Jakie paliwo do motocykla ??? 95 czy 98???
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jakie paliwo do motocykla ??? 95 czy 98???
Witam.
Chciałem Was zapytać o paliwo do motocykli. Dziś usłyszałem od znajomego ze do motocykli nie można lać paliwa wyżej oktanowego np. Verva cczy shell V-power ponieważ motocykl może się zatrzeć na wyższych obrotach. Pomyślałem że gośc plecie niezłe głupoty ale wolę zapytać specjalistów.
Chciałem Was zapytać o paliwo do motocykli. Dziś usłyszałem od znajomego ze do motocykli nie można lać paliwa wyżej oktanowego np. Verva cczy shell V-power ponieważ motocykl może się zatrzeć na wyższych obrotach. Pomyślałem że gośc plecie niezłe głupoty ale wolę zapytać specjalistów.
Gsx-f 600 94r.
- Szkulek
- Świeżak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 30/1/2007, 17:56
- Lokalizacja: Osiek
Re: Jakie paliwo do motocykla ??? 95 czy 98???
Szkulek napisał(a):Witam.
Pomyślałem że gośc plecie niezłe głupoty
no plecie głupoty . Niektórzy jezdzą na lepszym paliwie ale efekt jest porównywalny albo taki sam .
YZF R6 2007
-
Trener - Stały bywalec
- Posty: 1198
- Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
- Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem
Ja słyszałem, że do starszych motocykli lepiej lać 95, a do nowych 98. Tak czy siak pjerun wi jaka jest prawda. Ja tam leję tańszą bo nie jeżdżę na torze i nawet jak jest różnica to jest ona bardzo mała i nie zwracam na nią uwagi : )
easy rider..
-
mefju - Świeżak
- Posty: 125
- Dołączył(a): 11/5/2009, 18:16
- Lokalizacja: podkarpackie
Ja leję to co najtańsze ale unikam stacji marki krzak. W stolicy albo bliska albo nestea, ostatnio lałem na stacji poczty polskiej i też było git a paliwo chyba orlenowskie. U siebie najtaniej mam na orlenie. Kilka moto już oblatałem (gaźnikowce/wtrysk) i nigdy żadnych negatywnych skutków lania na 95 nie dostrzegłem.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Nie można do seryjnych motocykli lać paliwa wysoko oktanowego używanego w sporcie.
To co masz dostępne na stacjach spokojnie można lać, tyle że 98 może być gorsza niż 95 - sprzedaż paliwa, niestety jak paliwo leży w zbiornikach traci swoją oktan-owość.
To co masz dostępne na stacjach spokojnie można lać, tyle że 98 może być gorsza niż 95 - sprzedaż paliwa, niestety jak paliwo leży w zbiornikach traci swoją oktan-owość.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Był kiedyś temat typu: "jakie paliwo lejecie?" - dokładnie nie pamiętam a szukać mi się nie chce. Generalnie chodziło o to czy widać różnicę w osiągach między lepszym (wysokooktanowym) a gorszym (niskooktanowym) paliwem i czy watro przepłacać. Wyszło na to, że na E98 silnik pracuje bardziej płynnie i spala o ile nie tyle samo to nawet mniej niż na E95. Co do osiągów to nie powinno być widać różnicy. Osobiście leję E95 na sprawdzonych firmowych stacjach i jest git.
-
bryk77 - Stały bywalec
- Posty: 1212
- Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
- Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin
W stanach najwieksza liczba oktanowa to 91 potem kolejno 89 i 88 i jakos nikt nie narzeka.Tyle tylko ze na motocyklach sprowadzonych ze stanow widnieje aby nie tankowac slabszej niz 91 oktanow
-
przemko27vr4 - Świeżak
- Posty: 260
- Dołączył(a): 26/8/2008, 08:11
nie wiedzialem ze stanom paliwo bada ministerstwo obrony narodowej
A tak serio to ja używam 95 bo jest tańsza - leje (benzyne:P) na stacjach typu orlen lotos aNal itd:D
Czasem w przypływie fantazji przed drogą dłuższą zdarzyło mi się zalać 98. Szczerze to nie wiem nawet cz czuć różnicę
pozdr

A tak serio to ja używam 95 bo jest tańsza - leje (benzyne:P) na stacjach typu orlen lotos aNal itd:D
Czasem w przypływie fantazji przed drogą dłuższą zdarzyło mi się zalać 98. Szczerze to nie wiem nawet cz czuć różnicę

- warmplace
- Świeżak
- Posty: 345
- Dołączył(a): 17/9/2009, 21:20
Używając 98 mamy mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia wtrysków itp. bo paliwo jest czystsze i wzbogacone. A co do mocy to kiedyś oglądałem program i testowali właśnie paliwa: 95, v-powera i resztę tych badziewi tyle że na samochodach. To w zwykłych autach moc silnika spadła o kilka koni, przy paliwach wysokooktanowych ponieważ są przystosowane do przeciętnego paliwa. Natomiast w testach Subaru Imprezy i Lancera EWO moc wzrosła od kilku do kilkunastu koni.
Suzuki GSXR 1000 K7
- Michał88
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 17/6/2010, 19:57
- Lokalizacja: Warszawa
kiedyś miałem Toyote Supre mk3 z Turbo, był to bardzo czuły samochód na paliwo, optymalnie było lać 98, bo te wzbogacone 99+ też tym silnikom nie służyły. Te paliwa mają wyższą temperature spalania i w niektórych silnikach mogą powodować wypalanie gniazd zaworowych. Nie wiem jak to się ma do silników motocyklowych, mam zx7r i cały czas jeżdżę na 98
- Shogun80
- Świeżak
- Posty: 222
- Dołączył(a): 18/4/2010, 08:42
- Lokalizacja: Poznań/Międzyzdroje
W tym temacie WSZYSTKIE odpowiedzi, które padły to jakieś chore mity i pierdy ludzi, którzy gdzieś coś usłyszeli
Ludzie, jak się nie znacie, to chociaż nie wprowadzajcie innych w błąd.

Ludzie, jak się nie znacie, to chociaż nie wprowadzajcie innych w błąd.
- Materialmord
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56
Do prawdy każdy ma dostęp, tylko się ludziom nie chce szukać. Łatwiej napisac na forum temat " czy lać 95 czy 98 ". Jeden odpisze, ze leje 95 i wali pierdy waniliowe, drugi napisze, że leje 98 i dzięki temu ma erekcje na zawołanie, trzeci zalewa verwę i ostatnio wygrał w totolotka. Sumasumarum autor popadnie w depresję, bo każdemu uwierzy, w bzdury, które ludzie w internecie powtarzają.
Chcesz wiedzy, zajrzyj do źródła.
Chcesz wiedzy, zajrzyj do źródła.
- Materialmord
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56
- Materialmord
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56
Materialmord ma trochę racji w tych lakonicznych wypowiedziach. Wszystko co wypisuje się na forach to gadanie bez najmniejszego sensu. Jeśli ktoś zna budowę układu zapłonowego, właściwości spalania poszczególnych rodzajów paliw oraz to jakie prawa rządzą rynkiem ten wie, że wydawanie pieniędzy na lepsze droższe, ulepszane paliwa to tylko poprawianie sobie samopoczucia i psychologia.
- qbus_b
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 13/6/2010, 15:56
nie tak do końca mr qbus_b
sama wartość 95/98/10X to tylko liczba oktanowa
jest sporo zmiennych dotyczących tego problemu
najważniejsze z nich (powtórzę się):
1. do jakiego paliwa był konstruowany silnik (liczba oktanowa)
2. do jakiej charakterystyki pracy silnika były wgrywane mapy zapłonu
3. charakterystyka energetyczna paliwa (czystość, długość łańcuchów węglowodorowych i ich stopień izomeryzacji), w tym skład dodatków do paliwa oraz ich charakterystyka energetyczna a w następstwie tego szybkośc spalania paliwa oraz wytwarzane ciśnienie w komorze spalania
tak naprawdę wystarczy jeździć zgodnie z zaleceniem producenta - patrz serwisówka
sama wartość 95/98/10X to tylko liczba oktanowa
jest sporo zmiennych dotyczących tego problemu
najważniejsze z nich (powtórzę się):
1. do jakiego paliwa był konstruowany silnik (liczba oktanowa)
2. do jakiej charakterystyki pracy silnika były wgrywane mapy zapłonu
3. charakterystyka energetyczna paliwa (czystość, długość łańcuchów węglowodorowych i ich stopień izomeryzacji), w tym skład dodatków do paliwa oraz ich charakterystyka energetyczna a w następstwie tego szybkośc spalania paliwa oraz wytwarzane ciśnienie w komorze spalania
tak naprawdę wystarczy jeździć zgodnie z zaleceniem producenta - patrz serwisówka
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości