ZX6R [99r] problem z zegarami
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
ZX6R [99r] problem z zegarami
Witam, jestem tu nowy więc wypada się najpierw przywitać, więc: witam wszystkich
. A teraz do rzeczy, kupiłem jakieś 2 tyg temu kawe zx6r z 99r, maszyna super wszystko ładnie i pięknie chodzi, ALE jest mały problem z zegarami. Otóż zegary głupieją wskazówki skakają jak się no odkręca albo jedzie więcej jak 70km/h i ma się więcej jak 7 tys na obrotomierzu. Innymi słowy jadąc np 160 wskazówka lata między 140 a 120 jak oszalała... nie wiem czego to wina ale obstawiam zegary że coś w nich nie gra. Czy może to być wina tego że śrubki skręcające układ scalony do zegarów są z metalowymi podkladkami a nie np gumowymi lub plastikowymi ?? A może to jeszcze coś innego?

- Adam093
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
- Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław
Zobacz wszystkie linki od obrotomierza i predkosciomierza , kumpel miał zuzyte i tak samo wskazówki sie "trzęsły" moze nie tak duzo jak u Cb ale tak~ 15km/h np :jechał 150 to 135-150
- przemek1514
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 25/3/2010, 17:23
- Lokalizacja: Drzewica
Problem tylko w tym że ja nie mam żadnych linek
Gdybym miał linkę to bym nie pytał bo było by to raczej logiczne że coś w połączeniu: ślimak-linka-zegar. U mnie jest jedna duża wtyczka z masą kabli i nic więcej.

- Adam093
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
- Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław
Ok jutro się za to wezmę, ale to jest coś nie tak w liczniku na pewno ponieważ prędzej wariowała tylko wskazówka od prędkościomierza a kiedy rozebrałem licznik i poskręcałem go od nowa bo brakowało w nim 2 śrubek to zaczął się krzaczyć obrotomierz.
Aktualnie er one....
- Adam093
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
- Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław
u mnie w zx9r też tak się kwasi ale tylko pomiędzy 200-230km/h a potem już jest normalnie, ostatnio przeczyściłem dekiel zębatki przedniej i tam jest właśnie napęd prędkościomierza i było tam nieźle zasyfione i zobaczę, może teraz już jest git, jak co to dam znać czy się polepszyło. pozdro
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Dekiel zębatki mówisz? A coś dokładniej?? Chodzi ci o obudowę (karter) który osłania zębatkę po której chodzi łańcuch?? Jak ten napęd wygląda, skoro ja nie mam linki? Ja czytałem gdzieś że to wina tego że metalowa śrubka przyciska układ scalony licznika i dlatego się krzaczy. Trzeba by tam dać gumowe albo plastikowe podkładki.
Aktualnie er one....
- Adam093
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
- Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław
tak właśnie chodzi o tą obudowę co osłania zębatkę zdawczą silnika, jest tam taki czujnik chyba magnetyczny co liczy obroty zębatki i przelicza je na prędkość, jak rozbierzesz będziesz wiedział oco chodzi.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
no i lipa, podłożyłem specjalne podkładki i wyczyściłem ten czujnik który jest na zębatce. O ile obrotomierz chodzi ładnie o tyle licznik się pierniczy od 120... Macie jakieś pomysły, bo jak nie to wywalę ten i kupie inny licznik...
Aktualnie er one....
- Adam093
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
- Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław
mi już brak pomysłów, u mnie już nie skacze po tym czyszczeniu jak wcześniej pisałem, ostatnio ostro zapierniczaliśmy z kumplami to ładniutko mi chodził
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
a na jakiej zasadzie on liczy te obroty?? Magnes jest jakis wtopiony w ta zebatke czy jak?? Jest to możliwe że to od zębatki bo była wymieniana (poprzedni właściciel wymieniał, starą dostałem). No i ta śruba co jest nią ta zęnbatka przykręcona u mnie jest jak by delikatnie zagnieciony... Ma to wpływ?
Aktualnie er one....
- Adam093
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
- Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław
[URL=http://img580.imageshack.us/i/20062010690.jpg/]
działa to tak że obraca się ta tulejka/śruba zaznaczona na foto nr1 a w pokrywie jest magnes (zdjęcie nr.2) i na podstawie obrotów liczy prędkość. Zębatka nie ma nic do rzeczy, u ciebie też tak wygląda ten napęd licznika jak u mnie??

działa to tak że obraca się ta tulejka/śruba zaznaczona na foto nr1 a w pokrywie jest magnes (zdjęcie nr.2) i na podstawie obrotów liczy prędkość. Zębatka nie ma nic do rzeczy, u ciebie też tak wygląda ten napęd licznika jak u mnie??
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
No stary to juz mam problem rozwiązany (chyba). Jakiś debil co zmieniał zębatkę zgiął jedno z uszek tej sruby i dlatego licznik skacze przy dużych prędkościach. Innymi słowy mam spieprzona nakrętkę na zębatce bo jest zagięta. Tak u mnie jest identycznie. Super jak tylko na weekend wrócę do domu to zaraz biorę się do roboty.
Aktualnie er one....
- Adam093
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
- Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław
no to kupiłem
(otwórz link)
Uploaded with ImageShack.us (otwórz link)
koszt to cale 10 zł i 70 km trasy
jutro założe i się przekonamy czy to napewno to (oby)


Uploaded with ImageShack.us (otwórz link)
koszt to cale 10 zł i 70 km trasy

Aktualnie er one....
- Adam093
- Świeżak
- Posty: 154
- Dołączył(a): 29/6/2010, 19:14
- Lokalizacja: Przygodzice/Wrocław
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości