regeneracja cylindrow (nikasil)
Posty: 8
• Strona 1 z 1
regeneracja cylindrow (nikasil)
Czy ktos to kiedys robil?? Interesuje mnie skutecznosc tej metody przy wysilonych silnikach. Czy dorzucac do tego odrazu tloki do dopasowania tak aby bylo idealnie.
Dzieki z gory za odpowiedzi...
Dzieki z gory za odpowiedzi...
-
lowlo - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 228
- Dołączył(a): 1/8/2006, 14:44
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Przy regeneracji cylindra zmienia Ci się jego średnica z nominalnej na większą +1, +2, +3 a zatem tłoki i pierścienie ten musisz wymienić na większy wymiar bo bedziesz miał za duży luz między cylindrem a tłokiem. Tłoki i pierścienie są znormalizowane i są dostepnę w wiekszych wymiarach. Kiedyś robiłem taki zabieg i najpierw musiałem kupić nowy tłok zeby gostek wiedział ile ma zebrać gładzi cylindra bo tak to bez tłoka to może z honować za mało lub za dużo a tak to od razu sobie sprawdza.
-
zephyr - Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 23/2/2007, 13:57
- Lokalizacja: Węgierska Górka
Są zakłady które się zajmują regeneracją cylindrów, wałów itp. Większość to samochodowe ale raczej bez problemu zrobią też w motocyklu. W cenach to się nie orientuje, napewno zależy od ilości cylindrów i prawdopodobnie od czasu pracy maszyny ze względu na drogie ściernice którymi się wykonuje ten zabieg.
-
zephyr - Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 23/2/2007, 13:57
- Lokalizacja: Węgierska Górka
Nikasil polega na utwardzieniu metalu,np aluminium, tak ze sie nadaje na scianke cylindra.
Ceramicznie pokryte cylindry,nikasil,itd musza byc
powtornie potraktowane w wiekszosci przypadkow ,utwardzona warstwa nie jest wystarczajaco gruba na rozwiercenie.
Nie bede zanudzac szczagolami jak to sie odbywa,po prostu rozwiercenie np na +1 mm spowoduje kompletne usuniecie twardej,ceramicznej,nikasil,etc czesci cylindra a pozostanie tylko miekka czesc cylindra ktora absolutnie nie nadaje sie na scianke cylindra.
Dlatego cylinder musi byc "znikasilowany" od nowa.
Nie jest to tanie,czy tez latwe do wykonania.Tutaj w stanach jezeli chodzi o motocykle tylko 3-4 miejsca to robia.W zaleznosci od typu bloku ( zintegrowany czy nie) rozwiercenie i pokrycie kosztuje 400-600 $ w przypadku 4 cylindrow.
Plus oczywiscie drugie 600 $ na nadwymierowe tloki,tzw Big Bore.
W przypadku wysilowych,wysokoobrotowych silnikow motocyklowych zapomnij o miejscu ktore zajmuje sie samochodami.Po prostu sprzet ktory oni uzywaja nie jest wystarczajaco doklodny,cylindry musza byc perfect okragle i prostopadle do lini walu korbowego po zamontowaniu glowicy,itd.
Jezeli silnik ma zwykle,wprasowane stalowe cylindry to mozna je spoko rozwiercic,jak duzo to zalezy od danego silnika,ile jest "miesa " pomiedzy cylindrami,czy tez jakie tloki sa osiagalne dla danego silnika.Przewaznie to jest od 1.5 do 3 mm nadwymiar z firm jak Cosworth,Wiseco czy J.E.
F
Z drugiej strony oni zrobia tloki jakie zechcerz,,,,,,,,,800-900 $
Fabryczny nadwymier to przewaznie,0.5 mm,nie warte zachodu moim zdaniem,,,,,,,
Sportowe motocykle najnowszych generacji,tzn R1,R6,1000RR etc maja zoptymalizowane glowice,uklad wydechowy,walki rozrzadu,etc do standardowego wymiaru tloka,czy tez pojemnosci.
Samo tylko wrzucenie "duzych" tlokow niewiele da czy tez nie jest warte zachodu.Potrzebne jest kompleksowe podresowanie calego silnika.
Czesto np okazuje sie ze standardowe korbowody sa za slabe,( GSXR 1000),czy tez glowica nie "oddycha" dobrze i "zatyka" sie na wysokich obrotach po zwiekszenie cylindrow o 2.5 mm.
Z drugiej strony niektore silniki reaguja bardzo dobrze na ta modyfikacje,np cbr 1100xx czy tez ZX12R.
To zalezy.
Ceramicznie pokryte cylindry,nikasil,itd musza byc
powtornie potraktowane w wiekszosci przypadkow ,utwardzona warstwa nie jest wystarczajaco gruba na rozwiercenie.
Nie bede zanudzac szczagolami jak to sie odbywa,po prostu rozwiercenie np na +1 mm spowoduje kompletne usuniecie twardej,ceramicznej,nikasil,etc czesci cylindra a pozostanie tylko miekka czesc cylindra ktora absolutnie nie nadaje sie na scianke cylindra.
Dlatego cylinder musi byc "znikasilowany" od nowa.
Nie jest to tanie,czy tez latwe do wykonania.Tutaj w stanach jezeli chodzi o motocykle tylko 3-4 miejsca to robia.W zaleznosci od typu bloku ( zintegrowany czy nie) rozwiercenie i pokrycie kosztuje 400-600 $ w przypadku 4 cylindrow.
Plus oczywiscie drugie 600 $ na nadwymierowe tloki,tzw Big Bore.
W przypadku wysilowych,wysokoobrotowych silnikow motocyklowych zapomnij o miejscu ktore zajmuje sie samochodami.Po prostu sprzet ktory oni uzywaja nie jest wystarczajaco doklodny,cylindry musza byc perfect okragle i prostopadle do lini walu korbowego po zamontowaniu glowicy,itd.
Jezeli silnik ma zwykle,wprasowane stalowe cylindry to mozna je spoko rozwiercic,jak duzo to zalezy od danego silnika,ile jest "miesa " pomiedzy cylindrami,czy tez jakie tloki sa osiagalne dla danego silnika.Przewaznie to jest od 1.5 do 3 mm nadwymiar z firm jak Cosworth,Wiseco czy J.E.
F
Z drugiej strony oni zrobia tloki jakie zechcerz,,,,,,,,,800-900 $

Fabryczny nadwymier to przewaznie,0.5 mm,nie warte zachodu moim zdaniem,,,,,,,
Sportowe motocykle najnowszych generacji,tzn R1,R6,1000RR etc maja zoptymalizowane glowice,uklad wydechowy,walki rozrzadu,etc do standardowego wymiaru tloka,czy tez pojemnosci.
Samo tylko wrzucenie "duzych" tlokow niewiele da czy tez nie jest warte zachodu.Potrzebne jest kompleksowe podresowanie calego silnika.
Czesto np okazuje sie ze standardowe korbowody sa za slabe,( GSXR 1000),czy tez glowica nie "oddycha" dobrze i "zatyka" sie na wysokich obrotach po zwiekszenie cylindrow o 2.5 mm.
Z drugiej strony niektore silniki reaguja bardzo dobrze na ta modyfikacje,np cbr 1100xx czy tez ZX12R.
To zalezy.
- tomekd
- Świeżak
- Posty: 131
- Dołączył(a): 18/6/2006, 16:24
- Lokalizacja: chicago
Regeneracja nikasilu jest b.droga i raczej nieopłacalna, zwłaszcza, że nie pewności co do trwałości takiego rozwiązania.
Taniej kupić używany cylinder lub zdecydować się na tulejowanie starego (wtłaczana jest żeliwna tuleja).
Taniej kupić używany cylinder lub zdecydować się na tulejowanie starego (wtłaczana jest żeliwna tuleja).
- max650
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 4/12/2011, 19:13
- Lokalizacja: Warszawa
Cena nikasilu tu 850 zł - jeśli ktoś potrzebowałby to proszę o kontakt do mnie a chętnie pomogę.
Używany cylinder po nikasilu to koszt w zależności od modelu 1300-1800 zł, tak więc czasami bardziej opłaca się jednak odda go do nikasilu - po tym jest jak nowy a tulejowanie jednak niszczy cylinder i nie da się go już oddac na nicasil
Większość firm żąda dodatkowo ok 400 zł za wysyłkę - znam firmę, która robi to za 50 zł, więc jest jeszcze taniej.
NICASIL który ja znam jest wykonywany w Anglii w LANGCOURT, na cylinder nabijany jest numer, po którym można sobie sprawdzi jego historię, jest także gwarancja na taką usługę.
W razie pytań proszę o PW a chętnie pomogę
Używany cylinder po nikasilu to koszt w zależności od modelu 1300-1800 zł, tak więc czasami bardziej opłaca się jednak odda go do nikasilu - po tym jest jak nowy a tulejowanie jednak niszczy cylinder i nie da się go już oddac na nicasil
Większość firm żąda dodatkowo ok 400 zł za wysyłkę - znam firmę, która robi to za 50 zł, więc jest jeszcze taniej.
NICASIL który ja znam jest wykonywany w Anglii w LANGCOURT, na cylinder nabijany jest numer, po którym można sobie sprawdzi jego historię, jest także gwarancja na taką usługę.
W razie pytań proszę o PW a chętnie pomogę
MOTOCYKLE - CZĘŚCI - SERWIS
- dondi
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 6/6/2016, 07:54
- Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości