Na co patrzec przy zakupie UZYWANEGO 2t?
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Na co patrzec przy zakupie UZYWANEGO 2t?
Witam motocyklowi Koledzy. Mam pytanie - na co powienienem zwrocic uwage przy zakupie uzywanego 2t? Mam okazje przesiasc sie z 4t na 2t i chyba skorzystam tej okazji. Wartujac intensywanie google i forum nic nie znalazlem na ten temat. Chodzi mi o wskazówki ktore na pierwszy rzut oka (bez rozbierania cylindra itp.) zwracaja uwage na katowany sprzet lub zakatowany... Typu nagar na swiecy - zuzyty tłok (jak gdzie wyczytalem) lub sprawdzenie kompresji przez swiece itp.
Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam
Piotr
Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

- peteks
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 24/5/2010, 14:42
ehh o tym bylo z milion razy tylko na tym forum
ale dobra
patrzysz na wszystko. na luzy nie bede sie juz rozpisywal gdzie i jak z luzami. wystarczy troche pomyslec gdzie moga byc luzy a gdzie nie
co do silnika bo to głownie o niego chodzi logiczne nie moze nic pukac byc jakis glosnych szmerów. motor musi chodzic na wolnych obrotaach (czesto jak sie tlok konczy albo nicasil jest wytarty to moto nie chodzi na wolnych ale niekoniecznie to jedyna przyczyna bo moze to byc swieca albo xle wyregulowany gaznik) motor musi ładnie isc z dolnych obrotach a na cieplym jak sie doda na maxa gazu (wiadomo nie powinno sie ale tak sie najlepiej sprawdza) to na luzie chodzi równiutko a jak przerywa to albo tlok albo gaznik albo swieca znowu moze byc na nic juz. co do nicasilu nie sprawdzisz od tak czy dobry. najszybciej mozna sciągnąc wydech w 2T to chwila roboty i juz widac w jakim stanie tlok i kawale powloki na cylku. tak najszybciej mozna ocenic mniej wiecej stan. mniej wiecej bo najczęsciej nicasil czy tlok sie wycierają od strony wydechu z racji tego że tam jest najmniejsze smarowanie, co do swiecy musi byc kawa z mlekiem. wtedy ma najlepszą cieplote dobrana i gaznik najlepiej ustawiony. no i motor musi po prostu ladnie chodzic :d mysle że nie ma co sie więcej rozpisywac chyba że macie jeszcze jakies konkretniejsze pytania. bo temat na co zwracac uwage przy zakupie jest tematem bez dna

patrzysz na wszystko. na luzy nie bede sie juz rozpisywal gdzie i jak z luzami. wystarczy troche pomyslec gdzie moga byc luzy a gdzie nie

co do silnika bo to głownie o niego chodzi logiczne nie moze nic pukac byc jakis glosnych szmerów. motor musi chodzic na wolnych obrotaach (czesto jak sie tlok konczy albo nicasil jest wytarty to moto nie chodzi na wolnych ale niekoniecznie to jedyna przyczyna bo moze to byc swieca albo xle wyregulowany gaznik) motor musi ładnie isc z dolnych obrotach a na cieplym jak sie doda na maxa gazu (wiadomo nie powinno sie ale tak sie najlepiej sprawdza) to na luzie chodzi równiutko a jak przerywa to albo tlok albo gaznik albo swieca znowu moze byc na nic juz. co do nicasilu nie sprawdzisz od tak czy dobry. najszybciej mozna sciągnąc wydech w 2T to chwila roboty i juz widac w jakim stanie tlok i kawale powloki na cylku. tak najszybciej mozna ocenic mniej wiecej stan. mniej wiecej bo najczęsciej nicasil czy tlok sie wycierają od strony wydechu z racji tego że tam jest najmniejsze smarowanie, co do swiecy musi byc kawa z mlekiem. wtedy ma najlepszą cieplote dobrana i gaznik najlepiej ustawiony. no i motor musi po prostu ladnie chodzic :d mysle że nie ma co sie więcej rozpisywac chyba że macie jeszcze jakies konkretniejsze pytania. bo temat na co zwracac uwage przy zakupie jest tematem bez dna

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A na co zwrócić uwagę przy kupnie używanego 4t? Jak rozpoznać czy jest w dobrej formie??? ( bez rozbierania silnika) Bo nie chciał bym wydać na moto 7k i potem od razu robić remont.
- IceMan_007
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 1/1/2010, 07:29
- Lokalizacja: Tarnów
to samo co w kazdym moto co do silnika. to nie ma prawa nic pukac, nie moze przerywac mocno strzelac z wydechu, nie moze pluc płomieniami
najwazniejsze że praca silnika ma byc cicha i delikatna. i sam moto nie moze miec wibracji bo w 4T moto ma miec spokojna pracje jednak to singiel więc na brak wibracji jak w np goldwingu nie ma co liczyc. mozna tez szybko i latwo zdiagnozowac zawory. tam z reguły są pokrywki. trzymaja sie na 2 - 3- 4 śrubki wiec latwo i czasem szybko mozna je zdjąc i zobaczyc czy zawory juz są mocno podkręcone czy dopiero swieżo wsadzone i generalnie tyle bez rozkręcania mocnego silnika

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości