Zobacz wÄ…tek - Blokady w Derbi Gp1 50 racing oraz sprawdzenie skutera.
NAS Analytics TAG

Blokady w Derbi Gp1 50 racing oraz sprawdzenie skutera.

i inne małe pojemności
_________

Blokady w Derbi Gp1 50 racing oraz sprawdzenie skutera.

Postprzez karoln92 » 1/5/2010, 10:14

Witam wszystkich z racji, że jest to mój pierwszy post na tym forum :lol: Kupiłem teraz taki skuter jak w temacie. Tutaj zdjęcie dla tych co nie wiedzą który to jest
Obrazek

Chciałbym w nim wszystko posprawdzać przed sezonem i ściągnąć wszystkie blokady jakie są w nim założone oraz wszystko wyregulować, wyczyścić oraz wymienić brakujące płyny jak należy.
I tutaj mam kilka pytań do was:

1. Gdzie są założone w tym skuterze blokady?
2. Jaki użyć olej do silnika, przekładni ?
3. Czy to że skuter się słabo wkręca na niskich obrotach (nie ciągnie go od razu po przekręceniu manetki) to sprawa regulacji ?
4. Czy pęknięta głowica cylindra może obniżać osiągi czy to tylko sprawa kosmetyczna ?
5. Jak wyczyścić gaźnik, cylinder, wariator, sprzęgło itp., jak to wszystko się reguluje ?
6. Co może być przyczyną nie działania licznika ? Licznik się włącza wskazówka prędkościomierza przy odpaleniu dojeżdża do końca i się wraca, czyli tak jak powinna jednak prędkości nie mierzy ani ten cyfrowy ani analogowy; pokazuje przebieg, ale dalszego przebiegu nie liczy; pokazuje prawidłowy stan paliwa; kontrolki oleju itp. działają. Zauważyłem że na dole linka biegnąca do koła (prawdopodobnie od prędkościomierza bo do hamulca jest z drugiej strony jest lekko przetarta tak że widać w środku druciki z jednego przewodu, których cześć jest urwana. Czy to jest przyczyna ?

Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedzi.
karoln92
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/5/2010, 09:42


Postprzez Z00M93 » 1/5/2010, 11:19

1. Za pewne na module, wariatorze i tłumiku. *chyba że tłumik masz sportowy)
2. Silnika to Castrol chyba najlepszy choć ja lałem też kiedyś Elfa ;) do przekłądni to Motul ale takie do skrzyni biegów takie jak w autach też chyba się nadadza (moje dawne Suzuki na takim śmigało i było git)
3. To zależy od mieszanki, być może trzeba wyczyścić gaźnik i całkiem prawdopodobne że łaczy się to z pkt 4.
4. Zależy jak bardzo jest pęknięta, dopuszczalne są leciutkie pęknięcia ale większe mogą spowodować rozszczelnienie cylindra.
5. Gaźnik wymontowujesz moczysz pól dnia w ropie, potem czyścisz powietrzem kompresora. Cylindra to raczej się nie czyści co najwyżej wymienia lub regeneruje :) W Wariatorze można wymienić przeciw-talerze oraz rolki wariatora, tam powierzchnia powinna być czysta (metalicznie czysta). W sprzęgle można zmienić sprężynę dociskową, sprężynki sprzęgła oraz sam dzwon. Zalecane jest także aby co sezon/dwa wymieniać pasek napędowy (najlepiej kewlarowy).
Co do regulacji to reguluje się tylko gaźnik dostosowując mieszanke, tak aby świeca miała kolor kawa z mlekiem, pamiętaj aby regulować na ciepłym silniku.
6. Za pewne linka do wymiany, jak nie cały licznik i jego mechanizm skoro przebieg nawet źle liczy, na początek warto spróbować samą linkę wymienić.

EDIT: Sory zapomniałem że to Derbi bodajże jest na łańcuch to co do paska to nieaktualne :)
Z00M93
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 19/7/2009, 22:09


Postprzez karoln92 » 1/5/2010, 13:16

Żeby było przejrzyściej...:

1. Jak wyglądają te blokady na module i wariatorze ? Na tłumiku sprawdziłem i ten tzw. zawirowywacz spalin jest odcięty a dziury zaspawane (oprócz tego na tłumiku jest jeszcze inna blokada?)
2. Gdzie dokładnie jest ta przekładnia ? Jak spuścić stary olej silnikowy ?
3. Jakiej mieszanki ?
4. Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy cylinder jest rozszczelniony ? Czy można załatać jakoś to pęknięcie, czy trzeba wymienić całą głowicę?
5. Mógłbyś dokładniej opisać tą regulację gaźnika ? Na co zwracać uwagę, w jaki sposób to robić itp... byłbym wdzięczny jakbyś wytłumaczył to jak dla kompletnego matoła :D , żebym wszystko wiedział i nie miał żadnych wątpliwości.
6. Przebiegu nie liczy źle tylko stoi on w miejscu... Więc o co może chodzić, czy to dosyć lekkie uszkodzenie linki może być przyczyną awarii ? (wolę się upewnić i wydać pieniądze jak najrozsądniej)

A co do tego że nie ma paska... Tutaj również jest pasek, z tego co wyczytałem na internecie... Jednak jak będę go rozkręcał to dla pewności napiszę tutaj na forum czy na pewno jest.
karoln92
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/5/2010, 09:42

Postprzez Z00M93 » 1/5/2010, 15:08

1. Moduł by trzeba wymienić na odblokowany, bo blokada to różowy kabelek, ale lepiej go nie przecinać bo skuter może zacząć wariować. Blokada na wariatorze to zapewne metalowa tulejka pomiędzy talerzami, blokująca całkowite ich złączenie.
2. Tego dokładnie to nie wiem, w niektórych skuterach (moim Piaggio NRG) takowego spustu nie ma i konieczności wymiany więc całkiem możliwe że u Ciebie też nie ma.
3. Mieszanka paliwowo-powietrzna. Takową mieszankę reguluje się 2 śrubkami zazwyczaj są one złote, jedna na sprężynce (obroty), drugą która jest mniejsza i zazwyczaj umieszczona przylegle pod skosem korpusu gaźnika od powietrza.
4. Sprawdza się to manometrem a zwie się to kompresją. Jeśli kompresja jest wysoka czyli "dobra" to nie masz potrzeby wymieniać głowicy, bo o łataniu jeszcze nie słyszałem, ale mogę się mylić. Ale druga sprawą jest to że głowica ma żeberka które chłodzą cylinder jeśli cylinder się zbyt grzeje to będzie trzeba włożyć nową głowicę.
5. Jest wiele tematów na internecie jak regulować gaźnik, nie mogę podać Ci tutaj konkretnych linków ale masz mój numer GG: 8695992. Ale pokrótce: Wyczyszczony gaźnik i skręcony poprawnie wkładamy z powrotem na miejsce, kilka razy lekko kopiemy starterem tak aby nie odpalił od razu, tylko po to aby paliwo spłynęło do gaźnika. Odpalamy maszynę (będzie chodzić nierówno) i czekamy aż się zagrzeje (3-4 minuty niech pochodzi, jeśli chciałaby gasnąc dodawaj lekko gazu). Następnie dokręcamy śrubkę od obrotów do oporu, popuszczając (kręcąc w lewo) ją tak aby motorek chodził na nasze oko ładnie. Druga śrubką robimy podobnie, także do oporu, potem co pół obrotu popuszczając i dodając gazu (sprawdzamy w ten sposób czy ładnie się wkręca na obroty). Jeśli chodzi ładnie, mamy wyregulowany gaźnik.
6. Na początek ja bym wymienił linkę, jeśli nie zadziałałoby zacząłbym grzebać w liczniku bądź bym go wymienił.

EDIT: Nie bój się że coś zepsujesz, ja też kiedyś się bałem i też miałem swój pierwszy raz, to nie jest bomba, że można pomylić się tylko raz. Więc spokojnie ;)
Z00M93
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 19/7/2009, 22:09



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê