[Kawasaki ER5] gaśnie i coś jeszcze
Posty: 11
• Strona 1 z 1
[Kawasaki ER5] gaśnie i coś jeszcze
Witam i proszę o wstępna diagnozę bo odchodzę od zmysłów... co to może być...
Problem 1 to od jakiś 2-3 dni, podbijam pod światła-luz... i obroty latają między 1,3-1,1 i w końcu gaśnie... czy np podbijam pod dom, zlatuje z motorka żeby pogadać z kumplem a on po chwili gaśnie...
Problem 2 to... wydaje mi się, że kiedyś nie wydawał takich dźwięków... mianowicie zbliżając ucho do odpalonego silnika odnoszę wrażenie, że coś tam w środku bardzo głośno chodzi... coś ala hałasujący łańcuch. Czy to łańcuszek rozrządu domaga się wymiany czy tylko przewrażliwiony jestem?
Panowie HELP!
Dzięki z góry i pozdrawiam
Łukasz
Problem 1 to od jakiś 2-3 dni, podbijam pod światła-luz... i obroty latają między 1,3-1,1 i w końcu gaśnie... czy np podbijam pod dom, zlatuje z motorka żeby pogadać z kumplem a on po chwili gaśnie...
Problem 2 to... wydaje mi się, że kiedyś nie wydawał takich dźwięków... mianowicie zbliżając ucho do odpalonego silnika odnoszę wrażenie, że coś tam w środku bardzo głośno chodzi... coś ala hałasujący łańcuch. Czy to łańcuszek rozrządu domaga się wymiany czy tylko przewrażliwiony jestem?
Panowie HELP!
Dzięki z góry i pozdrawiam
Łukasz
Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
-
LucaBrossi - Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
- Lokalizacja: Poznań
Witam...
Jak go kupiłem jakieś 2 mc temu poprzedni właściciel mowił, że w zeszłym roku wszystko wymieniał... ja dla pewności wymieniłem łańcuch, zębatki, olej, filtry... i teraz jak się okazuje łańcuszek rozrządu też powinienem wymienić? Czy jego "umierania" ma wpływ na ten nagle niskie obroty i gaśnięcie? Czy to może mieć coś wspólnego ze sprzęgłem? czasami mam problem z wbiciem jedynki... a tak nic sie nie wysprzęgla... Motorek ma 46 tysiecy przejechane...
Regulacja luzu zaworowego? Matko... pierwsze słysze... może to zwyczajnie zawalony gaznik czy wyregulowanie... i dont know... help
pozdrawiam
Jak go kupiłem jakieś 2 mc temu poprzedni właściciel mowił, że w zeszłym roku wszystko wymieniał... ja dla pewności wymieniłem łańcuch, zębatki, olej, filtry... i teraz jak się okazuje łańcuszek rozrządu też powinienem wymienić? Czy jego "umierania" ma wpływ na ten nagle niskie obroty i gaśnięcie? Czy to może mieć coś wspólnego ze sprzęgłem? czasami mam problem z wbiciem jedynki... a tak nic sie nie wysprzęgla... Motorek ma 46 tysiecy przejechane...
Regulacja luzu zaworowego? Matko... pierwsze słysze... może to zwyczajnie zawalony gaznik czy wyregulowanie... i dont know... help

pozdrawiam
Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
-
LucaBrossi - Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
- Lokalizacja: Poznań
W ER5 regulacja luzu zaworowego co 12kkm, kwestia czy ktoś ustawia prawidłowe luzy (powinno się ustawiać na środek tolerancji).
Łańcuszek rozrządu wydaje charakterystyczny grzechot przy schodzeniu z obrotów, uszkodzony napinacz łańcuszka rozrządu podobnie.
Jak będą za małe luzy zaworowe to może gasnąć po nagrzaniu.
Trzeba sprawdzić jeszcze świece, fajki i czyszczenie regulację i synchronizację (przepustnic) gaźników, oraz filtr powietrza.
Łańcuszek rozrządu wydaje charakterystyczny grzechot przy schodzeniu z obrotów, uszkodzony napinacz łańcuszka rozrządu podobnie.
Jak będą za małe luzy zaworowe to może gasnąć po nagrzaniu.
Trzeba sprawdzić jeszcze świece, fajki i czyszczenie regulację i synchronizację (przepustnic) gaźników, oraz filtr powietrza.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
LucaBrossi zgłoś się do mnie na priv to się dogadamy co do obejrzenia Twojej Kawy. Nie jedną Kawę robiłem i powiem Ci co jest z nim do roboty jak będę obok sprzęta bo przez neta to bida i wróżenie z fusów. Przynajmniej będziesz wiedział
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Dojechałem do domu "innym motocyklem" więc chyba będzie dobrze... daje mu jeszcze dziś czas żeby zobaczyć czy czasami nagle nie zmieni zdania. Sądzę że raczej zostanie przy tym stanie rzeczy
Wielkie dzięki za pomoc no i co ważne za cenną naukę - rurka tu, rurka tam, gaźnik taki i owaki
Zamówiłem już świeczki i filtr powietrza więc po uporaniu się z pracą zabiorę się do wymiany tych pierdołek. Sądzę, że kultura pracy silnika nieco się podniosła... to chyba po tej regulacji
One more time wielkie dzięki!!



Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
-
LucaBrossi - Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
- Lokalizacja: Poznań
No to fajnie
Jak wymienisz te świece to przestanie przerywać. Tam musisz jeszcze rolgaz odkręcić i wyczyścić bo się zacina trochę i to nie jest sprawa regulacji a jego przeczyszczenia od wewnątrz
Wtedy to już bedzie gites po całej linii. Szerokości man!


http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
rolgaz czyli manetkę od gazu?
Thanks a lot!
Dodam tylko, że gdyby nie to iż maszyna którą chcesz sprzedać ma ciut za dużo kucy jak for me, to szczerze bym się zdecydował na zamiane na coś większego... tylko i wyłącznie dlatego, że wiem jak traktujesz motocykl i jestem pewien, że zrobione w nim zostało wszystko co możliwe a i pewnie ponad stan... moto w takim stanie na allegro to unikat... wszystko inne to pewnie taszczone z anglii w stanie tragicznym lub zajechane i byle się pozbyć...
pozdr

Thanks a lot!
Dodam tylko, że gdyby nie to iż maszyna którą chcesz sprzedać ma ciut za dużo kucy jak for me, to szczerze bym się zdecydował na zamiane na coś większego... tylko i wyłącznie dlatego, że wiem jak traktujesz motocykl i jestem pewien, że zrobione w nim zostało wszystko co możliwe a i pewnie ponad stan... moto w takim stanie na allegro to unikat... wszystko inne to pewnie taszczone z anglii w stanie tragicznym lub zajechane i byle się pozbyć...
pozdr
Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
-
LucaBrossi - Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
- Lokalizacja: Poznań
zanim uporałem się z problemem też zabawiałem z ustawieniami biegu jałowego ale robiło się tylko gorzej. Okazało się, że kawka brała lewe powietrze - kilka pierdołek luźnych do tego brak synchro na gaźnikach. Po uporaniu się z owymi rzeczami plus wymiana świeczek i filtra powietrza... inny motocykl
Muszę doprowadzić jeszcze do porządku rolgaz
i będzie gitara
pozdro


pozdro
Z tych samych elementów można zbudować huśtawkę dla dzieci i szubienicę.
-
LucaBrossi - Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 16/4/2010, 13:21
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości