Zobacz wątek - Rozwierciłem gażnik i kruciec...
NAS Analytics TAG

Rozwierciłem gażnik i kruciec...

i inne małe pojemności
_________

Rozwierciłem gażnik i kruciec...

Postprzez krzysieg » 29/4/2010, 19:22

witam

Postanowiłem zajrzeć do gaźnika sprawdzić wymiary i coś zmienić
żeby poprawić osiągi w moim komarku-malaguti mgx 50ccm .

Dysza główna jest 78 ,gaźnik i kruciec fi 14 .
Zdziwiło mnie że przy takiej dyszy pali tylko ok 3 litrów/100 .
Gaźnik i kruciec miał w zaokrągleniu 14mm (mniej) okrągłym pilniczkiem wyszlifowałem cały przelot gaźnika ,teraz jest 15,5mm wyszło przyzwoicie bez rys ale to drobny pilniczek i długo mi to zajeło .
Z krućcem się nie pierdzieliłem i potraktowałem go wiertarką jest teraz ok 17mm, mogło by być staranniej wyrównam to żeby nie było rys jeśli ma to jakieś znaczenie .
Kawałek się przejechałem i motorek jest trochę mocniejszy ....wiercić dalej :D ?

Kolor świecy sprawdza się koniecznie po jeździe tzn silnik musi trochę
pochodzić ,czy po chwili też odczyt będzie prawidłowy :) ?
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez mlod@1 » 3/5/2010, 09:27

co do swiecy to troszke musi pobrykad a co do krucca to uważaj żebyś nie przesadził
yamaha xj900,
Avatar użytkownika
mlod@1
Świeżak
 
Posty: 145
Dołączył(a): 1/5/2010, 15:37


Postprzez krzysieg » 3/5/2010, 16:23

Po tym jak to zrobiłem bardziej kopci i pewnie więcej pali .
Między gaźnikiem a cylindrem jest coś w rodzaju zaworu w kształcie trójkąta z płytkami po bokach które przepuszczają w stronę cylindra a z cylindra do gaźnika blokują ale to już chyba bym musiał wstawić zdjęcie .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez mlod@1 » 3/5/2010, 17:29

tego nie ruszaj to musi tylko dolegac dobrze
chyba kto skuter robil to wie jak to wyglada to nie musisz zdjecia dodawac
co do kopcenia to wiecej oleju pobiera i pali wiecej
yamaha xj900,
Avatar użytkownika
mlod@1
Świeżak
 
Posty: 145
Dołączył(a): 1/5/2010, 15:37

Postprzez mlod@1 » 3/5/2010, 18:05

a jeszcze sprawdz ile pali ci i czy masz blokade na kominie
yamaha xj900,
Avatar użytkownika
mlod@1
Świeżak
 
Posty: 145
Dołączył(a): 1/5/2010, 15:37

Re: Rozwierciłem gażnik i kruciec...

Postprzez swirus2007 » 3/5/2010, 18:25

krzysieg napisał(a):Kolor świecy sprawdza się koniecznie po jeździe tzn silnik musi trochę pochodzić ,czy po chwili też odczyt będzie prawidłowy :) ?

dowiesz sie wtedy jak przejedziesz sie troche i chwile pochodzi w zakresie temperaturowym swojej pracy (najprosciej to idz sie przejechac gdzies dalej zeby sei zagzal i chwile pojezdzij)
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez krzysieg » 3/5/2010, 18:50

Co do blokad na tłumiku to myślę że nie ma .
Główna blokada w tym endurku była....mała zębatka zdawcza .
Po za tym jak poluzowałem dyfuzor przy cylindrze albo zdjąłem tłumik zostawiając sam dyfuzor to tracił moc -gdy by był przyduszony na wydechu to po zrobieniu tego byłby chociaż minimalne mocniejszy.
Zobaczę ile będzie palił jeśli 4 litry to chyba nie ma sensu dalej kombinować bo będzie tylko jeszcze więcej palił a moc nie wzrośnie .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez mlod@1 » 3/5/2010, 20:34

krzysieg napisał(a):Co do blokad na tłumiku to myślę że nie ma .
Główna blokada w tym endurku była....mała zębatka zdawcza .
Po za tym jak poluzowałem dyfuzor przy cylindrze albo zdjąłem tłumik zostawiając sam dyfuzor to tracił moc -gdy by był przyduszony na wydechu to po zrobieniu tego byłby chociaż minimalne mocniejszy.
Zobaczę ile będzie palił jeśli 4 litry to chyba nie ma sensu dalej kombinować bo będzie tylko jeszcze więcej palił a moc nie wzrośnie .

a to jest silnik 4t czy 2t
jesli 4t to powinno smigac z wieksza moca bez wydechu jesli 2t to oslabnie jak sciagniesz wydech
yamaha xj900,
Avatar użytkownika
mlod@1
Świeżak
 
Posty: 145
Dołączył(a): 1/5/2010, 15:37

Postprzez krzysieg » 3/5/2010, 21:39

a to jest silnik 4t czy 2t
jesli 4t to powinno smigac z wieksza moca bez wydechu jesli 2t to oslabnie jak sciagniesz wydech


To 2T .
Ktoś pisał że w skuterku yamaha jog ściągnął wydech i lepiej chodził ale
wydech był mocno zablokowany ...

Jak teraz dostaje większe dawki benzyny z olejem to może zmniejszyć ilość oleju z 20 na 15ml /litr ?
Kopci mocno a na zimnym to chmura dymu :)

Używam orlena platinum semi

Zobaczę ile pali i odświeże temat
jeśli będzie już dużo palić to nie ma sensu powiększać krućca/gaźnika dalej bo będzie palił więcej a chodził nawet gorzej ?
Ostatnio edytowano 3/5/2010, 21:49 przez krzysieg, łącznie edytowano 1 raz
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez mlod@1 » 3/5/2010, 21:46

niech kopci przestanie sam ale pewny jestes ze go nie zajedziesz a co do wydechu to nie słuchaj nikogo w 2 te 30km/h nie pojedziesz bez komina
yamaha xj900,
Avatar użytkownika
mlod@1
Świeżak
 
Posty: 145
Dołączył(a): 1/5/2010, 15:37

Postprzez krzysieg » 3/5/2010, 21:52

niech kopci przestanie sam ale pewny jestes ze go nie zajedziesz


Czemu mam zajechać chodzi o olej ? zostanę przy 20ml
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez mlod@1 » 3/5/2010, 21:56

jesli wiecej spala to swiece trzeba od czasu do czasu przeczyscic ale go nie zatrzesz jak mu zmniejszysz przestanie kopcic ale mozliwe ze za malo i zatrzesz a do 1 litry paliwa leje sie 100ml oleju
yamaha xj900,
Avatar użytkownika
mlod@1
Świeżak
 
Posty: 145
Dołączył(a): 1/5/2010, 15:37



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na górê