Zobacz wątek - DYLEMAT

DYLEMAT

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

DYLEMAT

Postprzez Fryc88 » 12/6/2010, 16:30

Witam. Od roku posiadam Yamache Vigaro xv250. No i przyszła pora na zmianę na Suzuki sv650n lub Honda cbf500. Moto używam głównie w mieście oraz co dwa tygodnie w trasie ok 200-300km.więc. Poradzcie bo nie wiem co wybrać albo jakieś inne moto.
Fryc88
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 12/6/2010, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez pan_wiewiorka » 12/6/2010, 16:55

Chcesz przesiąść się z roweru z silnikiem na SV 650? To, że jest to V2 nie oznacza, że będzie Ci łatwiej. W tych motocyklach moc jest oddawana zupełnie inaczej niż w czopkach. Weź CBF.
pan_wiewiorka
 

Postprzez bryk77 » 12/6/2010, 19:13

Ile chcesz przeznaczyć na zakup motocykla? CBF500 i SV650 to motocykle trochę z innej półki. Jaki styl jazdy preferujesz?
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez Kamusial » 12/6/2010, 20:38

w przyklejonych tematach (na górze), masz info co wypadałoby napisać o sobie...
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Fryc88 » 13/6/2010, 19:10

Do 12tys. Napewno cos bardziej zwawego co bedzie sie lepiej w zakretach skladac. Coraz bardziej zastanawiam sie nad cbf.
Fryc88
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 12/6/2010, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pan_wiewiorka » 13/6/2010, 19:46

Generalnie od armatury wszystko będzie lepiej się na winklach składać, nawet skuter. CBF 500, GS 500 albo Zygzak.
pan_wiewiorka
 

Postprzez smola » 14/6/2010, 01:52

Bierz SV...
smola
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29/3/2010, 16:06

Postprzez Fryc88 » 14/6/2010, 09:49

Powiem tak rok temu gdy kupiłem Vigaro miałem jeszcze do wyboru 3 moto Honda cbr125 2004r, Suzuki sv650n po dość mocnym tuningu ok. 90KM mocy oraz Suzuki gsxr750 140KM. Każdym robiłem jazdę próbną ok 30km. Bardzo spodobała mi się praca oraz wygląd sv ale jednak jego moc przekraczała moje początkowe założenia a nie miałem możliwości jeździć seryjną sv.
Fryc88
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 12/6/2010, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Koval135 » 14/6/2010, 09:52

Bierz SV.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Kohelet » 14/6/2010, 16:11

O ile dobrze kojarze, ten Twój vigaro, virago czy inny wigry dysponuje dwucylindrową jednostką napedową, więc i z charakterystyka SV powinieneś sobie poradzić.
A że około 80 koni? Czasem kopną, czasem nie :)
V rulez.
Avatar użytkownika
Kohelet
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 27/4/2010, 08:32
Lokalizacja: SP1 / wrocek

Postprzez pan_wiewiorka » 15/6/2010, 06:48

Kohelet, nie jeździłeś cruiserową "fałką", to nie wprowadzaj chłopka w błąd. Ja prześmigałem cruiserami kilkadziesiąt KKM i w życiu nie powiem, że charakterystyka SV 650 względem nawet Draga 1100 (~65 KM i 85 Nm przy 2500 obr./min.) czy Midnightstara 1300 (jeszcze mocniejszy), jest podobna. To zupełnie inna bajka (popatrz choćby na wykresy), przecież moc masz oddawaną zupełnie inaczej. W momencie kiedy cruiser osiąga maksimum i jest dętka, to SV dopiero zaczyna wariować.

Podejście na zasadzie to V i to V może doprowadzić do dużego kuku. Pamiętaj, że w cruiserze możesz odwinąć do odcięcia a na koło nie postawisz (są wyjątki takie jak Roceket ale 214 Nm na kole to inna bajka).
pan_wiewiorka
 

Postprzez madcap » 15/6/2010, 06:52

przy zachowaniu zdrowego rozsądku i czasu poświęconego na zminę nawyków, zdołasz ogarnąć sv-kę
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Fryc88 » 16/6/2010, 09:52

Chyba jednak wybiore sv650n i ostrorznie będe się z nią obchodził, wczoraj testowałem cbf500 i doszedłem do wniosku że za rok albo wsześniej musiał bym znowu zmienić moto. A drugi powód to moja waga(92kg) i wzrost(178cm).
Fryc88
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 12/6/2010, 13:14
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez bryk77 » 17/6/2010, 03:24

CBF500 to po prostu nowsza wersja starej dobrej cebulki czyli CB500. To moto ma bardzo dobre osiągi jak na tą klasę. Przesiadając się z Virago 250 każda 500tka zrobi na Tobie wrażenie. Tymbardziej SV650. Ja na Twoim miejscu wybrałbym SV-ke choćby ze względu na jej pomruk...
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez Gregorgsxr » 17/6/2010, 20:51

Co Wy z tą SV-ką 650?
Robicie z tego jakąś nie opanowywalną torpedę na którą można wsiąść po odbyciu stażu na innych sprzętach z 10 lat. Co innego SV 1000.
To jest normalny, bardzo prosty i przyjemny w prowadzeniu motocykl.
W odróżnieniu od np GS 500 ma normalne hamulce i dużo lepsze zawieszenie przez co jest dużo bardziej precyzyjny w prowadzeniu.
V-kami trzeba poprostu nauczyć się inaczej trochę jeździć (np wyższymi biegami)
Gregorgsxr
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30/5/2010, 19:28
Lokalizacja: WWA

Postprzez abc » 18/6/2010, 00:39

Fryc88 napisał(a):Chyba jednak wybiore sv650n i ostrorznie będe się z nią obchodził, wczoraj testowałem cbf500 i doszedłem do wniosku że za rok albo wsześniej musiał bym znowu zmienić moto. A drugi powód to moja waga(92kg) i wzrost(178cm).

Moim zdaniem zupełnie bez sensu. Ale twoja sprawa, twoja kasa.
abc
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 11/11/2008, 20:58

Postprzez pan_wiewiorka » 18/6/2010, 06:57

Fryc88 napisał(a):Chyba jednak wybiore sv650n [...]

:roll:

Gregorgsxr napisał(a):Co Wy z tą SV-ką 650?

To jeśli miałeś okazję tym pośmigać, to chyba jechałeś 50 km/h i cały czas patrzyłeś na obrotomierz. Bo z tego co piszesz widać, że nie masz zielonego pojęcia jak ten motocykl potrafi się zachować. Rzeźnia :?

Ale looz, są fachowce, które twierdzą, że 4000 obr./min dla R6 to norma i można nieźle nią pośmigać (50 km/h). Masakra :roll:
pan_wiewiorka
 

Postprzez Kohelet » 18/6/2010, 14:31

Fryc88 napisał(a):Chyba jednak wybiore sv650n i ostrorznie będe się z nią obchodził, wczoraj testowałem cbf500 i doszedłem do wniosku że za rok albo wsześniej musiał bym znowu zmienić moto. A drugi powód to moja waga(92kg) i wzrost(178cm).


I słusznie! Głowa przede wszystkim :)

Jezdziles juz V, wiec radzisz sobie z szarpnieciami/redukcjami i tego rodzaju historiami.
A jak juz zaczniesz wyzej krecic - to jak napisalem - 80koni czasami kopnie :)
V rulez.
Avatar użytkownika
Kohelet
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 27/4/2010, 08:32
Lokalizacja: SP1 / wrocek

Postprzez Gregorgsxr » 18/6/2010, 23:52

Jeździłem SV 650 i wyraziłem swoje zdanie co do tego motocykla.
Nie znasz mnie i nie wiesz czym jeździłem, więc Twój sarkazm jest nie na miejscu.
Uważam za to , że każdy ktokolwiek myśli o jeździe na sprzęcie musi zapisać się na prawdziwy kurs jazdy połączony z konkretnymi wykładami z teorii pod okiem sprawzonego i doświadczonego instruktora.
Beztego czy będzie jeździł SV, Gs, Er, czy innym CB...sami dokończcie.
Gregorgsxr
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30/5/2010, 19:28
Lokalizacja: WWA

Postprzez pan_wiewiorka » 19/6/2010, 09:33

Gregorgsxr napisał(a):Uważam za to , że każdy ktokolwiek myśli o jeździe na sprzęcie musi zapisać się na prawdziwy kurs jazdy połączony z konkretnymi wykładami z teorii pod okiem sprawzonego i doświadczonego instruktora.

A pod tym podpisuję się obiema rencyma i nogami. Chyba niedługo Suzuk znowu w Wawie coś organizuje i 3ba skorzystać :)
pan_wiewiorka
 



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr