Zobacz wątek - potrzebuję porady przy zawieszemiu w B6

potrzebuję porady przy zawieszemiu w B6

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

potrzebuję porady przy zawieszemiu w B6

Postprzez grzesik » 24/3/2010, 08:27

Witam.

Posiadam bandita 600 z 2002r i wydaje mi się. że zawiecha jest troszkę za miękka. Na zakrętach nic się nie dzieje, jedzie prosto koło nie dobija itd. ale do ostrej jazdy jest troszkę za miękkie. Jak sprawdzić czy zawias jest ok, dodam, że nic nie cieknie, a tył mam skręcony na maxa.
Pozdrawiam
grzesik
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10/3/2010, 08:53
Lokalizacja: olsztyn


Postprzez michael » 24/3/2010, 19:32

Jakie są objawy tego, że jest za miękkie? Wymieniałeś olej w zawieszeniu? Regulowałeś i naprężenie wstępne i tłumienie z tyłu?
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez grzesik » 26/3/2010, 13:26

regulowałem tylko sprężynę bo nie mam regulacji tłumienia (chyba) jest to bandit model ten przed liftem więc on raczej nie posiada tajiej regulacji.
grzesik
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10/3/2010, 08:53
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez Seba_ER5 » 26/3/2010, 14:08

Ogólnie bandity są miekkie. Siedziem na 600 znajomego z 1998 roku i był strasznie miekki. POdobno zmiana na amorki z 1200 pomaga :), bo na ohlinsa to raczej drogo.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez michael » 26/3/2010, 14:43

Na pewno masz tłumienie. Takie małe czarne pokrętełko od spodu amortyzatora, które ma cyfry od 1 do 4 (czy tam do 5).
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez falconiforme » 26/3/2010, 15:12

bandita 600 z 2002r z regulacja tłumienia, chyba wolne żarty.

Do poprawy widelca:
- Olej 15W
- sprężyny progresywne. (400z ł) Są one na całą długość amora. Oryginalnie masz krótką sprężynę + tuleję.
- ewentualnie wsadzasz 1-2cm tuleję jaką sobie wytniesz ze starej, po wymianie sprężyn.

Do poprawy amortyzatora:
- sprężyna progresywna, tylko nie wiem czy stary amor jest rozbieralny
- amortyzator z innego modelu.

----------
A jedynym kompleksowym rozwiązaniem jest Ohlins.
Na tył poszukaj pasujących używek z regulacją.
Nowy ohlins do bandita 600 to strata kasy, to tylko Bandit.
Na starcie nowsze motocykle w standardzie mają o niebo lepsze zawiechy.
Ostatnio edytowano 26/3/2010, 15:15 przez falconiforme, łącznie edytowano 1 raz
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez grzesik » 26/3/2010, 15:14

no właśnie byłem zobaczyć ale nic takiego nie mam- żadnego pokrętła. Generalnie składa się ze sprężyny i amorka, a regulację mam tylko przez dociskanie taką jakby koronką sprężyny, nic więcej nie widać.
grzesik
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10/3/2010, 08:53
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez grzesik » 26/3/2010, 15:19

FALCONIFORME- dzięki za konkret, przylata do mnie koleś też z bandziorem to porównam co i jak. Dzięki wszystkim za zainteresowanie. POZDRO

PS. BANDZIOR to aż BANDZIOR mimo swoich wad to moto kultowe.
grzesik
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 10/3/2010, 08:53
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez falconiforme » 26/3/2010, 19:08

Tu masz progresywne:
http://www.motoboy.pl/product_info.php/ ... ompl..html

Nie wiem czy te amorki poniżej od GSF 1200 pasują do 600-ki. Ale normalnie Ohlins z hydraulicznym napięciem sprężyny chodzi po 4000zł. Oryginalny amortyzator od producenta to chyba 1700zł. Niby w cholerę drogo ale lepszego tłumienia na świecie nie znajdziesz.

http://cgi.ebay.pl/OHLINS-REAR-SHOCK-GS ... 1e588fac3a

http://cgi.ebay.pl/NEW-SUZUKI-BANDIT-12 ... 414dd33906
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez michael » 26/3/2010, 19:38

No zasadniczo bandity 600 od 1999roku i wszystkie 1200 mają regulację napięcia wstępnego sprężyny i pokrętło od tłumienia, dla amortyzatora z tyłu. Wstawiam stronę z Haynesa, żeby ułatwić lokalizację pokrętełka (zdjęcie 12.8 ):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/459 ... 3a853.html
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez falconiforme » 27/3/2010, 10:06

Bandit 600 2003, jak widać nie ma tam regulacji lag, pokazanej na rysunku 123.a oraz 12.3b.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1767416
Obrazek

Bandit 600 2004, też nie ma regulacji przodu.
http://moto.allegro.pl/item963323136_su ... andit.html

O regulacji tłumienia tylnego amortyzatora nic nie wiem.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Traperoso » 28/3/2010, 12:18

Kiedyś miałem kupić bandita, dużo czytałem o tym, że przód jest za miękki i już przed zakupem wiedziałem, że będę musiał tak jak falconiforme napisał wymienić sprężyny (z tego co ja pamiętam to na dłuższe) taki zabieg nie jest jakoś mega drogi, a pomaga.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr