Wydech przelotowy droższy, tańszy a seryjny, jakie różnice.
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Wydech przelotowy droższy, tańszy a seryjny, jakie różnice.
Witam, zastanawiam się ostanio nad kupnem sportowego wydechu(końcówka, nie pełen układ) do mojego gsxr 2003r. Pojawia się tutaj dylemat a mianowicie co kupić, czy wydech markowy typu micron, scorpion, yoshimura czy też coś bez markowego typu KM czy monti. Zastanawia mnie jedno-budowa wydechów jest taka sama, czyli dziura(przelot) i tłumiąca wata mam parę pytań, a mianowicie:
1. Czy wogóle wydech przelotowy(końcówka)daje coś osiągów w porównaniu do seryjnego?
2. Jeżeli tak to czy markowy wydech da więcej niż niemarkowy(biorąc pod uwagę ten sam typ budowy)ale też przelot typu Km malon dostepny na allegro. Czym się różnią? czy tylko jakością wykonania, naklejką i głosem?
3. A może też czy to joszimura czy to km malon są to wydechy przelotowe i jeden i drugi przyniesie taką samą poprawę osiągów przy odpowiednim zestrojeniu.
4 To pytanie odnosi się do wydechów dedykowanych, spotkałem się z teorią, że jeżeli kupi się wydech dedykowany to nie trzeba nic regulować w motorze. A na zdrowy rozum czym ten dedykowany przelot różni się od niededykowanego, wkońcu to dalej to samo: dziura. Pomóżcie.
1. Czy wogóle wydech przelotowy(końcówka)daje coś osiągów w porównaniu do seryjnego?
2. Jeżeli tak to czy markowy wydech da więcej niż niemarkowy(biorąc pod uwagę ten sam typ budowy)ale też przelot typu Km malon dostepny na allegro. Czym się różnią? czy tylko jakością wykonania, naklejką i głosem?
3. A może też czy to joszimura czy to km malon są to wydechy przelotowe i jeden i drugi przyniesie taką samą poprawę osiągów przy odpowiednim zestrojeniu.
4 To pytanie odnosi się do wydechów dedykowanych, spotkałem się z teorią, że jeżeli kupi się wydech dedykowany to nie trzeba nic regulować w motorze. A na zdrowy rozum czym ten dedykowany przelot różni się od niededykowanego, wkońcu to dalej to samo: dziura. Pomóżcie.
- krzysztofgs500
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 16/1/2010, 21:59
Zmiana wydechu polepszy osiagi jedynie w skrajnych przypadkach - np. jak zalozysz akrapovic'a, ale ogolnie nie ma sensu kupowac akcesoryjnego tlumika tylko po to by polepszyc osiagi bo nawet jesli zwiekszy to moc to o jakies minimalne wartosci ktorych w wiekszosci przypadkow nie odczujesz.
Wydaje mi sie ze nawet po zalozeniu dedykowanej koncowki trzeba robic regulacje zaworow itd. ale tu glowy nie daje.
Wydaje mi sie ze nawet po zalozeniu dedykowanej koncowki trzeba robic regulacje zaworow itd. ale tu glowy nie daje.
Yamaha TDR125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki SV650S
- holender1912
- Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 27/9/2009, 20:47
- Lokalizacja: Poznan
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Ad.
1.CoÅ› daje - inny przebieg krzywej momentu i mocy, lekki przyrost jednego i drugiego.
2. Nie ma na to reguły, istotne czy tłumik ma homologację drogową czy nie - tylko tu mogą być odczuwalne różnice różnice, jakość wykonania, wygląd końcówki i efekty dźwiękowe.
3. Niestety nie, każda końcówka może dać inny efekt.
4. Trzeba niestety regulować i sprawdzać.
Po za tym:
Istotne jest to aby tłumik był odpowiednio dobrany do motocykla.
1.CoÅ› daje - inny przebieg krzywej momentu i mocy, lekki przyrost jednego i drugiego.
2. Nie ma na to reguły, istotne czy tłumik ma homologację drogową czy nie - tylko tu mogą być odczuwalne różnice różnice, jakość wykonania, wygląd końcówki i efekty dźwiękowe.
3. Niestety nie, każda końcówka może dać inny efekt.
4. Trzeba niestety regulować i sprawdzać.
Po za tym:
Istotne jest to aby tłumik był odpowiednio dobrany do motocykla.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
holender1912 napisał(a): Wydaje mi sie ze nawet po zalozeniu dedykowanej koncowki trzeba robic regulacje zaworow itd. ale tu glowy nie daje.
Sry porabalo mi sie

Yamaha TDR125 --> Suzuki GS500F --> Suzuki SV650S
- holender1912
- Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 27/9/2009, 20:47
- Lokalizacja: Poznan
Najlepiej brac wydech dedykowany. Ja mam dedykowany. Jakbym mial wstawiac niededykowany to wole na OEMie latac.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości