Zobacz wątek - Wysoka temperatura po wymianie płynu
NAS Analytics TAG

Wysoka temperatura po wymianie płynu

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wysoka temperatura po wymianie płynu

Postprzez kamilzx636 » 20/3/2010, 16:34

Posiadam kawasaki zx636 2005r io niedawno zmieniałem płyn chłodniczy. Na tym starym płynie w temperaturach jakie teraz panują w ruchu miejskim trzymał mi temp w granicach 70-80 stopni. Teraz jest to około 80-95 nawet czasami 100 złapie. Dodam jeszcze że po spuszczeniu starego płynu nowego weszło mi tylko 2l a powino 2.6l. Ale na zbiorniczku jest caly czas norma. A płyn zalałem a nastepnie moto odpalilem i rozgrzalem do włączenia wentylatora i gdy sie ostudził to go zgasiłem a korek od zbiorniczka wyrównawczego był otwarty. Czy mam jakoś go jeszcze odpowietrzyć czy taka temp to normalka tyl;ko troche sie boje o moto w upale 30 stopniowym :shock:
kamilzx636
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13/2/2010, 21:48
Lokalizacja: w-wek / w-wa


Postprzez dominik528 » 20/3/2010, 17:28

A którędy wlewałeś nowy płyn?
Prawidłowo powinieneś wlewać przez wlew do chłodnicy, a w zbiorniczku wyrównawczym tylko uzupełnić stan.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki


Postprzez elco » 20/3/2010, 23:16

Powinienes odpowietrzyc uklad po zalaniu poprzez dokladne obcisniecie wszystkich przewodow gumowych oraz odkrecenie sruby spustowej przy pompie. Druga sprawa to plyn - co tam wlales ?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez kamilzx636 » 21/3/2010, 18:56

Wlałem jakiegoś motula tzn Motocool Expert od razu dobrany nie zaden koncentrat a płyn wlałem przez korek od chłodnicy a zbiorniczek tylko uzupełniłem
kamilzx636
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13/2/2010, 21:48
Lokalizacja: w-wek / w-wa

Postprzez elco » 21/3/2010, 22:03

Plyn jest jak najbardziej w porzadku. Odopowietrz uklad poprzez dokladne obcisniecie wszystkich gumowych wezy i odkrecenie sruby spustowej przy pompie cieczy - do momentu ukazania sie plynu.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez kamilzx636 » 22/3/2010, 17:02

Ale mam dolać jeszcze te pół litra płynu które za pierwszym razem mi już się nie zmieściło czy tylko wlewać tyle ile pokaże mi zbiorniczek wyrównawczy?
kamilzx636
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13/2/2010, 21:48
Lokalizacja: w-wek / w-wa

Postprzez limak14 » 22/3/2010, 17:44

Sprawdź czy masz w chłodnicy odpowiedni poziom płynu.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez kamilzx636 » 22/3/2010, 17:47

No dobra a jak mam sprawdzić czy w chłodnicy jest odpowiednia ilość? Jak go zalewałem to było do pełna. (Więc ile powinno w niej być? )Później po przejechaniu ok 20 - 50 km również. Tylko ze zbiorniczka trochę ubyło ale to od razu po otworzeniu się termostatu gdy grzałem moto od razu po wymianie. To chyba normalne zjawisko?
kamilzx636
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13/2/2010, 21:48
Lokalizacja: w-wek / w-wa

Postprzez limak14 » 22/3/2010, 17:49

Musisz odkręcić korek od chłodnicy i zobaczyć czy jest do pełna.
A jak masz full w chłodnicy to zrób jak ci Elco radził.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez kamilzx636 » 22/3/2010, 17:52

Ok rozumie tylko jeszcze jedna sprawa. Gdyby w chłodnicy nie było do pełna płynu to czy ze zbiorniczka moto sobie dobierze płynu tak aby było pełno w chłodnicy?
kamilzx636
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13/2/2010, 21:48
Lokalizacja: w-wek / w-wa

Postprzez dominik528 » 22/3/2010, 18:34

kamilzx636 napisał(a):Ok rozumie tylko jeszcze jedna sprawa. Gdyby w chłodnicy nie było do pełna płynu to czy ze zbiorniczka moto sobie dobierze płynu tak aby było pełno w chłodnicy?

Tak, ale jeżeli układ nie jest gdzieś zapowietrzony.

Z reguły jak wlewa się do pełna do chłodnicy to układ powinien się automatycznie odpowietrzyć, może masz gdzieś załamany albo źle ułożony wężyk.
Avatar użytkownika
dominik528
Świeżak
 
Posty: 229
Dołączył(a): 29/8/2009, 20:02
Lokalizacja: Lipinki

Postprzez elco » 22/3/2010, 23:27

Zbiornik wyrownawczy jest polaczony bezposrednio z chlodnica i w przypadku niedoboru plynu zostanie on uzupelniony w chlodnicy. Niestety nie zmieni to faktu, ze uklad moze byc zapowietrzony w malym obiegu albo przy pompie. Poobciskaj dokladnie wszystko i odkrec srube.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez kamilzx636 » 23/3/2010, 17:00

Ok ale najlepiej rozgrzac wczesniej motocykl czy lepiej na zimnym płynie to zrobic?
kamilzx636
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13/2/2010, 21:48
Lokalizacja: w-wek / w-wa

Postprzez Raczek_6 » 23/3/2010, 23:07

Wstępnie odpowietrzasz na zimnym silniku, uruchamiasz nagrzewasz do włączenia wentylatora, studzisz uzupełniasz płynu w chłodnicy i zbiorniczku - gotowe.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê