kx 125 i zmiana biegow
Posty: 15
• Strona 1 z 1
kx 125 i zmiana biegow
czy zmienianie biegow w kxie 125 bez sprzegla szkodzi skrzyni ??
bo np na torze jak jade to zmieniam bez sprzegla i czy to psuje skrzynie ?
bo np na torze jak jade to zmieniam bez sprzegla i czy to psuje skrzynie ?
-
michol - Świeżak
- Posty: 95
- Dołączył(a): 23/5/2010, 21:29
- Lokalizacja: Slask
jezeli umiejetnie to robisz czyli poprawnie to nic sie nie stanie. full cross jest do tego przystosowany.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie jest tak i tak sie skrzynia zuzywa i tak. pozatym na obrotach szybko pada sprzeglo. i chyba lepiej za 5 lat wymienic skrzynie. niz co 3 lata sprzeglo. - taniej rozliczeniowo wyjdzie. tarczki szybko beda padaly. a skrzynia jest tak zbudowana ze jak sie umie wbijac biegi bez sprzegla to sie nic z nia nie stanie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
a co to znaczy umiejetnie ??
czasem jak wbijam np jakis bieg ( niewiem z ktorego na ktory ) to mi sie luz włącza...
albo daje z luzu(do góry) dwojke i takjakby nie dalo sie dac i ta nozka od skrzyni cala sie trzepie...co to znaczy??
czasem jak wbijam np jakis bieg ( niewiem z ktorego na ktory ) to mi sie luz włącza...
albo daje z luzu(do góry) dwojke i takjakby nie dalo sie dac i ta nozka od skrzyni cala sie trzepie...co to znaczy??
-
michol - Świeżak
- Posty: 95
- Dołączył(a): 23/5/2010, 21:29
- Lokalizacja: Slask
luz jest miedzy 1 i 2 wiec to w ich okolicy. musisz bardziej zadawac w "dynks" (zedytuje jak mi sie przypomni) to bedziesz luz omijac
bo go masz tak w polowie 1... takie 1,5
a umiejetnie = z wyczuciem
przy dobrych obrotach, natezeniu gazu, no i dokladnie trafic w bieg

a umiejetnie = z wyczuciem
przy dobrych obrotach, natezeniu gazu, no i dokladnie trafic w bieg

Z Benzyną We Krwi 

-
D748SPS - Świeżak
- Posty: 479
- Dołączył(a): 11/6/2010, 20:04
- Lokalizacja: ok. Jarocina
Wszystko zależy od szkoły jaką dana osoba reprezentuje. Jedni jeżdżą bez sprzęgła, inni go używają przy każdej zmianie biegów. Osobiście jestem za tym, żeby jednak tym sprzęgłem muskać, przy przebijaniu na wyższy czy też redukcji. Aczkolwiek, jak już ktoś wcześniej wspomniał jazda bez jego użycia również jest możliwa.
Nie zgodzę się jednak ze stwierdzeniem, że lepiej wymienić skrzynię niż sprzęgło. Po pierwsze ze względu na możliwości. Łatwiej wymienić kosz, tarcze i sprężyny, niż wszystkie wałki, łożyska i tryby w skrzyni - szczególnie jeżeli była mocna sieczkarnia. Dostęp do poszczególnych podzespołów jest o wiele prostszy. Całe sprzęgło człowiek jest w stanie wymienić w ciągu 1 godziny. I o ile jest to prostsze - nie uważacie? Można to zrobić samemu w domowym zaciszu (byleby nie używać kompletu kluczy za 12.49 z Tesco!) Po drugie koszty. Nowe sprzęgło z koszem to jakieś 1500zł w serwisie. Skrzynia? Kompletna 5500zł (oszacowane dla RM - wałek pamięci, łożyska, tryby) W tym temacie nie będę się już więcej rozwodził.
Wracając jednak do stylu jazdy. W przypadku jazdy ze sprzęgłem tylko na ułamek sekundy wysprzęglamy silnik, więc nie jest to jakieś duże obciążenie dla sprzęgła (ile razy zdarzyło Wam się cisnąć do odciny na postoju przy wciśniętym sprzęgle? A w oczekiwaniu na start? A przy strzale ze sprzęgła w zakręcie? No właśnie) Tym bardziej przy redukcji, kiedy zbijamy biegi na zamkniętej manetce. Te sprzęgła są dosyć wytrzymałe i nie robi to na nich większego wrażenia. Jeśli chodzi o mnie, to podczas jazdy przerzucam biegi bez odpuszczania gazu. Przegazówki nie stosujemy raczej - nie ma na to czasu/nie ma potrzeby przy jeździe na torze.
Jazda bez sprzęgła to jazda bez sprzęgła. Skrzynia sekwencyjna daje radę i dawać będzie, ale wraz z wiekiem będzie się nieco szybciej zużywać i nie ma się co temu dziwić. Synchronizator robi swoje w miarę możliwości, choć i tak większe przeciążenia idą wówczas na tryby.
Można spekulować, nie ma konkretnie powiedziane, że tak jest dobrze, a tak nie. Po prostu trzeba samemu zdecydować, czy lepiej oszczędzać skrzynię kosztem sprzęgła czy na odwrót.
Żeby się jednak dokładnie dowiedzieć, proponuję się wybrać do jakiegoś dobrego zawodnika, salonu motocyklowego, czy serwisu, gdzie tego typu motocykle nie są obce. Oni zazwyczaj mają o tym dużo większą wiedzę, a tym bardziej doświadczenie w związku z budową skrzyń biegów i potencjalnymi zagrożeniami. I jeszcze jedna zasada. Nie sugerujcie się nigdy wypowiedziami na forum, bo często mogą być mylne. Najlepiej i najpewniej będzie zapytać o zdanie specjalisty w tej materii.
Pzdr.
Nie zgodzę się jednak ze stwierdzeniem, że lepiej wymienić skrzynię niż sprzęgło. Po pierwsze ze względu na możliwości. Łatwiej wymienić kosz, tarcze i sprężyny, niż wszystkie wałki, łożyska i tryby w skrzyni - szczególnie jeżeli była mocna sieczkarnia. Dostęp do poszczególnych podzespołów jest o wiele prostszy. Całe sprzęgło człowiek jest w stanie wymienić w ciągu 1 godziny. I o ile jest to prostsze - nie uważacie? Można to zrobić samemu w domowym zaciszu (byleby nie używać kompletu kluczy za 12.49 z Tesco!) Po drugie koszty. Nowe sprzęgło z koszem to jakieś 1500zł w serwisie. Skrzynia? Kompletna 5500zł (oszacowane dla RM - wałek pamięci, łożyska, tryby) W tym temacie nie będę się już więcej rozwodził.
Wracając jednak do stylu jazdy. W przypadku jazdy ze sprzęgłem tylko na ułamek sekundy wysprzęglamy silnik, więc nie jest to jakieś duże obciążenie dla sprzęgła (ile razy zdarzyło Wam się cisnąć do odciny na postoju przy wciśniętym sprzęgle? A w oczekiwaniu na start? A przy strzale ze sprzęgła w zakręcie? No właśnie) Tym bardziej przy redukcji, kiedy zbijamy biegi na zamkniętej manetce. Te sprzęgła są dosyć wytrzymałe i nie robi to na nich większego wrażenia. Jeśli chodzi o mnie, to podczas jazdy przerzucam biegi bez odpuszczania gazu. Przegazówki nie stosujemy raczej - nie ma na to czasu/nie ma potrzeby przy jeździe na torze.
Jazda bez sprzęgła to jazda bez sprzęgła. Skrzynia sekwencyjna daje radę i dawać będzie, ale wraz z wiekiem będzie się nieco szybciej zużywać i nie ma się co temu dziwić. Synchronizator robi swoje w miarę możliwości, choć i tak większe przeciążenia idą wówczas na tryby.
Można spekulować, nie ma konkretnie powiedziane, że tak jest dobrze, a tak nie. Po prostu trzeba samemu zdecydować, czy lepiej oszczędzać skrzynię kosztem sprzęgła czy na odwrót.
Żeby się jednak dokładnie dowiedzieć, proponuję się wybrać do jakiegoś dobrego zawodnika, salonu motocyklowego, czy serwisu, gdzie tego typu motocykle nie są obce. Oni zazwyczaj mają o tym dużo większą wiedzę, a tym bardziej doświadczenie w związku z budową skrzyń biegów i potencjalnymi zagrożeniami. I jeszcze jedna zasada. Nie sugerujcie się nigdy wypowiedziami na forum, bo często mogą być mylne. Najlepiej i najpewniej będzie zapytać o zdanie specjalisty w tej materii.
Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
chodzi o to zeby puscic odpowiednio gaz do konca i w odpowiednim momencie wbic bieg. jak wbijesz za szybko to ci az zgrzytnie a jak za dlugo po odpuszczeniu gazu to tez bieg nie wchodzi gladko. musisz puscic i sam wyczuc moment wbijania biegu. i masz to zrobic delikatnie ale i stanowczo. pojezdzisz troche to sam sobie obczaisz kazyd ma swoja technike
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Jak nie umiesz to lepiej tego nie rob chlopaku bo albo ci pokrzywi wodziki albo tryby tak dobije ze pozniej bedzie juz tylko luz...
Henio do rm-y 125 kompletna nowa skrzynia to koszt ok 2,5/3 tys zl... Wiec troche ryzykowne to twoje stwierdzenie...
Henio do rm-y 125 kompletna nowa skrzynia to koszt ok 2,5/3 tys zl... Wiec troche ryzykowne to twoje stwierdzenie...
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
-
gh_joker - Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
- Lokalizacja: cambridge
nowa moze tak ale w dobrym stanie do 1000 zl spoko wyrwiesz. pozatym zwykle nie pada cala tylko tryb albo cos... wiec wychodzi taniej. kumplowi padla to 200 zl wydal
na sama skrzynie. oj nie chce tez mowic ze bez sprzegla zle i z zle. wiem ze zawodnicy nie uzywaja sprzegla. na zawodach troche ryzykowanie by im bylo robic tak zeby odpasc.. ale z kolei mi zle ze sprzeglem czesto bo jest niewygodnie. oczywiscie na prostej sciezce czemu nie - sprzeglo mozna dobrze wcisnac ladnie wbic bieg. ale czasami w zakretach albo jakis nierównosciach nie ryzykowal bym uzywania sprzegla

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości