Zobacz wątek - wymiana dołu silnika
NAS Analytics TAG

wymiana dołu silnika

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

wymiana dołu silnika

Postprzez macias89 » 3/5/2010, 10:33

Witam,
potrzebuje rady odnośnie wymiany karteru w silniku po małym dzwonie, a mianowicie pękł dolny karter w silniku, kawasaki zzr 600 (ten do którego przykręcona jest miska olejowa, nie chodzi mi o miskę) i nie chce spawać tego bo pęknięcie jest tak ze się nie da i chciałbym sam karter wymienić i tu rodzi sie pytanie. Po wymianie ząłoże te same panewki na wale tylko do nowego karteru i czy to będzie współgrało czy jednak panewki mogą sie nie "ułozyć" lub poprostu nie pasować?? albo inne jeszcze cos?? bo raczej głownie chodzi o pawewki bo reszta to juz tylko łożyska od skrzyni biegów. Czy ktoś miał już z tym styczność albo jakieś doświadczenie? na co zwrócić uwagę??

Dzięki z góry
Lepiej być dzień lwem niż całe życie osłem,

Kawasaki Zephyr 550
macias89
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 26/2/2010, 16:00
Lokalizacja: Skwierzyna(lubuskie)


Postprzez toper-utl » 3/5/2010, 11:33

Dolna i gorna czec karteru sa obrabiane w "komplecie", więc jesli wymiana to tylko obu połówek. Nie wiem jak jest dokładnie w twoim przypadku, ale często panewki sa dobierane do wału oraz do bloku, więc musiał byś tarfić na tę samą grupę selekcyją bloku.
Według mnie znacznie lepiej wymienić cały silnik.
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25


Postprzez miki1406 » 4/5/2010, 07:45

Albo pospawać to jednak... Może da rade pospawać od środka lepiej
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez macias89 » 4/5/2010, 08:31

A co myślicie o lutowaniu karteru?? ma to jakąś wytrzymałość?? Chodzi mi o dostępne na allegro luty do aluminium
Lepiej być dzień lwem niż całe życie osłem,

Kawasaki Zephyr 550
macias89
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 26/2/2010, 16:00
Lokalizacja: Skwierzyna(lubuskie)

Postprzez toper-utl » 4/5/2010, 22:10

Wrzuć zdjęcie bloku.
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25

Postprzez arcadioo997 » 5/5/2010, 06:40

macias89 napisał(a):A co myślicie o lutowaniu karteru??


o chłopie, chyba kropelka skuteczniejsza by była :D

Tak, jak pisał toper-utl - cały karter z wałem oraz panewkami są kompletowane w tzw. grupy selekcyjne i "książkowo" muszą być do siebie dopasowane. Jednak przy okazji remontu pytałem szlifierza (i to nie był pan Heniek z garażu obok, tylko moim zdaniem szlifierz, co nie z jednego kartera chleb jadł :) ) i mówił, że te kolory panewek i grupy selekcyjne to fabryka uskutecznia przy nowych moto. Różnice są na tyle małe w grupach selekcyjnych, że po przejechaniu 20 tys. km nie ma problemu z grupami selekcyjnymi itp.
Jego teorii nie sprawdzałem, aczkolwiek mówił do rzeczy przedstawiając mi całą sytuację na przykładzie sc28, podpierając się książką serwisową i wymiarami panewek (chyba 3 kolory i 3 wymiary/odchyłki).
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez miki1406 » 5/5/2010, 07:51

heh stoje właśnie przed tym samym problemem... I chyba wyjdzie na to, że lepiej spawać kartery bo panewki główne są dobierane pod wał, ale i pod kartery... więc może być lipa...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez macias89 » 19/9/2010, 16:06

Witam, chwile byłem nieobecny ale dalej problem motocykla został. kupiłem komplet karterów do mojej kawy i mam je.

Chciałbym złożyć motocykl i mam pytanie myślicie,że jak złoże silnik na starych panewkach do mojego nowego bloku silnika to będzie dobrze? Nie będzie żadnych niepokojących skutków w najbliższym czasie?
Lepiej być dzień lwem niż całe życie osłem,

Kawasaki Zephyr 550
macias89
Świeżak
 
Posty: 72
Dołączył(a): 26/2/2010, 16:00
Lokalizacja: Skwierzyna(lubuskie)

Postprzez Raczek_6 » 26/9/2010, 12:06

Service manual w rękę i tam sprawdź jakie są oznaczenia na bloku oraz na wale i jakie kolory panewek powinny być.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości




na górê