Technika jazdy szosami górskimi
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Technika jazdy szosami górskimi
Witam
Staram się często śmigać po różnych krętych drogach (asfalt), często są to drogi górskie.
Chciałbym w tym roku podszkolić sobie technikę jazdy w takich warunkach, dlatego bardzo proszę o Wasze porady i komentarze.
Podczas jazdy pod górę zakręty biorę standardowo:
- dohamowanie przednim do prędkości przy której wyjdę z zakrętu w całości
- obranie toru jazdy
- złożenie z utrzymaniem stałego przyśpieszania
- na końcu przy prostowaniu dużo gazu
natomiast przy jeździe z góry:
- dohamowanie przednim do prędkości przy której wyjdę z zakrętu
- obranie toru jazdy
- złożenie z utrzymaniem stałego przyśpieszania
i tu mam problem, czasami już nie ma warunków do dalszego przyśpieszania, szczególnie na 'ślepych'
zacieśniających się winklach
- na końcu przy prostowaniu dużo gazu
Przy zjeżdzaniu z góry z pasażerem i kuframi podczas hamowania przodem, motocykl silnie nurkuje,
wtedy staram się częściej używać tylniego hamulca.
Będę szczególnie wdzięczny za opinię kogoś z większym doświadczeniem i lepszą techniką jazdy, jak najlepiej
bezpiecznie i technicznie brać zakręty przy jezdzie z góry.
Staram się często śmigać po różnych krętych drogach (asfalt), często są to drogi górskie.
Chciałbym w tym roku podszkolić sobie technikę jazdy w takich warunkach, dlatego bardzo proszę o Wasze porady i komentarze.
Podczas jazdy pod górę zakręty biorę standardowo:
- dohamowanie przednim do prędkości przy której wyjdę z zakrętu w całości
- obranie toru jazdy
- złożenie z utrzymaniem stałego przyśpieszania
- na końcu przy prostowaniu dużo gazu
natomiast przy jeździe z góry:
- dohamowanie przednim do prędkości przy której wyjdę z zakrętu
- obranie toru jazdy
- złożenie z utrzymaniem stałego przyśpieszania
i tu mam problem, czasami już nie ma warunków do dalszego przyśpieszania, szczególnie na 'ślepych'
zacieśniających się winklach
- na końcu przy prostowaniu dużo gazu
Przy zjeżdzaniu z góry z pasażerem i kuframi podczas hamowania przodem, motocykl silnie nurkuje,
wtedy staram się częściej używać tylniego hamulca.
Będę szczególnie wdzięczny za opinię kogoś z większym doświadczeniem i lepszą techniką jazdy, jak najlepiej
bezpiecznie i technicznie brać zakręty przy jezdzie z góry.
- seldon2
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 22/9/2009, 19:30
- Lokalizacja: Mikołów
W tej sytuacji nalezy bardzo umiarkowanie dodawac gazu na zakrecie w razie jezeli uznasz ze trzeba przyhamowac to musisz pogodzic sie z tylnim hamulcem po to zeby nie obciÄ…zyc zbyt mocno przedniego kola ktore przy zjezdzie z gory juz jest docisniete mocneij do asfaltu
a propos dodawania gazu na takim zakrecie :
gaz w zakrecie dodajemy dlatego ze podczas skladania motocykla zmienia sie ---promien toczenia kola-- na MNIEJSZY wiec zwalniamy-- dlatego przeciwdzialamy dodawaniem gazu
jadąc z górki sam bedziesz wiedzial czy rozpedzany caly czas motocykl nadrabia straty jakie powoduje --zmniejszenie promiena toczenia-- kola
czy trzeba mu pomóc gazem
pozdr
a propos dodawania gazu na takim zakrecie :
gaz w zakrecie dodajemy dlatego ze podczas skladania motocykla zmienia sie ---promien toczenia kola-- na MNIEJSZY wiec zwalniamy-- dlatego przeciwdzialamy dodawaniem gazu
jadąc z górki sam bedziesz wiedzial czy rozpedzany caly czas motocykl nadrabia straty jakie powoduje --zmniejszenie promiena toczenia-- kola
czy trzeba mu pomóc gazem
pozdr
- sajmon6969
- Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 31/7/2008, 19:14
Przy zjeżdżaniu z góry prze de wszystkim hamowanie silnikiem, hamulce szybko możesz zgrzać i zakończyć ich żywot i skuteczność, przy czym chyba nie trzeba pisać co się dzieje jak przegrzejesz płyn hamulcowy i klamka wpadnie do końca
Pamiętaj że obciążony motocykl z pasażerem zachowuje się zupełnie inaczej niż jak jeździsz samemu.
Dlatego nie warto przeginać, nie tylko odpowiadasz za Siebie ale tak że i za pasażera.
Po za tym dużo łatwiej się jeździ jak już znasz trasę i zakręty, ale tak czy inaczej warto uważać na inne zagrożenia - pamiętaj: ULICA to nie TOR.

Pamiętaj że obciążony motocykl z pasażerem zachowuje się zupełnie inaczej niż jak jeździsz samemu.
Dlatego nie warto przeginać, nie tylko odpowiadasz za Siebie ale tak że i za pasażera.
Po za tym dużo łatwiej się jeździ jak już znasz trasę i zakręty, ale tak czy inaczej warto uważać na inne zagrożenia - pamiętaj: ULICA to nie TOR.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Dobra rada przy zakretach - uwazaj na zalatane dziury. Nasi wspaniali drogowcy kazda late oblewaja lepikiem, ktoremu wystarczy minimalna ilosc wilgoci, zeby byl sliski jak mokre pasy rozdzielajace jezdnie. Niedawno podczas deszczu na skrzyzowaniu przy 5k obr. przezylem chwile grozy, kiedy na 3 zamiast jechac do przodu, uciekl mi tyl.
- kanikuly
- Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 11/4/2010, 20:01
powiem tak: nie probuj jezdzic szybciej niz Twoj Aniol stroz potrafi latac
a tak na serio
proponuje przeczytac "motocyklista doskonaly"
juz na samym poczatku masz ladnie napisane "pulapka wawozu"
moim zdaniem bardzo fajnie opisane pewne aspektu jazdy w ciasnych zakretach
np: dostosuj predkosc do widocznosci - czyli powinienec moc sie zatrzymac na odcinku ktory juz widzisz, tak jakby zaraz za nim byl beton lub urwisko
ps nie wiem czy na temat bo juz pozno ale mam nadzieje ze tak

a tak na serio
proponuje przeczytac "motocyklista doskonaly"
juz na samym poczatku masz ladnie napisane "pulapka wawozu"
moim zdaniem bardzo fajnie opisane pewne aspektu jazdy w ciasnych zakretach
np: dostosuj predkosc do widocznosci - czyli powinienec moc sie zatrzymac na odcinku ktory juz widzisz, tak jakby zaraz za nim byl beton lub urwisko

ps nie wiem czy na temat bo juz pozno ale mam nadzieje ze tak

Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
- adam_tomasz
- Moderator
- Posty: 414
- Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości