KTM EXC-F 250 4T Co sÄ…dzicie?
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
KTM EXC-F 250 4T Co sÄ…dzicie?
Witam!
Chciałbym zakupić KTM 250 exc-f z 2006 roku sprowadzonego z Anglii. Obecne posiadam Kawasaki KMX 125 która przejezdziłem dwa sezony wraz ze znajomymi który jezdzili duzo większymy pojemnościami i nie odstępywałem im kroku. Moja waga zbliżona jest do 100 kg a wzrost to 190 cm więc chyba gabarytowo pasuję to maszyny, lecz zastanawia mnie kilka bardzo czesto poruszanych wątków. Pierwszy z nich to czy KTM jest dobrym wyborem, poniewaz często narzeka się na ta markę stwierdzieniem "Gdy KTM nowy to dobry" a gdy zaczyna się cos psuć to po całości i czy nie lepiej wybrać yamahy czy hondy? Jak to jest z wytrzymałościa i wykonaniem elementów silnika? Drugim bardzo nurtującym mnie pytaniem jest czy częsci do KTM są faktycznie duzo droższe od tych do Yamahy czy Hondy i czy naprawa KTM'a jest kosztowniejsza? Trzecia kwestia to cena, ile według was powinna kosztować EXC-F 250 z 2006 roku? Czwartym wątkiem jest to czy jest to odpowiedni motor do jazdy w terenie, ponieważ z przyjaciółmi w niedzielne popołudnie potrafie zrobic 200 km 125. Myślę ze to tyle o co chciałem wstępnie zapytać, resztę dopytam w trakcie. Pozdrawiam.
Napisalem w innym dziale ale kolega polecil mi tutaj.
Chciałbym zakupić KTM 250 exc-f z 2006 roku sprowadzonego z Anglii. Obecne posiadam Kawasaki KMX 125 która przejezdziłem dwa sezony wraz ze znajomymi który jezdzili duzo większymy pojemnościami i nie odstępywałem im kroku. Moja waga zbliżona jest do 100 kg a wzrost to 190 cm więc chyba gabarytowo pasuję to maszyny, lecz zastanawia mnie kilka bardzo czesto poruszanych wątków. Pierwszy z nich to czy KTM jest dobrym wyborem, poniewaz często narzeka się na ta markę stwierdzieniem "Gdy KTM nowy to dobry" a gdy zaczyna się cos psuć to po całości i czy nie lepiej wybrać yamahy czy hondy? Jak to jest z wytrzymałościa i wykonaniem elementów silnika? Drugim bardzo nurtującym mnie pytaniem jest czy częsci do KTM są faktycznie duzo droższe od tych do Yamahy czy Hondy i czy naprawa KTM'a jest kosztowniejsza? Trzecia kwestia to cena, ile według was powinna kosztować EXC-F 250 z 2006 roku? Czwartym wątkiem jest to czy jest to odpowiedni motor do jazdy w terenie, ponieważ z przyjaciółmi w niedzielne popołudnie potrafie zrobic 200 km 125. Myślę ze to tyle o co chciałem wstępnie zapytać, resztę dopytam w trakcie. Pozdrawiam.
Napisalem w innym dziale ale kolega polecil mi tutaj.
- masterlw
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 15/9/2009, 19:49
- Lokalizacja: Olsztyn
po 1 ktmy to jedne z najlepszych sprzętów na rynku
po 2 ceny sÄ…podobne, wystarczy popatrzec na allegro,
w enduro nie ma dobrego wyboru, albo wr albo exc
po3 za plastiki osłony chłodnicy w hondzie trzeba dac grube setki a w ktmie za 26zł? jakos tak to szło ;d
po4 ktmy nie psują się jeżeli o nie dbasz, serwisujesz, pielęgnujesz typu smarowanie f.pow,łańcucha, wymieniasz wszystko na czas
ich serwis nie jest wcale droższy od serwisu zwyklej yamahy czy hondy
jeżeli dbasz o moto to bd jeździło i jeździło
po 2 ceny sÄ…podobne, wystarczy popatrzec na allegro,
w enduro nie ma dobrego wyboru, albo wr albo exc
po3 za plastiki osłony chłodnicy w hondzie trzeba dac grube setki a w ktmie za 26zł? jakos tak to szło ;d
po4 ktmy nie psują się jeżeli o nie dbasz, serwisujesz, pielęgnujesz typu smarowanie f.pow,łańcucha, wymieniasz wszystko na czas
ich serwis nie jest wcale droższy od serwisu zwyklej yamahy czy hondy
jeżeli dbasz o moto to bd jeździło i jeździło
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
dokładnie tak jak kolega napisał. tyle że nie ze wszystkim sie zgodze
ktm jak dobry to dobry a jeżeli sie przestanie dbac to sie sypie - to fakt ale to sie tyczy każdego sprzęty hondy yamahy czy ktma ;P co do częsci osłonki chłodnicy moze i drogie ale ktm jako że to europejska marka niektóre częsci są nieco droższe. ale mysle przy ogólnym rozrachunku kilka zł w tą czy w tą to żadna różnica skoro w moto i tak kasy sie pcha sporo ;P jeżeli dobry zadbany moto służy długo bezproblemowo 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no tak, nie dodalem ze jak sie zacznie cos pier.. to masakra, o czym sam jestem przekonany, bo tego doswiadczylem
ale jeżeli dba sie o motor, to nie ma o co się martwic, wymieniac tylko olej i do przodu ;d

ale jeżeli dba sie o motor, to nie ma o co się martwic, wymieniac tylko olej i do przodu ;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
myśle że ktm yamaha suzuki czy inne dobre marki nie wypuszczają sprzętu który jest zły
co do warunków twoich no powiem tak (bez urazy oczywiscie) wszyscy zawodnicy są niscy i chudzi
zobacz mistrza świata
i to raczej pod nich są robione te zabawki. nie są przystosowane do ciągnięcia 2 dorosłych osób z kompletem bagażów
moto ma taki zapas mocy że nie bedzie kucał. bedzie szedł jak głupi
ale twoje gabaryty nieco dadzą sie we znaki i niestety bedziesz musiał robic nieco częsciej remonty. oczywiscie to nie jest tak że przy tej samej jeździe ktos lekki przesmiga rok a ty połowe ;P moto szybciej sie bedzie sypało ale prawie nieznacznie ;P ale jednak częsci bardziej po dupie bedą dostawały
modelowo sprzęt jest nowy więc tam silnik bedzie jeszcze pewnie żyleta
wiec i tak długo posmigasz bez wiekszych wydatków
jednak to jest cross/enduro i różnie z tym bywa
jednego dnia smigasz drugiego dnia remoncik. bo jednak te sprzęty żywotne nie są. ale czy ktm czy honda wszędzie jest tak samo.









KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Nie no jasne, tylko zawodowcy myslisz ważą po ile, 50 kg? Nie wydaje mi sie, mam troche tłuszczyku ale nie jest go tak duzo ze jezdze z brzuchem etc. Według was KTM do dobry motor na 200 km wypady na polską wieś?
- masterlw
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 15/9/2009, 19:49
- Lokalizacja: Olsztyn
hmmm zależy jaki teren? jeśli ciężki to ok exc będzie dobrym wyborem, ale 200km w ciężkim terenie to naprawdę duży wysiłek dla moto i duże koszty, które z tym idą w parze. Jeśli masz tam tylko polne ścieżki, las, żwirownie małą czy coś w tym stylu to nie opyla się takiego harda kupować którego utrzymanie sporo kosztuje. Ale taki DR-z 400 byłby chyba na takie śmiganie idealny.
- matm117
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
- Lokalizacja: Turek
wg mnie 250 ccm to troche za mały motocykl na takie trasy
taki moto lepszy jest włąsnie na cięzszy teren. ale nie że bagna przerprawy gdzie albo sie piłuje albo stoi
wtedy sie moto grzeje i szybko sypie
dla takiego sprzętu najlepsze miejsce do jazdy to tor crossowy lub jakies scieżki imitujące tor
czyli jakies hopki zakręty nie długie proste. bo jak masz scieżke 10 km ciągle po prostej ;P moto szybko po dupie dostanie i szybko sie bedzie sypało
matm117 dobrze napisał dla takich dalszych wypadów lepsza dr-z 400. moto ma większy silnik i ma większą prędkosc przelotową czyli taką że ani ty ani maszyna sie nie męczycie. tam 800-100 km h to jak na teren starczy a silnik sie nie męczy na ostatnim biegu. z kolei w ktm 100 km h piłowanie kilka km to dla silnika męczarnia
bo tam jest niski v max






KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kumpel ma Yamahe 250 i jakos daje rade, nie mowie ze jezdze 20 km pilujac silnik, jezdizmy po lasach polnych drogach gdzie sa zakrety gorki itd. Jezdzilem tylko 125 tak wiec pojemosc 400 nie wchodzi w grÄ™ przynajmniej na razie, bo jestem pewnien w 100% ze sobie nie poradze z taka moca silnika i masa motoru.
- masterlw
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 15/9/2009, 19:49
- Lokalizacja: Olsztyn
są dwie wersje w teren. Wersja S łagodniejsza ma 40KM, więc mniej od 250 wyczynówki ale ma lepszy moment napewno i moc ładniej opakowaną przez co będzie łatwiejszy w prowadzeniu po polnych ściażkach niż dzika 250. I jest jeszcze ta wersja mocniejsza którą osobiście bym wybrał. Wersja E mocy ma trochę więcej może z 5KM i ma elektryczny starter i chyba inne zawieszenie.
- matm117
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
- Lokalizacja: Turek
ale zrobisz jak uważasz, tobie ma się ten sprzęt podobać. Ale Według mnie 250 exc w 4T na polne ścieżki to poroniony pomysł, chyba że chcesz wyczynówką przed kolegami poszpanować, a tak naprawdę wykorzystasz może 10% jej potencjału i zbankrutujesz.
- matm117
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
- Lokalizacja: Turek
To co uwazasz ze wypad raz w tygodniu a nawet dwa razy wpusci mnie w koszta jak profesjonaliste ktory katuje motor na treningach i zawodach? Wczesniej sami mowiliscie ze czesci są w podobnej cenie a plastiki nawet tansze, tak wiec nie rozumiem twojej wypowiedzi ze zbankrutuje. Przeciez nie kupie 400 gdy jezdzilem tylko na 125? Nie uwazasz ze to poroniony skok? z motyka na słonce?
- masterlw
- Świeżak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 15/9/2009, 19:49
- Lokalizacja: Olsztyn
ee nie bedzie tak źle
w koncu to EXC a nie SXf
EXC ma skrzynie juz bardziej na jednak traski (oczywiscie nie ulica i 100 km po prostej
) ale w terenie na traskach scieżkach polach daje rade
pojemnosc nie jest duża więc podróżowanie duzymi prędkosciami jest wręcz zakazane
chyba że komus silnika nie szkoda. ale jeżeli teren sprzyja mozna ostro polatac i moto nie bedzie sie męczyło ;P





KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
masterlw napisał(a):To co uwazasz ze wypad raz w tygodniu a nawet dwa razy wpusci mnie w koszta jak profesjonaliste ktory katuje motor na treningach i zawodach? Wczesniej sami mowiliscie ze czesci są w podobnej cenie a plastiki nawet tansze, tak wiec nie rozumiem twojej wypowiedzi ze zbankrutuje. Przeciez nie kupie 400 gdy jezdzilem tylko na 125? Nie uwazasz ze to poroniony skok? z motyka na słonce?
dobra myślisz że jak nie będziesz go katował to będziesz jeździł 5 lat bez remontu, otóż nie, tam trzeba co sezon regulować zawory(może nawet wymieniać) - bo jak ci coś pierdolnie to pół silnika do wymiany, wymieniać napęd, tłok co sezon żeby równo ścierać nicasil, co 2 sezony korba i łożyska - bo jak coś pierd*lnie to też pół silnika na wymiane. a dr-z kupujesz, lejesz paliwo, zmieniasz olej i jeździsz. A co do trudności jazdy to trochę pewności siebie skok z 125 2t duala na wyczynówkę 250 to jak skok z duala 125 na duala 400. Ale ty masz czuć się pewnie. Najlepiej przejedź się dr-z i zobacz czy ci pasuje
- matm117
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 2/4/2010, 20:20
- Lokalizacja: Turek
co sezon ? co kilka mth tzreba ustawiac zawory
pierscic sie z każdymi drobiazgami. w endurakach typu np DR 650 wymieniasz olej jak łapniesz więcej gotówki to lancuszek zawory co kilka lat
w wyczynach czy smigasz od tak czy jak zawodowiec to i tak musisz robic te remonty
to cie nie ominie
co do skoku
mysle że to nie jest duzy skok z KMX na EXC F, SXF ma juz więcej mocy i jest bardziej zadziorny poprzez krótką skrzynie biegów
wiec kmx - excf to nieco mniejszy skok jak kmx - DR-Z 400
ale dr-Z to jednak mniej wyżyłowany silnik, ma moc bo spoko idzie na koło, kumpel ma i sie mierzyl z CR 250 no to CRka z dołu brała dr-Z ale powyżej 100 km h dr-z przejmuje inicjatywe i goni duzo lepiej
no i silnik magnezowy wiec tak sie nie sypie jak alu. jest dosyc lekki no i bezawaryjny kumpel 3 lata smigal to wymieniał tylko olej ;P drugi kumpel od niego kupił zmienił łancuszek i do dzisiaj smiga
i nic poza tym nie robił w EXC-F to jednak trzeba troche grosza przykładac do tego









KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kolego od 250 4t to jak najdalej. Silniki padaja w nich zauwarz ile trzeba dac za 250 4t??? za 11tys mozna z 2007 kupic cos jes nie tak nie sądzisz? Znajomy mial i olej w silniku był płyn tez a na prostej drodze silnik sie rozleciał w szczępy. 250exc 2t jak najbardziej ale 4t odradzam.
- ktm125
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 2/3/2010, 14:35
haha jak ktos nie dba, nie umie jeździc i mysli ze w fullach albo hard endurakach sie leje tylko benzyne to moze miec zdanie ze 4t to padla
w tych sprzetach trzeba sporo uwagi zwracac na kazdy detal w silniku a odpowiednie dbanie odwdzieczy nam sie bezawaryjna praca 


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
jezeli enduro to tylko ze stajni ktma, mamy najlepszy dostep do czesci, durny plastik, oslona chlodnic w yamie kosztuje 240zł? a w ktmie smieszne 27zł
chodzi mi o tÄ… plastikowÄ… kratke
chodzi mi o tÄ… plastikowÄ… kratke
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości