Zobacz wątek - Jakie paliwo do motocykla ??? 95 czy 98???
NAS Analytics TAG

Jakie paliwo do motocykla ??? 95 czy 98???

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jakie paliwo do motocykla ??? 95 czy 98???

Postprzez Szkulek » 16/6/2010, 22:00

Witam.
Chciałem Was zapytać o paliwo do motocykli. Dziś usłyszałem od znajomego ze do motocykli nie można lać paliwa wyżej oktanowego np. Verva cczy shell V-power ponieważ motocykl może się zatrzeć na wyższych obrotach. Pomyślałem że gośc plecie niezłe głupoty ale wolę zapytać specjalistów.
Gsx-f 600 94r.
Szkulek
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 30/1/2007, 17:56
Lokalizacja: Osiek


Re: Jakie paliwo do motocykla ??? 95 czy 98???

Postprzez Trener » 16/6/2010, 22:16

Szkulek napisał(a):Witam.
Pomyślałem że gośc plecie niezłe głupoty


no plecie głupoty . Niektórzy jezdzą na lepszym paliwie ale efekt jest porównywalny albo taki sam .
YZF R6 2007
Avatar użytkownika
Trener
Stały bywalec
 
Posty: 1198
Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem


Postprzez Szkulek » 16/6/2010, 22:18

No ok. Powiem szczerze że jak jeżdżę autem to czuję konkretną różnicę między vervą a zwykłą benzyną. Ale to pewnie też zależy od stacji. Dzięki za pomoc.
Gsx-f 600 94r.
Szkulek
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 30/1/2007, 17:56
Lokalizacja: Osiek

Postprzez mefju » 16/6/2010, 22:29

Ja słyszałem, że do starszych motocykli lepiej lać 95, a do nowych 98. Tak czy siak pjerun wi jaka jest prawda. Ja tam leję tańszą bo nie jeżdżę na torze i nawet jak jest różnica to jest ona bardzo mała i nie zwracam na nią uwagi : )
easy rider..
Avatar użytkownika
mefju
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 11/5/2009, 18:16
Lokalizacja: podkarpackie

Postprzez Landryss25 » 16/6/2010, 23:16

Ja leję to co najtańsze ale unikam stacji marki krzak. W stolicy albo bliska albo nestea, ostatnio lałem na stacji poczty polskiej i też było git a paliwo chyba orlenowskie. U siebie najtaniej mam na orlenie. Kilka moto już oblatałem (gaźnikowce/wtrysk) i nigdy żadnych negatywnych skutków lania na 95 nie dostrzegłem.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Raczek_6 » 16/6/2010, 23:21

Nie można do seryjnych motocykli lać paliwa wysoko oktanowego używanego w sporcie.
To co masz dostępne na stacjach spokojnie można lać, tyle że 98 może być gorsza niż 95 - sprzedaż paliwa, niestety jak paliwo leży w zbiornikach traci swoją oktan-owość.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez bryk77 » 17/6/2010, 03:37

Był kiedyś temat typu: "jakie paliwo lejecie?" - dokładnie nie pamiętam a szukać mi się nie chce. Generalnie chodziło o to czy widać różnicę w osiągach między lepszym (wysokooktanowym) a gorszym (niskooktanowym) paliwem i czy watro przepłacać. Wyszło na to, że na E98 silnik pracuje bardziej płynnie i spala o ile nie tyle samo to nawet mniej niż na E95. Co do osiągów to nie powinno być widać różnicy. Osobiście leję E95 na sprawdzonych firmowych stacjach i jest git.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez przemko27vr4 » 17/6/2010, 09:17

W stanach najwieksza liczba oktanowa to 91 potem kolejno 89 i 88 i jakos nikt nie narzeka.Tyle tylko ze na motocyklach sprowadzonych ze stanow widnieje aby nie tankowac slabszej niz 91 oktanow
Avatar użytkownika
przemko27vr4
Świeżak
 
Posty: 260
Dołączył(a): 26/8/2008, 08:11

Postprzez warmplace » 17/6/2010, 10:25

nie wiedzialem ze stanom paliwo bada ministerstwo obrony narodowej :P

A tak serio to ja używam 95 bo jest tańsza - leje (benzyne:P) na stacjach typu orlen lotos aNal itd:D
Czasem w przypływie fantazji przed drogą dłuższą zdarzyło mi się zalać 98. Szczerze to nie wiem nawet cz czuć różnicę :) pozdr
warmplace
Świeżak
 
Posty: 345
Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20

Postprzez Michał88 » 17/6/2010, 21:45

Używając 98 mamy mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia wtrysków itp. bo paliwo jest czystsze i wzbogacone. A co do mocy to kiedyś oglądałem program i testowali właśnie paliwa: 95, v-powera i resztę tych badziewi tyle że na samochodach. To w zwykłych autach moc silnika spadła o kilka koni, przy paliwach wysokooktanowych ponieważ są przystosowane do przeciętnego paliwa. Natomiast w testach Subaru Imprezy i Lancera EWO moc wzrosła od kilku do kilkunastu koni.
Suzuki GSXR 1000 K7
Michał88
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17/6/2010, 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Shogun80 » 18/6/2010, 09:46

kiedyś miałem Toyote Supre mk3 z Turbo, był to bardzo czuły samochód na paliwo, optymalnie było lać 98, bo te wzbogacone 99+ też tym silnikom nie służyły. Te paliwa mają wyższą temperature spalania i w niektórych silnikach mogą powodować wypalanie gniazd zaworowych. Nie wiem jak to się ma do silników motocyklowych, mam zx7r i cały czas jeżdżę na 98
Shogun80
Świeżak
 
Posty: 222
Dołączył(a): 18/4/2010, 08:42
Lokalizacja: Poznań/Międzyzdroje

Postprzez Materialmord » 18/6/2010, 15:15

W tym temacie WSZYSTKIE odpowiedzi, które padły to jakieś chore mity i pierdy ludzi, którzy gdzieś coś usłyszeli :lol:

Ludzie, jak się nie znacie, to chociaż nie wprowadzajcie innych w błąd.
Materialmord
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56

Postprzez Michał88 » 18/6/2010, 17:35

Materialmord to powiedz wszystkim jaka jest prawda :D
Suzuki GSXR 1000 K7
Michał88
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17/6/2010, 19:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez qba9019 » 18/6/2010, 18:24

Materialmord to powiedz wszystkim jaka jest prawda :D

Prawda zawsze leży po środku. Dlatego najlepiej używać 96,5. :D
A tak na serio. Osobiście nie czuję różnicy, wiec leje 95.
qba9019
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 30/6/2009, 07:27
Lokalizacja: wziąć pieniądze !!!

Postprzez Materialmord » 18/6/2010, 21:36

Do prawdy każdy ma dostęp, tylko się ludziom nie chce szukać. Łatwiej napisac na forum temat " czy lać 95 czy 98 ". Jeden odpisze, ze leje 95 i wali pierdy waniliowe, drugi napisze, że leje 98 i dzięki temu ma erekcje na zawołanie, trzeci zalewa verwę i ostatnio wygrał w totolotka. Sumasumarum autor popadnie w depresję, bo każdemu uwierzy, w bzdury, które ludzie w internecie powtarzają.

Chcesz wiedzy, zajrzyj do źródła.
Materialmord
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56

Postprzez Szkulek » 18/6/2010, 23:06

Do źródła czyli gdzie?? Daj jakiś konkretny link jak możesz :)
Gsx-f 600 94r.
Szkulek
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 30/1/2007, 17:56
Lokalizacja: Osiek

Postprzez Biggie » 19/6/2010, 12:59

materialmord tylko skacze z tematu na temat i wypisuje takie glupoty jak i w tym temacie. Ogarnij sie chłopie, bo jak sie na ciebie patrzy to źle sie robi.
Biggie
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 12/6/2010, 17:16
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Materialmord » 19/6/2010, 13:59

Następny fachowiec, ale do tematu się nie odniósł :lol:
Materialmord
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56

Postprzez qbus_b » 19/6/2010, 14:05

Materialmord ma trochę racji w tych lakonicznych wypowiedziach. Wszystko co wypisuje się na forach to gadanie bez najmniejszego sensu. Jeśli ktoś zna budowę układu zapłonowego, właściwości spalania poszczególnych rodzajów paliw oraz to jakie prawa rządzą rynkiem ten wie, że wydawanie pieniędzy na lepsze droższe, ulepszane paliwa to tylko poprawianie sobie samopoczucia i psychologia.
qbus_b
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13/6/2010, 15:56

Postprzez madcap » 19/6/2010, 14:56

nie tak do końca mr qbus_b
sama wartość 95/98/10X to tylko liczba oktanowa
jest sporo zmiennych dotyczących tego problemu

najważniejsze z nich (powtórzę się):
1. do jakiego paliwa był konstruowany silnik (liczba oktanowa)
2. do jakiej charakterystyki pracy silnika były wgrywane mapy zapłonu
3. charakterystyka energetyczna paliwa (czystość, długość łańcuchów węglowodorowych i ich stopień izomeryzacji), w tym skład dodatków do paliwa oraz ich charakterystyka energetyczna a w następstwie tego szybkośc spalania paliwa oraz wytwarzane ciśnienie w komorze spalania

tak naprawdę wystarczy jeździć zgodnie z zaleceniem producenta - patrz serwisówka
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na gr