Zobacz wÄ…tek - Jak zrzucacie bieg
NAS Analytics TAG

Jak zrzucacie bieg

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez madcap » 1/6/2010, 13:37

jeśli to było z przekąsem to ja jestem dziadek klozetowy
siwy poczekaj chociaż do skończenia gimnazjum z wipysywaniem dzieł mickiewiczowskich
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?


Postprzez C-bool » 1/6/2010, 13:44

siwyzx6r napisał(a):powiedziałem to z przekąsem :lol:
i mam zx6r z 98 roku :)

Nawet jeśli, to niezbyt Ci to wyszło.. :P
Żeby nie bylo OT to podtrzymuje to co wcześniej pisałem :>
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Karolina0718 » 1/6/2010, 17:25

madcap_72 napisał(a):jeśli to było z przekąsem to ja jestem dziadek klozetowy


No widzisz madcap mamy Tobie nową prace jak Ci się na państwowym garnuszku znudzi:)
Avatar użytkownika
Karolina0718
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 1/10/2009, 16:18

Postprzez siwyzx6r » 1/6/2010, 19:13

C-bool napisał(a):
siwyzx6r napisał(a):powiedziałem to z przekąsem :lol:
i mam zx6r z 98 roku :)

Nawet jeśli, to niezbyt Ci to wyszło.. :P
Żeby nie bylo OT to podtrzymuje to co wcześniej pisałem :>

gimnazjum mam juz dawno skończone więc o to sie nie martw
napisałem tak
bo kolega napisał coś co jest przeciez oczywiste i banalne ze wciaka sprzęgło i lewa noga zrzuca bieg
więc sorry
siwyzx6r
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 22/5/2010, 19:17

Postprzez gr300 » 1/6/2010, 20:15

http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,z ... ,7686.html

wszystko na temat. do przegazówki nie trzeba mieć nawet gimnazjum więc ocb ? :DD
gr300
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 21/5/2010, 16:35

Postprzez adam_tomasz » 1/6/2010, 22:13

gr300 to co Tomek Kulik napisal juz bylo gdzies podsylane... ale spoko... przypomniec mozna...

pan_wiewiorka... widac ze malo jezdzisz i malo znasz zachowan ludzi...
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez lonewolf » 2/6/2010, 21:20

kurcze ale debata... aż bym się bał zapytać o coś trudniejszego bo by trzy tomy odpowiedzi wyszły :o
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez siwyzx6r » 3/6/2010, 00:08

w tym 1/3 nie na temat :P
siwyzx6r
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 22/5/2010, 19:17

Postprzez Raczek_6 » 3/6/2010, 23:24

Jak redukować biegi w Eynfield ?
Jak wciskam lewą nogą dźwignię w dół to blokuje tylne koło ;-)

Czasami szkoda że nie ma starszych motocykli jak VFR1200 (które dopiero ma być dostępne od połowy 2010 roku) , Aprilia Mana 850, z automatyczną skrzynią :-)

Zamiast skupiać się na pierdołach typu zmiana biegów, redukcja itd... człowiek w pełni skupia się na jeździe.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez elco » 4/6/2010, 00:12

Musze przyznac, ze dziwia mnie troche opisywane tutaj przez was sytuacje. Redukcja na swiatlach w miescie z 5-tki ? Mnie bardzo rzadko zdaza sie wbijac w miescie bieg wyzszy niz 3-jka. Nie spogladam na predkosciomierz i nie patrze co dzieje sie na 5-tce przy 30 km/h. Obroty silnik ponizej 3000 a niekiedy nawet 4000 r.p.m sa sygnalem do redukcji. Jezeli ktos doprowadza do takich sytuacji nie tylko wplywa negatywnie na skrzynie biegow, ale takze i meczy sam silnik.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Materialmord » 4/6/2010, 08:52

To zależy od silnika, w 90 % od pojemności a w 10 % od budowy.
Materialmord
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 21/4/2010, 15:56

Postprzez adam_tomasz » 4/6/2010, 13:28

ok z ciekawosci sprawdzilem... i o dziwo da rade zmienic w VFR na jednym sprzegle z 5 do 2... ale pytanie : po co ??
tak jak elco... max 3 bieg w miescie... i poza tym jak juz bylo wczesniej redukcja co jeden bieg
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Piotrek86 » 4/6/2010, 21:33

Witam,
Z racji , że jestem nowy w temacie i na dniach planuję kupić R6 (pierwszy w życiu motor) mam pytanie odnośnie tematu . Jak mam wyhamować z międzygazem w sytuacji gdzie np jadę 90km/h w sznurku aut , nagle jedno z przodu zaczyna skręcać , kolejne zwalniają i w kilka sekund trzeba zwolić do 30 km/h , to jak miałbym zbić zakładając 2 biegi z między gazem w 3sekundy to wg mnie nie zdążę wyhamować ... więc jak należało by w takiej sytuacji hamować ???
Piotrek86
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4/6/2010, 20:45
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez adam_tomasz » 4/6/2010, 21:41

hm... brak slow... najpierw zobacz temat "co na pierwsze moto" i zmien swoje plany, a nastepnie po kupnie np cb 500 naucz sie normalnie jezdzic , potem w normalnych sytuacjach miedzygaz, a dopiero potem kombinuj w ekstremalnych... nastepnie jak jua pojezdzisz 2-3 sezony, zrobisz jakies min 20 tys km ... zastanow sie nad przejsciem na r6

ps. to co opisujesz to w sumie podchodzi pod hamowanie awaryjne a nie spokojne z miedzygazem
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Piotrek86 » 4/6/2010, 21:53

Przerabiałem już rozmowy typu " kup coś słabszego" , a prawda jest taka , że szkoda mi kasy której nie mam za dużo na skakanie z motoru na motor , już tak kiedyś kupiłem auto i potem trzeba było przesiadać się na mocniejsze = koszty, czas
ps. niech będzie że awaryjne
Piotrek86
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4/6/2010, 20:45
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez adam_tomasz » 4/6/2010, 21:56

heh... ale ominales watek ze na motocyklach sie prawie nie traci ?? np po 2 latach stracisz 500 zl.. .. to chyba malo w porownaniu z cena zdrowia itd...

nie bede Cie przekonywal dalej... masz chyba 18 lat skonczonych wiec sam odpowiadasz za wlasne zycie... ale zeby nikomu innemu sie nic nie stalo...

narazie naucz sie jezdzic... a z czasem naucz sie spokojnej redukcji z miedzygazem.. narazie sobie tym glowy nie zawracaj...
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Piotrek86 » 4/6/2010, 22:30

Wytłumaczcie mi jedną rzecz , skąd taki stereotyp , że jak się kupi mocniejszy motor na początek to od razu uznajecie , że człowiek rozwali się na nim . To , że motor jest mocniejszy to nie znaczy , że muszę na nim 200km/h przez miasto jechać . Każdy ma swój rozum i mniej więcej wie na ile umie jeździć i na ile może sobie pozwolić ale to już się robi wątek pod inny temat.

ps. co do mojego pytania to posłucham rady kolegi i narazie nie będę sobie tym głowy za bardzo zawracał .
Piotrek86
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 4/6/2010, 20:45
Lokalizacja: Małopolska

Postprzez adam_tomasz » 4/6/2010, 22:49

heh w dziale co na pierwszy bylo ladnie wytlumaczone ze akurat r6 nie mowiac juz o r1 sa tak bardzo dzikie ze moga miec problem z ich okielznaniem nawet bardziej doswiadczeni motocyklisci... ale np xj 600 , czy er6 sa do ogarniecia... ale to ciagle za duzo na pierwsze... chodzi akurat min o te modele R6, R1
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 414
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Raczek_6 » 4/6/2010, 23:19

Piotrek86 napisał(a):Wytłumaczcie mi jedną rzecz , skąd taki stereotyp , że jak się kupi mocniejszy motor na początek to od razu uznajecie , że człowiek rozwali się na nim . To , że motor jest mocniejszy to nie znaczy , że muszę na nim 200km/h przez miasto jechać . Każdy ma swój rozum i mniej więcej wie na ile umie jeździć i na ile może sobie pozwolić ale to już się robi wątek pod inny temat.

ps. co do mojego pytania to posłucham rady kolegi i narazie nie będę sobie tym głowy za bardzo zawracał .


Stąd że na CB500 odkręcając manetkę na max po przebyciu powiedzmy 400m masz 130km/h, a na R6 masz około 170km/h.
Po za tym na sportowym obudowanym motocyklu prędkości aż tak bardzo nie czuć jak na golasie.

Kolejna informacja:
motocykl poczÄ…tkowo:
- nie skręca
- nie hamuje
- ale za to bardzo szybko przyspiesza, czego efektem ubocznym jest prędkość.

Było kilka tematów typu - Kupiłem R6 na 1-wsze o2o i chcę sprzedać i kupić coś słabszego bo mnie moc przerasta, boję się odkręcać.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez madcap » 5/6/2010, 09:36

Piotrek86 napisał(a):...skąd taki stereotyp , że jak się kupi mocniejszy motor na początek to od razu uznajecie , że człowiek rozwali się na nim...


stąd, że średnio 90% motórzystów, spośród tych, co zdecydowali się na taki pomysł, tj. kupienie R6 i go zrealizowało kończy w jednym z dwóch miejsc: albo w szpitalnym łóżku albo w kostnicy.
ci co wykażą się odrobiną rozsądku albo sprzedają albo katują się i silniki bojąc się odkręcić i skręcić.
btw nie potrzeba 130 osłów w silniku by móc nacieszyć się jazdą
ale zrobisz jak zechcesz......
tylko nie skarż się potem.....
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5894
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê