Zobacz wątek - Dziwny problem ze sprzęgłem - SV 650
NAS Analytics TAG

Dziwny problem ze sprzęgłem - SV 650

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Dziwny problem ze sprzęgłem - SV 650

Postprzez Qba_Zeus » 31/3/2010, 18:56

Witam wszystkich po zimowej przerwie.

Od końca poprzedniego sezonu mam dość dziwny problem ze sprzęgłem.
Moto to SV 650 z 2005 roku.
W pewnym momencie sprzęgło zaczęło mi ślizgać. Podregulowałem trochę linki - problem zniknął. Jakieś 100km później znów zaczął ślizgać. Podjechałem do mechanika - podregulował on. Przestało - wszystko cacy.
Kilka dni później nagle sprzęgło znów zaczęło ślizgać i to mocno - nawet przy ruszaniu. Pojechałem do mojego mechanika - regulacja, czyszczenie wysprzęglika - znów ok. Przejechałem może ze 100km i zamknąłem sezon. W zeszły weekend wyciągnąłem moto i do dzisiaj wszystko ok. A dziś znowu zaczęło ślizgać. Tak nagle w pewnym momencie. Jest jednak luz na klamce, regulacja jakby ok.
Åšlizga dopiero przy ostrzejszym dodaniu gazu.
Nie wydaje mi się, żeby sprzęgło się kończyło - moto ma przejechane koło 10kkm, w dodatku jeszcze wczoraj nie było nawet śladu takiego zachowania.
Następny krok to wymiana sprzęgła, ale to spora inwestycja, a to działanie na ślepo, bo brak mi pomysłów co może być nie tak.

Do tego dochodzi drugi problem - czasem moto przy dodaniu gazu z jałowych obrotów gaśnie. Dzieje się to może raz dziennie, ale jest bardzo problematyczne na skrzyżowaniach. Stoję na wolnych obrotach, lekko odkręcam gaz i moto gaśnie. Bez żadnych dodatkowych objawów. Odpala potem bez problemu. Nie widzę żadnej korelacji między zimnym/ciepłym silnikiem - w obu sytuacjach się zdarzyło.

Może ktoś z Was jest w stanie pomóc i coś poradzić czy podpowiedzieć w którejś z tych dwóch kwestii?
SV 650 N
Avatar użytkownika
Qba_Zeus
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
Lokalizacja: Kraków


Postprzez tobiach » 31/3/2010, 20:04

Sprzęgło należy rozebrać pomierzyć i zobaczyć co jest nie tak. Przebieg 10 tyś na liczniku czy moto ma tyle przejechane?
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski


Postprzez Qba_Zeus » 31/3/2010, 20:30

Moto ma rzeczywiście tyle przejechane. Co dokładnie pomierzyć i jak zobaczyć co jest nie tak? Masz jakieś konkretne przypuszczenie co to może być?
SV 650 N
Avatar użytkownika
Qba_Zeus
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
Lokalizacja: Kraków

Postprzez tobiach » 31/3/2010, 21:05

Prawdopodobnie do wymiany będą tarcze sprzęgłowe, możliwe że się spaliły. Podstawa manual w ręce będziesz miał tam wszystko ładnie opisane jak odkręcić sprzęgło. Rozbierasz sprzęgło mierzysz grubośc tarcz ciernych i porównujesz z manualem czy mieszczą się w zakresie tolerancji. To samo robisz z sprężynami sprzęgła.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Qba_Zeus » 31/3/2010, 21:31

Ale czy spalone sprzęgło nagle zaczynałoby się ślizgać, a potem przestawało? Bo to jest dla mnie zastanawiające.
Manual mam, ale rozbieranie sprzęgła chyba zostawię mechanikowi.
SV 650 N
Avatar użytkownika
Qba_Zeus
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
Lokalizacja: Kraków

Postprzez 7beat » 1/4/2010, 09:20

a jaki masz olej w silniku?? bo jak jakieś dziadostwo typu repsol to też może powodować ślizgania się sprzęgła, a te przydławienia to zapewne gaźniki do czyszczenia i regulacji
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez bast » 1/4/2010, 12:48

7beat napisał(a):a jaki masz olej w silniku??


a moze samochodowy ;)

no nie moglem sie powstrzymac
SPIDER DIARIES (otwórz link)

Yamaha YX 600 Radian ---> Suzuki DR-Z 400 SM
Avatar użytkownika
bast
Bywalec
 
Posty: 849
Dołączył(a): 7/7/2008, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez 7beat » 1/4/2010, 15:22

xdxd
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Qba_Zeus » 1/4/2010, 15:33

Olej jest ok.
Jeśli chodzi o gaśnięcie to być może były to zbyt niskie wolne obroty - 1000. Podniosłem dziś tak do 1300 (zgodnie z manualem), mam nadzieję, że będzie ok. Gaźniki raczej nie bardzo, bo to wtrysk :).

A sprzęgło pewnie będzie trzeba rozebrać.
SV 650 N
Avatar użytkownika
Qba_Zeus
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Przemo_rene » 1/4/2010, 15:35

się śmiejecie - ale znam takiego ca leje mobil 1 do swojej thunderace. Narzeka, że od 6tyś słabo przyspiesza. Tzn. Przyspiesza ale wolniej niż wypadałoby na litra.... oczywiście to jego drugi sprzęt......................po skuterze
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości




na górê