Zobacz wątek - Bandit 600

Bandit 600

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Bandit 600

Postprzez Eugeniusz » 31/5/2010, 18:11

Witam!
Po przewertowaniu zilionów postów topików etc... postanowiłem poprosić o poradę. Planuje rozpocząć swoją przygodę motocyklową z bandziorem 600.
Już miałem jednego na widelcu w okolicach Olsztyna ale jak to zwykle bywa cyk pyk i już nie było, ale do rzeczy.
Poszukuje ogłoszeń w najbliższej okolicy tj. 150 km od Grudziądza ,chyba ze oferta jest tip topik mogę skusić się na dalsza podróż, znalazłem takie dwa ogłoszenia które dla mnie wydają się przekonywujące. A co Wy o tym sądzicie ?

http://allegro.pl/show_item.php?item=1052444865 (otwórz link)
oraz
http://allegro.pl/show_item.php?item=1058156126 (otwórz link)
Dziękuje serdecznie za wszystkie porady i pozdrawiam.
Eugeniusz
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 31/5/2010, 15:52


Postprzez Kamusial » 31/5/2010, 19:01

Nie chciało mi się przeglądać zdjęć, ale wkleję Ci czym ja się kieruję przy poszukiwaniu sprzętu.

"Przeczytajcie artykuły odnośnie kupowania motocykla na ścigaczu.
Jeżeli macie już upatrzony jakiś motocykl, to wygooglujcie wszelkie detale odnośnie jego wyglądu , podzespołów i porównajcie ze zdjęciami (czasem motor ma rok produkcji 2 lata wcześniejszy niż rejestracji, a w ofercie widnieje rok rejestracji). Jeżeli sprzedający dał lipne zdjęcia to niech dośle dobre.
Zdjęcia powinny dotyczyć detali takich jak ograniczniki skrętu, symetria z przodu i z tyłu, symetria wypełnienia czachy, spasowanie plastików, grubość bieżnika, ślady po szlifach, wyciągnięcie łańcucha itd.
Zadzwońcie do gościa i wypytajcie go o wszystko co wam przychodzi do głowy (pytania otwarte (jak), a nie zamknięte (czy)). Najlepiej kupować od osoby prywatnej, bo jesteście w stanie wybadać jak o motocykl dbano.
Przy tańszych sprzętach duże znaczenie (cenowe) mają wykonane czynności serwisowe- oleje, filtry, uszczelniacze/olej w lagach, łożyska (główki ramy, wahacza, kół), stan ogumienia, klocki, sprzęgło, regulacje gaźników i zaworów. Jeżeli na takie czynności nie ma rachunków, pozostałości w częściach, to liczcie się z tym, że będziecie musieli sami je zrobić...
Handlarz musi swoje zarobić, a ceny na zachodzie są wyższe niż w PL- także nie oczekujcie cudów.
Niskie przebiegi są bardzo modne - jak nie ma papierów na przebieg, to możecie zapomnieć że jest realny.
O opinię o motocyklu dobrze zapytać na forum poświęconym danemu modelowi, być może też ktoś obejrzy go za was. Na forach można też znaleźć sprzęty od ludzi którzy ich świadomie używali- lub jeżeli jesteście ambitni poczytać o jakich problemach pisali na forum.

Gdy już obejrzeliście motocykl sami, czy z kumplem, przejechaliście się nim i są duże szanse że zgadza się ze stanem opisywanym przez sprzedającego, to niech koniecznie obejrzy go mechanik, najlepiej w serwisie, w ostateczności u sprzedającego. Dowiecie się wówczas (wy i sprzedający) ile musicie dołożyć, o ile w ogóle warto, żeby móc bezpiecznie się poruszać motocyklem. Koszt mechanika to 100-200 zł, a na ogół można dzięki temu utargować dwa, trzy razy tyle.

Jeżeli chcecie wybadać czy handlarz kręci, to dobrze mu zaproponować opcję typu dostawa motocykla na serwis (najlepiej we własnej okolicy) i jeżeli wszystko gra, to bierzecie.

Cena w 90% przypadków odzwierciedla stan faktyczny!!! Okazje to mit.

Nie dawajcie się ponieść emocjom podczas kupna!

Jak kupisz motocykl, to kiedyś będziesz chciał go sprzedać- pamiętajcie o tym..."
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr