Zobacz wątek - ciśnienie w ogumieniu... jakie są zależności
NAS Analytics TAG

ciśnienie w ogumieniu... jakie są zależności

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

ciśnienie w ogumieniu... jakie są zależności

Postprzez LeszekEl » 5/4/2010, 12:32

moze był juz taki temat, ale jakos nie moge znaleść :)
Jaki wpływ ma ciśnienie w oponach na przyczepność itd.
czy warto trzyamć sie zaleceń producenta ...?
Moje pytanie sie wzieło stąd , że po zimie jezdziłem troche na zminiejszonym ciśneiniu, i jezdziło mi sie chyba lepeij niz na tym które mam napisane na wachaczu.teraz kiedy dopompowałem jest jakos twardo i czuć każdą nierówność drogi. też wydaje mi sie ze opona ma mniejsza powierzchnię styku z podłożem.
Mam cbr 600rr.
Pozdro
Avatar użytkownika
LeszekEl
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 17/5/2009, 21:07


Postprzez dominik528 » 5/4/2010, 13:03

Ja po zimie nie sprawdziłem ciśnienia i chwile jeździłem na 1,9 atm (ma być 2,9) w tylnej oponie.
Wogóle w zakręty nie chciał się składać a na oponie pojawiły się pęknięcia wzdłuż bieżnika.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez MadboY » 5/4/2010, 13:12

Chodzi o to, aby wartosc cisnienia "ktora masz na wahaczu" miec w trakcie jazdy, a nie w momencie pompowania. Dlatego nalezy pompowac mniej niz jest to zalecane. To ile mniej, zalezy od stylu jazdy w danej chwili. Im agresywniej bedziesz jezdzil tym wiecej zapasu zostaw.

Kup sobie manometr (miernik cisnienia) i sprawdzaj cisnienie na zimno (przed jazda) i na cieplo (po jezdzie). Dowiesz sie wtedy ile dokladnie musisz napompowac, aby przy danym stylu jazdy miec optymalne cisnienie w gumach.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez puff » 5/4/2010, 13:25

Za niskie ciśnienie powoduje nieprawidłowe zużywanie się opony. Co więcej może się za mocno nagrzać. Lepiej więc pilnować odpowiedniego ciśnienia.
Avatar użytkownika
puff
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 10/2/2009, 11:48
Lokalizacja: Bytom/Wrocław

Postprzez Insekt » 5/4/2010, 15:45

pytanie troszkę z innej beczki? Jak wiadomo trzeba dość często kontrolować ciśnienie w gumach. Czytałem, że należy to robić na zimnych gumach, niestety jeszcze nie posiadam "pompki", jeżeli mam na stację nie cały km, wszystko będzie jak być powinno?
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 394
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Raczek_6 » 5/4/2010, 22:18

Pompujesz wtedy po odczekaniu kilku minut aż opony trochę ostygną.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez grzybek124 » 6/4/2010, 08:01

Na stacjach paliw te manometry nie są za dobre.
FZR 1000
Avatar użytkownika
grzybek124
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 19/3/2009, 23:05
Lokalizacja: wiocha

Postprzez xede » 6/4/2010, 12:32

ja jezdze tam gdzie jest reczne pompowanie i wierze tym manometrom :) u mnie z przodu jest 2.4 z tyl 2.9
jezdze z plecaczkiem czesto i dlatego staram sie miec napompowane wedlug serwisowki
xede
Świeżak
 
Posty: 370
Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
Lokalizacja: łódź

Postprzez melvin » 7/4/2010, 07:56

ja pompuję azotem i mam wyje*ane
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez nurofen » 7/4/2010, 21:47

argon lepszy - gęstszy, azot tańszy.
Avatar użytkownika
nurofen
Świeżak
 
Posty: 117
Dołączył(a): 13/1/2010, 20:53
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez shoooter » 17/4/2010, 23:00

Ja pompuję zgodnie z zaleceniami producenta. P - 2.2 T - 2.5. Po zimie miałem bardzo niskie ciśnienie w oponach i moto przed pompowaniem naprawdę ciężko składało się w zakrętach.
Life 4 This
-------------------------------------
Yamaha FZ6 Fazer 2004
shoooter
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 23/3/2008, 00:55
Lokalizacja: Płock

Postprzez xede » 18/4/2010, 21:24

ja u siebie z750 '09 na przod mam 2.5 tyl 2.9(nie wiem czy manual nie mowi 3.0)
xede
Świeżak
 
Posty: 370
Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
Lokalizacja: łódź

Postprzez griso » 18/4/2010, 22:37

zaleznowsci jest wiele, tak jak napisal MadBoy wazne jest docelowe cisnienie czyli na goracej oponie. Ogolnie zasada jest taka ze czym zimniej na dworze tym mniejsze cisnienie na zimnej gumie.
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez Daga » 5/5/2010, 10:03

Leszek,moim zdaniem to,na jakim cisnieniu jezdzisz zalezy rowniez od tego,w jaki sposob jezdzisz i na jak bardzo obciazonym moto.Jesli bardziej sportowo i pokonujesz zakrety "na wyzszym poziomie wtajemniczenia",warto popuscic o 0,5-0,8 atm przed takim wypadem.Moze kosztem komfortu przy duzych predkosciach po prostej,i przy wolnych manewrach,ale zyskujesz wiecej przyczepnosci w zakretach.Natomiast normalnie-jak zaleca serwisowka,inaczej gumy sie szybko zuzyja.
DO YOU KNOW,THAT BAD GIRLS GO TO HELL?!
Avatar użytkownika
Daga
Świeżak
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4/12/2009, 10:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cezare » 10/5/2010, 05:52

ciśnienie mierz na oponie nagrzanej - po to wężykujesz przez pierwszy kilometr żeby nagrzać oponę. Lepiej mieć mniej niż więcej. Skasowałem sprzęta przez zbyt duże ciśnienie. Zawsze sprawdzałem na dogrzanej oponie. Tego dnia było zimno - sprawdziłem na zimnej przed jazdą - było 2,2 z przodu miast 2,5 - dobiłem na 2,4 na zimnej = nie wierzyłem że dobijam aż 0,3 swoim stylem jazdy !. po20 min jazdy się ociepliło - awaryjne hamowanie - pestka !!! - odruchowa pozycja lędźwiami o bak .. prawa luźniutka w łokciu i napieram na klamkę ... to były ułamki sekund - i wszystko jak w zegarku ....... przód zawinęło w ułamku sekundy.. i już leciałem na małysza patrząc na sprzęta z lotu "ptaka" jak ślizgiem wali w puszkę. po tem ja o glebę .... i lecę ryjem po ziemi prosto w tył samochodu... - rąbnąć shoeiem w auto - bezcenne...

1) nie raz mi uślizgiwało przód - zawsze zdążyłem odpuścić i łapał znowu czasami już pod niezłym kątem przedniego koła.

2) tym razem to było szybciej niż mrugnięcie.

Ciśnienie, kiedy już zaczynasz na prawdę pycić - to podstawa. tu nie ma zmiłuj.
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 678
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez myrek305 » 11/5/2010, 11:34

To ile pompować w opone zależne jest przedewszystkim od opony,wiem ze na niektórych z powodzeniem można latać nawet na 1.8 bara na ciepłej oponie.Ja osobiście latam na pilot power 2ct i na torze staram sie utrzymać 2.0 bara na gorącej(przód i tył) a na drodze tak koło 2.2 bara.Raz na torze niedopatrzylem ciśnienia i jak mi podskoczyło do 2.3 to łapałem uślizgi na wyjściach z zakrętu.Piszę o tym oczywiście tylko obrazowo bo wiadomo że tor to nie droga ,ale lepiej mieć wiecej rezerwy w przyczepności w razie sytuacji awaryjnej.Więc sytuacja wyglada tak ze lepiej poświecić trochę czasu i pobadać jak sie jeździ na mniejszych i wiekszych cisnieniach niż potem żałować .I oczywiście mierzyć ciśnienie na ciepłej oponie w trakcie jazdy najlepiej ,bo wiadomo w czasie upału opona bedzie miała inne ciśnienie a przy 5 stopniach inne.
myrek305
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11/5/2010, 10:48

Postprzez gato271 » 13/5/2010, 00:12

na droge zawsze ustawiam tak jak fabryka podaje na torze sprawdzam zawsze przed zanim wyjade i zaraz po tym jak zjezdzam do depot ,nie wszystkie opony tak samo reaguja na zmiane cisnienia,ja jak narazie trzymam sie michelina,polecam sie zaopatrzyc w dokladny przyrzad pomiarowy (robi roznice) i urzywac go tak czesto jak to mozliwe ,przy szybkiej jezdzie wyglad opony mowi wszystko o cisnieniu i ustawieniu zawieszen dla zainteresowanych duzo ciekawych informacji na on the throttle .com
GSX-R 600 tor
FZ 1 street
gato271
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 3/3/2010, 03:20
Lokalizacja: usa

Postprzez pan_wiewiorka » 13/5/2010, 07:01

Można również pompować azotem, dzięki któremu ciśnienie w oponach jest stabilniejsze.
pan_wiewiorka
 



Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr