ciśnienie w ogumieniu... jakie są zależności
Posty: 18
• Strona 1 z 1
ciśnienie w ogumieniu... jakie są zależności
moze był juz taki temat, ale jakos nie moge znaleść
Jaki wpływ ma ciśnienie w oponach na przyczepność itd.
czy warto trzyamć sie zaleceń producenta ...?
Moje pytanie sie wzieło stąd , że po zimie jezdziłem troche na zminiejszonym ciśneiniu, i jezdziło mi sie chyba lepeij niz na tym które mam napisane na wachaczu.teraz kiedy dopompowałem jest jakos twardo i czuć każdą nierówność drogi. też wydaje mi sie ze opona ma mniejsza powierzchnię styku z podłożem.
Mam cbr 600rr.
Pozdro

Jaki wpływ ma ciśnienie w oponach na przyczepność itd.
czy warto trzyamć sie zaleceń producenta ...?
Moje pytanie sie wzieło stąd , że po zimie jezdziłem troche na zminiejszonym ciśneiniu, i jezdziło mi sie chyba lepeij niz na tym które mam napisane na wachaczu.teraz kiedy dopompowałem jest jakos twardo i czuć każdą nierówność drogi. też wydaje mi sie ze opona ma mniejsza powierzchnię styku z podłożem.
Mam cbr 600rr.
Pozdro
-
LeszekEl - Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 17/5/2009, 21:07
Ja po zimie nie sprawdziłem ciśnienia i chwile jeździłem na 1,9 atm (ma być 2,9) w tylnej oponie.
Wogóle w zakręty nie chciał się składać a na oponie pojawiły się pęknięcia wzdłuż bieżnika.
Wogóle w zakręty nie chciał się składać a na oponie pojawiły się pęknięcia wzdłuż bieżnika.
-
dominik528 - Świeżak
- Posty: 229
- Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
- Lokalizacja: Lipinki
Chodzi o to, aby wartosc cisnienia "ktora masz na wahaczu" miec w trakcie jazdy, a nie w momencie pompowania. Dlatego nalezy pompowac mniej niz jest to zalecane. To ile mniej, zalezy od stylu jazdy w danej chwili. Im agresywniej bedziesz jezdzil tym wiecej zapasu zostaw.
Kup sobie manometr (miernik cisnienia) i sprawdzaj cisnienie na zimno (przed jazda) i na cieplo (po jezdzie). Dowiesz sie wtedy ile dokladnie musisz napompowac, aby przy danym stylu jazdy miec optymalne cisnienie w gumach.
Kup sobie manometr (miernik cisnienia) i sprawdzaj cisnienie na zimno (przed jazda) i na cieplo (po jezdzie). Dowiesz sie wtedy ile dokladnie musisz napompowac, aby przy danym stylu jazdy miec optymalne cisnienie w gumach.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu 

-
MadboY - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
pytanie troszkę z innej beczki? Jak wiadomo trzeba dość często kontrolować ciśnienie w gumach. Czytałem, że należy to robić na zimnych gumach, niestety jeszcze nie posiadam "pompki", jeżeli mam na stację nie cały km, wszystko będzie jak być powinno?
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
-
Insekt - Świeżak
- Posty: 393
- Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
- Lokalizacja: Szczecin
-
grzybek124 - Świeżak
- Posty: 121
- Dołączył(a): 19/3/2009, 23:05
- Lokalizacja: wiocha
ja jezdze tam gdzie jest reczne pompowanie i wierze tym manometrom
u mnie z przodu jest 2.4 z tyl 2.9
jezdze z plecaczkiem czesto i dlatego staram sie miec napompowane wedlug serwisowki

jezdze z plecaczkiem czesto i dlatego staram sie miec napompowane wedlug serwisowki
- xede
- Świeżak
- Posty: 370
- Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
- Lokalizacja: łódź
Ja pompuję zgodnie z zaleceniami producenta. P - 2.2 T - 2.5. Po zimie miałem bardzo niskie ciśnienie w oponach i moto przed pompowaniem naprawdę ciężko składało się w zakrętach.
Life 4 This
-------------------------------------
Yamaha FZ6 Fazer 2004
-------------------------------------
Yamaha FZ6 Fazer 2004
- shoooter
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 23/3/2008, 00:55
- Lokalizacja: Płock
- xede
- Świeżak
- Posty: 370
- Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
- Lokalizacja: łódź
Leszek,moim zdaniem to,na jakim cisnieniu jezdzisz zalezy rowniez od tego,w jaki sposob jezdzisz i na jak bardzo obciazonym moto.Jesli bardziej sportowo i pokonujesz zakrety "na wyzszym poziomie wtajemniczenia",warto popuscic o 0,5-0,8 atm przed takim wypadem.Moze kosztem komfortu przy duzych predkosciach po prostej,i przy wolnych manewrach,ale zyskujesz wiecej przyczepnosci w zakretach.Natomiast normalnie-jak zaleca serwisowka,inaczej gumy sie szybko zuzyja.
DO YOU KNOW,THAT BAD GIRLS GO TO HELL?!
-
Daga - Świeżak
- Posty: 195
- Dołączył(a): 4/12/2009, 10:20
- Lokalizacja: Poznań
ciśnienie mierz na oponie nagrzanej - po to wężykujesz przez pierwszy kilometr żeby nagrzać oponę. Lepiej mieć mniej niż więcej. Skasowałem sprzęta przez zbyt duże ciśnienie. Zawsze sprawdzałem na dogrzanej oponie. Tego dnia było zimno - sprawdziłem na zimnej przed jazdą - było 2,2 z przodu miast 2,5 - dobiłem na 2,4 na zimnej = nie wierzyłem że dobijam aż 0,3 swoim stylem jazdy !. po20 min jazdy się ociepliło - awaryjne hamowanie - pestka !!! - odruchowa pozycja lędźwiami o bak .. prawa luźniutka w łokciu i napieram na klamkę ... to były ułamki sekund - i wszystko jak w zegarku ....... przód zawinęło w ułamku sekundy.. i już leciałem na małysza patrząc na sprzęta z lotu "ptaka" jak ślizgiem wali w puszkę. po tem ja o glebę .... i lecę ryjem po ziemi prosto w tył samochodu... - rąbnąć shoeiem w auto - bezcenne...
1) nie raz mi uślizgiwało przód - zawsze zdążyłem odpuścić i łapał znowu czasami już pod niezłym kątem przedniego koła.
2) tym razem to było szybciej niż mrugnięcie.
Ciśnienie, kiedy już zaczynasz na prawdę pycić - to podstawa. tu nie ma zmiłuj.
1) nie raz mi uślizgiwało przód - zawsze zdążyłem odpuścić i łapał znowu czasami już pod niezłym kątem przedniego koła.
2) tym razem to było szybciej niż mrugnięcie.
Ciśnienie, kiedy już zaczynasz na prawdę pycić - to podstawa. tu nie ma zmiłuj.
-
cezare - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
To ile pompować w opone zależne jest przedewszystkim od opony,wiem ze na niektórych z powodzeniem można latać nawet na 1.8 bara na ciepłej oponie.Ja osobiście latam na pilot power 2ct i na torze staram sie utrzymać 2.0 bara na gorącej(przód i tył) a na drodze tak koło 2.2 bara.Raz na torze niedopatrzylem ciśnienia i jak mi podskoczyło do 2.3 to łapałem uślizgi na wyjściach z zakrętu.Piszę o tym oczywiście tylko obrazowo bo wiadomo że tor to nie droga ,ale lepiej mieć wiecej rezerwy w przyczepności w razie sytuacji awaryjnej.Więc sytuacja wyglada tak ze lepiej poświecić trochę czasu i pobadać jak sie jeździ na mniejszych i wiekszych cisnieniach niż potem żałować .I oczywiście mierzyć ciśnienie na ciepłej oponie w trakcie jazdy najlepiej ,bo wiadomo w czasie upału opona bedzie miała inne ciśnienie a przy 5 stopniach inne.
- myrek305
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 11/5/2010, 10:48
na droge zawsze ustawiam tak jak fabryka podaje na torze sprawdzam zawsze przed zanim wyjade i zaraz po tym jak zjezdzam do depot ,nie wszystkie opony tak samo reaguja na zmiane cisnienia,ja jak narazie trzymam sie michelina,polecam sie zaopatrzyc w dokladny przyrzad pomiarowy (robi roznice) i urzywac go tak czesto jak to mozliwe ,przy szybkiej jezdzie wyglad opony mowi wszystko o cisnieniu i ustawieniu zawieszen dla zainteresowanych duzo ciekawych informacji na on the throttle .com
GSX-R 600 tor
FZ 1 street
FZ 1 street
- gato271
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 3/3/2010, 03:20
- Lokalizacja: usa
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości