Zobacz wątek - Zmiana wał+panewki vs. spawanie karterów.
NAS Analytics TAG

Zmiana wał+panewki vs. spawanie karterów.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Zmiana wał+panewki vs. spawanie karterów.

Postprzez miki1406 » 5/5/2010, 07:31

Przyszedł blok od Lucky'ego. Niestety jest trzaśnięty. Na każdym karterze za sprzęgłem są dwie rysy po 3 cm... Jest podejście do TIGa, ale nie wiem czy to robić. Nie są to części/miejsca nośne... Pęknięta jest część karterów z tyłu w komorze sprzęgła, na zewnątrz. Nie ma ubytków...

Młody się upiera aby przełożyć wał z panewkami i korbami. Pytałem już tutaj i na ścigaczu, ale zdania są podzielone a konkretów nie otrzymałem...

Jak doczytałem w Haynesie to selekcja panewek jest dobierana pod oba elementy. Kartery oraz wał. Na karterze jest BBCBC na wale L11111. Czy to oznacza, że na pierwszej podporze wału jest panewka B1, dalej B1, C1, B1, C1?? Oczywiście przenosi się to na kolor panewki...

Drugiego bloku nie sprawdzałem bo młody nie miał ściągacza do magneta przy sobie i dziś oblookam...

Hmm... Chciałbym tym motocyklem pojeździć trochę i nie wiem co będzie lepsze...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez arcadioo997 » 5/5/2010, 11:06

Jak masz ogarniętego spawacza, to spawaj - ja w F3 miałem pęknięty karter od strony wolnego koła po glebie. Oprócz pękniętego dekla karter był pęknięty tak, że powstała dziura 5x5cm między karterem a pokrywą alternatora. Kawałek odpęknięty znalazłem, zespawałem i gada do dzisiaj...acha - F3 w psie, więc większość czasu chodzi na odcinie i wszystko pięknie gada :D
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań


Postprzez miki1406 » 5/5/2010, 11:09

hmm może i tak zrobię... Dzisiaj zadzwonię do spawacza... A jeszcze sprawdze co ma nabite mój blok... może... tfu tfu... nie zapeszać hehe
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

selekcja

Postprzez kargulvmax » 6/5/2010, 08:53

Selekcja odbywa sie tylko i wyłacznie w fabryce i sa to mikrony,jezeli poczytasz w manualu to jakiekolwiek panewki bys załozył byle jak to beda sie luzy miescić w tolerancjach luzu montażowego wynoszacego np. 0,06-o,08mm a limit wynosi wtedy 0,10mm więc nie ma się co certolic jezeli dobrze to sktecisz to bedzie codziło.Ja zamiast spawania uzywam klejów epoksydowych do aluminium.Zero stresu nic sie nie wypręzy i nie wciągnie scianki np. do środka.Pozdr
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez miki1406 » 7/5/2010, 11:03

No to dobrze :D Pocieszyłeś mnie... Bo na bloku mam oznaczenia CBACB, a na tym pękniętym CBBCB.

Dobra wrzucam w mój blok (CBBCB) wał z bloku (CBACB)... Może masz racje...

Sprawdze jeszcze jakie oznaczenia ma mój wał... Wał z pękniętego bloku ma selekcję L22222, jeśli w drugim bloku wał będzie miał takie same oznaczenia, to może wrzucić wał z pękniętego na panewki główne od mojego... Co wy na to?? Czy jak już tak zmieniać to dawać od razu lepiej z panewkami??
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości




na górê