Zobacz wątek - [Suzuki TL 1000R 2000r] niestabilne obroty jałowe
NAS Analytics TAG

[Suzuki TL 1000R 2000r] niestabilne obroty jałowe

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

[Suzuki TL 1000R 2000r] niestabilne obroty jałowe

Postprzez Przemo_rene » 31/5/2010, 21:05

Witam, przeczuwam, że może być mi trudno znaleźć odpowiedź tutaj gdyż często to ja doradzam no ale ja w gaźnikach siedzę bardziej niż we wtryskach. Moje pytanie tyczy się motocykla jak w temacie.

Od razu powiem, że motocykl bedzie miał sprawdzane luzy zaworowe i robioną synhronizacje przepustnic i ustawienie czyjnika położenia przepustnicy.

Sprawa tyczy się tego co możę być powodem nierównym obrotów skaczących od 1100-1500 niezależnie od nagrzania silnika?

POdejrzewam kilka rzeczy i zanim rozbiorę moto chcę znać opinię bardziej siedzących w temacie wtrysków.

-na pierszy ogień wymieniam świece bo to łatwo, a i tak trzeba
-sprawdzam osadzenie przepustnic oraz połaczenia ich z głowicami (silnik V2) czy są szczelne

-sprawdzam wężyki podciśnienia czy aby każdy jest na swoim miejscu i czy są podłączone tam gdzie powinny

to zrobię przed regulacją luzów zaworowych tak w razei czego bo mało czasu to zajmuje.

Co jeszcze wg. Was możę mieć wpływ na nierówną (kominy ma przelotowe BOS'a ale to nie jest aż taka nierówność jakby wynikała ze zmiany kominów - tego jestem pewien)

Dodam, że silnik będzie pracował bez airboxa bo to normalne podczas pracy serwisowych tak więc filtr powietrza proszę sobie darować... Dodatkowym objawem i myślę, że w miarę ważnym jest fakt, że w okolicy 2 tyś obrotów po przegazówce wieszają się(tj. zaczynają spadać wolniej) niż powinienny obroty i od aż do 1500 i od tego moemntu kaszana. Silnik jest zdrowy. Tylko kwestia jego regulacji - tego jestem pewien.

Czekam na sugestie i porady.

Ps. dla nie znających mnie - siedzę w mechanice więc proszę o poważne potraktowanie tematu a nie "oddaj do serwisu"

:)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez Raczek_6 » 31/5/2010, 21:40

Czytałeś manuala ?
Może ktoś źle ustawił tzw. by-passy.

Są to śruby do regulacji składu mieszanki, w TL-S powinny być wykręcone na max. 1,5 obrotu.

Przytkaj lekko wydechy rękoma i zobacz czy dalej tak samo pracuje, zmierz ciśnienie sprężania po regulacji luzów zaworowych.

Czasami jak są wydechy przelotowe i wkład K&N lub BMC wolne obroty potrafią lekko falować.

Masz manuala ?
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez Przemo_rene » 31/5/2010, 21:53

manuala mam - prawie 500stron - jeszcze całego nie ogarnąłęm ale da się ;) . W modelu TLS są te rzeczy o których piszesz ale TLR mieszankę ma strowaną dynamicznie czujnikami i obsługa "ręczna" to TPS oraz przepustnice - ich synchro.Jest to wtrysk bardziej rozwinięty niż w TLS. Sprzęt jeszcze nie stoi u mnie w garażu bo jadę po niego w sobotę (kwestie finansowania sprzęta) wiec na weekend bedę działał. Moto jest do conieco wkłądu ale silnik pracuje cicho, ma kopa jak trzeba i ogólnie cąły moto zdrowy i zadbany :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Seba_ER5 » 1/6/2010, 07:59

PCIII moze pomoc. I sprawdz przytknal rure. U mojego staruszka jest przelot nie ma PCIII i tez ładnie zaczelo falować, może trzeba zrobic synchro. Na razie kupiłem db-killer, bo przy kupnie nie bylo mimo ,ze tlumik homologowany.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Przemo_rene » 1/6/2010, 08:16

Właśnie co do tuningowego kompa to jest on zainstalowany. Tyle tylko, że jak oglądałem CO TO jest to się zdziwiłem bo wyglądało to tak: Metalicznie różowe pudełko jakby z wbudowanym radiatorem, wielkości PCMII lub PCMIII z ładnym napisem DYNOJET i jednym szarym kablem wychodzącym od niego. Żadnych więcej napisów (przynajmniej od tej strony co widać było)
Było to przymocowane na szybkozłączki więc nie mogłem obejrzeć dokładnie. W każdym bądź razie nie mogę dojść do tego co to jest za BOX. Czy dynojet robiło TRE? Bo na autotune'a lub PCM to mi raczej nie wygląda...Chyba, ze leżało "na plecach" ...ale ten kolor. Nie było to jakiś wiejski tuning ale coś fabrycznego DYNOJETA. Pytanie co...
Macie foty różnych rzeczy DYNOJET'a produkowanych w latach powyżej 2000 ale nie dalej jak do 2007?
Właściciel mówi, że z tym czymś kupił.
Synhro przepustnic tak jak pisałem zrobię po zaworach razem TPS, DB-killery dokupię (ale to później) Sprawdzać będę także jak działa silnik po odłaczeniu tego czegoś od DYNOJETa.

Jakieś sugestie jeszcze gdzie zajrzeć?

Poprawdzam czujniki także.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Przemo_rene » 9/6/2010, 09:35

update:

na 100% było lewe powietrze bo zaślepki na sychro na krućcu nie było. Już jest.

Dalej - przepustnice są poza synchrem bo sprawdzałem na waku i ustawiłem jak trzeba. TPS też się rozregulował. Do tego uszczelka kolektor-przelotka do końcówki puściła i stad też lewwe powietrze do tłumików i strzały w niego. Luzy zaworowe - oddaje dziś moto na ich korektę.

Musi się poprawić :) Do tego (ale to trochę później bo nie ma musu) nowe świece i odnowione przewody WN i przejrzana instalacja el na korozję ;)

Będzie potwór ;)

ps. a to dynojeta to jest POWER COMMANDER I czyli pierwsza wersja. Jak dostać do niego kabel...hmm
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Seba_ER5 » 9/6/2010, 16:40

Dajesz go potem na hamownie?
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Raczek_6 » 9/6/2010, 21:19

RS232.
Obecnie jest z RS232 Na USB.

Product Description: Replacement Serial Cable for all PCII/PCIII/PCIIIr models
Product Part Number: 42924090
Product Price: $8.00
w PL kupisz:
P.T.M.
Ul. Warsztatowa 2
05-126 Nieporet
Tel: + 48 22 434 64 07
Web: www.ptm.pl

Mapy masz na stronie:
http://www.powercommander.com/powercomm ... fault.aspx
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Przemo_rene » 10/6/2010, 11:14

Raczek - dzieki ale to są kable dla PCII w górę a ja mam PCI. Krótką serie wypuszczoną przez 2 lata. Tam jest złącze telefoniczne jakby z budowy i wyglądu miejsca wtyku. Coś jak RJ11. Ponoć oryginalny kabel wyglądał tak, że to telefoniczne przechodziło w DB9 czyli standardowe na porty COM. Niestety nie ma schematów w necie bo kabel by się dorobiło...strona dynojet milczy. ICh feedback to tylko, że

"we no longer produce nor sell this cables. Sorry. You can always upgreat to PCIII"

Jasne...to niech mi dadzą 1000zł to sobie zupgreatuje. Jakieś pomysły co z tym kablem zrobić? Jak dojdziemy jak go zrobić by działało to zrobimy furorę w USA bo tam nikt na forach nie wie.

UPDATE:

znalałem takie coś: http://www.cablegalaxy.com/showroom/1212.cfm
Ide dziÅ› do elektronicznego czy majÄ… takie a jak nie to czy zmontuje jakiÅ› magik ;)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Seba_ER5 » 10/6/2010, 15:41

No jeszcze oprogramowanie musisz miec...;/ cienko to widze ;/.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5223
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Przemo_rene » 11/6/2010, 08:07

oprogramowanie da rade to od PCII tak myślę. Co do pin layoutu to chyba już wiem co i jak (jeżeli zasada jest podobna jak w PCII jeżeli chodzi o schemat to będzie działało) Zobacze, podziałam i może za tydzień będzie podpięty pod kompa ;)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê