Zobacz wątek - Nie aktualne
NAS Analytics TAG

Nie aktualne

Przepisy, prawo
_________

Nie aktualne

Postprzez Rebo2 » 24/3/2010, 22:02

Nie aktualne
Ostatnio edytowano 26/5/2010, 20:47 przez Rebo2, łącznie edytowano 1 raz
Rebo2
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 27/2/2008, 12:38
Lokalizacja: Jarosław


Postprzez wasil1993p » 24/3/2010, 22:26

jest jedna metoda nie do końca legalna ale powszechnie stosowana w naszym kraju. ja nie namawiam do złego ale po prostu można napisać umowę od nowa samemu tylko, że z twoim nazwiskiem jako kupujący.
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
Avatar użytkownika
wasil1993p
Bywalec
 
Posty: 765
Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Rebo2 » 24/3/2010, 22:29

A jak sprawa wygląda jeśli spisałbym z nim dodatkową umowę. Ze zakupił i mi odsprzedaje. Czy to już za dużo komórek prawnych się uruchamia i samorządowych w wydziale komunikacji..
Rebo2
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 27/2/2008, 12:38
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez MadboY » 24/3/2010, 23:18

Wydaje mi sie, ze jesli kolega odsprzeda Ci moto to bedzie musial odprowadzic podatek dochodowy.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez maciek1985 » 24/3/2010, 23:49

najpewniej najlepiej najtaniej to zrób to metodą "Po Polsku"
maciek1985
Świeżak
 
Posty: 311
Dołączył(a): 6/12/2009, 14:59

Postprzez czaroct » 25/3/2010, 07:55

a przypadkiem to kolega teraz chyba powinien maksymalnie do 14 dni opłacic podatek od czynności cywilno prawnej 2%?? i przy odsprzedaży chyba dodatkowy podatek dochodowy ....także ,,metoda polska''jest chyba najlepszym wyjściem, 95% aut jeżdżących po polsce kupili ludzie od ,,hansa'' a nawet nosa za swoje miasto nie wychylili....wię wpisyjesz dane angola i swoje date taką sprzed 3 dni i jazda do wydziału :D mówisz że byłeś w anglii po moto..ale nie namawiam do zlego :twisted:
czaroct
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 15/6/2009, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Postprzez fake` » 25/3/2010, 08:07

Polak potrafi ;) prawie wszyscy ze wszystkim tak robia.. Pamietaj tez ze 30 dni od napisania umowy musisz zmienic ubezpieczyciela jesli wogole chcesz zmieniac.. bo inaczej dalej bedzie ubezpieczenie na tym ktore bylo.
Napewno tak jest w przypadku pojazdow rejestrowanych z polskich blach na polskie. z zagranicznych tak czy siak trzeba.. jesli sie myle z tym drugim niech ktoś poprawi kto sie orientuje.
W umowie nie pisz o zadnych uszkodzeniach silnika itp. wylącznie obtarcia, porysownay lakier itp. Bo bedziesz musial przeglad robic na nowo..nawet jesli byłby 3dniowy. i cene wpisz rozsądną zaniżoną bo inaczej sprawdzi ze swojego magicBooka i tam ceny sa konkret ;] Tak jest w przypadku rejestracji z pl na pl.
%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
fake`
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
Lokalizacja: Białystok

Postprzez hENY » 25/3/2010, 11:29

1.Umowa między tobą a gościem z v5c spisana na wyspach =0PLN
2.Tłumaczenie,US,przegląd=350PLN
3.WK =195 PLN + 500 PLN za indywidualne tablice.Jeśli moto jest świeże nie wpisuj przebiegu mniejszego jak 6.000 km przelicz sobie na mile.
4.Nie zapomnij opłacić OC,zależnie od zniżek +/- 100PLN
Do tego full czasu spędzonego w kolejkach.
hENY
Świeżak
 
Posty: 128
Dołączył(a): 11/12/2008, 22:15
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez madcap » 25/3/2010, 17:10

można mieć umowę K-S, dwujęzyczną, część US (nie wiem dlaczego tylko część) to uznaje - wóczas spadają koszty tłumaczenia
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Rebo2 » 25/3/2010, 20:18

Rozmawiałem z kumplem. Moto jest u Niego już dla mnie od dwóch miesięcy. Umowę spisał na Siebie i mówi, że koszty poniesie..
Czyli jak teraz kwestia by wyglądała..
gdybym spisał z nim umowe kupna/sprzedaży,
zabieram od niego papiery tłumacze, ubezpieczam, robię przegląd i te dokumenty przetłumaczone z jego danymi na umowie między nim a sklepem, Moją umowa między między nami i moto przejdzie przez rejestrację i zostanie zarejestrowany na mnie? Wiem że tutaj wielka motanina wychodzi, ale nie chce mieć kłopotów z prawem a i tak mam na moto duży rabat więc ten "1000zł" mogę nawet poświęcić..
Jak to będzie wyglądać.. Żółtodziub ze mnie więc wole pytać troche idiotycznie nawet.
Rebo2
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 27/2/2008, 12:38
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez koralgol44 » 26/3/2010, 22:07

metoda na polaka raczej odpada.skoro tyle juz czeka to na pewno papiery sa na niego.w anglii wyglada to troche inaczej niz u nas.dowod to 4 strony a4.jest miejsce gdzie wpisuje sie dane nowego wlasciciela i doslownie oddziera.stary wlasciciel wysyla swoja czesc do ichniejszego wydzialu komunikacji(dvla) i oni przysylaja juz na jego adres nowy dowod.wiec moze wpisac cie na nim , dac ci twoja czesc, dodatkowo spisac umowe dla naszego urzedu, ktora nie jest w uk wlasciwie potrzebna-wpisujac dane na dowod od razu moto ma z automatu nowego wlasciciela, i final.dowod angielski nazywa sie v5, wiec mozesz uzgodnic z kumplem jak obecnie te papiery wygla daja, tzn czy ma juz na siebie , czy jeszcze tylko stary wypisany dlugopisem.jak ma na siebie to niech wpisze ciebie w czesci ze sprzedaje i spiszcie jakas umowe dla naszego urzedu.w jezyku pl oczywiscie.ja jak mialem v5 juz nowy na siebie, to sie czepiali ze nie mam umowy.przedstawilem im poswiadczenie przyjecia kaski przez sprzedajacego(taki odreczny paragon na jakies obdartej kartce) i to mnie uratowalo, bo inaczej by nie wiedzieli co zrobic :)
shl, mz etz 250, kawasaki gpz 500, honda cb500, ktm 640lc4 sm, KAWASAKI ZRX1200
Avatar użytkownika
koralgol44
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 23/1/2007, 17:08
Lokalizacja: Z Wrocka

Postprzez Rebo2 » 27/3/2010, 17:28

Rozmawiałem z kumplem papiery ma na Siebie już nowe..
W takim razie pozostaje spisać umowe ANG/PL, ubezpieczyć na Siebie, zrobić tłumaczenie i przegląd..:)
Jedno dodatkowe pytanie.. A składać do Skarbówki VAT24?
Rebo2
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 27/2/2008, 12:38
Lokalizacja: Jarosław

Postprzez slusar_o2 » 27/3/2010, 18:44

bez tego nie zarejestrujesz maszyny
slusar_o2
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 20/12/2009, 13:47

Postprzez Rebo2 » 5/4/2010, 08:44

Gdzie lepiej spisać umowe (chodzi mi o wpisanie miejsca, czy lepiej podać PL czy GB). Słyszałem że lepiej podpisać za granicą wtedy nie placimy jakiegoś chyba podatku. Czy to prawda??
Rebo2
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 27/2/2008, 12:38
Lokalizacja: Jarosław



Powrót do Prawo



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr