Suzuki GSR600 - 120 stopni
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Suzuki GSR600 - 120 stopni
Witam wszystkich
Dziś wolne od pracy, więc zająłem się troche czyszczeniem moto po niedzielnych przejażdżkach. Po umyciu moto Karcherem (silnik, tylne zawieszenie, koła, bez specjalnego pryskania elektryki); podstawiłem podnośnik pod tylne koło, odpaliłem moto, żeby woda ładnie odparowała i zabrałem się za czyszczenie łańcucha naftą. Po parunastu (ok 15 - 20 min) zauważyłem, że temperatura wody wynosi 120 stopni celsujsza i jest zapalona czerwona kontrolka - nie oznaczona, ale prawdopodobnie ostrzegawcza odnośnie temperatury. Nie zauważyłem, żeby chociaż raz załączył się wentylator chłodnicy... Podczas niedzielnego wypadu temperatura podczas jazdy, a także w korkach w mieście była OK, czyli w granicach 70 stopni.
Moje pytanie - czy jest szansa, że jest uszkodzony wentylator chłodnicy, jeśli temp. poszła aż do 120 stopni? Czy może to normalne?

Dziś wolne od pracy, więc zająłem się troche czyszczeniem moto po niedzielnych przejażdżkach. Po umyciu moto Karcherem (silnik, tylne zawieszenie, koła, bez specjalnego pryskania elektryki); podstawiłem podnośnik pod tylne koło, odpaliłem moto, żeby woda ładnie odparowała i zabrałem się za czyszczenie łańcucha naftą. Po parunastu (ok 15 - 20 min) zauważyłem, że temperatura wody wynosi 120 stopni celsujsza i jest zapalona czerwona kontrolka - nie oznaczona, ale prawdopodobnie ostrzegawcza odnośnie temperatury. Nie zauważyłem, żeby chociaż raz załączył się wentylator chłodnicy... Podczas niedzielnego wypadu temperatura podczas jazdy, a także w korkach w mieście była OK, czyli w granicach 70 stopni.
Moje pytanie - czy jest szansa, że jest uszkodzony wentylator chłodnicy, jeśli temp. poszła aż do 120 stopni? Czy może to normalne?
Suzuki GSR 600 K6 | | www.qualitypc.pl - Komputery Łódź | | www.luteklan.pl - Internet Lutomiersk
-
lu73k - Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 28/1/2010, 13:37
- Lokalizacja: Łódź
z pewnoscia cos trzeba z tym zrobic zebys nie zatarl silnika... na odleglosc mozna gdybac... pasuje sie wybrac do serwisu...nie powinno o kosztowac majatku zwlaszcza w porownaniu z robieniem silnika 

kiedys Honda NSR->aktualnie Honda Hornet
-
Ltcrx - Świeżak
- Posty: 123
- Dołączył(a): 15/6/2009, 17:24
- Lokalizacja: Kraków
może bezpiecznik sie spalił i sie nie włącza
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
- swirus2007
- Stały bywalec
- Posty: 1474
- Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
- Lokalizacja: ~~KN~~
Prawdopodobnie bezpiecznik od wentylatora sie wodą zalał to może być pierwsza przyczyna, chociaż możliwe jeszcze jest to że termostat padł bo to od niego zależy prawidłowe działanie układu chłodzącego. Jedynie co pozostaje to servis. Podłączą pod komp i będzie wszystko jasne
- kamilzx636
- Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 13/2/2010, 21:48
- Lokalizacja: w-wek / w-wa
Termostat jak padnie to z regoly jest caly czas otwarty/uchylony i silnik sie nie dogrzewa.
Skoro sie nie zalacza wentylator to prawdopodobnie nie dochodzi do niego prad lub tez sam jest spalony. Najprosciej sprawdzic podlaczajac pod wentylator na krotko +12V. Jak zacznie krecic to elektryka pomiedzy przekaznikiem a wentylatorem gdzies walnieta lub tez bezpiecznik.
Skoro sie nie zalacza wentylator to prawdopodobnie nie dochodzi do niego prad lub tez sam jest spalony. Najprosciej sprawdzic podlaczajac pod wentylator na krotko +12V. Jak zacznie krecic to elektryka pomiedzy przekaznikiem a wentylatorem gdzies walnieta lub tez bezpiecznik.
- marcinpsk
- Świeżak
- Posty: 402
- Dołączył(a): 16/2/2010, 22:48
- Lokalizacja: Legionowo
jakby termostat się zaciął i cały czas byłby zamknięty to chłodnica była by zimna ponieważ termostat nie puści wtedy dużego obiegu co jest mało prawdopodobne bo w 90% uszkodzone termostaty się nie domykają a nie odwrotnie jak już kolega wyżej zauważył, sprawdź wentylator na krótko jak działa tzn że cos nie styka
- piotras224
- Świeżak
- Posty: 34
- Dołączył(a): 29/12/2009, 22:43
a przy jakiej temperaturze powinien się włączać?? ja mam k4 600 i ostatnio temp mi doszła do 110*C a wentylator ani drygnoł;/
- pawelwydra-18
- Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 28/12/2007, 21:12
- Lokalizacja: Lublin
W Sradzie 600 włączał się przy 105, w K3 chyba trochę wyżej, ale nie więcej niż przy 108. Przy 110 powinien już chyba się kręcić. Aczkolwiek nie jest to temperatura przy której z moto coś się stanie jak raz na ruski rok ją złapie.
Ale 120 to już jest ostro, chyba musiałbym parę minut palić gumę żeby tyle złapać. Tak jak pisali wcześniej, sprawdź wentylator po prostu Jak na trasie moto trzyma te 70parę-80 stopni to z termostatem jest wszystko ok.
No, a na grzanie moto pomaga szybsza jazda
Mi się teraz ani razu nie włącza nawet po godzinie jazdy po mieście 
Ale 120 to już jest ostro, chyba musiałbym parę minut palić gumę żeby tyle złapać. Tak jak pisali wcześniej, sprawdź wentylator po prostu Jak na trasie moto trzyma te 70parę-80 stopni to z termostatem jest wszystko ok.
No, a na grzanie moto pomaga szybsza jazda


-
Invi - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości