Zobacz wątek - [Kawasaki ER5] gaśnie i coś jeszcze
NAS Analytics TAG

[Kawasaki ER5] gaśnie i coś jeszcze

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

[Kawasaki ER5] gaśnie i coś jeszcze

Postprzez LucaBrossi » 10/5/2010, 18:03

Witam i proszę o wstępna diagnozę bo odchodzę od zmysłów... co to może być...

Problem 1 to od jakiś 2-3 dni, podbijam pod światła-luz... i obroty latają między 1,3-1,1 i w końcu gaśnie... czy np podbijam pod dom, zlatuje z motorka żeby pogadać z kumplem a on po chwili gaśnie...

Problem 2 to... wydaje mi się, że kiedyś nie wydawał takich dźwięków... mianowicie zbliżając ucho do odpalonego silnika odnoszę wrażenie, że coś tam w środku bardzo głośno chodzi... coś ala hałasujący łańcuch. Czy to łańcuszek rozrządu domaga się wymiany czy tylko przewrażliwiony jestem?

Panowie HELP!

Dzięki z góry i pozdrawiam
Łukasz
Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
Avatar użytkownika
LucaBrossi
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Raczek_6 » 10/5/2010, 20:51

Kiedy był robiony przegląd ?
Jaki ma przebieg ?
Przy okazji regulacji luzu zaworowego sprawdza się łańcuszek rozrządu.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez LucaBrossi » 11/5/2010, 23:03

Witam...

Jak go kupiłem jakieś 2 mc temu poprzedni właściciel mowił, że w zeszłym roku wszystko wymieniał... ja dla pewności wymieniłem łańcuch, zębatki, olej, filtry... i teraz jak się okazuje łańcuszek rozrządu też powinienem wymienić? Czy jego "umierania" ma wpływ na ten nagle niskie obroty i gaśnięcie? Czy to może mieć coś wspólnego ze sprzęgłem? czasami mam problem z wbiciem jedynki... a tak nic sie nie wysprzęgla... Motorek ma 46 tysiecy przejechane...

Regulacja luzu zaworowego? Matko... pierwsze słysze... może to zwyczajnie zawalony gaznik czy wyregulowanie... i dont know... help ;)

pozdrawiam
Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
Avatar użytkownika
LucaBrossi
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Raczek_6 » 12/5/2010, 07:53

W ER5 regulacja luzu zaworowego co 12kkm, kwestia czy ktoś ustawia prawidłowe luzy (powinno się ustawiać na środek tolerancji).
Łańcuszek rozrządu wydaje charakterystyczny grzechot przy schodzeniu z obrotów, uszkodzony napinacz łańcuszka rozrządu podobnie.

Jak będą za małe luzy zaworowe to może gasnąć po nagrzaniu.

Trzeba sprawdzić jeszcze świece, fajki i czyszczenie regulację i synchronizację (przepustnic) gaźników, oraz filtr powietrza.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Przemo_rene » 12/5/2010, 10:07

LucaBrossi zgłoś się do mnie na priv to się dogadamy co do obejrzenia Twojej Kawy. Nie jedną Kawę robiłem i powiem Ci co jest z nim do roboty jak będę obok sprzęta bo przez neta to bida i wróżenie z fusów. Przynajmniej będziesz wiedział
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Przemo_rene » 14/5/2010, 09:04

daj cynka czy się poprawiło ;)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez LucaBrossi » 14/5/2010, 09:12

Dojechałem do domu "innym motocyklem" więc chyba będzie dobrze... daje mu jeszcze dziś czas żeby zobaczyć czy czasami nagle nie zmieni zdania. Sądzę że raczej zostanie przy tym stanie rzeczy :) Wielkie dzięki za pomoc no i co ważne za cenną naukę - rurka tu, rurka tam, gaźnik taki i owaki ;) Zamówiłem już świeczki i filtr powietrza więc po uporaniu się z pracą zabiorę się do wymiany tych pierdołek. Sądzę, że kultura pracy silnika nieco się podniosła... to chyba po tej regulacji :) One more time wielkie dzięki!!
Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
Avatar użytkownika
LucaBrossi
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Przemo_rene » 14/5/2010, 09:34

No to fajnie :) Jak wymienisz te świece to przestanie przerywać. Tam musisz jeszcze rolgaz odkręcić i wyczyścić bo się zacina trochę i to nie jest sprawa regulacji a jego przeczyszczenia od wewnątrz ;) Wtedy to już bedzie gites po całej linii. Szerokości man!
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez LucaBrossi » 14/5/2010, 09:39

rolgaz czyli manetkę od gazu? :D

Thanks a lot!

Dodam tylko, że gdyby nie to iż maszyna którą chcesz sprzedać ma ciut za dużo kucy jak for me, to szczerze bym się zdecydował na zamiane na coś większego... tylko i wyłącznie dlatego, że wiem jak traktujesz motocykl i jestem pewien, że zrobione w nim zostało wszystko co możliwe a i pewnie ponad stan... moto w takim stanie na allegro to unikat... wszystko inne to pewnie taszczone z anglii w stanie tragicznym lub zajechane i byle się pozbyć...

pozdr
Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
Avatar użytkownika
LucaBrossi
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
Lokalizacja: Poznań

Postprzez alphamale » 14/5/2010, 17:40

może ustawienie biegu jałowego ?
alphamale
Świeżak
 
Posty: 140
Dołączył(a): 3/4/2010, 16:23
Lokalizacja: Toruń

Postprzez LucaBrossi » 14/5/2010, 21:09

zanim uporałem się z problemem też zabawiałem z ustawieniami biegu jałowego ale robiło się tylko gorzej. Okazało się, że kawka brała lewe powietrze - kilka pierdołek luźnych do tego brak synchro na gaźnikach. Po uporaniu się z owymi rzeczami plus wymiana świeczek i filtra powietrza... inny motocykl ;) Muszę doprowadzić jeszcze do porządku rolgaz :D i będzie gitara

pozdro
Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
Avatar użytkownika
LucaBrossi
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr