Dziwny problem ze sprzęgłem - SV 650
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Dziwny problem ze sprzęgłem - SV 650
Witam wszystkich po zimowej przerwie.
Od końca poprzedniego sezonu mam dość dziwny problem ze sprzęgłem.
Moto to SV 650 z 2005 roku.
W pewnym momencie sprzęgło zaczęło mi ślizgać. Podregulowałem trochę linki - problem zniknął. Jakieś 100km później znów zaczął ślizgać. Podjechałem do mechanika - podregulował on. Przestało - wszystko cacy.
Kilka dni później nagle sprzęgło znów zaczęło ślizgać i to mocno - nawet przy ruszaniu. Pojechałem do mojego mechanika - regulacja, czyszczenie wysprzęglika - znów ok. Przejechałem może ze 100km i zamknąłem sezon. W zeszły weekend wyciągnąłem moto i do dzisiaj wszystko ok. A dziś znowu zaczęło ślizgać. Tak nagle w pewnym momencie. Jest jednak luz na klamce, regulacja jakby ok.
Åšlizga dopiero przy ostrzejszym dodaniu gazu.
Nie wydaje mi się, żeby sprzęgło się kończyło - moto ma przejechane koło 10kkm, w dodatku jeszcze wczoraj nie było nawet śladu takiego zachowania.
Następny krok to wymiana sprzęgła, ale to spora inwestycja, a to działanie na ślepo, bo brak mi pomysłów co może być nie tak.
Do tego dochodzi drugi problem - czasem moto przy dodaniu gazu z jałowych obrotów gaśnie. Dzieje się to może raz dziennie, ale jest bardzo problematyczne na skrzyżowaniach. Stoję na wolnych obrotach, lekko odkręcam gaz i moto gaśnie. Bez żadnych dodatkowych objawów. Odpala potem bez problemu. Nie widzę żadnej korelacji między zimnym/ciepłym silnikiem - w obu sytuacjach się zdarzyło.
Może ktoś z Was jest w stanie pomóc i coś poradzić czy podpowiedzieć w którejś z tych dwóch kwestii?
Od końca poprzedniego sezonu mam dość dziwny problem ze sprzęgłem.
Moto to SV 650 z 2005 roku.
W pewnym momencie sprzęgło zaczęło mi ślizgać. Podregulowałem trochę linki - problem zniknął. Jakieś 100km później znów zaczął ślizgać. Podjechałem do mechanika - podregulował on. Przestało - wszystko cacy.
Kilka dni później nagle sprzęgło znów zaczęło ślizgać i to mocno - nawet przy ruszaniu. Pojechałem do mojego mechanika - regulacja, czyszczenie wysprzęglika - znów ok. Przejechałem może ze 100km i zamknąłem sezon. W zeszły weekend wyciągnąłem moto i do dzisiaj wszystko ok. A dziś znowu zaczęło ślizgać. Tak nagle w pewnym momencie. Jest jednak luz na klamce, regulacja jakby ok.
Åšlizga dopiero przy ostrzejszym dodaniu gazu.
Nie wydaje mi się, żeby sprzęgło się kończyło - moto ma przejechane koło 10kkm, w dodatku jeszcze wczoraj nie było nawet śladu takiego zachowania.
Następny krok to wymiana sprzęgła, ale to spora inwestycja, a to działanie na ślepo, bo brak mi pomysłów co może być nie tak.
Do tego dochodzi drugi problem - czasem moto przy dodaniu gazu z jałowych obrotów gaśnie. Dzieje się to może raz dziennie, ale jest bardzo problematyczne na skrzyżowaniach. Stoję na wolnych obrotach, lekko odkręcam gaz i moto gaśnie. Bez żadnych dodatkowych objawów. Odpala potem bez problemu. Nie widzę żadnej korelacji między zimnym/ciepłym silnikiem - w obu sytuacjach się zdarzyło.
Może ktoś z Was jest w stanie pomóc i coś poradzić czy podpowiedzieć w którejś z tych dwóch kwestii?
SV 650 N
-
Qba_Zeus - Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
- Lokalizacja: Kraków
Prawdopodobnie do wymiany będą tarcze sprzęgłowe, możliwe że się spaliły. Podstawa manual w ręce będziesz miał tam wszystko ładnie opisane jak odkręcić sprzęgło. Rozbierasz sprzęgło mierzysz grubośc tarcz ciernych i porównujesz z manualem czy mieszczą się w zakresie tolerancji. To samo robisz z sprężynami sprzęgła.
Komar-2, Honda Rebel 125, Jawa 250 Suzuki SV 650 S 06'
-
tobiach - Świeżak
- Posty: 288
- Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
a jaki masz olej w silniku?? bo jak jakieś dziadostwo typu repsol to też może powodować ślizgania się sprzęgła, a te przydławienia to zapewne gaźniki do czyszczenia i regulacji
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
-
bast - Bywalec
- Posty: 849
- Dołączył(a): 7/7/2008, 11:09
- Lokalizacja: Warszawa
Olej jest ok.
Jeśli chodzi o gaśnięcie to być może były to zbyt niskie wolne obroty - 1000. Podniosłem dziś tak do 1300 (zgodnie z manualem), mam nadzieję, że będzie ok. Gaźniki raczej nie bardzo, bo to wtrysk
.
A sprzęgło pewnie będzie trzeba rozebrać.
Jeśli chodzi o gaśnięcie to być może były to zbyt niskie wolne obroty - 1000. Podniosłem dziś tak do 1300 (zgodnie z manualem), mam nadzieję, że będzie ok. Gaźniki raczej nie bardzo, bo to wtrysk

A sprzęgło pewnie będzie trzeba rozebrać.
SV 650 N
-
Qba_Zeus - Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
- Lokalizacja: Kraków
się śmiejecie - ale znam takiego ca leje mobil 1 do swojej thunderace. Narzeka, że od 6tyś słabo przyspiesza. Tzn. Przyspiesza ale wolniej niż wypadałoby na litra.... oczywiście to jego drugi sprzęt......................po skuterze
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości