prędkość a chłodzenie
Posty: 19
• Strona 1 z 1
prędkość a chłodzenie
witam, mam motocykl pierwszy w życiu zamierzam na nim pojeżdzic nieco ale piszecie ze układ chłoedzenia, silnik itp moze sie "zagotować"podczas jazdy w godzinach szczytu,w korasach.fzr600 czy i z jaką ewentualnie prędkością minimalną mozna jeździc niewpływająć negatywnmie jedoczesnie na silnik i chodzenie?domyślalm sie ze niezalezy tiu tylko od obrotów silnika ale i pędu powetrza takze
- sasi
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 23/12/2006, 11:09
To wszystko zależy od temp. panujacej aktualnie na dworze.
Jeśli jest to zima i temp. ok 0*C to jadąc 10 km/h juz może wystarczyć żeby temp. nie przekraczała 80*C
A gdy masz temp.30*C to samoistnie przy 10km/h bedziesz miał 110*C jak nie więcej. czyli praktycznie przegżanie.
Wg. mnie Latem prędkość ok 35- 40km/h bedzie wystarczająca żeby się nie zagotował oczywiście nie jadąc ciągle na pierwzym biegu bo obroty silnika mają duży wpływ na temperature silnika.
Jeśli jest to zima i temp. ok 0*C to jadąc 10 km/h juz może wystarczyć żeby temp. nie przekraczała 80*C
A gdy masz temp.30*C to samoistnie przy 10km/h bedziesz miał 110*C jak nie więcej. czyli praktycznie przegżanie.
Wg. mnie Latem prędkość ok 35- 40km/h bedzie wystarczająca żeby się nie zagotował oczywiście nie jadąc ciągle na pierwzym biegu bo obroty silnika mają duży wpływ na temperature silnika.
Suzuki GSX 1400-2001
Kawa GPZ 1100-1983
Jawa 250/353-1958
Kawa GPZ 1100-1983
Jawa 250/353-1958
-
skora - Świeżak
- Posty: 280
- Dołączył(a): 12/10/2005, 00:11
- Lokalizacja: Jarocin
W mojej fzr600 powyzej pewnej temp, obojetnie czy stoje czy jade wlacza sie wiatrak i temp nie rosnie nawet na wolnych;)
Motoryzacja moja pasjÄ…, na motocykle jestem nieuleczalnie chory....! | fzr 600 90r. | jawa 250 1951r. | wfm 1958r | Moje oczko w glowie | \/ | http://bikepics.com/members/Szylo/91fzr600/Default.asp
-
Szylo - Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 14/9/2008, 20:14
Po to w układach chłodzonych cieczą są wstawiane wentylatory aby nie dopuścić do osiągnięcia przez silnik niezdrowej temperatury.
Jeśli układ chłodzenia jest sprawny to nie powinno być problemów przy temperaturach przekraczających 30 stopni C.
Jeśli układ chłodzenia jest sprawny to nie powinno być problemów przy temperaturach przekraczających 30 stopni C.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Przy sprawnym ukladzie chlodzenia moze byc nawet 45 stopni w cieniu i nie przegrzeje sie motocykla z chlodnica, poprostu bedzie sie czesciej wlaczal wentylator.
YZF-R6 

-
KACZMAR12345 - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 16/8/2008, 14:28
- Lokalizacja: kraków
Zgadzam się z poprzednikami, a poza tym kto stoi motocyklem w korku?;) po to wymyślono motocykl, aby korki pożegnać ruszając z pod świateł na pool position;)
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
-
krydka - Świeżak
- Posty: 304
- Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
- Lokalizacja: Janowiec Wlkp
Jeśli jest moto chłodzone cieczą, w układzie chłodzenia masz odpowiedni płyn oraz jest odpowiedni poziom tego płynu, napięcie ładowania jest w normie i chłodnica nie jest zabita brudem to nie powinno być problemów z chłodzeniem, nawet jadąc w korku (czasami niestety nie da się przejechać między samochodami - szczególnie jak jest bardzo wąsko)
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
a ja chlopaki mam do was takie pytanie poniewarz wyjade mi sie ze mam problem z ukladem chlodzenia w swojej cbr-ze ze wzgledu na to iz gdy ja postawie i chodzi na wolnych to temp. mi rosnie az do 108-110 stopni a to juz jest prawie przegrzanie natomiast jak jade to spada na 88-9.. pare i juz jest ok wiec czy to jest mormalne gdy motor stoi na wolnych to osiaga taka tepm...??
OGIEŃ Z RURY PRZÓD DO GÓRY
TRZYMAJ SIE RAMY
BO ZAPIERDALAMY.....!!!!! ;]
TRZYMAJ SIE RAMY
BO ZAPIERDALAMY.....!!!!! ;]
- Kubus_xx
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 20/10/2008, 22:49
- Lokalizacja: gdynia
chlopqaki mi tu mowili na forum ze w to jest normalne i ze nie mam co panikowac bo w cbrf4i im wentylator zalacza sie dopiero przy 107 stopniach i tepm nie przekracza 110 stopni wiec nie rozumiem bo to juz jest prawie wrzenie wody(nie wiem jak z plynem) ale przewody od ukladu chlodzenia sie nagrzewaja przy takiej temp chyba nawet az za bardzo prosze wypowiedzcie sie bo juz zglupialem i nie wiem CZY MOTOCYKL STOJACY NA WOLNYCH OBROTACH MOZE OSIAGAC TAKA TEMP. pytam bo mysle ze wszyscy tu wiedza ile kosztuje remoncik po takim przegrzaniu...

OGIEŃ Z RURY PRZÓD DO GÓRY
TRZYMAJ SIE RAMY
BO ZAPIERDALAMY.....!!!!! ;]
TRZYMAJ SIE RAMY
BO ZAPIERDALAMY.....!!!!! ;]
- Kubus_xx
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 20/10/2008, 22:49
- Lokalizacja: gdynia
wiadome ze jesli moto chodzi na wolnych obr długo to nie ma chłodznia powietrzem tylko potem wiatrak sie włacza i schładza moto a to juz jest napewno wyższa temp niz w czasie jazdy
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
- PavloRBR
- Świeżak
- Posty: 455
- Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
- Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady
Kubus_xx
Prawdopodobnie masz uszkodzony włącznik wentylatora, wentylator powinien załączać się przy około 104 - 107St.C. (temperatura wyświetlana - czujnik przeważnie przy termostacie) 100St.C. (temperatura chłodnicy)
Prawdopodobnie masz uszkodzony włącznik wentylatora, wentylator powinien załączać się przy około 104 - 107St.C. (temperatura wyświetlana - czujnik przeważnie przy termostacie) 100St.C. (temperatura chłodnicy)
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
No właśnie - mnie też ciekawi co się szybciej zagrzeje w gorące dni (temp. powyżej 30st) - czy olejak czy ciecz
Sam posiadam olejaka i jeździłem nim w upalne dni, jak właśnie było ponad 30st i nic mu się nie działo, nawet stojąc po kilka min w korku, o dziwo nie wypił mi też oleju

Sam posiadam olejaka i jeździłem nim w upalne dni, jak właśnie było ponad 30st i nic mu się nie działo, nawet stojąc po kilka min w korku, o dziwo nie wypił mi też oleju

BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
Olejak jest lepiej chłodzony co ciekawe. a wszystko wynika z faktu że olej nawet i przy 180 stopniach nie zawrze. A tak wysoka temperatura właściwie nie jest szkodliwa dla metalowych elementów silnika i jeśli lejemy dobry olej to smarowanie też jest git.
Olejaków nie produkują juz nie ze względu na problemy z chłodzeniem a na wymogi czystości spalin i emisji hałasu
Olejaków nie produkują juz nie ze względu na problemy z chłodzeniem a na wymogi czystości spalin i emisji hałasu

-
PajÄ…k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
A jak wygląda sprawa z motocyklami chłodzonymi tylko powietrzem (mam na myśli enduro, np. Honda XR600R, Yamaha XT600)? Czy jest z nimi podobnie jak z olejakami? Stojąc w korku w upalny dzień można pewnie im mocno zaszkodzić?
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości