Zobacz wątek - Motor dla mojego taty - jaki kompromis wybrać ?

Motor dla mojego taty - jaki kompromis wybrać ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Motor dla mojego taty - jaki kompromis wybrać ?

Postprzez levis » 14/4/2010, 08:24

Witam.
Mój tata ma prawie 60 lat, ale od razu mówię, że nie lubi różnego rodzaju chopperów, bo motor ma jechać a nie hałasować.

Obecnie ma bandita 1200n, ale mówi, że to za diabelski motor, za łatwo wchodzi na koło z gazu itd...

Wcześniej miał GS500E, z którego był zadowolony, tylko jeden problem - za mały...

Mój tata ma 187cm wzrostu i waży 108kg - więc to mówi samo za siebie.

Czego wymaga od przyszłego motoru:

- Wygodnej kanapy (mój tata jeździ sobie na trasy nie dłuższe niż 40km, czasami do lasu na grzyby, czy nad rzekę na ryby)
- Motorek musi być dość wysoki, żeby nie podkulać nóg
- Silnik - w sumie to obojętne, ważne żeby miał lepsze odejście od GS'a , ale żeby przy tym był w miarę ekonomiczny... Jednocylindrowce mile widziane, rzędówki również, V-ki niekoniecznie
- Cena do 10 tyś - i miło byłoby gdyby był to sprzęt po 2000 roku
- Owiewka ? - raczej nie, od zawsze jeździł nakedami i niech tak pozostanie.

Podoba mu się praca GS'a jak i mojej ZZR600.

Możecie podrzucić jakieś ciekawe modele motocykli, które spełniałyby te wymagania ?

Podoba mi się silnik TWIN 650 z Kawasaki ER6, ale to za mały motor :(

Dzięki

Pozdrawiam
levis
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 7/6/2009, 11:29
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez falconiforme » 14/4/2010, 08:47

Niech się przymierzy do Fazera 600.
http://moto.allegro.pl/item982695287_ya ... lecam.html
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez michael » 14/4/2010, 08:51

To może bandit, tylko 600. Na koło z gazu go nie postawisz raczej.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez levis » 14/4/2010, 09:13

A czy bandit 600 i bandit 1200 mają tą samą ramę , siedzisko itd. Chodzi mi o pozycję za kierownicą, bo ta bardzo odpowiada mojemu tacie (pewnie dlatego, że w 1200 ma akcesoryjna kierownice)
levis
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 7/6/2009, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pan_wiewiorka » 14/4/2010, 09:31

A ja, jako miłośnik klasyków, polecić mogę Inazumę, Seven Fifty czy Zephyra. Niestety trafienie egzemplarza po 2000 roku może być trudne a w niektórych przypadkach niemożliwe ;)

Myślę, że najbardziej zbliżony do ideału motocykla dla Twojego ojca będzie Suzuki Inazuma 750. Ma dobrą zawiechę, wygodną pozycję oraz silnik nie do zajechania. Poza tym łatwo trafić na egzemplarz nie zajeżdżony ponieważ gówniarstwo raczej takich nie gustuje a tym samym nie ma kto och katować.

Obrazek

Seven Fifty również może być dbrym wyborem. Wygodna, generalnie bezawaryjna.
Obrazek

Pozostaje Zephyr 750, chyba najbardziej klasyczny z nakedów. Podobnie jak poprzednicy w miarę niedrogi i niezniszczalny.
Obrazek

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Odnośnie pytania dotyczącego Bandziora 600 i 1200. Różnice są niewielkie. Wysokość siodła jest taka sama (790mm) jednak rozstaw osi w 600 jest większy o 80mm.
pan_wiewiorka
 

Postprzez levis » 14/4/2010, 10:01

Pan wiewiórka - dzięki za odpowiedź.

Suzuki Inazuma 750 to faktycznie fajny motorek.

Więc temat pozostaje pomiędzy banditem 600n a Inazumą 750.

Narazie niech pocieszy się 12n a w nowym sezonie będziemy myśleć :]

Dzięki
levis
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 7/6/2009, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lonewolf » 14/4/2010, 11:08

A ja też polecę Fazera 600. Super motorek, kultura pracy o wiele wiele lepsza porównując go z B12, moc wystarczająca dla Twojego ojca ;-> Do tego bardzo wygodny + ma szeroko rozstawione lusterka co dla mnie też jest dużym plusem... no i zasięg też bardzo fajny.
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez melvin » 14/4/2010, 13:04

VFR 800 bo po b12 będzie się nudził na 600ccm
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez miki1406 » 14/4/2010, 13:15

melvin napisał(a):VFR 800 bo po b12 będzie się nudził na 600ccm


Podpisuje się pod VFRką... Przyzwyczai się do Vki to polubi ją za bezawaryjność :D
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez bast » 14/4/2010, 13:29

moze Suzuki DL 1000 V-Strom

Yamaha xjr 1300
Ostatnio edytowano 14/4/2010, 13:40 przez bast, łącznie edytowano 1 raz
SPIDER DIARIES (otwórz link)

Yamaha YX 600 Radian ---> Suzuki DR-Z 400 SM
Avatar użytkownika
bast
Bywalec
 
Posty: 849
Dołączył(a): 7/7/2008, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez elco » 14/4/2010, 13:34

Co prawda takze podpisalbym sie pod VFR, ale to nie jest naked i dodatkowo ma silnik V4, czyli niekoniecznie to czego szuka autor.
Proponuje Suzuki DL 650 V-storm albo Honde CBF 1000
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez lonewolf » 14/4/2010, 20:55

no w kwocie do 10 000zł znajdzie igiełkę CBFa:
http://www.allegro.pl/item997501166_hon ... pcona.html

Widać, że moto praktycznie nie śmigany. Jakbym miał kasę, to od razu bym go brał.
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez t_racer_ » 14/4/2010, 21:19

Dodałbym do listy XJ600N, wyluzowany i bezawaryjny motocykl ;) Większy i wygodniejszy od bandziora, bardzo wygodna wyprostowana pozycja za kierownicą, świetna kanapa, moc 61 KM, od roku 98 dwie tarcze na przednim kole. spalanie około 5 litrów na sto kilometrów. Do luzacko-odprężającego jeżdżenia sam miodek ;)

http://www.allegro.pl/item989637849_yam ... rskie.html
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez Raczek_6 » 14/4/2010, 22:04

Jeśli to ma być do jazdy po bezdrożach i drogach to polecam:
Yamaha XT 600 E - singiel 45KM,
może BMW R 1100 GS - boxer 2 cylindry - chwalony przez użytkowników.
Aprilia Pegaso 650 model z silnikiem Rotax.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Leg1oN » 14/4/2010, 22:43

moze TDM 850.. tylko do niej trzeba sie przysiasc i sprawdzic czy podchodzi..
XJ 900 tez by byl niezły.. tylko to nie sa klasyczne nakedy..
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2531
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Postprzez pan_wiewiorka » 15/4/2010, 06:47

bast napisał(a):Yamaha xjr 1300

Specjalnie wcześniej nie wymieniałem bigbajków ponieważ nie są zgodne z podstawowymi wytycznymi, m.in.:

- [...]ważne żeby miał lepsze odejście od GS'a , ale żeby przy tym był w miarę ekonomiczny...
Jednocylindrowce mile widziane, rzędówki również, V-ki niekoniecznie
- Cena do 10 tyś - i miło byłoby gdyby był to sprzęt po 2000 roku

8-10l/100 km to nie jest dobry wynik a przy odwinięciu motocykle tego typu potrafią tyle wziąć, m.in. XJR1300, CB1300, ZRX1200, Inazuma 1200, Zephyr 1100 czy GSX1400. Owszem, można zejść nawet poniżej 7l/100 km ale jazda takim motocyklem jest męcząca zarówno dla motocyklisty jak i motóra. W końcu nie kupujesz kilograma w celu osiągania zawrotnych prędkości starczo-chopperowych. Poza tym trafienie dobrego (w sensie zadbanego) egzemplarza w cenie do 10 KPLN jest łatwiejsze niż trafienie szóstki. Tutaj trzeba liczyć się z kosztem minimum 16000 PLN i to za niezbyt młode roczniki.

A odnośnie zastanawiania się nadl klasycznym golasem, to proponuję obejrzeć je na żywo. Na ten przykład taka Seven Fifty na fotkach jest 'taka se' jednak na żywo robi piorunujące wrażenie, zwłaszcza wersja z czarnym blokiem silnika. Jak mi tylko Minister Finansów Domowych pozwoli, to będzie to mój drugi motorek w garażu :)
pan_wiewiorka
 

Postprzez palgumeniedusze » 15/4/2010, 10:43

moge cos powiedziec o zephyrze .... mialem przyjemnosc posiadac 550 kumple maja 750 i 1100..... moto nie do zajechanie ale...kultura pracy silnika jak betoniarka i trzeb pilnowac oleju bo wpierdzielaja az miLO:P
habba babba!
Avatar użytkownika
palgumeniedusze
Stały bywalec
 
Posty: 1295
Dołączył(a): 9/11/2007, 22:48
Lokalizacja: WLKP

Postprzez Czester » 15/4/2010, 13:44

levis napisał(a):A czy bandit 600 i bandit 1200 mają tą samą ramę , siedzisko itd. Chodzi mi o pozycję za kierownicą, bo ta bardzo odpowiada mojemu tacie (pewnie dlatego, że w 1200 ma akcesoryjna kierownice)

B6 i B12 to ta sama rama tylko B12 ma dłuższy wahacz. Jeżeli Twój ojciec jest przyzwyczajony do Bandita tylko za dużo mu mocy to Bandit 600 będzie idealnym rozwiązaniem.



P.S. Jakby co to mam ładna sztukę na dill.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4651
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Bartman » 15/4/2010, 15:27

Vstrom 650 - idealnie się nada na dojazdy do lasu, na ryby, jest wysoki, przy tym lekki, mało pali, jest bezawaryjny.. Po co kombinować?
Bartman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 228
Dołączył(a): 30/8/2006, 21:48
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Kula07 » 15/4/2010, 16:24

zgadzam się, V-Strom byłby idealny
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr