Dziwna przypadłość zzr600E
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Dziwna przypadłość zzr600E
Zaznaczę na wstępie, że:
-gaźniki mam czyste jak łza
-luzy zaworowe ustawione 20km temu i sÄ… na prawdÄ™ idealne.
-nowy łańcuszek rozrządu i wszystko się ze znakami oraz ilością ogniwek zgadza
-gaźniki zostały ustawione pod wydech przelotowy świecą colortune idealnie w całym zakresie obrotów (dobór dyszy głównej, pozycja iglicy, ilość wykręceń śrub składu mieszanki
-przepustnice nie mają luzów
-gaźniki są zsynhronizowane porządnie
-lewego powietrza brak -krućce szczelne, doloty tak jak powinny
-paliwo nówka i v-power
-zaworki iglicowe i ich gniazda nowe
-filtr powietrza nowy
-świece nówki i wygrzane były
-poziom pływaków ustawiony jednakowo na 11mm (serwisówka podaje granice 9-12mm)
-membrany bez zadziorów, o-ringi do airboxu nowe
-obroty jałowe trzyma równe, szybko z nich schodzi i to zawsze do 1200obr na min.
Objawy:
Czasem - podkreślam czasem, podczas postoju motocykla i jego szybkim przegazowaniu lekkim ruchem manetki tak do 2,5tyś obrotów potrafią obroty powrócić do 900 obrotów po czym po sekundzie powracają do 1200
Czasem również bywa tak, że przez 15min chodzenia silnika na luzie wszystko jest idealnie-obroty się nie zmieniają. Nagle jednak i to też nie ma reguły obroty potrafią same podnieść się do 1400 na 2-3 sekundy by spaść do 1200 tak jak powinno być.
Poza tym nie wpływa to jakkolwiek na użytkowanie ale z racji tego, że z silnikiem zrobiłem chyba wszystko co można było i nie posądzono by mnie o fanatyzm na punkcie tego modelu, pali i jeździ idealnie. Nie ma problemów z żadnym zakresem obrotów. Spalanie normalne, wkręca się żwawo na każdym biegu i z każdą prędkością. Chodzi tylko o to co opisałem powyżej.
Ktoś odważny i zasugeruje co to może być?
ps. silnik jest tak wyregulowany teraz, że płynniej i równiej nie działają nawet niektóre wtryskowce. Reakcja na gaz LUTA. Silnik jest cichutki tak, że można by pomylić go z hondą cbr600 pod względem kultury pracy.
-gaźniki mam czyste jak łza
-luzy zaworowe ustawione 20km temu i sÄ… na prawdÄ™ idealne.
-nowy łańcuszek rozrządu i wszystko się ze znakami oraz ilością ogniwek zgadza
-gaźniki zostały ustawione pod wydech przelotowy świecą colortune idealnie w całym zakresie obrotów (dobór dyszy głównej, pozycja iglicy, ilość wykręceń śrub składu mieszanki
-przepustnice nie mają luzów
-gaźniki są zsynhronizowane porządnie
-lewego powietrza brak -krućce szczelne, doloty tak jak powinny
-paliwo nówka i v-power
-zaworki iglicowe i ich gniazda nowe
-filtr powietrza nowy
-świece nówki i wygrzane były
-poziom pływaków ustawiony jednakowo na 11mm (serwisówka podaje granice 9-12mm)
-membrany bez zadziorów, o-ringi do airboxu nowe
-obroty jałowe trzyma równe, szybko z nich schodzi i to zawsze do 1200obr na min.
Objawy:
Czasem - podkreślam czasem, podczas postoju motocykla i jego szybkim przegazowaniu lekkim ruchem manetki tak do 2,5tyś obrotów potrafią obroty powrócić do 900 obrotów po czym po sekundzie powracają do 1200
Czasem również bywa tak, że przez 15min chodzenia silnika na luzie wszystko jest idealnie-obroty się nie zmieniają. Nagle jednak i to też nie ma reguły obroty potrafią same podnieść się do 1400 na 2-3 sekundy by spaść do 1200 tak jak powinno być.
Poza tym nie wpływa to jakkolwiek na użytkowanie ale z racji tego, że z silnikiem zrobiłem chyba wszystko co można było i nie posądzono by mnie o fanatyzm na punkcie tego modelu, pali i jeździ idealnie. Nie ma problemów z żadnym zakresem obrotów. Spalanie normalne, wkręca się żwawo na każdym biegu i z każdą prędkością. Chodzi tylko o to co opisałem powyżej.
Ktoś odważny i zasugeruje co to może być?
ps. silnik jest tak wyregulowany teraz, że płynniej i równiej nie działają nawet niektóre wtryskowce. Reakcja na gaz LUTA. Silnik jest cichutki tak, że można by pomylić go z hondą cbr600 pod względem kultury pracy.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Mi sie wydaje ze jak moto stoi to sie zmiania troszke poziom paliwa w gaznikach (w sesie rownoleglosci go dna gaznika jak moto jest przechylone).
A 2 to:
Gaznik zawsze bedzie mial tendencje do takich rzeczy bo w nich sie wszystko odbywa glownie mechanicznie a to nie zawsze znaczy BARDZO precyzyjnie....
W wtryskach za wszystko odpowiada procesor a jak mu sie cos nie spodoba do wywala blad!!! jak gaznikom cos sie "nie spodoba" moga wlasnie zawyzyc lub zanizyc wolne obroty...
Tak mi sie to wydaje..
A 2 to:
Gaznik zawsze bedzie mial tendencje do takich rzeczy bo w nich sie wszystko odbywa glownie mechanicznie a to nie zawsze znaczy BARDZO precyzyjnie....
W wtryskach za wszystko odpowiada procesor a jak mu sie cos nie spodoba do wywala blad!!! jak gaznikom cos sie "nie spodoba" moga wlasnie zawyzyc lub zanizyc wolne obroty...
Tak mi sie to wydaje..
Motorynka Pony
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
WSK 125 (1983r)
MZ ETZ 251
GSX 600F
ZX 9 R (moje oczko w głowie)
-
hugo2003 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1589
- Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
- Lokalizacja: Poznań
Re: Dziwna przypadłość zzr600E
Czasem - podkreślam czasem, podczas postoju motocykla i jego szybkim przegazowaniu lekkim ruchem manetki tak do 2,5tyś obrotów potrafią obroty powrócić do 900 obrotów po czym po sekundzie powracają do 1200
Tym bym sie nie przejmowal,chociaz moze miec cos wspolnego z drugim Twoim problemem w moto
Czasem również bywa tak, że przez 15min chodzenia silnika na luzie wszystko jest idealnie-obroty się nie zmieniają. Nagle jednak i to też nie ma reguły obroty potrafią same podnieść się do 1400 na 2-3 sekundy by spaść do 1200 tak jak powinno być.[/b]
Moze lyknac troche wiecej powietrza,moze cos prze ssanie ,a moze tak ma byc
Tak to jest tak sie juz nie ma do czego doczepic w moto by przy nim pogrzebac...
Radze kupic nastepne moto bys mial zajecie ,bo Twoj jest w lepszym stanie niz nowki ktore wtedy wyjezdzaly z fabryki
Tym bym sie nie przejmowal,chociaz moze miec cos wspolnego z drugim Twoim problemem w moto
Czasem również bywa tak, że przez 15min chodzenia silnika na luzie wszystko jest idealnie-obroty się nie zmieniają. Nagle jednak i to też nie ma reguły obroty potrafią same podnieść się do 1400 na 2-3 sekundy by spaść do 1200 tak jak powinno być.[/b]
Moze lyknac troche wiecej powietrza,moze cos prze ssanie ,a moze tak ma byc

Tak to jest tak sie juz nie ma do czego doczepic w moto by przy nim pogrzebac...
Radze kupic nastepne moto bys mial zajecie ,bo Twoj jest w lepszym stanie niz nowki ktore wtedy wyjezdzaly z fabryki
-
macs - Bywalec
- Posty: 546
- Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
- Lokalizacja: Pomorskie
problem obrotów rozwiazałem. Podpiąłem jeszcze raz wakuometry bo synhro robiełm przed wymianą rozrządu i regulacją zaworów no i jak znalazł. Głupota bo zwyczajnie o tym zapomniałem, że po zaworach synhro i tak trzeba zrobić na nowo. No i problem ustał
Teraz jest nuda i jeździ jak nowy...trzeba inne kupić bo w tym nie ma co robić już.
chyba śrubki powykręcam i pomaluje po kolor owiewek...

chyba śrubki powykręcam i pomaluje po kolor owiewek...
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości