Zobacz wÄ…tek - paliwo w oleju
NAS Analytics TAG

paliwo w oleju

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

paliwo w oleju

Postprzez flaash4747 » 17/6/2010, 13:46

witam wszystkich, mam problem moze ktos bedzie wiedział co jest grane... chodzi o r6 2001 motorek postał pare dni i nie mogł odpalic po czym zerknołem do oleju i wylało sie z niego paliwo :| :( wymieniłem olej wszystko grało po jakims czasie znowu to samo... motorek ma 47tys z groszami , mozliwe ze to wyłacznik odcinajacy paliwo?? pozdrawiam
Avatar użytkownika
flaash4747
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24


Postprzez toper-utl » 17/6/2010, 14:20

W twoim moto nie ma czegos takiego jak wylacznik odcinajajacy paliwo.
R6 '01 jest na gaznikach i najprawdopodobniej masz uszkodzona membrane w kraniku i paliwo leci węzykiem podciśnienia do kolektora dolotowego, potem do cylindrów i kończy swoją drogę w misce olejowej. Możliwe jest też uszkodzenie lub zabrudzenie zaworka iglicowego w któryms z gaźników. Jednak zaczął bym od zdjęcia wężyka podciśnienia i na zgaszonym silniku sprawdził czy leci z niego paliwo - jesli tak to masz odpowiedź.
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25


Postprzez flaash4747 » 17/6/2010, 16:27

czyli mam sprawdzic czy leci paliwo z kranika jak moto jest zgaszone tak?:)
merciless tactics...r1
Avatar użytkownika
flaash4747
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24

Postprzez Raczek_6 » 17/6/2010, 22:47

W R6 jest tylko kranik ON - OFF (serwisowy) nie ma podciśnieniowego.
Bardziej obstawiam na zaworki iglicowe w gaźnikach.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez flaash4747 » 18/6/2010, 11:25

duzo jest zabawy z czyszczeniem tego?? jakies pomoce prosze:|
merciless tactics...r1
Avatar użytkownika
flaash4747
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24

Postprzez Przemo_rene » 18/6/2010, 12:22

NIe czyściesz - lepiej po prostu kupić "zestaw naprawczy gaźnika" z larsson.pl (około 45zł sztuka). Kupujesz 4 sztuki tego i dla każdego gaźnika wymieniasz gniazda zaworków iglicowych oraz zaworki. Uszczelek pokryw komór jak nie przepuszczaja to nie ruszaj bo trudno je na miejscu osadzić. Robota prosta ale po niej TRZEBA ustawić wysokość pływaków na tyle ile podaje serwisówka oraz wykonać synhro gaźników.

Robota prosta jak masz choć trochę pojecie o mechanice. Jak nie masz to oddaj by ktoś to Tobie zrobił. Pamietaj, że grzebanie w gaźniku to delikatna i precyzyjna robota a rzeczy przykręcane w nich na prawdę leciutko się skręca bo łatwo pourywać gwinty.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez flaash4747 » 18/6/2010, 12:27

jeszcze musze zapytac o jedno... mozlwy jest spadek mocy motocykla jezeli juz prawie nie ma sprzegła?
merciless tactics...r1
Avatar użytkownika
flaash4747
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24

Postprzez Przemo_rene » 18/6/2010, 12:28

jak nie ma sprzęgła tzn. że się ślizga to oczywiście, że tak bo niby jak ma oddawać moc na koło.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez flaash4747 » 18/6/2010, 12:40

no slizga juz pozadnie, podkrecona na full i łapie ledwo ledwo, to lece kupic tarcze:)
merciless tactics...r1
Avatar użytkownika
flaash4747
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24

Postprzez flaash4747 » 18/6/2010, 12:42

no slizga juz pozadnie, podkrecone na full i łapie ledwo ledwo,to lece po tarcze:)
merciless tactics...r1
Avatar użytkownika
flaash4747
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24

Postprzez Przemo_rene » 18/6/2010, 12:55

najpierw leć po te zestawy naprawcze bo zajedziesz silnik takim olejem z beną.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez flaash4747 » 18/6/2010, 15:24

ale jak moto stoi ta zamykam kranik wiec chyba nie pwinno sie nic dziac... a w czasie jazdy paliwko sie spala wiec nie leci do oleju,co nie znaczy ze nie muse tego zrobic :)
merciless tactics...r1
Avatar użytkownika
flaash4747
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24

Postprzez Przemo_rene » 18/6/2010, 18:14

Mylisz się. W komorach pływakowych ZAWSZE pozostaje benzyna w ilości około 80-200ml na całe gaźniki i po każdym zgaszeniu i nawet przekręceniu kranika na OFF spływa ona poprzez właśnie nieszczelne zaworki iglicowe na tłoki i dalej przez pierścienie do skrzyni korbowodowej i rozrzedza olej. Tak się dzieje niezależnie od tego jak szybko zamkniesz kranik. Jedyną opcją byłoby zakręcać go jakieś 5-10minut przez zgaszeniem motocykla tak by beznzyna wypaliła się z komór. Co jest oczywiście nonsensem i nawet nie próbuj bo to abstrakcja i tak się nie robi.

Poza tym podczas jazdy zasilnanie silnika w beznynę idzie LEWYM obiegiem i mieszanka się bardzo mocno wzbogaca. Na nic wtedy regulacje, super tłumiki, filtry powietrza z kosmosu jak beznyzna w gaźniku się przelewa (oczywiście to skrajne sytuacje gdy już zaworek jakiś ma po 0,5mm luzy na czopie)

Tak czy inaczej - do motocykla wchodzi średnio 3,5L oleju. Jeżeli po każdym zatrzymaniu i zgaszeniu motocykla dodasz do niego 100ml benzyny to powiedz - po jakim czasie ten olej bedzie tyle warty co rzepakowy z biedronki? PO dniu jazdy najdalej.

Nie masz MZty by mieć na to wyj****ne. Twój motocykl potrafi rozpędzić się do 270km/h - wiesz co się dzieje wtedy na panewkach przy 14tys obrotów gdzie co któraś porcja to beznyna nie olej? ... robi się kolejny temat - "Pomocy coś mi stuka w silniku Yamaha R6!!"

Sam ze smutem zmieniałem prawie świeżo zalany olej jak nie przyuważyłem tegoże iglicowe leją do garów wahę...lepiej chwilę 400zł (olej i zaworki oraz ich gniazda) w plecy niż za dłuższą chwilę 2800zł na nowy piec...a do tego robocizna.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez flaash4747 » 18/6/2010, 19:30

no masz racje tylko i tak poluje na nowy piecyk bo mam problemy ze skrzynia+te zaworki+sprzegło wiec lepiej nowy silniczek wsadzic...
merciless tactics...r1
Avatar użytkownika
flaash4747
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24

Postprzez 2pac » 18/6/2010, 20:47

racja ale nowy silnik w większości przypadków sprzedawany jest tzw goły czyli bez osprzętu. czyli także bez gaźników. wiec albo dopłacisz za gaźniki albo będziesz musiał zrobić te które masz. jeśli jesteś z wlkp to mogę ci to zrobić. pozdro
Avatar użytkownika
2pac
Świeżak
 
Posty: 322
Dołączył(a): 7/4/2007, 19:00
Lokalizacja: WÄ…growiec

Postprzez Raczek_6 » 18/6/2010, 22:03

To już bardziej opłacalna jest naprawa tego silnika .. jak już wiesz co masz.
Nie tylko tarcze ale trzeba sprawdzić przekładki i obowiązkowo nowe sprężyny sprzęgłowe.
http://www.larsson.pl/?c=odk&nt=1690&cd ... bid=111687

Wyjęcie i włożenie gaźników w R6 jest lekko mówiąc przerąbane. A jak jeszcze nie robiłeś tego wcześniej to nie polecam dłubaniny.

Może zaworki nie są uszkodzone tylko dostało się sporo brudów do komór pływakowych i coś wchodzi pod zaworek. Albo motocykl jeździ na bardzo krótkich odcinkach.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez flaash4747 » 19/6/2010, 09:29

no w gazniku nigdy nie dłubałem wiec nie biore sie za to... ale jak kupie nowy silnik to zawsze mam jakies czesci itp a silnik znalazłem z osprzetam za 2300zł robocizna skrzyni to podobno 1500:| mozliwe jest ze zalewa olej paliwem jak moto jezdzi na małych odcinkach??
merciless tactics...r1
Avatar użytkownika
flaash4747
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24

Postprzez flaash4747 » 19/6/2010, 09:35

przekładki tarcz sprzegła sa moze 3 lekko przypalone tez trzeba wymienic? ile moczyc tarcze w oleju przed załozeniem?
merciless tactics...r1
Avatar użytkownika
flaash4747
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24

Postprzez Raczek_6 » 19/6/2010, 22:16

Naprawa skrzyni - wymiana 2-ki to około 1000PLN (w zależności od serwisu) + nowe części 850PLN (A do 2300 za silnik dodaj kasę za przełożenie silnika 300-600PLN oraz nowe płyny).

Bardziej opłaca się naprawiać to co masz.

Nawet jest fotorelacja z naprawy 2-ki w R6 na forum - szukajka może pomóc, ewentualnie szybciej wujek google.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez flaash4747 » 20/6/2010, 11:04

oo bardzo bym prosił o linka do dej relacji wymiany 2 jezeli jest mozliwosc, silnik bym wymienił sam ,a skrzynie kolega wiec odpada serwis
merciless tactics...r1
Avatar użytkownika
flaash4747
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê