FILTRY?? Czyli jaka jest roznica miedzy stozkiem a zwyklym?
Posty: 8
• Strona 1 z 1
FILTRY?? Czyli jaka jest roznica miedzy stozkiem a zwyklym?
Witam mam moze banalne pytanie ale chcialbym na nie poznac odpowiedz. Mianowicie jaka jest roznica w zastosowaniu filtra oleju stozkowewgo zamiast zwyklego.Moze lepszy przeplyw oleju? Prosze oswieccie mnie? I jeszcze pytanie czy w zastosowaniu stozka w filtrze powietrza oprocz lepszych efektow dzwiekowych daje on cos jeszcze? Z gory dzieki i pozdro!!!
- kalafioro
- Świeżak
- Posty: 99
- Dołączył(a): 19/1/2007, 23:06
- Lokalizacja: Poznan
W moim przyadku stozek nic nie daje tylko efekt wizualny poza tym gaznik bierze za duzo powietrza i niemozna go w zaden sposob dokladnie wyregulowac w zwiazku z tym chce je wywalic tylko musze lupic air box ( moto kupilem ze stozkami)
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
Re: FILTRY?? Czyli jaka jest roznica miedzy stozkiem a zwykl
kalafioro napisał(a):Witam mam moze banalne pytanie ale chcialbym na nie poznac odpowiedz. Mianowicie jaka jest roznica w zastosowaniu filtra oleju stozkowewgo zamiast zwyklego.Moze lepszy przeplyw oleju? Prosze oswieccie mnie? I jeszcze pytanie czy w zastosowaniu stozka w filtrze powietrza oprocz lepszych efektow dzwiekowych daje on cos jeszcze? Z gory dzieki i pozdro!!!
Jesteś pewien, że chodzi o filtr oleju?
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
o stożkach do oleju nie słyszałem. stożek do powietrza daje tyle, że więcej syfu można zassać i mogą być problemy z regulacją. a i wieśniacko wygląda, ale to kwestia gustu.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
- michael
- Bywalec
- Posty: 515
- Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
- Lokalizacja: Białystok
stożkowy filtr powietrza daja większy moment obrotowy na niższych obrotach, w przypadku moto daje lepszą elastyczność silnika i akustycznie powiększa pojemność silnika (przy zmianie z orginału na stożek trzeba ustawić gażniki) bardzo ważna jest zabudowa stożka od strony silnika żeby nie pobierał ciepłego powietrza nie można tez wystawiać go na pęd powietrza podczas jazdy, gdyż spowoduje to w przypadku gażnika zmiane dawki paliwo-powietrze proporcjonalnie do wzrostu prędkości nie można też zapomnieć o czyszczeniu stożka co jakiś czas(bez przesady). w przypadku wtrysku miejsce montażu stożka jest dowolne gdysz wtrysk sam sobie ustawia dawke.
jak pić to wódke, jak palić to blanty, jak jeżdzić to 200 km/h
-
slawekbrodziak - Świeżak
- Posty: 90
- Dołączył(a): 15/1/2007, 18:57
slawekbrodziak napisał(a):w przypadku wtrysku miejsce montażu stożka jest dowolne gdysz wtrysk sam sobie ustawia dawke.
A w przypadku airboxa z doładowaniem dynamicznym, niezalecane.

http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
To co napisali poprzednicy to jest prawda, ale wydaje mi się że potrzebne jest jeszcze takie uzupełnienie:
Filtr stożkowy ma mniejsze opory przepływu powietrza, i to ma zwiększyć momemt / moc. Niestety (może i stety) projektanci silników w ich budowie projektują cały układ dolotu i wydechu razem. Są wprojektowane w to zjawiska falowe (doładowanie dynamiczne) itp. Odpowiednio zaprojektowany dolot powoduje odpowiednie zawirowanie ładunku w komorze spalania i jej przepłukianie. Jeśli wymienisz tylko jeden element całego układu to najprawdopodobniej zepsujesz cały misternie zbudowany mechanizm aerodynamiczny. Dlatego wymiana, od tak, filtra lub tłumika nie daje zadowalających efektów. Do wymiany filtra powinieneś być może zwiększyć zwężkę w gaźniku (jeśli nie masz wtrysków). Tak więc, jeśli nie masz kasy, nie lubisz się bawić lub nie kupisz zestawu przeznaczonego do twojego motocykla, to nie kombinuj.
Filtr stożkowy ma mniejsze opory przepływu powietrza, i to ma zwiększyć momemt / moc. Niestety (może i stety) projektanci silników w ich budowie projektują cały układ dolotu i wydechu razem. Są wprojektowane w to zjawiska falowe (doładowanie dynamiczne) itp. Odpowiednio zaprojektowany dolot powoduje odpowiednie zawirowanie ładunku w komorze spalania i jej przepłukianie. Jeśli wymienisz tylko jeden element całego układu to najprawdopodobniej zepsujesz cały misternie zbudowany mechanizm aerodynamiczny. Dlatego wymiana, od tak, filtra lub tłumika nie daje zadowalających efektów. Do wymiany filtra powinieneś być może zwiększyć zwężkę w gaźniku (jeśli nie masz wtrysków). Tak więc, jeśli nie masz kasy, nie lubisz się bawić lub nie kupisz zestawu przeznaczonego do twojego motocykla, to nie kombinuj.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
-
Grubas - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 908
- Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości