 500tki sa brzydkie, maja 2 cylindry i nie jezdza. znudzi ci sie po tygodniu. bierz jakas 600 i nie sluchaj tych co jezdza skuterami.

IĆ STONT
Wygląd to kwestia gustu, nie wiem o co chodzi z tym 'maja 2 cylindry' - to wada jakaś? Nie jeżdżą? Rozumiem, że chodzi o pozornie słabe osiągi (no właśnie, na początek 5,5s do 100 km/h to mało?)
Się szpec znalazł nie ma co :roll:
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Pat123 » 19/9/2010, 19:04

ARADNA napisał(a):wszystkie 500tki sa brzydkie, maja 2 cylindry i nie jezdza. znudzi ci sie po tygodniu. bierz jakas 600 i nie sluchaj tych co jezdza skuterami.


Posluchaj malolacie, to, ze Ty nie potrafisz ogarnac tego co masz ( bo nie umiesz ! ! ! ) nie znaczy, ze jakis sprzet nie jedzie. To wlasnie tacy specjalisci od prostej jak Ty szerza mity a w sumie to nie maja zielonego pojecia. #

Wstaw moze foty swoich opon, posmiejemy sie !

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez Pat123 » 19/9/2010, 19:06

ARADNA napisał(a):wszystkie 500tki sa brzydkie, maja 2 cylindry i nie jezdza. znudzi ci sie po tygodniu. bierz jakas 600 i nie sluchaj tych co jezdza skuterami.


Posluchaj malolacie, to, ze Ty nie potrafisz ogarnac tego co masz ( bo nie umiesz ! ! ! ) nie znaczy, ze jakis sprzet nie jedzie. To wlasnie tacy specjalisci od prostej jak Ty szerza mity a w sumie to nie maja zielonego pojecia. Chcialbym wiezdiec, jak na winklu objezdza Cie swierzal na otwartej 125 - ce :mrgreen:

Wstaw moze foty swoich opon, posmiejemy sie !

:wink:
Pat123
Świeżak
 
Posty: 359
Dołączył(a): 17/9/2010, 10:11

Postprzez macias89 » 21/9/2010, 17:50

Ja kupiłem Kawasaki Zephyr 550
4 cylindry a nie 2 i porządne hamulce z przodu. 2 porządne tarcze z tyłu jedna tarcza. silnik ma 50KM co daje frajde i potrafi już zaskoczyć. Silnik nie najnowszej generacji ale za to nie jest wrażliwy na mniej fachową obsługę. Zdecydowanie myślę że jest lepsze nić CB500
Lepiej być dzień lwem niż całe życie osłem,

Kawasaki Zephyr 550
macias89
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 26/2/2010, 16:00
Lokalizacja: Skwierzyna(lubuskie)

Postprzez Taishanfujun » 21/9/2010, 18:07

macias89 napisał(a):Ja kupiłem Kawasaki Zephyr 550
4 cylindry a nie 2 i porządne hamulce z przodu. 2 porządne tarcze z tyłu jedna tarcza. silnik ma 50KM co daje frajde i potrafi już zaskoczyć. Silnik nie najnowszej generacji ale za to nie jest wrażliwy na mniej fachową obsługę. Zdecydowanie myślę że jest lepsze nić CB500

Ciekawy motor, ceny szczególnie interesujące. Ile pali?

http://allegro.pl/honda-cbf-500-2004r-o ... 17245.html a co myślicie o tym? silnik zajechany przy takim przebiegu czy jeszcze pociągnie? cena wyjątkowo atrakcyjna, a w dodatku bardzo blisko, więc przyciągnęło moją uwagę
Taishanfujun
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1/7/2010, 20:09
Lokalizacja: Podkarpackie

Postprzez Chmurek » 21/9/2010, 18:28

Pat123 zapomniałeś dodać że dzięki takim mistrzom prostej pogłębiają się stereotypy o motocyklistach... i statystyki wypadków też skądś się biorą... =)
Avatar użytkownika
Chmurek
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 8/4/2010, 19:01
Lokalizacja: Kraków/Zielonki

Postprzez C-bool » 21/9/2010, 18:34

macias89 napisał(a):Ja kupiłem Kawasaki Zephyr 550
4 cylindry a nie 2

Biorąc pod uwagę, że to pierwszy motocykl, osobiście uważam, że to minus. Wyższe koszty eksploatacji, co przy starych motocyklach ma duże znaczenie.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez macias89 » 21/9/2010, 20:23

Co do Kawy pali mi ok 5 litrów ale to oczywiście zależy od stylu jazdy. CO do serwisu chodziło mi o prostote wyregulowania zaworów- wystarczy szczelinomierz zmierzenie i obliczenie, nie ma nic trudnego. Synchronizacja gaźników też nie była trudna są potrzebne 2 wakuometry kupiłem na allegro i sam to zrobiłem i chodzi dobrze. gaźniki można równieź śmiało samemu czyścić nie śa bardzo skomlikowane z doświadczenia wiem że bandit ma juz inny układ i do pewnych miejsc sie nie dojdzie np. wacikiem. JA swoją kawe kupiłem za 2500 tyś zł przywieziona z Francji, motocykl z 1993 roku. Osobiscie z GPS jechałem 170km/h. A starsza konstrukcja silnika ma ten plus ( jak dla mnie - nie ma chłodzenia cieczą wiec nie musisz wymieniać nic płynów odchodzi to i mieliśmy sytuacje z kolega który ma yamahe na wtrysku, ze jadąc nad morze zatankowalismy jakieś trefne paliwo i yamaha z wtryskiem klękła a kawa przepaliła jakos.
Lepiej być dzień lwem niż całe życie osłem,

Kawasaki Zephyr 550
macias89
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 26/2/2010, 16:00
Lokalizacja: Skwierzyna(lubuskie)

Postprzez macias89 » 21/9/2010, 20:25

hmmm...no i nie zamienił bym na nic tej lini motocykla. Ta linia jest dla mnie juz kultowa :)
Lepiej być dzień lwem niż całe życie osłem,

Kawasaki Zephyr 550
macias89
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 26/2/2010, 16:00
Lokalizacja: Skwierzyna(lubuskie)



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr