wymiana dołu silnika
Posty: 9
• Strona 1 z 1
wymiana dołu silnika
Witam,
potrzebuje rady odnośnie wymiany karteru w silniku po małym dzwonie, a mianowicie pękł dolny karter w silniku, kawasaki zzr 600 (ten do którego przykręcona jest miska olejowa, nie chodzi mi o miskę) i nie chce spawać tego bo pęknięcie jest tak ze się nie da i chciałbym sam karter wymienić i tu rodzi sie pytanie. Po wymianie ząłoże te same panewki na wale tylko do nowego karteru i czy to będzie współgrało czy jednak panewki mogą sie nie "ułozyć" lub poprostu nie pasować?? albo inne jeszcze cos?? bo raczej głownie chodzi o pawewki bo reszta to juz tylko łożyska od skrzyni biegów. Czy ktoś miał już z tym styczność albo jakieś doświadczenie? na co zwrócić uwagę??
Dzięki z góry
potrzebuje rady odnośnie wymiany karteru w silniku po małym dzwonie, a mianowicie pękł dolny karter w silniku, kawasaki zzr 600 (ten do którego przykręcona jest miska olejowa, nie chodzi mi o miskę) i nie chce spawać tego bo pęknięcie jest tak ze się nie da i chciałbym sam karter wymienić i tu rodzi sie pytanie. Po wymianie ząłoże te same panewki na wale tylko do nowego karteru i czy to będzie współgrało czy jednak panewki mogą sie nie "ułozyć" lub poprostu nie pasować?? albo inne jeszcze cos?? bo raczej głownie chodzi o pawewki bo reszta to juz tylko łożyska od skrzyni biegów. Czy ktoś miał już z tym styczność albo jakieś doświadczenie? na co zwrócić uwagę??
Dzięki z góry
Lepiej być dzień lwem niż całe życie osłem,
Kawasaki Zephyr 550
Kawasaki Zephyr 550
- macias89
- Świeżak
- Posty: 72
- Dołączył(a): 26/2/2010, 16:00
- Lokalizacja: Skwierzyna(lubuskie)
Dolna i gorna czec karteru sa obrabiane w "komplecie", więc jesli wymiana to tylko obu połówek. Nie wiem jak jest dokładnie w twoim przypadku, ale często panewki sa dobierane do wału oraz do bloku, więc musiał byś tarfić na tę samą grupę selekcyją bloku.
Według mnie znacznie lepiej wymienić cały silnik.
Według mnie znacznie lepiej wymienić cały silnik.
- toper-utl
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25
macias89 napisał(a):A co myślicie o lutowaniu karteru??
o chłopie, chyba kropelka skuteczniejsza by była

Tak, jak pisał toper-utl - cały karter z wałem oraz panewkami są kompletowane w tzw. grupy selekcyjne i "książkowo" muszą być do siebie dopasowane. Jednak przy okazji remontu pytałem szlifierza (i to nie był pan Heniek z garażu obok, tylko moim zdaniem szlifierz, co nie z jednego kartera chleb jadł

Jego teorii nie sprawdzałem, aczkolwiek mówił do rzeczy przedstawiając mi całą sytuację na przykładzie sc28, podpierając się książką serwisową i wymiarami panewek (chyba 3 kolory i 3 wymiary/odchyłki).
- arcadioo997
- Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
- Lokalizacja: Poznań
heh stoje właśnie przed tym samym problemem... I chyba wyjdzie na to, że lepiej spawać kartery bo panewki główne są dobierane pod wał, ale i pod kartery... więc może być lipa...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Witam, chwile byłem nieobecny ale dalej problem motocykla został. kupiłem komplet karterów do mojej kawy i mam je.
Chciałbym złożyć motocykl i mam pytanie myślicie,że jak złoże silnik na starych panewkach do mojego nowego bloku silnika to będzie dobrze? Nie będzie żadnych niepokojących skutków w najbliższym czasie?
Chciałbym złożyć motocykl i mam pytanie myślicie,że jak złoże silnik na starych panewkach do mojego nowego bloku silnika to będzie dobrze? Nie będzie żadnych niepokojących skutków w najbliższym czasie?
Lepiej być dzień lwem niż całe życie osłem,
Kawasaki Zephyr 550
Kawasaki Zephyr 550
- macias89
- Świeżak
- Posty: 72
- Dołączył(a): 26/2/2010, 16:00
- Lokalizacja: Skwierzyna(lubuskie)
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości