[ HONDA CBR 1000F] Zatarty silnik ??
Posty: 5
• Strona 1 z 1
[ HONDA CBR 1000F] Zatarty silnik ??
Witam
Jechałem na Pas Lotniskowy kiedy tuż przed nim dochodziły do mnie dźwięki
jakiegoÅ› stukania.
Otworzyłem szybkę kasku i rzeczywiście stukało mi coś pod bakiem.
( nowe dźwięki pracy silnika )
Zjechałem na awaryjny pas , po zahamowaniu i jeszcze chwili słuchania stukania wydobywającego się spod baku silnik motocykla sam zgasł.
I tutaj siÄ™ zaczyna rozkminka:
Rozrusznik nie kręci, słychać tylko stuk w przekaźniku.
Z popychu nie da rady, nawet koło się nie kręci.
Na 6-biegu przy popychaniu słychać "kompresje?" i koło się obraca.
(bez wciśniętego sprzęgła)
Po podłączeniu kablami dodatkowego akumulatora 12V nadal tylko słychać
"pstryk" w przekaźniku prądu na rozrusznik.
Motocykl zawożę w pon. do mechanika, jeśli będzie taka konieczność
kupię nawet nowy silnik ( na ALLEGRO stoi za 1000zł ) chyba że naprawa będzie wyceniona na mniejszą kwotę.
Dodam że stan oleju bdb.
Czy silnik jest zatarty?? Może coś z zaworami się stało ??
może rozrząd??
Proszę o jakieś podpowiedzi, sugestie co to może być.
Dodatkowo proszę o oscylowanie kosztów naprawy +/- 200stówy
Ps. Przed tym zdarzeniem ( ok. 30 km ) silnik miał problemy z wkręcaniem się na obroty. ( tak jakby był na odcince przy 6 tys. obr. )
Jechałem na Pas Lotniskowy kiedy tuż przed nim dochodziły do mnie dźwięki
jakiegoÅ› stukania.
Otworzyłem szybkę kasku i rzeczywiście stukało mi coś pod bakiem.
( nowe dźwięki pracy silnika )
Zjechałem na awaryjny pas , po zahamowaniu i jeszcze chwili słuchania stukania wydobywającego się spod baku silnik motocykla sam zgasł.
I tutaj siÄ™ zaczyna rozkminka:
Rozrusznik nie kręci, słychać tylko stuk w przekaźniku.
Z popychu nie da rady, nawet koło się nie kręci.
Na 6-biegu przy popychaniu słychać "kompresje?" i koło się obraca.
(bez wciśniętego sprzęgła)
Po podłączeniu kablami dodatkowego akumulatora 12V nadal tylko słychać
"pstryk" w przekaźniku prądu na rozrusznik.
Motocykl zawożę w pon. do mechanika, jeśli będzie taka konieczność
kupię nawet nowy silnik ( na ALLEGRO stoi za 1000zł ) chyba że naprawa będzie wyceniona na mniejszą kwotę.
Dodam że stan oleju bdb.
Czy silnik jest zatarty?? Może coś z zaworami się stało ??
może rozrząd??
Proszę o jakieś podpowiedzi, sugestie co to może być.
Dodatkowo proszę o oscylowanie kosztów naprawy +/- 200stówy
Ps. Przed tym zdarzeniem ( ok. 30 km ) silnik miał problemy z wkręcaniem się na obroty. ( tak jakby był na odcince przy 6 tys. obr. )
"Myśl pozytywnie..
To życia esencja..."
To życia esencja..."
-
PuNk - Świeżak
- Posty: 97
- Dołączył(a): 23/12/2007, 00:46
- Lokalizacja: Miedźno
Diagnoza mechaniora:
Obróciło panewki + wiszący zawór
Powód: Za chłodnicą była rurka zagnieciona i przez to nie dostawał odpowiedniego smarowania.
Naprawa: Wymiana serducha
Koszt wymiany serducha: 3 stówki + ew. synchronizacja zaworów.
Dzięki za wszystkie odp.
Pozdro, lecę na allegro szukać silnika xD
Obróciło panewki + wiszący zawór
Powód: Za chłodnicą była rurka zagnieciona i przez to nie dostawał odpowiedniego smarowania.
Naprawa: Wymiana serducha
Koszt wymiany serducha: 3 stówki + ew. synchronizacja zaworów.
Dzięki za wszystkie odp.
Pozdro, lecę na allegro szukać silnika xD
"Myśl pozytywnie..
To życia esencja..."
To życia esencja..."
-
PuNk - Świeżak
- Posty: 97
- Dołączył(a): 23/12/2007, 00:46
- Lokalizacja: Miedźno
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości