Zobacz wątek - XT660Z Ténéré vs XL700V Transalp
NAS Analytics TAG

XT660Z Ténéré vs XL700V Transalp

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

XT660Z Ténéré vs XL700V Transalp

Postprzez Ryteu » 4/5/2010, 01:15

Witam.
Zastanawiam się na zakupem czegoś do turystyki. Interesują mnie XT660Z Ténéré oraz XL700V Transalp.
Większe motory pokroju XT120Z, GS1200 czy KTM990 są po prostu za duże i nie sprawdzą się w codziennych dojazdach do pracy.
Artykuły w prasie i opinie na forach mówią, że Honda lepiej spisuje się na asfalcie i bez problemu daje sobie radę z dłuższymi trasami, potrafi też przejechać przez kałuże i utaplać się w błotku jednak Yamaha wygląda tu bardziej na traktor, takie coś co można zakopać w błocie, przespać się, rano wykopać i pojechać dalej. Honda po takim zabiegu zgubiłaby wszystkie owiewki, a przy moich umiejętnościach to z pewnością zaliczy glebę. Transalp może i jest super na polskie drogi ale coś mi mówi, że Tenere będzie dobre nawet na białoruskich. Pytanie tylko czy jak się pomylę i zamiast na Białoruś pojadę do RFN'u, to czy nadal dam radę usiedzieć przez 500-700km równej autostrady?? Wieżę, że Honda nie miałaby z tym problemu ale traktor, sorry Tenere może być zabójczy dla mojego zadka ;).
Czy ktoś z tu obecnych miał możliwość przejechania na Tenere 500-1000km na raz, najlepiej we dwoje i z bagażami?? Da się tym jechać w miarę wygodnie?? Rozumiem, że to nie Goldwing czy FJR i przeloty luksusowym biznesjet'em po 220km/h są poza zasięgiem ale nie chciałbym by dojazd do Hiszpanii, Norwegi czy UK był gorszy niż przeprawa przez Polskę i Białoruś :)

Jak radzicie, brać Hondę i martwić się o plastiki czy Yamahę i udawać, że jest wygodnie??

Dodam, że moto ma być na kilka lat i będzie nowe lub "prawie" nowe.

PS. V-storm, z tego co wyczytałem, jest słabszy w terenie niż Honda dlatego nie biorę go pod uwagę.
Ryteu
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3/5/2010, 23:50


Postprzez fantom » 4/5/2010, 14:12

Artykułów w prasie i opinii na forach już się naczytałeś. Jeśli chcesz kupić motocykl na kilka lat to bez osobistego przetestowania obu sprzętów byłoby to bardzo nierozsądne. Dlatego zadawanie tych pytań na kolejnym forum i czytanie kolejnych odpowiedzi IMO mija się z celem. Poza tym coś co jest wygodne dla innych może być niewygodne dla ciebie i odwrotnie. Honda ma w opcji ABS, czego nie oferuje Yamaha - być może to jakoś zaważy na wyborze.

Przejedź się sam i będziesz wiedział.
F4i Sport
Avatar użytkownika
fantom
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 24/6/2007, 14:34


Postprzez Ryteu » 6/5/2010, 10:40

ABS... dlatego kieruję się w stronę Yamahy, nie jestem doświadczonym 'bajkerem' ale z tego co wiem nowinki techniczne mają się nie za dobrze w błocie i pisaku, "simple the best" ;).

Przetestować samemu się tego nie da. Musisz kupić taki motocykl kupić by pojechać nim 1000km z bagażem, żaden salon Ci nie da motocykla na 2 dni do testów, no chyba, że prowadzisz portal moto-info :). No jest jeszcze opcja, można wynająć taki motor ale wypożyczalnie zazwyczaj mają BMW, Harley lub jakieś szosówki i Transalp lub co gorsza Tenere to rzadkość.

Jestem wysoki i ogólnie takie motocykle są dla mnie bardzo wygodne. Miałem nadzieję, że ktoś podpowie mi coś czego w gazecie nie wyczytasz, coś w rodzaju...
...Tenere pod obciążeniem nie ruszy pod górkę lub wydech grzeje w tyłek tak, że się nie da wytrzymać 200km. Transalp w terenie jest miękki i dobija pod obciążeniem, a montowanie kufra jest beznadziejne... coś niby banalnego ale jednak prosto z życia, takich opinii nie wyczytasz w prasie, a i w godzinę na jeździe próbnej nie wypatrzysz.
Chłopaki z "trójki" dużo przejechali ale mało na motorze, bynajmniej mało o tym mówią i piszą w internecie, jest o taksówkach, pociągach i urzędach celnych ale nic o Tenere. No niby się da dookoła świata ale... z chęcią bym poczytał jak to dokładnie wyglądało, a może ktoś z Was tutaj ma linki do zagranicznych stron gdzie opisuje się wyprawy na TA/Tenere?? mogą być po hiszpańsku lub angielsku, z niemieckim gorzej ale jak macie to też poproszę.
Jakby nie było to troszeczkę taki motorek kosztuje, dlatego szukam jakichkolwiek informacji, zawsze to lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć :)
Pozdrawiam. Dzięki za pomoc.
Ryteu
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 3/5/2010, 23:50

Postprzez zwyszomi » 13/5/2011, 13:52

To ja dodam więcej.
Staję przed podobnym dylematem z tym że poza Transalpem i Tenerką jeszcze rozważam BMW GS650 oraz Versysa Kawasami.
Z tym że mój cel to w następnym roku dojechać do Cape Town. Niby Afryka ale spokojnie nie zamierzam przejchać Sahary na skróty, tylko zachodnim wybrzeżem, gdzie jest asfalt lub szutry. W okolicach Kamerunu za to dominuje wyschnięta glina.
Więc jakby ktoś miał doświadczenia w dłuższej jedzie z tymi modelami to bardzo proszę o informacje
Pozdrawiam
Zbyszek
Zbyszek
zwyszomi
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13/12/2010, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 13/5/2011, 14:30

wg mnie tenerne bedzie lepsza :D jest bardziej sportowo nacechowana do jazdy hmm w terenie juz. na asfalt moze byc wieksza korzyść na trampka bo jest bardziej obudowany. aczkolwiek osobiswcie jak bym miał kupowac moto do jazdy po takich terenach brałbym terese. o bmw i kawie sie nei wypowiem bo nie mam pojecia jak sie mają do transalpa i yamaszki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê