Zobacz wątek - Zatarcie

Zatarcie

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Zatarcie

Postprzez mati1996 » 3/6/2010, 15:19

Mam pytanie od czego może zatrzeć się silnik i jak zapobiegać temu (prosze o prostą odpowiedź bo szukam po całym internecie i każdy pisze inaczej żę się pogubiłem)
mati1996
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27/3/2010, 23:17
Lokalizacja: kraków


Postprzez headhunters » 3/6/2010, 16:48

najlepsza metoda jest taka:NIE DOSIADAJ SPRZETA:)
Jest wiele czynnikow ktore moga na to wplynac...temat rzeka ale jak dobrze poszukasz to znajdziesz mnostwo materialow na ten temat...
Avatar użytkownika
headhunters
Świeżak
 
Posty: 99
Dołączył(a): 1/4/2009, 22:32
Lokalizacja: SnK

Postprzez Patrykhonda » 3/6/2010, 17:14

Silnik może się zatrzeć gdy:

1. Nie ma w nim oleju.
2. Gdy Jest piłowany na wysokich obrotach kiedy silnik oraz olej są wciąż zimne(smarowanie wtedy jest bardzo ograniczone)
3.Gdy silnik się przegrzeje(np. nieprawidłowy skład mieszanki paliwo-powietrze(za dużo powietrza))
4.Nieprawidłowa ilość oleju w benzynie (dotyczy silników 2t)


Aby temu zapobiec powinno zawsze się sprawdzać stan oleju w silniku, rozgrzewać motocykl do temperatury pracy przed wyciskaniem z niego ostatnich soków oraz monitorować temperaturę wody lub ewentualnie silnika jeżeli jest on chłodzony powietrzem(w lato trzeba robić przerwy co jakiś czas)

Zapewne pomoże również używanie dobrego oleju, przeznaczonego do konkretnego rodzaju motocykla( taki jaki podaje Service Manual ) oraz wymiana filtra oleju, filtra powietrza(Nie koniecznie wymiana ale wyczyszczenie, szczególnie ważne w motocyklach off-road typu cross/enduro)

Należy też sprawdzać luzy zaworowe i je regulować w razie potrzeby.

Przy regularnym serwisowaniu i przestrzeganiu tych najważniejszych zasad silnik pojeździ bardzo długo i sam w sobie się nie zatrze, tylko po wielkich przebiegach jego moc będzie spadała no i może wymagać remontu ale dalej powinien jeździć :) Oczywiscie mowa o silnikach 4T, bo w 2T tłoczki regularnie wymieniamy.
Avatar użytkownika
Patrykhonda
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 30/5/2010, 14:48



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr