Zobacz wątek - TGB - Naprawa, od czego zacząć? Prosze o pomoc.
NAS Analytics TAG

TGB - Naprawa, od czego zacząć? Prosze o pomoc.

i inne małe pojemności
_________

TGB - Naprawa, od czego zacząć? Prosze o pomoc.

Postprzez damianwroc » 9/4/2010, 21:25

Witam.

No to tak..po raz kolejny zepsuł mi się skuter, tgb orion. Był on naprawiany przez wielu serwisantów, jednak żadnemu się nie udało, żebym przejeździł cały miesiąc beż żadnej awarii. Otóż po pierwszej większej awarii (wymiana cylindra z tłokiem, wału bo się ułamał ) zaczął jeździć gorzej niż 4T. Po rozgrzaniu w ogóle nie miał mocy, ledwo jechał, a ruszał jeszcze gorzej. Pojeździłem, pojeździłem i .. zatarł się. Wymieniłem cylinder sam, działał ale bardzo słabo, gasł, a odpalić go to jak dostać 6 z matmy. Zawiozłem go do innego mechanika wymienił uszczelniacze wału i jeździł tak jak po 1 naprawie, czyli kicha. Zrobiłem na tym cylindrze może 100km? zatarł się. Oddałem go do mirexu, i tak poglądowo zajrzeli i powiedzieli, że może olej do cylindra nie lecieć. No ale podziękowałem z ich usług, bo za naprawę chcieli minimum 1200zł. Postanowiłem że wezmę to w swoje ręce, tyle że dużo się na tym nie znam. To tak jak w temacie, rozkręciłem wszystko do karteru, silnik rozpołowiony chciałem zobaczyć jak w środku wygląda sytuacja. Widzę, że wał ma bardzo lekkie luzy i korbowód rusza się na boki, nie wiem czy tak powinno być, nagrałem to wrzucam linki, tylko głowy musicie na bok obrócić. Nie wiem czy nie będę musiał to nagrać jeszcze raz, bo cały silnik się rusza i za bardzo tego nie widać.
http://www.youtube.com/watch?v=hHJ8yUeNVck (otwórz link)
http://www.youtube.com/watch?v=0uap2NacyhM (otwórz link)
Jeśli jest ok to co może być nie tak? Pompa oleju? czemu się zaciera i nie ma mocy...

Jeszcze jedno, kiedyś we mnie wjechał kolega i połamał pokrywkę filtra powietrza, ale stopionym plastikiem jest już to załatane.. może to też w jakimś stopniu powodować, że nie działa to dobrze?
http://zapodaj.net/22729dd5bd64.jpg.html (otwórz link)
http://zapodaj.net/992a56ccac9e.jpg.html (otwórz link)

Wydam teraz 150zł na nowy cylinder, szkoda pieniędzy jak miał by się za chwile zatrzeć.

Proszę o pomoc, pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 11/4/2010, 10:34 przez damianwroc, łącznie edytowano 2 razy
damianwroc
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/4/2010, 21:19


Postprzez KAPELA911 » 9/4/2010, 21:40

a Więc tak wał może mieć luzy na boki, byle nie za duże wrzuć zdjęcie tłoka z dwóch stron to coś więcej się powie i może to być wina dozownika oleju tak jak Ci powiedzieli, pokaż tłok to już będzie coś widać.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni


Postprzez Z00M93 » 9/4/2010, 22:02

Co ty za cylinder tam wkładasz? 50ccm ? 70ccm ? Jaki to żeliwny, aluminiowy? Sprawdź olej czy w ogóle dociera, może coś się gdzieś zapchało i nie ścieka. Druga sprawa to sprawdź w jakim stanie jest płyn przekładniowy, czy nie wymaga wymiany. Trzecia sprawa, czy aby na pewno właściwie docierałeś te nowe cylindry? Czy od razu hebel i ile fabryka da? Co do cylindra, tłoku - Zrób szlif, wymień pierścienie. Może nie trzeba od razu kupować nowego.
Ostatnio edytowano 9/4/2010, 22:09 przez Z00M93, łącznie edytowano 1 raz
Z00M93
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 19/7/2009, 22:09

Postprzez damianwroc » 9/4/2010, 22:03

Ostatni tłok i cylinder
http://zapodaj.net/26e04b047e58.jpg.html (otwórz link)
http://zapodaj.net/20b660ec961d.jpg.html (otwórz link)

2 tłok, jak widać pękł
http://zapodaj.net/c4255b8aab9a.jpg.html (otwórz link)

1 oryginalny tłok
http://zapodaj.net/c23871efddfb.jpg.html (otwórz link)

EDIT: 50cc, żeliwny. Docierałem.. docierałem... przecież ledwo to jechało to w ogóle nie ma o czym mówić. Jutro zajmę się tą pompą od oleju.
Ostatnio edytowano 11/4/2010, 10:28 przez damianwroc, łącznie edytowano 2 razy
damianwroc
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/4/2010, 21:19

Postprzez Z00M93 » 9/4/2010, 22:12

Albo ja mam coś nie tak albo te linki są niedziałające :(
Z00M93
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 19/7/2009, 22:09

Postprzez damianwroc » 9/4/2010, 22:16

Na początku były złe ale poprawiłem, powinno działać.
damianwroc
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/4/2010, 21:19

Postprzez swirus2007 » 10/4/2010, 09:05

linki NIEDZIAŁAJĄ
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez KAPELA911 » 10/4/2010, 10:08

weź wstaw te linki na coś normnalnego albo powiedz jak to otworzyć.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez damianwroc » 10/4/2010, 11:28

Zdjęcia już powinny działać, dziś sprawdziłem jak tam olej i zobaczyłem nie ciekawą rzecz w filtrze oleju, straszny bród.
http://zapodaj.net/4fb1ef661114.jpg.html (otwórz link)

Od razu odkręciłem pompkę:
http://zapodaj.net/f614ab53b8da.jpg.html (otwórz link)

Wyjąłem plastikowy element ze środka
http://zapodaj.net/ff7200642164.jpg.html (otwórz link)

W środku wydaje mi się że jest mechanizm którym to obraca, czy tam też przydało by się dostać?
http://zapodaj.net/0348c235721a.jpg.html (otwórz link)
Ostatnio edytowano 11/4/2010, 10:29 przez damianwroc, łącznie edytowano 1 raz
damianwroc
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/4/2010, 21:19

Postprzez eloelolol123 » 10/4/2010, 12:10

Nie kupuj cylindrow z allegro albo ze sklepow takich jak zipp lub inne(np. takie gdzie kupywales skuter) bo to syf sam zatarlem 2 (pekniety tlok) Wczoraj sie wkurzylem i zamowilem naraku 72ccm za 330zl moze ten chociaz pochodzi sezon..
Avatar użytkownika
eloelolol123
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 6/10/2009, 14:09

Postprzez talta » 10/4/2010, 17:59

Słuchaj wał musi mieć lekki luz, nawet jak ma trochę większy to da się jeździć, ważne, żeby korba nie latała góra-dół. Fotki i filmy trochę nie wyraźne ale moim zdaniem wał wygląda na dobry, to że na pierwszym filmiku tak się rusza to wina łożysk albo gniazda w karterach wychulane ale w to wątpie. Cyl daj do szlifu, kup tłok AK 20, po szlifie wyrównaj pilnikiem zadziory w kanałach, bo na jednym były straszne. Wymień wszystkie łożyska, simery, uszczelki, o-ringi, segery itp. Filtr jest do dupy wywal go i kup oryginalny albo jakiś gąbkowy stożek. Części kupuj dobrej jakości, jeśli ten wał jest słabej to go wymień. Łożyska kup SKF'y. Serwisy olej. Nie wiem ile masz lat ale może masz jakiś kumpli co się uczą na mechanika, jeśli nie i czegoś nie potrafisz to idź do takiej szkoły, czy napisz na nk, że potrzebujesz pomocy itp. może znajdzie się ktoś kto zrobi Ci to za free, a jeśli nie to koło stówki i masz spokój. Jeszcze jedno zrób raz, a dobrze. Jeśli możesz to nagraj jakieś lepsze filmy (żeby było lepiej widać) i zrób mniejsze fotki.
talta
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2439
Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14

Postprzez KAPELA911 » 10/4/2010, 18:00

Po pierscieniach widać że pracowały w dużych temperaturach, co jest równe dużemu tarciu. Najprawdopodobniej rozleciał się sworzeń albo łożysko na nim dlatego są widoczne te podłóżne zatarcia, ostatnio takiego robiłem chinola też padł dozownik. A więc kup cylek, łożysko igiełkowe to napewno ciekawe w jakim stanie są lożyska na wale i sam wał jeśli nie mają luzów to jest dobrze, wał nie może mieć tylko luzów góra dół, na boki są dopuszczalne i jeszcze jedno główka korbowodu, jeśli założysz nowy tłok i nowe igiełko i jeśli występować będą luzu góra doł to sam wiesz co Cię czeka. A to koło napędu pompy oleju całe jest czy zaje*bane?
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez swirus2007 » 10/4/2010, 18:25

a mi sie wydaje ze tłok mu spuchna bo nie miał smarowania/chłodzenia
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez janek1895 » 10/4/2010, 18:30

dziwne. nie znam odpowiedzi na to pytanie. martw się sam
janek1895
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 18/3/2010, 19:30

Postprzez damianwroc » 11/4/2010, 10:45

Jak pisałem wcześniej.. wał jest nowy Top Racing. Więc łożyska były wymieniane. Uszczelniacze wału były wymieniane ostatnio.

Koło pompy? ten wałek? cały jest.

Wszystkie zdjęcia pomniejszyłem.

Co do szlifu muszę się zastanowić który cylek.
Oryginalny przejechane jakieś niecałe 8tyś, 2-gi niby replika oryginału przejechałem niecałe 4tyś, a 3-ci z allegro przejechane ze 100km, i chyba w najgorszym stanie...

Wezmę wszystkie 3 i najwyżej on zadecyduje który będzie najlepszy

W takim razie kupie ten tłok, łożysko igiełkowe, uszczelki cylindra..
nadal nie wiem co z pompką. czy działa jak powinna czy nie :/

ktoś napisał że nie ma chłodzenia, zagrzewa się.. bo tak właśnie jest !
jak po przejechaniu kilometra nie ma siły... aby to była wina tego oleju...
damianwroc
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/4/2010, 21:19

Postprzez KAPELA911 » 11/4/2010, 11:02

Koło pompy oleju to jest to ,,plastikowe koło koloru białego" sprawdź czy całe jest, poszukaj jeszcze cylka motoforca tanie są ale dobre mój brat zrobił już na takim 8000 km i cały jest, ale on do tuningowanych skuterów się nei nadaje.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez damianwroc » 11/4/2010, 12:12

Nakręciłem jeszcze jeden film w którym ruszam wałem.
http://www.youtube.com/watch?v=S2OLA_IJZeA (otwórz link)
Ten hałas jest spowodowanym ruszaniem telefonu.

O to Ci chodzi?
http://zapodaj.net/2b0375b4bfb0.jpg.html (otwórz link)

Czy 2 ząbki mogą być tu połamane?
http://zapodaj.net/1b8e696f4c63.jpg.html (otwórz link)


Motorforce kosztuje 150zł + 20zł przesyłka na allegro http://www.allegro.pl/item993150167_cylinder_kit_motoforce_eco_50cc_morini_bez_glowic.html (otwórz link) nie mam teraz za dużo kasy, taniej mi wyjdzie ten szlif jednak.
Ktoś zna jakiegoś szlifierza z Wrocławia taniego?
damianwroc
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/4/2010, 21:19

Postprzez Pushek » 11/4/2010, 13:21

Myślę, że dodatkowo na okres docierania mógłbyś wyjąć dozownik i samemu mieszać olej z paliwem, dla pewności.
Pushek
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9/9/2009, 20:29
Lokalizacja: Łódź

Postprzez KAPELA911 » 11/4/2010, 13:43

na mielochu ja zmieściłem się w 162 z przesyłką za ten cylek wraz z łożyskiem igiełkowym top rancing zobacz sobie. Kupowałem jakiś meisiąc temu do swojego, brat na tym jednym zrobił 8000 tysi jak wcześniej mówiłem.
Avatar użytkownika
KAPELA911
Bywalec
 
Posty: 868
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:47
Lokalizacja: Z rajskiej benzyniarni

Postprzez damianwroc » 11/4/2010, 15:22

Czy głowice powinienem zregenerować? Kiedyś przejechałem papierem ściernym bo była czarna : /
http://zapodaj.net/b2f57a241211.jpg.html (otwórz link)

A tu sworzeń tłoka
http://zapodaj.net/4fb77b43178b.jpg.html (otwórz link)


Czy po szlifie cylindra będę mieć taką samą kompresje jak na nowym cylindrze?
damianwroc
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/4/2010, 21:19

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr