Zobacz wątek - Zastygłe śruby- nie idzie odkręcić! Jak odkręcić?? Sposoby?

Zastygłe śruby- nie idzie odkręcić! Jak odkręcić?? Sposoby?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Zastygłe śruby- nie idzie odkręcić! Jak odkręcić?? Sposoby?

Postprzez mateusz0081 » 3/5/2010, 21:27

Cześć..
Przywiozłem niedawno z działki starego Simsona z 58r.
Chcę go odrestaurować i od samego początku już mam problemy!
Pokrywa silnika jest przykręcona 3 śrubami i za nic w świecie nie idzie ich odkręcić, śruby tak zastygły, że nie pomaga ! Nalałem Coca-Coli , dałem WD-40, podgrzewałem śrubę tylko chyba za slabo ;/ I nic nie poszło...
Macie moze jakieś inne sposoby ?? Rozwiercenie nie za bardzo , ponieważ takich śrub nigdzie nie dostane ;/
(dołączam fotke)

dzięki z góry!
Załączniki
Zdjęcie0130.jpg
pokrywa
(85.5 KiB) Pobrane 715 razy
mateusz0081
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36


Postprzez madcap » 3/5/2010, 21:37

spróbuj pogłębić rzazy oraz paliwa technologicznego

ps, nie ten dział, popproś moda o przeżucenie do mechaniki
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez front247 » 3/5/2010, 21:39

bierzesz zbijak lub mały przecinak,przykładasz na obwodzie,i uderzasz młotkiem w kierunku wykręcania-powinno puscic.
Avatar użytkownika
front247
Świeżak
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10/4/2008, 21:59
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez mateusz0081 » 3/5/2010, 22:10

ps. front247
Prubowałem w ten sposób to śrubę pojechałem po obwodzie i się wżer zrobił... szkoda śruby..
mateusz0081
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36

Postprzez szymeksuzi125 » 3/5/2010, 22:16

Przyłóż śrubokręt do śruby tak jakbyś chciał odkręcać i przywal młotkiem w ten śrubokręt ;) Może wtedy coś pójdzie :D Ogólnie w simsonie zawsze tak robiłem i pomagało. Ogólnie bez młota to nie robota.
szymeksuzi125
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 10/12/2009, 20:24

Postprzez elegantos » 3/5/2010, 22:21

sa takie wykretaki do zerwanych srub moze to ci pomoze.
Nawiercasz otwor w srubie nie do odkrecenia wkrecasz "wkretak" (ma lewy gwint) i odkrecasz. Jak to nie pomoze to pozostaje rozwiercic i nagwintowac na wieksza nowa srube.
Avatar użytkownika
elegantos
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 2/8/2009, 15:30
Lokalizacja: Luboń k/Poznania

Postprzez mateusz0081 » 3/5/2010, 22:21

ps: szymeksuzi125
nic nie da , próbowałem ;/
mateusz0081
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36

Postprzez dominik528 » 3/5/2010, 23:23

Zestaw kluczy nasadowych.
Dobrze dobrana końcówka płaska i jedną ręką dociskasz z całej siły o drugą trzymając za rączkę odkręcasz.
Musi puścić nie ma siły.
Ewentualnie można pogłębić wcięcia szlifierką lub pilnikiem.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez fake` » 3/5/2010, 23:39

nawiercenie lebka sruby na 101% musi zalatwic sprawe.. wtedy sicgasz dekiel i szpile wykrecasz juz bez problemu :) ja kiedys w MZ mialem wszystkie od dekla sprzegla zalatwione, wiertareczka 30min i dekiel zdjety a srubki palcami wykrecilem :) jesli oczywiscie wczesniejsze sposoby nie pomoga bo szkoda śrub, ale jak dlamnie przy takim czyms kilka zl za komplet srub do calego silnika to nie majatek wiec i tak nowe :)
%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
fake`
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
Lokalizacja: Białystok

Postprzez michael » 4/5/2010, 05:39

Na czym polega unikatowość tych śrub? Idź do sklepu ze śrubami i dostaniesz takie. Przecież ponowne skręcanie silnika na takich rozwalonych jest bez sensu.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez mateusz0081 » 4/5/2010, 10:44

Polega na tym, iż mają one rózne długości i odpowiednio przycięte główki pod różnymi kątami... pozdr ;)
mateusz0081
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 13/3/2009, 19:36

Postprzez Amek » 4/5/2010, 13:56

O jeny ... Rzeczywiście problem. Kup takie śrubki, potem pilnik + kątówka i masz identyczne jak w oryginale.
21.05.10r - A1 zdane
Amek
Świeżak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 11/5/2009, 15:47
Lokalizacja: iława



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: vilero i 2 gości




na gr