Zobacz wątek - <i>[Pierwszy motocykl - najgorsze pomysły]</i> BMW R1200GS -
NAS Analytics TAG

[Pierwszy motocykl - najgorsze pomysły] BMW R1200GS -

Komentarze użytkowników
_________

[Pierwszy motocykl - najgorsze pomysły] BMW R1200GS -

Postprzez Ścigacz » 24/3/2010, 19:24

Dyskusja na temat: BMW R1200GS - Das Kolos
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
BMW R1200GS - Das Kolos
Ścigacz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16777167
Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00


Postprzez Komentatorzy » 24/3/2010, 19:24

Do tego dochodzi relatywnie wysoki środek ciężkości. Jego położenie dobrze wprawdzie wpływa na właściwości jezdne (łatwiej tego kolosa przerzucać w zakrętach)

Chyba coś się komuś pomyliło.

Podobnie jak urwane cylindry.... jeszcze nigdy czegoś takiego nie widziałem.

Panie autorze proszę o komentarz.<br><hr>Wilk
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/3/2010, 02:14

Komentatorzy napisał(a):Do tego dochodzi relatywnie wysoki środek ciężkości. Jego położenie dobrze wprawdzie wpływa na właściwości jezdne (łatwiej tego kolosa przerzucać w zakrętach)

Chyba coś się komuś pomyliło.

Podobnie jak urwane cylindry.... jeszcze nigdy czegoś takiego nie widziałem.

Panie autorze proszę o komentarz.<br><hr>Wilk<br>
Poczekamy na odpowiedz Autora. Ale w miedzyczasie sie wtrace.

Boksery maja co prawda nisko polozony srodek ciezkosci, ale w przypadku GSa wysokie zawieszenie niweluje te ceche. Zas co do wystajacych cylindrow - sa one wykonane ze stopu aluminium. Tam sie nic nie wygina, tylko peka. Fakt - najczesciej bedzie to pokrywa zaworow, ale taka awaria gdzies w terenie to katastrofa. Dlatego takie wazne sa gmole :)

Zreszta, na jutubku jest troche filmikow.

Pozdro<br><hr>Micha
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/3/2010, 09:24

Komentatorzy napisał(a):Do tego dochodzi relatywnie wysoki środek ciężkości. Jego położenie dobrze wprawdzie wpływa na właściwości jezdne (łatwiej tego kolosa przerzucać w zakrętach)

Chyba coś się komuś pomyliło.

Podobnie jak urwane cylindry.... jeszcze nigdy czegoś takiego nie widziałem.

Panie autorze proszę o komentarz.<br><hr>Wilk<br>
Po primo: Wyobraź sobie, że rąbiesz drewno siekierą, która ma ostrze umiejscowione dokładnie na środku trzonka. Jest to bardzo trudne. Jeśli ostrze jest na końcu trzonka, rąbie się znacznie łatwiej. Środek ciężkości działa podobnie :)

Po secundo: Ciężki motocykl = większe zniszczenia przy glebie. Pierwszym elementem, który ma kontakt z nawierzchnią w przypadku GS'a jest właśnie cylinder. Gdyby był on zupełnie niezniszczalny, to nie produkowano by szerokiego wachlarza akcesoryjnych gmoli :)

Pozdrawiam<br><hr>Boczo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/3/2010, 11:00

Tak, tak. Wysoki srodek ciezkosci... przy ukladzie boxer... (wiki "The horizontally-opposed two-cylinder "boxer" engine provides a comparatively low centre of gravity compared to motorcycles with inline-4 or V-twin engines. This strongly contributes to the ability of these supra-liter class machines to travel on dirt roads and trails. ")

Wystajacy cylinder = wizyta u mechanika...

Oprocz tego ze nie jest motocykl na pierwszy. Reszta jest jest na zasadzie jest zdjecie napiszcie cos.

Pzdr.

P.s.: scigacz.pl to jest taki onet o tematyce motocyklowej.<br><hr>gonzik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/3/2010, 13:11

Komentatorzy napisał(a):Tak, tak. Wysoki srodek ciezkosci... przy ukladzie boxer... (wiki "The horizontally-opposed two-cylinder "boxer" engine provides a comparatively low centre of gravity compared to motorcycles with inline-4 or V-twin engines. This strongly contributes to the ability of these supra-liter class machines to travel on dirt roads and trails. ")

Wystajacy cylinder = wizyta u mechanika...

Oprocz tego ze nie jest motocykl na pierwszy. Reszta jest jest na zasadzie jest zdjecie napiszcie cos.

Pzdr.

P.s.: scigacz.pl to jest taki onet o tematyce motocyklowej.<br><hr>gonzik<br>
Tia, rzeczywiście jeżeli idzie o środek ciężkości silnika boxera i rzędówki to boxer ma go niżej, ale co z tego skoro BMW jest wysoko zawieszone ma duży prześwit więc środek ciężkości motocykla przesuwa się chcąc nie chcąc do góry, pewnie że przy tych rozmiarach V-ka czy rzędówka gorzej wypadają ale nie ma to aż takiego znaczenia bo są inne duże wysoko osadzone turystyki (np. Varadero) i nie ma dramatyzmu w ich prowadzeniu... ave wiki<br><hr>Ja
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/3/2010, 14:14

Komentatorzy napisał(a):Tak, tak. Wysoki srodek ciezkosci... przy ukladzie boxer... (wiki "The horizontally-opposed two-cylinder "boxer" engine provides a comparatively low centre of gravity compared to motorcycles with inline-4 or V-twin engines. This strongly contributes to the ability of these supra-liter class machines to travel on dirt roads and trails. ")

Wystajacy cylinder = wizyta u mechanika...

Oprocz tego ze nie jest motocykl na pierwszy. Reszta jest jest na zasadzie jest zdjecie napiszcie cos.

Pzdr.

P.s.: scigacz.pl to jest taki onet o tematyce motocyklowej.<br><hr>gonzik<br>
Komentatorzy napisał(a):Tia, rzeczywiście jeżeli idzie o środek ciężkości silnika boxera i rzędówki to boxer ma go niżej, ale co z tego skoro BMW jest wysoko zawieszone ma duży prześwit więc środek ciężkości motocykla przesuwa się chcąc nie chcąc do góry, pewnie że przy tych rozmiarach V-ka czy rzędówka gorzej wypadają ale nie ma to aż takiego znaczenia bo są inne duże wysoko osadzone turystyki (np. Varadero) i nie ma dramatyzmu w ich prowadzeniu... ave wiki<br><hr>Ja<br>
Dodaj do tego że rozchylone na boki cylindry oznaczają słabą centralizację masy. Sprzet się gibie przy szybkim przekładaniu w zakretach.<br><hr>_->
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/3/2010, 05:07

Komentatorzy napisał(a):Tak, tak. Wysoki srodek ciezkosci... przy ukladzie boxer... (wiki "The horizontally-opposed two-cylinder "boxer" engine provides a comparatively low centre of gravity compared to motorcycles with inline-4 or V-twin engines. This strongly contributes to the ability of these supra-liter class machines to travel on dirt roads and trails. ")

Wystajacy cylinder = wizyta u mechanika...

Oprocz tego ze nie jest motocykl na pierwszy. Reszta jest jest na zasadzie jest zdjecie napiszcie cos.

Pzdr.

P.s.: scigacz.pl to jest taki onet o tematyce motocyklowej.<br><hr>gonzik<br>
No tak, wiki jako wyrocznia... Tu akurat nawet sie nie myli - slowo klucz to "comparatively". To ja sie pytam: comparatively to what?<br><hr>Micha
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 27/3/2010, 17:36

Komentatorzy napisał(a):Do tego dochodzi relatywnie wysoki środek ciężkości. Jego położenie dobrze wprawdzie wpływa na właściwości jezdne (łatwiej tego kolosa przerzucać w zakrętach)

Chyba coś się komuś pomyliło.

Podobnie jak urwane cylindry.... jeszcze nigdy czegoś takiego nie widziałem.

Panie autorze proszę o komentarz.<br><hr>Wilk<br>
Komentatorzy napisał(a):Po primo: Wyobraź sobie, że rąbiesz drewno siekierą, która ma ostrze umiejscowione dokładnie na środku trzonka. Jest to bardzo trudne. Jeśli ostrze jest na końcu trzonka, rąbie się znacznie łatwiej. Środek ciężkości działa podobnie :)

Po secundo: Ciężki motocykl = większe zniszczenia przy glebie. Pierwszym elementem, który ma kontakt z nawierzchnią w przypadku GS'a jest właśnie cylinder. Gdyby był on zupełnie niezniszczalny, to nie produkowano by szerokiego wachlarza akcesoryjnych gmoli :)

Pozdrawiam<br><hr>Boczo<br>
To jak w końcu, łatwiej przechylić sprzęt który ma środek ciężkości dalej od środka obrotu masy (tj. od osi śladu kół), czy bliżej?
Bo wydaje mi się, że im wyżej ten środek masy jest, tym większy moment bezwładności względem osi śladu, ergo większej siły należy użyć żeby motocykl "przechylić" tudzież głębszych przeciwskrętów w celu osiągnięcia porównywalnej dynamiki przechyłu.


<br><hr>Dniepr-fan
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/9/2010, 23:26

Rzeczywiście motocykl jest ciężki, przesiadłem się na niego po roku jezdzenia skuterem Yamahą Tmax i pomimo tego że katalogowo oba sprzęty ważą identycznie (225 kg Tmax, 229 kg BMW) w rzeczywistości bmw wydaje się znacznie bardziej ociężałe.<br><hr>Michal129
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 8/10/2010, 19:20

Każdy kto się moim przejechał był mile zaskoczony.
W mieście mam problem tylko z kuframi. Bez nich między autami śmiga jak baletnica<br><hr>poland
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/3/2014, 14:57

Komentatorzy napisał(a):Tak, tak. Wysoki srodek ciezkosci... przy ukladzie boxer... (wiki "The horizontally-opposed two-cylinder "boxer" engine provides a comparatively low centre of gravity compared to motorcycles with inline-4 or V-twin engines. This strongly contributes to the ability of these supra-liter class machines to travel on dirt roads and trails. ")

Wystajacy cylinder = wizyta u mechanika...

Oprocz tego ze nie jest motocykl na pierwszy. Reszta jest jest na zasadzie jest zdjecie napiszcie cos.

Pzdr.

P.s.: scigacz.pl to jest taki onet o tematyce motocyklowej.<br><hr>gonzik<br>
Komentatorzy napisał(a):Tia, rzeczywiście jeżeli idzie o środek ciężkości silnika boxera i rzędówki to boxer ma go niżej, ale co z tego skoro BMW jest wysoko zawieszone ma duży prześwit więc środek ciężkości motocykla przesuwa się chcąc nie chcąc do góry, pewnie że przy tych rozmiarach V-ka czy rzędówka gorzej wypadają ale nie ma to aż takiego znaczenia bo są inne duże wysoko osadzone turystyki (np. Varadero) i nie ma dramatyzmu w ich prowadzeniu... ave wiki<br><hr>Ja<br>
Komentatorzy napisał(a):Dodaj do tego że rozchylone na boki cylindry oznaczają słabą centralizację masy. Sprzet się gibie przy szybkim przekładaniu w zakretach.<br><hr>_-><br>
Jeżdżę już jakiś czas na R1100 GS i nic mi się nie gibie. Wcześniej jeździłem Hondą XL600V "Transalp" - to był rzeczywiście wysoki i trudny motocykl. Po przesiadce na BMW R1100 GS byłem niesamowicie zaskoczony jego stabilnością. Komentarze o gibaniu piszą chyba ludzie, którzy na BMW nigdy nie siedzieli.<br><hr>Kacper
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35



Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr