Zobacz wÄ…tek - zawieszenie USD a zwykle
NAS Analytics TAG

zawieszenie USD a zwykle

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

zawieszenie USD a zwykle

Postprzez swirus2007 » 18/5/2010, 12:55

witam
wielu moich kolegów mówi ze chce kupic moto z zawieszeniem USD ale jak sie ich spytam czym sie rózni to od tradycyjnego nie potrafią odpwiedziec.
Jakie ma wady a jakie zalety zawieszenie USD w porównaniu do zyklego

Ps jesli byl taki temat to djacie link bo poprostu moze go nie znalazlem
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~


Postprzez gato271 » 18/5/2010, 15:18

USD charakteryzuje sie nieco mniejsza masa nieresorowana ,zapewnia tez lepsze przenoszenie sil jakie dzialaja na zawieszenie szczegolnie podczas hamowania,USD z reguly jest ciezsze jako calosc w porownaniu do tradycyjnego,z racji tego ze grubsza czesc jest w USD na gorze to polki sa troche masywniejsze co pozytywnie wplywa na stabilnosc calej konstrukcji,dobry tradycyjny teleskop nie musi odstawac od marnego USD
GSX-R 600 tor
FZ 1 street
gato271
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 3/3/2010, 03:20
Lokalizacja: usa


Postprzez AndrewK » 18/5/2010, 19:54

dobry tradycyjny teleskop nie musi odstawac od marnego USD

ale jednak przeważnie odstaje i USD jest górą.
zalety USD:
-wyglÄ…d(moim aczkolwiek nie tylko zdaniem)
-możliwość prostej budowy amortyzatora w pełni regulowanego
-cięższe ale sztywniejsze i można większy skok uzyskać (idealne dla crossa)
-bardziej odporny na zginanie
-dzięki zwiększonej sztywności możliwe jest zastosowanie rury mniejszej średnicy co daje mniejsze się opory wynikające z tarcia w tulejach ślizgowych
-lepsze warunki pracy uszczelniacza(ciÄ…gle ma "mokro")
-znacznie lepsze prowadzenie w zakrętach
-przy jednej tarczy z przodu mniejsze skręcanie widelca przy hamowaniu


wady:
-większa masa
-droższe w produkcji(ale nas to raczej nie interesuje)
-w crossach część ślizgowa narażona na uszkodzenie(skarpeta neoprenowa potrzebna)
-przy dzwonach i to wcale nie tych najmocniejszych ich sztywność wyłamuje główkę ramy(i po ptokach - moto nima)
-drastyczne uszkodzenie uszczelniacza powoduje ryzyko przy hamowaniu(może być zalany olejem układ hamulcowy)

Ja osobiście innego nie chcę :)
GSXR 1100W 153KM 1996
AndrewK
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 7/8/2009, 15:47

Postprzez Raczek_6 » 18/5/2010, 20:48

Poszukaj USD a OHLINS :-)
OHLINS to jest dopiero zawieszenie, szczególnie jak ktoś lubi szybką jazdę po zakrętach, nie koniecznie tor.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez gato271 » 18/5/2010, 22:55

Zgadza sie USD ma duzo zalet i wypiera tradycyjne teleskopy co nie znaczy ze zwykle sie do niczego nie nadaja,seryjnie montowane zawieszenia czy zwykle czy USD i tak zadko sa z najwyzszej polki (pomijam tu sprzety takie jak ducati czy niektore aprilie ktore wychodza na ohlinsach)z reguly fabryczne teleskopy i tylne amory maja duzo wezszy zakres regulacji, i duzo gorzej sie sprawuja niz np ohlins ale tez sa duzo tansze,idealnie jest wrzucic w fabryczne teleskopy same wklady takie jak ohlins 20mm i amora na tyl,warto tez zainteresowac sie samym ustawianiem zawieszenia,sprezyny zarowno z przodu jak i z tyly musza byc dobrane do wagi motocyklisty zeby wszystko dzialalo jak trzeba(fabryka przyjmuje wage powiedzmy 80 kg i takie sprezyny zaklada),mozna to latwo zmierzyc,dopiero po dobraniu i ustawieniu sprezyn ustawia sie hydraulike (compression ,rebound)nawet ohlins nie pomoze jak nie jest dostrojony konkretnie
GSX-R 600 tor
FZ 1 street
gato271
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 3/3/2010, 03:20
Lokalizacja: usa

Postprzez falconiforme » 19/5/2010, 12:45

Jeździłem Bandit600 96r. ponad 20 000km i teraz mam Aprilikę z USD od ponad roku.
Różnica kolosalna.

B6 ze zmienionymi sprężynami na progresywne dobraniem oleju ma się nijak do nieserwisowanych i niewyregulowanego widelca USD Aprilii.
USD wygrywa pod względem sztywności konstrukcji, większym komfortem jazdy mimo sztywniejszego zestrojenia (napięcie wstępne i tłumienie dobicia/dobicia).

Do wszystkiego dodałem jeszcze Ohlinsa AP840 na tył. Wygodę potwierdził również pasażer z którym bardzo często jeżdżę.

Jadąc nad jezioro pewną utwardzoną asfaltową drogą na B6 odpadały mi ręce, z deklaracją "nigdy więcej", i że jeśli mamy tam jechać to bierzemy samochód.
Te sama droga na Aprilii nie robiła większego wrażenia.

No i jeszcze hopki.
W mojej okolicy jest taki fajny przejazd kolejowy z dość stromym spadem po jednej stronie.
B6 przy 145km/h wężykował po zakończeniu "lotu".
Aprilia gdyby umiała mówić, jedyne co by powiedziała "Jaki przejazd?".

Inne niż w B6, nowsze konstrukcje klasycznego widelca pewnie są lepsze. Ale lepszymi nie jeździłem.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê