Zobacz wątek - Wybór 4T 250

Wybór 4T 250

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

Wybór 4T 250

Postprzez benm » 18/5/2010, 22:21

Witam wszyskich serdecznie. Proszę o poradę co kupić. Mam do wydania 8 tyś. i jestem zdecydowany na 4T 250, tylko co wybrać: Yamaha yzf, Honda crf, Kawasaki kxf, KTM sxf czy Suzuki rmz. Jestem początkującym jeśli chodzi o cross, ale myślę że dam radę. Problem byłby z 450-wiem jechałem. Choć na początku i taka 250 to swoje pokaże. Jestem z okolicy Rybnika. Bardzo proszę o podzielenie się doświadczeniami i opiniami, a przede wszystko poradą co kupić. PZDR
benQ
benm
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 26/8/2008, 09:37


Postprzez Damian Marciniak » 18/5/2010, 22:30

KTM 250 SX jest fajna, fakt faktem że to 2 sów ale uwierz mi ma to coś (:. Na 1 staje dęba :P. Jest to mój pierwszy motor i jest idealny. Może się okazać zbyt silny dla ciebie ale to już twój wybór.
Avatar użytkownika
Damian Marciniak
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 21/3/2010, 22:59
Lokalizacja: Londyn

Postprzez henio12323 » 19/5/2010, 08:33

damian źle radzisz. twój post nic tu nie wnosi. kolega pisze że 450 w 4T jest dla niego za mocna - to co dopiero 250 w 2t ?

co do twojego wyboru wybrales fajne sprzęty. wg mnie nie ma co wybierac konkretnego modelu. suzuki czy yamaha czy co kolwiek innego. na twoim miejscu rozejzal bym sie za tym ktory jest w najlepszym stanie. ktory masz blisko siebie, wybierz tez taki żebys mial go jak serwisowac (np moze blisko masz serwis yamahy to bierz yzf to bedziesz mial szybko czesci ) no i kieruj sie ceną rocznikiem i stanem technicznym. a raczej nie marka . bo za tą kase to stan sie liczy a nie marka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Damian Marciniak » 19/5/2010, 13:01

Mowie tylko co ja wybralem i jest w sam raz :-).
Avatar użytkownika
Damian Marciniak
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 21/3/2010, 22:59
Lokalizacja: Londyn

Postprzez piciasek » 24/5/2010, 21:54

a skąd dokladnie jestes jak moge zapytać ? z jakich okolic Rybnika?

A co do postu to z RMZ i SXF bym zrezygnowal KFX tak średnio. "Dlaczego tak?" pewnie spytacie... a więc troche też czytalem czytalem i tak wywnioskowalem że na YZF i CRF nic nie narzekają na RMZ'ta i SXF'a niestety tak. Zaś jaki rocznik bo te nowsze od 2009 to juz podobno nie.
Avatar użytkownika
piciasek
Świeżak
 
Posty: 255
Dołączył(a): 11/5/2008, 17:23

Postprzez peteks » 25/5/2010, 06:14

Skoro jestes poczatkujacy to kup chinczyka nowego za 4tysiace. Pojezdzisz bez katowania 2-3 miesiace. Nauczysz sie co nieco, sprzedasz dajmy na to za 2,5tys. to masz 6,5tys dalej :D I kup yz250f kę :D Pozdrawiam

<ekonomista>
peteks
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 24/5/2010, 14:42

Postprzez henio12323 » 25/5/2010, 08:31

powyższego posta nie skomentuje :P


co do 'Rmz on ma chyba fajny bajer w postaci wtrysku. nie wiem czy wszystkie modele mialy. co do SXF ja np zlej opinii nie slyszalem o tym. dalej kfx nie wiem czy to prawda ale ze 2 lata temu gadalem z kumplem i mi mówił że podobno kx w 4T to najlepszy 4T ile w tym prawdy nie wiem. no a CRF i YZF jak dla mnie liderzy ;P chyba.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Dzesiu10 » 25/5/2010, 16:09

no to dodam coś od siebie nawet w nowszych crf'kach padaja zawory w sxf tez słyszałem, kumpel ma kxf 250 i nie narzeka wszystko jest w porządku. do ro rmz sie nie wypowiem ale ja bym brał yamahe ale to z sentymentu :)
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez henio12323 » 25/5/2010, 19:56

zawory padają w każdym sprzęcie bez względu na marke jest to kwestia raczej dbania o moto i styl jazdy. kumpel swieżo po 2T wsiadl na 4T to go kręcil na kazdym biegu i raz dwa mu sie posypalo wszystko :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kapsel410 » 5/11/2010, 20:26

Ja ci powiem tak mieszkam w stroniu śląskiem mała mieścina ale tu ludzie jeźdżą właśnie na 250 w 4t także ja
I powiem ci tak
KTM SXF 250 to jest pakowanie sie w wydadki części są drogie i tak naprawde niczym nie odbiega od konkurencji mój bart go ma i nie jest zachwycony
YAMAHA YZF 250 jest dobra polecam ci ją kolega ma i jest zadowolony choć przesiada sie na kawasaki kxf 250
HONDA CRF 250 hmm...no nie wiem musiał byś dorwać model od 2007r bo poprzednie egzemplaże były dobre ale to kiszka
KAWASAKI KXF 250 moim zdaniem jest to najlepszy 250 w 4t i nie słuchaj ludzi że kawasaki jest zjebane bo mam osobiście i niema 250 w 4t którego nie wyprzedze jak kupiłem to koledzy nie byli przekonani ale teraz to oni mi zazdroszcą mój brat powiedział że pierdoli ktm'a bo jest przereklamowany kawasaki robiło kiepskie motory do 1995r potem było jeż dużo lepiej a od 2006 to są ideały myślisz że dlaczego wszystcy amerykanie jeżdżą na kawasaki bo to jest motor a nie jakieś ktmy ptaszki móje dzikei węże i pamiętaj obleje każdy stereotyp o tej marce kawasaki i suzuki żądzi.Moje kawasaki jeździ już 2 sezony bez remątu a jeżdże przynajmniej 20h w tygodniu no i poprzedni właściciel też chyba remątu dawno nie robił mój egzęplasz jest z roku 2007
SUZUKI RMZ 250 to praktycznie to samo co kawsaki zajebiste moto
kapsel410
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31/7/2010, 19:06
Lokalizacja: stronie śląskie

Postprzez kapsel410 » 5/11/2010, 20:31

I ja sie zgadzam z henkiem bierz ten który jest w najlepszym stanie no i pomyśl nad tym kawasaki
kapsel410
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31/7/2010, 19:06
Lokalizacja: stronie śląskie

Postprzez henio12323 » 5/11/2010, 20:57

haha to skoro masz taki super egzęplasz to nim smigaj :D ktm jest mało znany w USA bo to Europejsa marka - i oni tego nie kupuja. ale w rankingu europejskim póki co to ktm jest na czele. słuchaj kazdy motor jest dobry o ile sie o niego dba i umie smigac :) mój ktm przy lajtownej jeździe nakreci 400 mth spokojnie. wiec to tez duzo. ale załoze sie ze gdyby honda miała podobna poj to tez by tyle kreciłal. róznice nie są takie duze. bardziej na to czy pada moto nie ma znaczenie marka tylko własciciel. znam ludzi którzy maja moto a nie stac ich na utrzymanie. uszczelki wycinaja z tektury a olej kupuja z lidla. potem moto pada i mówia ze to góówna a nie sprzety. nie twierdze ze kawasaki nie jest złe. ale nie mozesz mówic ze CRFki np są złe. skoro wszystkich wyprzedzasz to kozak jestes. kup se 450 :) tylko pomysl ze nie kazdy takiej 250 da rade opanowac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kapsel410 » 6/11/2010, 12:21

Nie chce 450 opanuje to ale po co taka moc żeby skoczyć taki rozpęd jaki mam w 250 mi wystarcza
Ja nie twierdze że ktm jest zły wręcz przeciwnie jest bardzo dobry tylko że jest drogi w utrzymaniu drogi w zakupie i szybko traci wartość ja ci broń boże nie odradzam ktma ale moim zdaniem lepiej kupić kawasaki czy suzuki bo są tańsze części
A tak naprawde to te wszystkie 250 to praktycznie to samo różnią sie specyfikacją silnika i ramą
Ja też chwale ktm bo mój brat ma no ale za cene ktm masz 2 tata młodsze suzi
Przyjacielu kup to co ci sie podoba na czym jest według ciebie lepsza pozycja.
I NIE KUPUJ OD DILERA!!!!!!!!bo on nie powie ci zbyt dużo o moto.Jak kupujesz to większość pisze że niedawno był robiony remąt silnika najlepiej wtedy poprosić o rachunek i zobaczyć date przejedz sie i jak jest w dobrym stanie to kupuj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I hondy nie polecam
kapsel410
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31/7/2010, 19:06
Lokalizacja: stronie śląskie

Postprzez henio12323 » 6/11/2010, 18:39

jak tansze czesci ? ;P 50 zł na tłoku to nie róznica. bo w ktmie np korba moze byc tansza xd co do rocznikow. no na tym sie generalnie nie jeździ. ktm jest na razie drogi bo jest europejski. w niemczech np ktmy sa jeszcze drozsze niz w pl. a ja ci honde polecam ;d nie widze przeszkody w kupowaniu hondy czy czego kolwiek innego :P)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Manhatan » 6/11/2010, 18:43

Stary, kup porządną setę w 2T i śmigaj do oporu. Za 8 koła spokojnie wyhaczysz sprzęt z rocznika 05-06. Przy okazji poprawnie i szybko ogarniesz technikę jazdy. Zyskasz pewne nawyki, które w przypadku jazdy na 4T ciężej Ci będzie wyłapać. Dodatkowo zapewniam, że koszty utrzymania sezonowego 2T wyniosą Cię o połowę mniej niż 4T (sprawdzone), a to ważny aspekt dla początkującego adepta off-roadowego śmigania. Szczególnie, jeśli okaże się, że poprzedni właściciel czegoś nie dopilnował, a Ty poniesiesz tego koszty (nie małe zresztą). Osobiście znajduję o wiele więcej plusów niż minusów dla dwupaków.

Wracając jeszcze do debaty dotyczącej jakości motocykli każdej z marek. Kolega powyżej wychwalał niemiłosiernie Kawasaki, które w gruncie rzeczy jest motocyklem dobrym, aczkolwiek ma swoje słabe strony. Nie zgodzę się z twierdzeniem, że od 95 roku Kawa poprawiła swoje sprzęty. Ba, ostatnio kilka egzemplarzy KX 250F z 2008r. nabawiło się pęknięć karteru w okolicach wałka startowego, które powstały w skutek naprężeń wywołanych odbiciem startera do pierwotnego położenia. Przypadek, czy wada konstrukcyjna? A może zaniedbanie ze strony właścicieli? Motocykli ze stajni zielonych wyprodukowanych przed 2006r. do tej pory boją się dotykać doświadczeni jeźdźcy. Mowa oczywiście o 4T, które swoją budową silnika (jak już kolega wyżej wspomniał) nie różniły się w zasadzie niczym od Suzuki (za którymi również nie przepadają te same osoby) Dwusuwy sprawowały się za to o wiele lepiej, ale jak każda z marek, miały swoje lepsze i gorsze chwile. I jak to mówią - w każdym opowiadaniu jest ziarnko prawdy, więc w tą zajebistość Kawasaki wcale bym tak do końca nie wierzył.

I perełka na koniec:

peteks napisał(a):Skoro jestes poczatkujacy to kup chinczyka nowego za 4tysiace. Pojezdzisz bez katowania 2-3 miesiace. Nauczysz sie co nieco, sprzedasz dajmy na to za 2,5tys. to masz 6,5tys dalej :D I kup yz250f kę :D Pozdrawiam

<ekonomista>


Stracić 1500zł w trzy miesiące - to się nazywa ekonomia!
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez barek253 » 6/11/2010, 19:31

a wogole cos takiego by wytrzymalo 2-3 miesieace?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez kapsel410 » 6/11/2010, 21:39

słuchaj każdy motor ma swoją mocną i słabą stronie.
Np.honda do 2006r miala słabe wały
Kawasaki jest dobrą marką i nie zaprzeczaj bo sie czepiasz szczegółów przecież kolega chce do 8000tyś więc raczej nie dorwie z rocznika 2008
Poza tym myślisze że dlaczego sie psuły kawy kawasaki ma dużo inną specyfikacje silnika od innym marek np.yamahy z kawą trzeba sie inaczej obchodzić.
NO I KAŻDY MOTOR SIE PSUJE !!!!!!
Moim zdaniem najlepszymi 4t 250 jest yamaha ktm i kawasaki
Ktm ma wyżej obrotowe silniki niż yamaha no i lepsze zawieszenie
No i zależy jak sie jeździ
Jak chcesz do lasu na ryzy bierz yamahe jak chcesz tylko na tor ktm a jak chcesz jeździć tu i tu bezawaryjnie bierz kawasaki!
Ale marka motocykla jest najmniej ważna co z tego że kupisz dojebanego ktm jak osiągniesz gorszy czas od dobrej suzuki
Trzeba patrzeć na stan,od kogo sie kupuje,wzracać na wszystko uwage żeby sie nie wpierdolić w kłopoty
Ja sie nie chce z nikim sprzeczać heńkowi dobrze sie jeździ na ktm'ie to niech go chwali i robi mu dobrą opinie ja tak robi z kawasaki
Pozdro
kapsel410
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31/7/2010, 19:06
Lokalizacja: stronie śląskie

Postprzez kapsel410 » 6/11/2010, 21:40

peteks napisał(a):Skoro jestes poczatkujacy to kup chinczyka nowego za 4tysiace. Pojezdzisz bez katowania 2-3 miesiace. Nauczysz sie co nieco, sprzedasz dajmy na to za 2,5tys. to masz 6,5tys dalej :D I kup yz250f kę :D Pozdrawiam

<ekonomista>





He he koleś jest mocny hehe
kapsel410
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31/7/2010, 19:06
Lokalizacja: stronie śląskie

Postprzez henio12323 » 6/11/2010, 21:57

wcale nie :D wiadomo chwale ktm bo jest dobry, ale mialem tez hondy i yamahy i nie widze wyższosci ktma nad nimi :) pomimo ze honda byla 4 lata starsza od ktma technicznie nie miala wiecej wad niz ktm który tez ma wady. jednak kazdy motor ma wady i z nimi da sie zyc. np w ktmie okropną wadą jest filtr powietrza. w hondzie filtr czyscilem bo po prostu płyn robil sie aż twardy na gabce i nie puszczal dobrze powietrza. brudu było tyle co nic. (chyba ze latałem w bagnach to od góry potrafiło sie czasem troche błota wlać ale i tak nie na filtr tylko bokami szło) z kolei w KTMie jeździlem po lesie i potem przy czyszczeniu filtra szpilek z sosenki znalazłem :P w hondzie było by to niedopuszczalne w ktmie ssie cały syf jaki popadnie. ale cóz poradzisz trzeba dobrze nasaczac filtr i smiga sie dalej :) w innym moto z kolei jest inna wada. jednak zaden motor nie ma wad który dyksryminował by go. wątpie żeby hondy miały słabe wały. kumple maja CRF 250 i 450tki i jakos na to nie narzekają :)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26016
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kapsel410 » 6/11/2010, 22:22

to wszystko zależy od kierowcy jak motor sie będzie zachowywał i czy często bedzie sie psuł
To tak jak z nartami wygra ten który najlepiej jeździ a nie ten który ma najlepszy sprzęt
Jak jest moto zadbane to nie ma znaczenia czy to honda yamaha czy ktm
wszystkie motory mają wady no ale nic z tym nie zrobimy mi tam nie przeszkadza to że w hondzie sie brudzi filter zależy kto jak odbiera te wady dla mnie może byc ten nieszczęsny filter w hondzie wole to niż szybko złużywający sie napęd w kawie:)
kapsel410
Świeżak
 
Posty: 81
Dołączył(a): 31/7/2010, 19:06
Lokalizacja: stronie śląskie

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na gr