gsxr 1100 dziura w obrotach
Posty: 9
• Strona 1 z 1
gsxr 1100 dziura w obrotach
witam
mam taki problem z moto ze jak odkrecam manete to przy 3,5 tys do 4,5 tys zaczyna przerywać reszta obrotów w porządku , może sie z czyms takim już spotkaliście , z góry dzieki za odpowiedzi , a jeśli temat juz taki jest to przepraszam że zaśmiecam ............pozdrawiam




gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
10 sezon 32l
2 gleby
- Voxx
- Świeżak
- Posty: 237
- Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
- Lokalizacja: Beskid Zywiecki
ten przedział obrotów to zmiana sterowania w gaźniku poziomem dawkowanej mieszanki paliwa ustawianej śrubą składu mieszanki na dawkę podawaną poziomem wysunięcia iglicy.
Najwyraźniej coś masz niedograne - skład mieszanki sprawdzasz po wyczyszczeniu szczegółowo gaźnika wewnątrz i jego kanalików oraz dysz czy rozpylaczy. Sprawdzasz skład świecą diagnostyczną colortune, a gdy jej nie masz to popatrz jakiego koloru są świece po ich wykręceniu z zimnego silnika.
Mają być czyste z lekkim kolorem kawy z mlekiem, takiego jakby jasnego brązu.
Jeżeli są czarne lub prawie czarne masz zbyt bogatą mieszankę. Zanim zaczniesz działać na gaźnikach to bądź pewny, że świece mają przejechane mniej niż 10tyś km bo inaczej bedzie trudno diagnozować. Jeżeli nie były dawno zmieniane to kup nowe. Czasem tylko to pomaga a do ustawienia mieszanki będzie BARDZO POMOCNE
WKRĘĆ najpierw delikatanie śruby składu mieszanki aż będzie mały opór
LICZĄC ILE OBROTÓW JEST DO DELIKATNEGO OPORU.
Wszystkie mają być tak samo. Jeżeli powychodziły jakieś kwiatki typu jedna 1,5 obrotu, jedna 0,5 obrotu, kolejna 2 obrotu inna 2,25 obrotu
To wykręc wszystkie równo na 2 obroty.
Jeżeli jednak każda była równo, np na 1,5 obrotu
to wykręć każdą z nich o dodatkowe 0,5 obrotu.
Złóż wszystko i pojeździj tak pół godziny. Jak jest spoko to zrobiłeś plus minus poprawną regulację składu mieszanki w zakresie obrotów od jałowych do 3,5tys.
Jeżeli dalej przerywa ale jest trochę lepiej to wykręć jeszcze każdą o 0,25 obrotu. Musisz to wyczuć ile bedzie gaźnikom potrzeba.
Jeżeli jest natomiast gorzej to wróć do tego co było zanim cokolwiek kręciłeś (stąd właśnie liczyłeś ile obrotów było by teraz móc wrócić do tego co było)
i WKRĘC bardziej o 0,5 obrotu.
Po każdej zmianie pojeździj kilkanaście minut Na końcu jak już będzie wszystko wg. Ciebie ok. To zrób traskę tak ze 100km i po niej wykręć świece. Powinny mieć ładnym kolor i tylko leciutko być przykopcone na czarno, a najlepiej wcale ale ich ceramika powinna być czysta lub właśnie kawa z mlekiem (taka mocniejsza)
Niestety proces jest czasochłonny by był zrobiony dobrze jeżeli nie masz świecy diagnostycznej colortune.
Dodatkowo może nawet okazac, że iglice masz już wyrobioną i masa innych rzeczy często miuansów, które wpływają na poprawną pracę gaźników do danego silnika. To ma coś w sobie z magii
Najwyraźniej coś masz niedograne - skład mieszanki sprawdzasz po wyczyszczeniu szczegółowo gaźnika wewnątrz i jego kanalików oraz dysz czy rozpylaczy. Sprawdzasz skład świecą diagnostyczną colortune, a gdy jej nie masz to popatrz jakiego koloru są świece po ich wykręceniu z zimnego silnika.
Mają być czyste z lekkim kolorem kawy z mlekiem, takiego jakby jasnego brązu.
Jeżeli są czarne lub prawie czarne masz zbyt bogatą mieszankę. Zanim zaczniesz działać na gaźnikach to bądź pewny, że świece mają przejechane mniej niż 10tyś km bo inaczej bedzie trudno diagnozować. Jeżeli nie były dawno zmieniane to kup nowe. Czasem tylko to pomaga a do ustawienia mieszanki będzie BARDZO POMOCNE
WKRĘĆ najpierw delikatanie śruby składu mieszanki aż będzie mały opór
LICZĄC ILE OBROTÓW JEST DO DELIKATNEGO OPORU.
Wszystkie mają być tak samo. Jeżeli powychodziły jakieś kwiatki typu jedna 1,5 obrotu, jedna 0,5 obrotu, kolejna 2 obrotu inna 2,25 obrotu
To wykręc wszystkie równo na 2 obroty.
Jeżeli jednak każda była równo, np na 1,5 obrotu
to wykręć każdą z nich o dodatkowe 0,5 obrotu.
Złóż wszystko i pojeździj tak pół godziny. Jak jest spoko to zrobiłeś plus minus poprawną regulację składu mieszanki w zakresie obrotów od jałowych do 3,5tys.
Jeżeli dalej przerywa ale jest trochę lepiej to wykręć jeszcze każdą o 0,25 obrotu. Musisz to wyczuć ile bedzie gaźnikom potrzeba.
Jeżeli jest natomiast gorzej to wróć do tego co było zanim cokolwiek kręciłeś (stąd właśnie liczyłeś ile obrotów było by teraz móc wrócić do tego co było)
i WKRĘC bardziej o 0,5 obrotu.
Po każdej zmianie pojeździj kilkanaście minut Na końcu jak już będzie wszystko wg. Ciebie ok. To zrób traskę tak ze 100km i po niej wykręć świece. Powinny mieć ładnym kolor i tylko leciutko być przykopcone na czarno, a najlepiej wcale ale ich ceramika powinna być czysta lub właśnie kawa z mlekiem (taka mocniejsza)
Niestety proces jest czasochłonny by był zrobiony dobrze jeżeli nie masz świecy diagnostycznej colortune.
Dodatkowo może nawet okazac, że iglice masz już wyrobioną i masa innych rzeczy często miuansów, które wpływają na poprawną pracę gaźników do danego silnika. To ma coś w sobie z magii

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
wiec sprawdziłem te śruby od regulacji dawki i ... 2....2....1,5....2 obroty, podciągłem ta jedną do 2 i gdy odpaliłem to chodzi równo i stabilniej nie ma juz takiego efektu strzelania w tłumik co 10 sekund przy zimnym silniku , a swiece ,dwie w kolorze kawa z mlekiem jedna czarna okopcona ,i jedna troche mniej okopcona ,...hmm ...dziura w obrotach jest mniejsza ale nadal jest , dokładnie przeczyszcze jeszcze gażniki i napisze ...pozdrawiam 

gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
10 sezon 32l
2 gleby
- Voxx
- Świeżak
- Posty: 237
- Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
- Lokalizacja: Beskid Zywiecki
Dla tych cylindrów dla których świece masz kawa z mlekiem nic już nie rób. Dla tego co miał wykręcone o 1,5 obrotu pewnie masz właśnie okopconą. Ostatni cylinder co ma lekko okopconą to może być wiele rzeczy - czasem wyrobienie akurat elementów gaźnika. jak nie była mokra to spoko. Ja bym ustawił je wszsytkie na 2,5 obrotu z ciekawości. Zobaczyłjak wtedy pracuje i czy nei grzeje się jakoś zbytnio. Po tych zabiegach wogóle bedziesz potrzebował zsynhronizować gaźniki.
Co do luzów zaworowych to też fakt - nie były robione to warto zajrzeć by mieć spokój o silnik i ułatwić życie z ustawieniem gaźników bo gdy luzy zaworowe są poza tolerancjami to nie ustawisz idealnie gaźników nigdy. Zawsze bedą jakieś kwiatki.
Co do luzów zaworowych to też fakt - nie były robione to warto zajrzeć by mieć spokój o silnik i ułatwić życie z ustawieniem gaźników bo gdy luzy zaworowe są poza tolerancjami to nie ustawisz idealnie gaźników nigdy. Zawsze bedą jakieś kwiatki.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
gazniki mam rozebrane i zastanawiam sie nad jednym dochodzac po konstrukcji gazników to manetka otwieram tylko dopływ powietrza zaś przesłony na których zaczepione są iglice sa sterowane cisnieniem lub podcisnieniem i ja te przesłony miałem troszke zabrudzone w górnej ich częsci co mogło powodować nie dosc sprawne ich wysuwanie w pierwszej fazie czyli ok 3.5 tys obrotów ...wszystko wyczyściłem no i zobaczymy ......a co do luzów zaworowych to na ssących 0.11 do0.15 a na wydechowych 0.24 do 0.29 co o tym myslicie ?
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
10 sezon 32l
2 gleby
- Voxx
- Świeżak
- Posty: 237
- Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
- Lokalizacja: Beskid Zywiecki
czyszczenie gazników ,regulacja ,synchro , dziury w obrotach brak
ale co bylo dokładnie przyczyną ? hmm , myślę że zabrudzone przesłony podcisnieniowe ,,,, moto chodzi równo i ładniej wkęca sie na obroty ,,,dzieki koledzy za rady
..szerokości 



gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
10 sezon 32l
2 gleby
- Voxx
- Świeżak
- Posty: 237
- Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
- Lokalizacja: Beskid Zywiecki
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości