SUZUKI RM 250
Posty: 13
• Strona 1 z 1
SUZUKI RM 250
Witam wszystkich bardzo serdecznie.Mam kilka pytań dotyczących suzuki rm 250 z 2000 roku mianowicie:
1.Co ile moto godzin należy zmienać tłok i który typ tłoka jest lepszy odlew czy kuty 2 pierscienie czy 1
2. jaki warto braz łańcuch oring czy xring oraz jakiej firmy żeby mieć pewną jakość
3.mój motor nie odpala na biegu podejżewam że jest to kosz sprzęgłowy ile moge zaplacic za sredniej klasy kosz sprzęgłowy
4. Czy warto kupywac tak zwany odpustnik zawieszenia przedniego takie 2 zaworki wkrecane 2 przednie lagi i po ich nacisnieciu spuszczamy powietrze ktore sie nagromadziło w lagach
P.S
z full crosami mam juz od dluzszego czasu doczynienia lecz zawsze po sezonie sprzedawalem motor i brałem nowy wez nie interesowałem sie naprawami, teraz nie stac mnie na kupno nowych motorów i musze naprawic to co mam smigam zarowno na torach jak i w ciezkim terenie, blochach prosze wziac to pod uwage
1.Co ile moto godzin należy zmienać tłok i który typ tłoka jest lepszy odlew czy kuty 2 pierscienie czy 1
2. jaki warto braz łańcuch oring czy xring oraz jakiej firmy żeby mieć pewną jakość
3.mój motor nie odpala na biegu podejżewam że jest to kosz sprzęgłowy ile moge zaplacic za sredniej klasy kosz sprzęgłowy
4. Czy warto kupywac tak zwany odpustnik zawieszenia przedniego takie 2 zaworki wkrecane 2 przednie lagi i po ich nacisnieciu spuszczamy powietrze ktore sie nagromadziło w lagach
P.S
z full crosami mam juz od dluzszego czasu doczynienia lecz zawsze po sezonie sprzedawalem motor i brałem nowy wez nie interesowałem sie naprawami, teraz nie stac mnie na kupno nowych motorów i musze naprawic to co mam smigam zarowno na torach jak i w ciezkim terenie, blochach prosze wziac to pod uwage
- komuch
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 11/8/2009, 17:30
1) zalezy czujesxz jak moto jest slabsze ciezej pali. ale co okolo 40 mth ( i tak ci to duzo nie powie ) przyjmuje sie ze co sezon intensywnej jazdy zmienia sie tlok. najlepsze sa tloki kute 1 pierscieniowe wyzej kreca jako ze nie jestes zawodnikiem proponuje 2 pierscieniowe bo silnik traci 0,5 konia w stosunku z 1 pierscieniowym
P ty tego nie odczujesz ale silnik bedzie bardziej zytowniejszy.
2) najlepsze lancuchy najdrozsze x ringowe. firmy to samo jaka cena taka jakosc. im wiecej dasz tym bd lepiej. ale firmy np D.I.D czy renthal robia dobre zestawy.
3) nie koniecznie od razu kosz mozliwe ze to po prostu tarcze sprzeglowe albo zly olej. a jak zimny to na zimnym raczej nie odpalisz na biegu bo olej nie rozgrzany nie smaruje tarcz i po prostu ciezko to przelamac to jest norma. wymien olej, jak na cieplym silniku nie bd mogl kopnac to znaczy ze tarcze do wymiany raczej. tarcze to kosz okolo 150 zl kosz z 500 zl jezeli bd mial zepsuty ale jak nei sprawdzisz to sie nie dowiesz
4) to jest tylko bajer
ty masz tam juz srubki od odpuszczania powietrza tamte sÄ… po prostu bajreme
tam sie powietrze nie moze nagromadzic
te odpustniki sa po to że jak rozbierasz zawieszenie i skladasz to potem tym wyrownujesz cisnienie w obu lagach.

2) najlepsze lancuchy najdrozsze x ringowe. firmy to samo jaka cena taka jakosc. im wiecej dasz tym bd lepiej. ale firmy np D.I.D czy renthal robia dobre zestawy.
3) nie koniecznie od razu kosz mozliwe ze to po prostu tarcze sprzeglowe albo zly olej. a jak zimny to na zimnym raczej nie odpalisz na biegu bo olej nie rozgrzany nie smaruje tarcz i po prostu ciezko to przelamac to jest norma. wymien olej, jak na cieplym silniku nie bd mogl kopnac to znaczy ze tarcze do wymiany raczej. tarcze to kosz okolo 150 zl kosz z 500 zl jezeli bd mial zepsuty ale jak nei sprawdzisz to sie nie dowiesz
4) to jest tylko bajer



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
to napisalem
po co powtarzac
2 pierscienie lepsza kompresja ale nizej sie kręci na 1 pierscieniowym moto lapie wyzsze obroty wiec wiecej da sie z niego wykrzesac ale ostro spada wytrzymalosc :d


2 pierscienie lepsza kompresja ale nizej sie kręci na 1 pierscieniowym moto lapie wyzsze obroty wiec wiecej da sie z niego wykrzesac ale ostro spada wytrzymalosc :d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
heniek;d nie zgodze sie co do odpustników-odpowietrzników i kilka słów co do tłoków
odpowietrzniki służą jak sama nazwa mowi do odpowietrzenia zawieszenia przedniego po trasie endurowskiej, lub po torze. Odpowietrza się je co jakie 20-30min jazdy lub ok 10-20min na torze
one działają, wystarczy wyjechac z toru i nacisnąc je a uslyszycie syczenie
amorki pracują i stwarza sie cisnienie które musi wyjsc, a te pierdułki to szybki sposób na odpowietrzenie
a co do tłoków to najlepiej bierz wossnera , vertexa juz nigdy nie ruszę bo pękł... jak tez pisalem,
1 pierscieniowe szybciej reagują na gaz, motor lepiej się wkreca i ma wyższą moc gdyż ma mniejszą powierzchnię tarcia- 1 pierścien
w 2 pierscieniowych-tłok endurowski motor dłużej jeździ, nie jest tak "wyżyłowany" jak 1 pierscieniowy, jednak wadą tego jest to że nicasil bardziej po dupie dostaje
odpowietrzniki służą jak sama nazwa mowi do odpowietrzenia zawieszenia przedniego po trasie endurowskiej, lub po torze. Odpowietrza się je co jakie 20-30min jazdy lub ok 10-20min na torze
one działają, wystarczy wyjechac z toru i nacisnąc je a uslyszycie syczenie
amorki pracują i stwarza sie cisnienie które musi wyjsc, a te pierdułki to szybki sposób na odpowietrzenie
a co do tłoków to najlepiej bierz wossnera , vertexa juz nigdy nie ruszę bo pękł... jak tez pisalem,
1 pierscieniowe szybciej reagują na gaz, motor lepiej się wkreca i ma wyższą moc gdyż ma mniejszą powierzchnię tarcia- 1 pierścien
w 2 pierscieniowych-tłok endurowski motor dłużej jeździ, nie jest tak "wyżyłowany" jak 1 pierscieniowy, jednak wadą tego jest to że nicasil bardziej po dupie dostaje
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
o thx wlasnie co do tych odpowietrznikow mam zamiar je kupic ale nie mam pojecia jak fachowa to sie nazywa i nie moge tego znalesc jezeli bylbys w stanie wyslac mi aukcjie na allegro bylbym wdzieczny a co do tłokow wlasnie podales mi informacje o ktora tez mi chodzilo ale o ktorej zapomnialem a dokladnie o nicasil u siebie go mam i teraz juz wiem ktory wziac tłok aby zadbac o cylinder i silnik
- komuch
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 11/8/2009, 17:30
niby tak
ale tu raczej chodzi o wyrównanie cisnienia amortyzatorów z cisnieniem atmosferycznym
dla zawodowców to moze i roznica dla kogos kto dopiero zaczyna sie w to bawic nie ma znaczenia czy jest nieco wyzsze albo nizsze cisnienie
jak w amorkach podczas rozbierania jest jakies cisnienie to sie odpowietrza i wszystko sie wyrównuje ale potem podczas uzytkowania nie ma prawa sie tam zbierac powietrze
bo niby skad jak to jest uklad zamkniety
to jest bardzie bajer albo cos dla zawodników
przy normalnej jeździe czy ma sie te odpowietrzniki czy nie to żadna roznicaa
ja tam u siebie w zawieszeniu nic nie odpuszczalem nigdy i bylo jakos dobrze 








KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
bo ty jeździc nie potrafisz ^_^
u mnie byly odpowietrzniki ale mi mechanik zdjął teraz jeżdze bez i mi lekko czasami po ostrej jeździe olej nadbrudzi regulacje ;p
cisnienie jest i tam będzie
w koncu zbiera sie tam powietrze, amory pracujÄ…
a aukcja hmm myslalem ze to droższe
zalezy jakie masz jeszcze zawieszenie
http://allegro.pl/item1012793346_odpowi ... 48_4m.html
i kayaba, showa
http://allegro.pl/item1011865963_odpowi ... ba_5m.html
u mnie byly odpowietrzniki ale mi mechanik zdjął teraz jeżdze bez i mi lekko czasami po ostrej jeździe olej nadbrudzi regulacje ;p
cisnienie jest i tam będzie

a aukcja hmm myslalem ze to droższe
zalezy jakie masz jeszcze zawieszenie
http://allegro.pl/item1012793346_odpowi ... 48_4m.html
i kayaba, showa
http://allegro.pl/item1011865963_odpowi ... ba_5m.html
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
ale skad tam sie zbiera powietrze ;P uszczelniaczami pobiera xd ? tam jest i nie ma prawa nic wyciec ani nic sie dobic
roznica cisnienia jest wtedy kiedy jest np cieply dzien wysokie cisnienie to wtedy zawieszenie nie pracuje tak jak po odpowietrzeniu
a tak ogolnie u mnie kazdy kto smiga crossami nigdy nie odpowietrza
a jakos smigaja daja rade i nie marudza na zle zawieszenie P



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
henio12323 napisał(a):ale skad tam sie zbiera powietrze ;P uszczelniaczami pobiera xd ? tam jest i nie ma prawa nic wyciec ani nic sie dobicroznica cisnienia jest wtedy kiedy jest np cieply dzien wysokie cisnienie to wtedy zawieszenie nie pracuje tak jak po odpowietrzeniu
a tak ogolnie u mnie kazdy kto smiga crossami nigdy nie odpowietrza
a jakos smigaja daja rade i nie marudza na zle zawieszenie P
tyy no ja też nie jeżdze na odpowietrznikach ;d
ale znajomi jeżdzący na tym, zawodowcy mowią że jest wielka roznica
na ostatnim treningu nie dosc ze było cieplo i wiało strasznie, kurzylo sie to do tego trening był ostry ;d wiec jak najbardziej odpowietrznik potrzebny
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
haha no dla zawodowca to wiesz
1 kostka w oponie urwana a on wyczuje ze zbierznosc moto traci
jak juz wspomnialem jak najbardziej jest roznica. ale dla zwyklego smiertelnika jest niezauwazalna 



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości