Zobacz wÄ…tek - ZX6R [99r] problem z zegarami
NAS Analytics TAG

ZX6R [99r] problem z zegarami

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

ZX6R [99r] problem z zegarami

Postprzez Adam093 » 29/6/2010, 19:23

Witam, jestem tu nowy więc wypada się najpierw przywitać, więc: witam wszystkich ;). A teraz do rzeczy, kupiłem jakieś 2 tyg temu kawe zx6r z 99r, maszyna super wszystko ładnie i pięknie chodzi, ALE jest mały problem z zegarami. Otóż zegary głupieją wskazówki skakają jak się no odkręca albo jedzie więcej jak 70km/h i ma się więcej jak 7 tys na obrotomierzu. Innymi słowy jadąc np 160 wskazówka lata między 140 a 120 jak oszalała... nie wiem czego to wina ale obstawiam zegary że coś w nich nie gra. Czy może to być wina tego że śrubki skręcające układ scalony do zegarów są z metalowymi podkladkami a nie np gumowymi lub plastikowymi ?? A może to jeszcze coś innego?
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław


Postprzez przemek1514 » 29/6/2010, 21:31

Zobacz wszystkie linki od obrotomierza i predkosciomierza , kumpel miał zuzyte i tak samo wskazówki sie "trzęsły" moze nie tak duzo jak u Cb ale tak~ 15km/h np :jechał 150 to 135-150
przemek1514
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/3/2010, 17:23
Lokalizacja: Drzewica


Postprzez Adam093 » 29/6/2010, 22:24

Problem tylko w tym że ja nie mam żadnych linek ;) Gdybym miał linkę to bym nie pytał bo było by to raczej logiczne że coś w połączeniu: ślimak-linka-zegar. U mnie jest jedna duża wtyczka z masą kabli i nic więcej.
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez Raczek_6 » 29/6/2010, 22:35

Zacznij od sprawdzenia połączeń elektrycznych, dokręcenia klem oraz napięcia ładowania akumulatora.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Adam093 » 30/6/2010, 22:29

Ok jutro się za to wezmę, ale to jest coś nie tak w liczniku na pewno ponieważ prędzej wariowała tylko wskazówka od prędkościomierza a kiedy rozebrałem licznik i poskręcałem go od nowa bo brakowało w nim 2 śrubek to zaczął się krzaczyć obrotomierz.
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez 7beat » 1/7/2010, 16:25

u mnie w zx9r też tak się kwasi ale tylko pomiędzy 200-230km/h a potem już jest normalnie, ostatnio przeczyściłem dekiel zębatki przedniej i tam jest właśnie napęd prędkościomierza i było tam nieźle zasyfione i zobaczę, może teraz już jest git, jak co to dam znać czy się polepszyło. pozdro
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Adam093 » 1/7/2010, 19:21

Dekiel zębatki mówisz? A coś dokładniej?? Chodzi ci o obudowę (karter) który osłania zębatkę po której chodzi łańcuch?? Jak ten napęd wygląda, skoro ja nie mam linki? Ja czytałem gdzieś że to wina tego że metalowa śrubka przyciska układ scalony licznika i dlatego się krzaczy. Trzeba by tam dać gumowe albo plastikowe podkładki.
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez 7beat » 2/7/2010, 09:04

tak właśnie chodzi o tą obudowę co osłania zębatkę zdawczą silnika, jest tam taki czujnik chyba magnetyczny co liczy obroty zębatki i przelicza je na prędkość, jak rozbierzesz będziesz wiedział oco chodzi.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Adam093 » 2/7/2010, 20:01

ok dzieki jutro sie za to biore
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez Adam093 » 8/7/2010, 17:52

no i lipa, podłożyłem specjalne podkładki i wyczyściłem ten czujnik który jest na zębatce. O ile obrotomierz chodzi ładnie o tyle licznik się pierniczy od 120... Macie jakieś pomysły, bo jak nie to wywalę ten i kupie inny licznik...
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez 7beat » 8/7/2010, 18:06

mi już brak pomysłów, u mnie już nie skacze po tym czyszczeniu jak wcześniej pisałem, ostatnio ostro zapierniczaliśmy z kumplami to ładniutko mi chodził
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Adam093 » 8/7/2010, 18:44

a na jakiej zasadzie on liczy te obroty?? Magnes jest jakis wtopiony w ta zebatke czy jak?? Jest to możliwe że to od zębatki bo była wymieniana (poprzedni właściciel wymieniał, starą dostałem). No i ta śruba co jest nią ta zęnbatka przykręcona u mnie jest jak by delikatnie zagnieciony... Ma to wpływ?
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez 7beat » 8/7/2010, 19:02

[URL=http://img580.imageshack.us/i/20062010690.jpg/]Obrazek

działa to tak że obraca się ta tulejka/śruba zaznaczona na foto nr1 a w pokrywie jest magnes (zdjęcie nr.2) i na podstawie obrotów liczy prędkość. Zębatka nie ma nic do rzeczy, u ciebie też tak wygląda ten napęd licznika jak u mnie??
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Adam093 » 8/7/2010, 19:10

No stary to juz mam problem rozwiązany (chyba). Jakiś debil co zmieniał zębatkę zgiął jedno z uszek tej sruby i dlatego licznik skacze przy dużych prędkościach. Innymi słowy mam spieprzona nakrętkę na zębatce bo jest zagięta. Tak u mnie jest identycznie. Super jak tylko na weekend wrócę do domu to zaraz biorę się do roboty.
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez 7beat » 8/7/2010, 19:27

no i gitara, jednak warto robić foty jak się coś robi ;)
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Adam093 » 8/7/2010, 21:16

No jasne że warto, nigdy nie wiadomo kiedy mogą się przydać. No to teraz najwazniejsze, gdzie kupić taka oryginalną nakrętke??
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez 7beat » 9/7/2010, 09:49

uu, w serwisie najprędzej albo u jakiegoś handlarza częściami
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Adam093 » 9/7/2010, 10:17

no moze jeszcze z rozbitej kawy... bede szukal
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez Adam093 » 9/7/2010, 19:54

no to kupiłem :)
Obrazek (otwórz link)

Uploaded with ImageShack.us (otwórz link)
koszt to cale 10 zł i 70 km trasy :) jutro założe i się przekonamy czy to napewno to (oby)
Aktualnie er one....
Adam093
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław

Postprzez 7beat » 10/7/2010, 09:26

no i gitara :), za ile jeśli można wiedzieć?
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê