[XJ 600 1993 model UK) Nie dostaje paliwa do komór
Posty: 8
• Strona 1 z 1
[XJ 600 1993 model UK) Nie dostaje paliwa do komór
Robiłem wczoraj motocykl Xj600 z 93 roku - znajomego. Pierwsze odpalenie po zimie. Chodził jak traktor, ogólnie bardzo ciężko wchodził na obroty, do tego gasł gdy się obrotów nie trzymało. Ciężko odpalał nawet na ssaniu. ale na 4 gary.
Po regulacji gaźników a było tak:
-śruby składu mieszanki były wkręcone na maxa czyli na ZERO obrotów (!) wykręciłem je na 2 obroty.
-pływaki były na 10mm od obudowy gaźnika, ustawiłem na 12mm bo wg. serwisówki jak sprawdziłem dla modeli UK z 92-95 jest między 11-13mm.
Wszystko wyczyszczone, zakładam węże z paliwem na kranik (swoją drogą można jakoś ten kranik zablokować lub gdzie odpiąć wąż by nie leciała cały czas benzyna z niego, bo są tylko ON, RES, PRI i na każdym leci ciurkiem z niego...pewnie kranik zwalony ale to obszedłem już)
przekręcam zapłon a akumulator jest nowy, kranik dałem na PRI i kręce rozrusznikiem z zaciągnietym ssaniem i NIC. Tak długo kręciliśmy z przerwami, aż aku padł to od samochodu kręciliśmy...też dupa. Odkręciłem powoli śruby spustowe komór pływakowych i tylko na pierwszym cylindrze było troszkę beznyny, pozostałe 3 komory suche(!) w wężach jest paliwo, aż po same gaźniki ale nie ma w komorach. Świece suche ale czarne (raczej ze starości)
Czy to może być zbyt wysoki poziom pływaków? Zrzucić je na te 10mm spowrotem mimo iż jest to poza zakresem fabrycznym?
Sprawa jest pilna bo robiłem to wczoraj na od 17tej do prawie 23ciej i nic nie pomagało. Dziś dalej to bedę robił i MUSZĘ to skończyć lub by chociaż odpalił bo wyjeżdzam a mu sprzęta nieżywego nie zostawię.
Kolejna sprawa to jak to kuźwa jest w tych xjtach bo na krućcach dolotowych na gary 1 i 2 są adaptery do wpięcia wakuometrów a na garach 3 i 4 nie ma. I jak tu zrobić synhro później? Są tam na 3 i 4 niby śruby by pewnie wkręcić adaptery ale są zajechane i nie można ich odkrecić...ktoś z tym walczył kieydś widać...
Piszcie o xj600 co najwięcej wiecie propo gaźników
ps. kupno świec nowych na tę chwilę odpada.. Regulator sprawdzałem jak jeszcze palił i ładnie trzyma napięcie. Swiece dają iskrę, są suche, akumulator nowy.
ps. sprzęt jest z gatunku kupiony dosłownie za 3tys zł...stał na dworze całe życie...po prostu ma odpalić
Po regulacji gaźników a było tak:
-śruby składu mieszanki były wkręcone na maxa czyli na ZERO obrotów (!) wykręciłem je na 2 obroty.
-pływaki były na 10mm od obudowy gaźnika, ustawiłem na 12mm bo wg. serwisówki jak sprawdziłem dla modeli UK z 92-95 jest między 11-13mm.
Wszystko wyczyszczone, zakładam węże z paliwem na kranik (swoją drogą można jakoś ten kranik zablokować lub gdzie odpiąć wąż by nie leciała cały czas benzyna z niego, bo są tylko ON, RES, PRI i na każdym leci ciurkiem z niego...pewnie kranik zwalony ale to obszedłem już)
przekręcam zapłon a akumulator jest nowy, kranik dałem na PRI i kręce rozrusznikiem z zaciągnietym ssaniem i NIC. Tak długo kręciliśmy z przerwami, aż aku padł to od samochodu kręciliśmy...też dupa. Odkręciłem powoli śruby spustowe komór pływakowych i tylko na pierwszym cylindrze było troszkę beznyny, pozostałe 3 komory suche(!) w wężach jest paliwo, aż po same gaźniki ale nie ma w komorach. Świece suche ale czarne (raczej ze starości)
Czy to może być zbyt wysoki poziom pływaków? Zrzucić je na te 10mm spowrotem mimo iż jest to poza zakresem fabrycznym?
Sprawa jest pilna bo robiłem to wczoraj na od 17tej do prawie 23ciej i nic nie pomagało. Dziś dalej to bedę robił i MUSZĘ to skończyć lub by chociaż odpalił bo wyjeżdzam a mu sprzęta nieżywego nie zostawię.
Kolejna sprawa to jak to kuźwa jest w tych xjtach bo na krućcach dolotowych na gary 1 i 2 są adaptery do wpięcia wakuometrów a na garach 3 i 4 nie ma. I jak tu zrobić synhro później? Są tam na 3 i 4 niby śruby by pewnie wkręcić adaptery ale są zajechane i nie można ich odkrecić...ktoś z tym walczył kieydś widać...
Piszcie o xj600 co najwięcej wiecie propo gaźników
ps. kupno świec nowych na tę chwilę odpada.. Regulator sprawdzałem jak jeszcze palił i ładnie trzyma napięcie. Swiece dają iskrę, są suche, akumulator nowy.
ps. sprzęt jest z gatunku kupiony dosłownie za 3tys zł...stał na dworze całe życie...po prostu ma odpalić
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
-
patryk83 - Bywalec
- Posty: 942
- Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
- Lokalizacja: Wrocław
gadałem wczoraj z kumplem co też robi motocykle i tak jak ja obstawia, że paliwo chce dochodzić ale pływaki nie pozwalają - trzeba bedzie je obniżyć tak myślę i zobaczyć wtedy. Coś mi się zdaje, że ten egzemplarz to na ustawieniach fabrycznych nigdy nie odpali. Trzeba bedzie kombinować. Szkoda tylko, że mam na to 5 godzin dziś.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Wiem, że po coś są ustawienia fabryczne ale jak sprzęt stał i ma jeździć jak sam napisałeś to w ogóle po co sie zastanawiasz nad tymi ustawieniami. Robisz tak żeby działało i po sprawie.
-
patryk83 - Bywalec
- Posty: 942
- Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
- Lokalizacja: Wrocław
tak się mówi, ale jak masz 5 godzin na zgranie pozycji iglic, ilości wykręcenia śrub skłądu mieszanki oraz dobrania pozycji pływaków, do tego zrobienie synhra i złożenie wszsytkiego do kupy razem (a skłądać i rozkładać trzeba bedzie miniumum 4 razy by te w/w rzeczy dograć) to nagle zaczyna to nie być takie oczywiste. Stąd moje pytania dla posiadaczy Xjtek grzebiących w nich mechanicznie. F4 na wtrysku jest bezobsługowa...
no nic jadę dalej z tym złem walczyć by na razie choć dostał paliwo do gaźników....
no nic jadę dalej z tym złem walczyć by na razie choć dostał paliwo do gaźników....
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
pływaki mogą mieć tak mały zakres ruchu, że jak obniżyłeś to może one zamykają dopływ po samym dokręceniu komory pływaka?
do tego jak zalewasz je paliwem? podłączasz cały bak? bo ktoś kiedyś węże pozamieniał miejscami i też miał taki problem, nie wiem dokładnie jak to działa ale trzeba pamiętać że jak gaźniki są podcisnieniowe to ciągną paliwo z baku. Chociaż pewnie to wiesz skoro próbujesz odpalić na PRI. Może ewentualnie od podciśnieniowych wężyk jest gdzieś pęknięty i nie pozwala zassać paliwa z baku ?
do tego jak zalewasz je paliwem? podłączasz cały bak? bo ktoś kiedyś węże pozamieniał miejscami i też miał taki problem, nie wiem dokładnie jak to działa ale trzeba pamiętać że jak gaźniki są podcisnieniowe to ciągną paliwo z baku. Chociaż pewnie to wiesz skoro próbujesz odpalić na PRI. Może ewentualnie od podciśnieniowych wężyk jest gdzieś pęknięty i nie pozwala zassać paliwa z baku ?
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
mar111cin dobrze mowi bracholowi wypiol sie wezyk od podcisnienia i moto szalalo chodzilo gaslo nieschodzilo z obrotow a jak zgasl to nie odpalil ... podlaczony wezyk rozwiazal problemy!!!
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1588
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości