Zobacz wątek - Koło się zblokowało podczas jazdy i puściło - co jest grane?
NAS Analytics TAG

Koło się zblokowało podczas jazdy i puściło - co jest grane?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Koło się zblokowało podczas jazdy i puściło - co jest grane?

Postprzez Kronosmarr » 23/4/2010, 14:04

Miałem ostatnio pewną sytuację, która mnie nieco martwi. Wsiadłem na motor, odpaliłem i ruszam. Przejezdzam ok 2/3 km i zatrzymuje sie na skrzyżowaniu, gdy droga była wolna to ruszam i daje ostro po manetce. Zdążyłem rozpędzic się do ok. 90km\h po czym motocykl najpierw mi zaczął zwalniac, więc przeszło mi przez myśl, ze waha mogla się skonczyc. Byłem niestety w błędzie, gdyż nagle tylne koło zaczęło mnie ostro odhamowywać i koło się zablokowało. Zarzuciło mi tyłem w 2 strony po czym koło się odblokowało samo od siebie. Przejechałem normalnie z 200m dalej i zatrzymałem się na poboczu w celu sprawdzenia co się stało. Stanąłem i silnik zgasnął. Odpalam go i dopiero po dodaniu gazu odpalił. Musiałem go trzymac na obrotach zeby chodził. No ale nic - działa! Sprawdzam łańcuch, tarcze koło - wszystko wygląda normalnie. Wsiadam i jadę!
Gdy dojechałem do garażu silnik juz normalnie pracował czyli trzymał jak zwykle obroty. Pomyslalem, że moze to ma związek ze skrzynią więc wymieniłem olej - nie było w nim żadnych opiłków ani innego syfu. Stąd moje pytanie - co się mogło stać? Raczej nie jest bezpieczne to, ze motor moze ci na zakręcie albo przy dużej prędkości zblokować koło co może skutkować wypadkiem. Jakieś pomysły?
Silnik w motocyklu jest dwusuwem.
Kronosmarr
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 7/1/2009, 00:08


Postprzez miki1406 » 23/4/2010, 14:48

Przegrzany... Tłok puchnie i staje... Tak mi się wydaje...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez Kronosmarr » 23/4/2010, 15:04

Ale to by było bardzo dziwne... Przejechałem 20km po czym zostawiłem na pół godziny i zdazylem przejechac moze 3km po czym zblokowało sie koło, a silnik po tym incydencie nie był jakos nadmiernie gorący. Pozatym mam chłodzenie cieczą i nawet w najgorętsze dni przy długiej jezdzie po miescie czy gdziekolwiek indziej nigdy nadmiernie sie nie zagrzał, więc wątpię by to było przegrzanie.
Kronosmarr
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 7/1/2009, 00:08

Postprzez boncki » 23/4/2010, 16:11

a trzymales sprzeglo wcisniete jak ci sie kolo zblokowalo? moze byc ze hamowal silnikiem a byl na biegu i ci zgasl to norma ze sie zblokuje. Ja mialem taki sam przypadek w fzr ale mi sie poluzowala klema na akumulatorze motor zgasl i hamowal silnikiem i jak juz mialem sie wy.ebac to wcisnelem sprzeglo to mnie uratowalo i na prosto postawilo. Moze u ciebie bylo podobnie?
boncki
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 17/2/2010, 13:24
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Postprzez Kronosmarr » 23/4/2010, 17:51

Nie trzymałem sprzęgła, ponieważ przyspieszałem. Jadąc i przyspieszając manetką nagle go zmulało, potem zaraz zaczęło mnie mocno odhamowywać i koło zblokowało ni z dupy ni z pietruchy. Tu nie było żadnego hamowania silnikiem.
Kronosmarr
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 7/1/2009, 00:08

Postprzez Kedar-88 » 23/4/2010, 18:22

Sytuacje którą opisałeś, wygląda tak jakby "spuchł" tłok, nie wiem dlaczego to u ciebie się zdarzyło ale objawy są dokładnie takie same. Użytkownicy etz z tłokami z rzemiosła wiedzą o czym mówię, natomiast etz 150(nawet z oryginalnymi tłokami) nie potrafią jechać na pełnym gazie cały czas na tanich olejach typu mixol bo po prostu słabnie a później ją "łapie"(blokuje tłok). Więc napisz co to za sprzęt i jaki olej do mieszanki lejesz, bo tak to trudno coś powiedzieć o motocyklu widmo.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Kronosmarr » 23/4/2010, 18:50

Motocykl nieco nietypowy - cagiva n90 125ccm. Na oleju jezdze zwykle na syntetyku, ale ostatnio wlałem do dozownika półsyntetyk - wszystko lepszych firm.
Co do słabnięcia to wszystko trwało moze 3 sekundy.
Kronosmarr
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 7/1/2009, 00:08

Postprzez Koval135 » 23/4/2010, 20:29

Ja bym stawial jak reszta na puchnacy tłok.Skoro to 2T to nie masz jakiegos ogromu pracy zeby sciagnac glowice i zajzec do cylka,ewentualnie zrzucic jeszcze garnek i obejrzec jak tlok wyglada,jezeli widocznie porysowany bedzie to wiesz o co idzie.Jak nastepnym razem ci sie tak zrobi wcisnij sprzeglo i spr czy sutapi to bedziesz wiedzial czy blokuje kolo czy silnik,obstawiam silnik.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê