Zobacz wÄ…tek - turbo,kompresor w motocyklu
NAS Analytics TAG

turbo,kompresor w motocyklu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

turbo,kompresor w motocyklu

Postprzez fireblade1976 » 3/3/2007, 13:58

Witam wszystkich.
Interesuje mnie zagadnienie turbosprerzarki lub sprerzarki mechanicznej w motocyklu,jaka jest roznica miedzy tymi rozwiazaniami,i jaka jest harakterystyka przebiegu mocy i momentu obrotowego takich motocykli?Oraz róznica harakterystyki miedzy takimi rozwiazaniami a motocyklami seryjnymi?
Dlaczego producenci nie stosuja seryjnie tych rozwiazan?

Pozdrawiam
fireblade1976
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/3/2007, 13:50


:O

Postprzez Traperoso » 3/3/2007, 15:52

:O ja naprawde nie rozumiem jak mozna napisac charakterystyka przez samo h, przesada.
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez fireblade1976 » 3/3/2007, 15:58

No rzeczywiscie niezla bomba.
fireblade1976
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3/3/2007, 13:50


Postprzez torowiec » 4/3/2007, 12:17

nie stosuja bo nie ma sensu,mocy przybywa tylko na gorze ,reakcja na gaz gorzej wyczuwalna a rosnie tylko waga i gabaryty
torowiec
Świeżak
 
Posty: 401
Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
Lokalizacja: Gorny Slask

Postprzez gadzina » 13/3/2007, 21:10

A jakie koszty , przeważnie montuje się wtedy gaźnik samochodowy zamiast zespołu gaźników motocyklowych , do tego inny airbox plus przejście z gaźnika na głowice i odpowiednia turbina (np.Garret).Moto wymaga pełnhej regulacji i po wszystkim jest niezłym dzikiem za parenaście tysięcy drozszym , tylko czy warto , czy moc którą dodamy będzie kiedykolwiek wykorzystana w 100%? Może przy popisach bo na torze raczej będzie przeszkadzać>Pozdro.
gadzina
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12/3/2007, 19:41

Postprzez Wombat » 14/3/2007, 08:39

torowiec napisał(a):nie stosuja bo nie ma sensu,mocy przybywa tylko na gorze ,reakcja na gaz gorzej wyczuwalna a rosnie tylko waga i gabaryty


nie w przypadku mechanicznej - mechaniczna ładuje przy kazdych obrotach i przyrost mocy jest odczuwalny w całym ich paśmie.... także w dole.... Turbo sprawdza sie przy wyzszych obrotach.... to podstawowa roznica jesli chodzi o "odczuwanie" hehehe
waga to zaden argument - bo jak w takiej hayce przybedzie ci 5kg to nie poczujesz nawet. Sprawa jest prosta. jesli haya ma powiedzmy te 170 koni - to pytanie czy przecietnemu uzytkownikowi potrzebne jest turbo? odpowiedz brzmi... nie. wiec po co inwestowac? firma liczy pieniadze... nie od dzis.......
gabaryty; turbo jest dosc małe. Gorzej z mechaniczna; oprocz gabarytow samej sprezarki dochodzi przeniesienie napedu z silnika, z regóły przełożenia jakies itd. mamy dodatkowe komplikacje i cena rosnie hehehe... Wiele zalezy od typu sprezarki. Stosunkowo proste i tanie typu roots - odeszly do lamusa... trzeba sie liczyc z powaznymi wydatkami bo sprezarki srubowe czy spiralne to dosc droga impreza. Sa za to bardzo wydajne... Pieknym rozwiazaniem jest Comprex - polaczenie mechanicznej z idea turbo - w mechanicznie napedzanym wirniku powietrze jest sprezane przez słup spalin - klopot jest tylko z gabarytami - te sprezarki raczej w motocyklu sie nie sprawdza..... a szkoda....
pozostaje proste i sprawdzone turbo - mimo swych wad - czyli dziury w doladowaniu na niskich obrotach heheh
pozdro
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez torowiec » 14/3/2007, 20:55

dzieki Wombat. no to mnie uswiadomiles.
oczywiscie masz racje co do technicznych szczegolow z tym ze ja dalej nie widze sensu zreszta z przyczyn o ktorych pisales.chyba ze ktos to po prostu lubi i koniec ale z wykorzystaniem zalet tego rozwiazania to gratuluje temu ktory to potrafi
torowiec
Świeżak
 
Posty: 401
Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
Lokalizacja: Gorny Slask

Postprzez cichy » 14/3/2007, 22:01

Ciekawe jak wygląda oddawanie mocy przy takim rozwiązaniu, co jest bardzo ważne na wyjściu z zakrętu.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez torowiec » 14/3/2007, 22:07

no wiec wlasnie Cichy
do dupy. to rozwiazanie dla miszczow prostej
torowiec
Świeżak
 
Posty: 401
Dołączył(a): 16/2/2007, 10:36
Lokalizacja: Gorny Slask

Postprzez Wombat » 15/3/2007, 09:42

cichy napisał(a):Ciekawe jak wygląda oddawanie mocy przy takim rozwiązaniu, co jest bardzo ważne na wyjściu z zakrętu.


W przypadku Turbo - bardzo nieliniowe i ciezko wyczuc.... jak juz padlo powyzej.... nie wiem czy dlatego ale mysle ze miedzy innymi tez , nie widzi sie tego w wyscigach...
co do mechanicznych - w ubieglych dekadach stosowalo sie to w sporcie bo tutaj akurat moc mozna elegancko zlinearyzowac,
dzis silniki sa tak dobre i mocne ze wiekszy zysk ma sie oszczedzajac na wadze niz pakujac wazacy kilka kilo kompresor i komplikujac budowe silnika...... przynajmniej hehehe tak mi sie wydaje :wink:
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Grubas » 15/3/2007, 10:02

Ale jak fajnie onaniści się na wystawach podniecają. Motocykl 300 KM.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez neptyk » 15/3/2007, 12:05

witam. powiem tyle-mój znajomy ma gsxr1100 z turbiną i intercoolerem. dodatkowo zmienione tłoki i korbowody na kute. oryginalnie 150 km teraz okolo 240-250. tyle że do 5000rpm kreci sie jak zwykły gsxr i potem nagle dostaje niesamowitego kopa. szczerze mówiąc co mu po tej mocy skro na przyspieszenie ledwo bierze moją cebre 1000 f bo co odkreci manetke to na koło:)) i to na każdym biegu-takze najwyższym nawet leżąc na baku. inna sprawa że jest zrobiony na streeta i jest dosc krótki-gdyby mu tylny wahacz wydłużyć na pewno zyskałby na przyspieszeniu ale co tam jego sprawa. jak kto chce moge pare fotek na maila przesłać...
jawa50>>>jawa175>>>3xjawa350ts>>>cbr1000>>>zzr1100...wreszcie upragniona hayabusa :))
neptyk
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 10/3/2007, 21:47
Lokalizacja: szczecinek

Postprzez pawlak200192 » 15/3/2007, 17:16

neptyk napisał(a): jak kto chce moge pare fotek na maila przesłać...


ja chcÄ™ :D pawlak200192@o2.pl
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36

Postprzez pawlak200192 » 16/3/2007, 20:14

neptyk thx :D spox suzi :D
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36

Postprzez neptyk » 17/3/2007, 02:53

acha i ona jest na sprzedaz za 12 kola o ile juz nie poszła...
jawa50>>>jawa175>>>3xjawa350ts>>>cbr1000>>>zzr1100...wreszcie upragniona hayabusa :))
neptyk
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 10/3/2007, 21:47
Lokalizacja: szczecinek



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê