Malowanie czy się opłaca?
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Malowanie czy się opłaca?
Witam jestem nowy na tym forum, i chyba dobrze trafiłem z tematem do działu? Mam Honde MTX80 i zastanawiam się nad pomalowaniem jej, byłem się dowiadywać u jednego kolesia to powiedział malowanie ramy z piaskowaniem 230 zł, wahacz, lagi i bak po 40 zł za element także z piaskowaniem =120 zł. I jak sądzicie opłaca się ? Czy ceny są ok czy zawyżone?
-
danonek7 - Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 24/4/2010, 20:04
Ja za pomalowanie sprężyny od amortyzatora zapłaciłem 70zł to znaczy że przepłaciłem czy że pomalowane miałem dobrze a cenie ? Bo dobrze było pomalowane ?
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
Robson1903 napisał(a):Ja za pomalowanie sprężyny od amortyzatora zapłaciłem 70zł to znaczy że przepłaciłem czy że pomalowane miałem dobrze a cenie ? Bo dobrze było pomalowane ?
Robson1903 , troszkę nad iterpretujesz Raczka ....
Mam lakiernię , robimy również moto i wiem co ile kosztuje i wiem co potrzeba aby było to dobrze zrobione zgodnie ze sztuką .
Same materiały przewyższają koszt w/w operacji ! a gdzie koszty takie jak robocizna ?
Pewnie , że można mieć znajomego , który to za przysłowiowe " piwo " nam to polakieruje - lecz on nawet z tej sumy nie pokryje kosztów poniesionych aby przygotować moto pod lakier . Pomijam , jak to co Raczek_6 napisał o jakości bo nie widzę efektu końcowego usługi , lecz jest to wręcz nieosiągalne aby w koszcie 350 zł trysnąć całego bajka .
Osobiście malujemy na Spice Hacker , Dupoint - to jest czołówka jeśli chodzi o materiały , sama baza to koszt rzędu 23 zł za 100 ml itd .( bez efektu perły czy tez metalika )
Nalezy również dodać iż na koszt elementu składa się wiele czynników przygotowawczych ( jeśli Cię interesuje , mogę Ci rozpisać co do złotówki ) .
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
Dandi93 napisał(a):Ja za lakiery, podkłady, itp do motory aby go pomalować zapłaciłem 500-600zł
Dandi93 , po woli słychać juz głos rozsądku

My posiadamy komorę , trzeba ją wentylować , nagrzać , zapłacić lakiernikowi od elementu itd . Uwiercie mi to nie jest tak , że element 400 zł to zarobek 400 zł

<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
Zwróćcie uwagę o jakiej maszynie mówi autor - jako że nie ma np. bocznych owiewek, czy tysięcy kształtów a powierzchnia jest "mała", to cena też będzie mniejsza. Chyba że to ktoś uwzględnił to zwracam honor 

- froger
- Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 14/5/2008, 21:18
- Lokalizacja: Andrychów
Rama 230
wahacz 40
lagi 40
bak 40
Powiedzmy że lakierowanie ramy kosztuje adekwatnie do wielkości i czasu potrzebnego na przygotowanie
za lakierowanie zbiornika 40PLN to nawet na materiały nie wystarczy, normalnie od około 150-200PLN kosztuje taka usługa z piaskowaniem przy tej wielkości elementu.
Zdarza się tak jak ktoś pracuje w lakierni i wynosi materiały to teoretycznie tanio można u niego pomalować.
I oczywiście najważniejsze pytanie samo rozbierasz ramę czy on rozbiera ?
Niestety po rozebraniu mogą dojść dodatkowe koszty nowych łożysk, uszczelniaczy, śrubek i innych elementów potrzebnych do prawidłowego zmontowania ramy.
wahacz 40
lagi 40
bak 40
Powiedzmy że lakierowanie ramy kosztuje adekwatnie do wielkości i czasu potrzebnego na przygotowanie
za lakierowanie zbiornika 40PLN to nawet na materiały nie wystarczy, normalnie od około 150-200PLN kosztuje taka usługa z piaskowaniem przy tej wielkości elementu.
Zdarza się tak jak ktoś pracuje w lakierni i wynosi materiały to teoretycznie tanio można u niego pomalować.
I oczywiście najważniejsze pytanie samo rozbierasz ramę czy on rozbiera ?
Niestety po rozebraniu mogą dojść dodatkowe koszty nowych łożysk, uszczelniaczy, śrubek i innych elementów potrzebnych do prawidłowego zmontowania ramy.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Trimix widzę że się tym zajmujesz więc w szczególności do Ciebie to pytanie, a ile może kosztować pełne malowanie baku: perła / metallic ? DO tego, czy da się kolor dobrać tak, aby nie było znacznej róznicy od oryginału?
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
Traperoso napisał(a):Trimix widzę że się tym zajmujesz więc w szczególności do Ciebie to pytanie, a ile może kosztować pełne malowanie baku: perła / metallic ? DO tego, czy da się kolor dobrać tak, aby nie było znacznej róznicy od oryginału?
Kolor dobierzesz idealny, ba ! identyczny nawet, tylko, że musisz iść gdzieś gdzie dobierają takie kolory i będzie jak oryginał ; )
| "Szybciej jeździmy, szybciej pijemy, szybciej żyjemy i niestety często - szybciej umieramy." |indor napisał(a):zanim nauczę się szybko jeździć nauczę się szybko hamować


-
Bystry - Stały bywalec
- Posty: 1017
- Dołączył(a): 2/9/2008, 16:57
Traperoso napisał(a): ile może kosztować pełne malowanie baku: perła / metallic ? DO tego, czy da się kolor dobrać tak, aby nie było znacznej róznicy od oryginału?
Malowanie baku to koszt 400-600 zł z odzyskiem naklejek o ile są orginalnie przykryte klarem . Jeśli nie śą lakierowane to niestety musisz się liczyć z zakupem nowych naklejek .
Ogólnie z autopsji , wile osób woli mieć je przykryte bezbarwnym klarem - mi tez się to bardziej podoba .
Co do doboru koloru na moto , serwisówki nie podają kodów lakieru i również serwisy nie dysponują nimi , a gdyby nawet to " niechętnie się nimi dzielą " .
Jak pisałem wcześniej do 2005 mamy fiszki ( takie listki papierowe z odcieniami do motocykli - są tylko dwie mieszalnie które mają motocykle - reszta dobiera z palety samochodowej - czego jestem przeciwnikiem , nie umiesz to nie ruszaj - inni się w tym specjalizują i robią co całkiem niezle .
Jeśli chodzi o moto po 2005 na rynku jest susza w fiszkach i kolory robimy skanerem do lakierów i dobarwianiem - nasz pracownik jest po wielu szkoleniach

Jeśli coś można Ci jeszcze pomóc wal śmiało - kto pyta ten nie błądzi

Bystry napisał(a):Kolor dobierzesz idealny, ba ! identyczny nawet, tylko, że musisz iść gdzieś gdzie dobierają takie kolory i będzie jak oryginał ; )
dobre , dawno tak się nie uśmiałem ... powiedz to tym kilentom co na poprawki do nas przyjeżdzają .
Ps. ostani przypadek , dwa tygodnie temu była właśnie taka dobrana kolorystycznie kawa kanarkowa z 2008 roku - Panu kolor zgasł troszkę i cała do malowania - jak to pisałeś dobierają identyczny tyle ze samochodowy i on nigdy nie będzie jak orginał

Ps. moto lakiery są wielowarstowe - przynajmniej 3 - więc powiedz mi proszę jak taki efekt uzyskasz na samochodówce??
Ostatnio edytowano 25/4/2010, 19:40 przez Trimix, łącznie edytowano 1 raz
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
Traperoso napisał(a):Trimix widzę że się tym zajmujesz więc w szczególności do Ciebie to pytanie, a ile może kosztować pełne malowanie baku: perła / metallic ? DO tego, czy da się kolor dobrać tak, aby nie było znacznej róznicy od oryginału?
Rok temu kupiłem kawe, po szlife - zdarta lewa owiewka nad alternatorem plus peknieta czasza przy kierunku od wciśniętego samego kierunku, w tym roku do renowacji zaprowadziłem, bo o ile mechanicznie motocykl ok no to o optykę też by w końcu trzeba było zadbać, zapłaciłem za 3 elementy ( obydwie boczne i czasza ) po 400 PLN, ale po tym co otrzymałem w zamian spokojnie dałbym więcej, zero śladu po zdarciu i peknięciach, idealne malowanie seryjne, naprawdę opłacało się.
Baku nie malowałem ale cena była by taka sama.
- Plomien
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 27/10/2008, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
Trimix napisał(a):Malowanie baku to koszt 400-600 zł z odzyskiem naklejek o ile są orginalnie przykryte klarem . Jeśli nie śą lakierowane to niestety musisz się liczyć z zakupem nowych naklejek .
Ładnie się cenisz!

CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
ja za pomalowanie 1/2 czaszy dałem 150zł, co najlepsze lakier w ogóle się nie różni, trzeba sie bardzo przyglądać żeby znaleźć łączenia a struktura lakieru jest ładniejsza od fabrycznej...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
pan_wiewiorka napisał(a):Trimix, jeśli jakaś część jest uszkodzona, np. bak, to robisz wsio czy musiałbym bak we własnym zakresie wyklepywać?
Robimy wszystko od początku do końca , baki , owiewki , lampy ( polerowanie ) itd. itd . oddajesz " zepsuty moto " odbierasz poprawioną fabrykę

Robson1903 napisał(a):
Ładnie się cenisz!
Jeśli chcesz , załóż proszę osobny wątek i tam sobie podyskutujemy o kosztach napraw ( drogo czy tanio i bobrze lub żle ) . A najlepiej zapraszam jak będziesz w okolicy kiedyś na piwko i pooglądasz nasze starania od podszewki krok po kroku i ocenisz , czy za tę jakość usług to
rzeczywiście drogo ? Zapraszam serdecznie
melvin napisał(a):struktura lakieru jest ładniejsza od fabrycznej...
melvin to wcale nie jest zaleta usługi , strukturę lakieru czyli tak zwaną " morkę " czy też " skórkę pomarańcza " o ile występuje w orginale trzeba zachować . Natomiast spolerować naprawiany element na lustro - to żadna sztuka gdy cała reszta lakieru na moto jest w innej technologii

Ostatnio edytowano 28/4/2010, 23:07 przez Trimix, łącznie edytowano 1 raz
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości