Aprilia SL 1000 Falco - garść informacji
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Aprilia SL 1000 Falco - garść informacji
Aprilia SL 1000 czyli uniwersalny żołnierz.
Modyfikacje i poprawki:
Ładowanie akumulatora:
Ta modyfikacja podnosi napięcie o prawie 1V ładowania akumulatora.
http://img180.imageshack.us/img180/8189/8d1ac018f0.jpg
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... hp?t=64758
Należy także zainteresować się(obejść przewodami) brązową wtyczką która ma sporą rezystancję i potrafi się stopić.
Warto mieć topowy akumulator.
Przekaźnik startowy:
Aprila zastosowała wersje 50A. Ja zmieniłem swój na Yamaha 100A (#4KD-81940-00-00) coś koło 250 zł.
Poprawia start silnika.
Sprzęgło:
Chodzi ciężko, jest to odczulane w mieście ale można temu zaradzić. Np radialna pompa hamulcowa PT Performance za 950zł (dostępna w http://www.mhmoto.de/).
Lub sprowadzić tłoczek (Clutch Slave Cylinder) innej firmy np. MPL (eBay) lub Evoluzione.
WIĘCEJ Mocy:
Początkowo Falco ciągnął dopiero od 3700rpm. Poniżej jakby jeździł na tzw Kangaroo Juice zamiast paliwa.
Po wymianie filtra na K&N, przecięciu kabla przy ECU, i zsynchronizowaniu przepustnic poprawiło mu się o jakieś 500 obrotów.
Ale prawdziwy power na dole dostałem po wymianie AIR Boot na stary.
Kolejny power dał chip użytkownika Gabro z apriliaforum.com.
Mój teraźniejszy zestaw:
- "old air boot" (Intake hose) czyli 10-ka ze schematu - POLECAM. - coś około 400zł? http://www.af1racing.com/store/ProdImag ... 144085.jpg
- filtr powietrza K&N
- GPR - wydechy
- Gabro chip/EPROM - napisałem do kolesia , zapłaciłem PayPal 300zł i przyszło do polski
- Ważna jest synchronizacja przepustnic oraz ustawienie TPS-a !!!
Wyniki:
- Od około 2700rpm mogę otworzyć przpustnicę na każdym biegu i JEST POWER.
- Na 6-ce spokojnie można kursować przy 2300rpm.
- Nie ma problemów na 4-ce i niższych biegach od 1500rpm.
- Do zwykłaj jazdy nie potrzeba obrotów wyższych niż 6000rpm, i biegu niższego niż 5-ka do szybkiego wyprzedzania.
- Nie czuć załamania momentu obrotowego przy 5000rpm.
- Reakcja na gaz jest prawie idealna.
- Obroty biegu jałowego spadły o około 150rpm.
Amortyzator seryjny:
Z tyłu nie jest najlepszy. Kupiłem Plug&Play Ohlins AP 840 dedykowany do RSV - kawał dobrej zawiechy i bardzo wygodny. Zbiornik jest mocowany horyzontalnie, jak na zdjęciu:
http://i40.tinypic.com/b69f0g.jpg
Stopka:
Trzeba przyspawać od dołu 5mm blachę wysuniętą około 2cm od motocykla by było ok.
Lub można zamówić na eBay-u od gości którzy robią ją samemu.
Aprilia Sidestand (aftermarket).rsvr/ mille/tuono/falco
http://cgi.ebay.pl/Aprilia-Sidestand-af ... 2305dd7f78
Dodatki:
- Ohlins SD133 - amortyzator skrętu Plug&Play
- Ohlins AP 840 - amortyzator z hydraulicznym napięciem sprężyny. Najlepiej długość ustawić na minimum. Plug&Play
- Gilles Tooling Variobar Riser Kit (70 mm) - w pełni regulowane rączki kierownicy, PAMIĘTAJ Aprilia ma 53mm średnicę lagi, 2000zł
- HEL - przewody w stalowym oplocie (przód, tył, sprzęgło) 550zł
- Brembo 19 RCS- pompa radialna(promieniowa) hamulcowa, 1350zł
- PT Performance - pompa radialna(promieniowa) sprzęgłowa, 950 zł
- Pressare sensor short (jako czujnik naciśnięcia sprzęgła )
- EBC MD666XC (http://www.brakes4u.co.uk/proddetail.asp?prod=MD666XC) 1500zł z przesyłką. Usuwają bicie oryginalnych Brembo. Lżej o 0,66 kg. Tarcza od EBC waży 1313g, oryginalna około 1640.
- Gbaro chip 300zł, Plug&Play
- Wydechy GPR Tri-oval eBay 1700zł, każdy tłumik ma dwa DB-killery. Brzmią rewelacyjnie.
- MPL Clutch Slave Cylinder 650 zł
- 4x Rizoma zero 11
- przerywacz/zamiennik do diod 44zł. Plug&Play ale potrzebna modyfikacja przy wyświetlaczu który oryginalnie powoduje świecenie diod z drugiej strony. Przy 10W żarówkach tego nie widać. Ingerencja nie wpływa też na świecenie zwykłych żarówek.
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... ht=led+fix
- przekaźnik startowy Yamaha 100A (#4KD-81940-00-00). Plug&Play.
- Factory Pro star Shift kit 850zł (Dynotech). Poprawia pracę i minimalizuje gubienie biegów.
- KOMPLET ŁOŻYSK GŁÓWKI RAMY FIRMY ALL BALLS 22-1039 (allegro) 200zł. Łożyska stożkowe a nie kulki.
- W lusterkach mało widać. Wymieniłem je na chyba od jakieś Hondy.
- Kute felgi OZ Racing, lżej o 4,8 kg
- Zbiornik i chłodnica oleju od RSV, lżejszy o 1,6 kg
Serwis:
Można zrobić samemu - bułka z masłem.
- Synchronizacja przepustnic i sprawdzenie luzów zaworowych to igraszka.
- Do ustawienia TPS (throttle position sensor) mamy pokrętło - przy zamkniętej przepustnicy ma być ustawione na 0.
- Jedynie przy wymianie płytek zaworowych trzeba ściągać wałki rozrządu.
- Dot 4, jest jako jedyny polecany do hamulców.
- Zużycie oleju, jak dojedziemy do wymiany to wskaźnik będzie na min. Czyli praktycznie nie trzeba dolewać między wymianami.
- Z wielu powodów polecany jest olej półsyntetyczny 10w50. Ja jeżdżę na Full Syntetyku..
- Jeśli mamy widoczny "DIAG 0" na wyświetlaczu to znaczy, że mamy tryb serwisowy, i trzeba przewód przy ECU rozłączyć.
Jazda:
Silnik Rotax-a nie chodzi specjalnie cicho i jedwabiście, ale V-ka zrywa asfalt jak starą szmatę. Ale w sumie z chipem Gabro i wydechami GPR chodzi pięknie.
W mieście na suchym na dwójce 2-ce idzie bokiem, a na mokrym jeszcze na 4-tym biegu. Uwaga na wyprzedzanie w deszczu bo lubi tańczyć jak primadonna jak nie ma się respektu do gazu.
Dwa razy złapałem shimmy, na dziurawych drogach podczas ostrego przyspieszania.
Do 200 przyspiesza błyskawicznie:)
Idealne środowisko to zakręty i kilometrowe proste.
Prowadzenie w zakrętach tej dość dużej 1000 jest łatwe jak japońskiej 600.
Hamulce są super - w końcu zaciski
"kuw*a Brembo" i 320mm tarcze.
Spalanie to około 6,3l/100km. Bardzo spokojna jazda około 5,8l/100km.
Motocykl ma pierdołki do poprawki i akcesoria kosztują. Ale żaden motocykl nie podnosi mi tak ciśnienia jak Aprilia.
Więcej grzechów nie pamiętam. Nowe zdjęcia za jakiś czas.

Modyfikacje i poprawki:
Ładowanie akumulatora:
Ta modyfikacja podnosi napięcie o prawie 1V ładowania akumulatora.
http://img180.imageshack.us/img180/8189/8d1ac018f0.jpg
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... hp?t=64758
Należy także zainteresować się(obejść przewodami) brązową wtyczką która ma sporą rezystancję i potrafi się stopić.
Warto mieć topowy akumulator.
Przekaźnik startowy:
Aprila zastosowała wersje 50A. Ja zmieniłem swój na Yamaha 100A (#4KD-81940-00-00) coś koło 250 zł.
Poprawia start silnika.
Sprzęgło:
Chodzi ciężko, jest to odczulane w mieście ale można temu zaradzić. Np radialna pompa hamulcowa PT Performance za 950zł (dostępna w http://www.mhmoto.de/).
Lub sprowadzić tłoczek (Clutch Slave Cylinder) innej firmy np. MPL (eBay) lub Evoluzione.
WIĘCEJ Mocy:
Początkowo Falco ciągnął dopiero od 3700rpm. Poniżej jakby jeździł na tzw Kangaroo Juice zamiast paliwa.
Po wymianie filtra na K&N, przecięciu kabla przy ECU, i zsynchronizowaniu przepustnic poprawiło mu się o jakieś 500 obrotów.
Ale prawdziwy power na dole dostałem po wymianie AIR Boot na stary.
Kolejny power dał chip użytkownika Gabro z apriliaforum.com.
Mój teraźniejszy zestaw:
- "old air boot" (Intake hose) czyli 10-ka ze schematu - POLECAM. - coś około 400zł? http://www.af1racing.com/store/ProdImag ... 144085.jpg
- filtr powietrza K&N
- GPR - wydechy
- Gabro chip/EPROM - napisałem do kolesia , zapłaciłem PayPal 300zł i przyszło do polski
- Ważna jest synchronizacja przepustnic oraz ustawienie TPS-a !!!
Wyniki:
- Od około 2700rpm mogę otworzyć przpustnicę na każdym biegu i JEST POWER.
- Na 6-ce spokojnie można kursować przy 2300rpm.
- Nie ma problemów na 4-ce i niższych biegach od 1500rpm.
- Do zwykłaj jazdy nie potrzeba obrotów wyższych niż 6000rpm, i biegu niższego niż 5-ka do szybkiego wyprzedzania.
- Nie czuć załamania momentu obrotowego przy 5000rpm.
- Reakcja na gaz jest prawie idealna.
- Obroty biegu jałowego spadły o około 150rpm.
Amortyzator seryjny:
Z tyłu nie jest najlepszy. Kupiłem Plug&Play Ohlins AP 840 dedykowany do RSV - kawał dobrej zawiechy i bardzo wygodny. Zbiornik jest mocowany horyzontalnie, jak na zdjęciu:
http://i40.tinypic.com/b69f0g.jpg
Stopka:
Trzeba przyspawać od dołu 5mm blachę wysuniętą około 2cm od motocykla by było ok.
Lub można zamówić na eBay-u od gości którzy robią ją samemu.
Aprilia Sidestand (aftermarket).rsvr/ mille/tuono/falco
http://cgi.ebay.pl/Aprilia-Sidestand-af ... 2305dd7f78
Dodatki:
- Ohlins SD133 - amortyzator skrętu Plug&Play
- Ohlins AP 840 - amortyzator z hydraulicznym napięciem sprężyny. Najlepiej długość ustawić na minimum. Plug&Play
- Gilles Tooling Variobar Riser Kit (70 mm) - w pełni regulowane rączki kierownicy, PAMIĘTAJ Aprilia ma 53mm średnicę lagi, 2000zł
- HEL - przewody w stalowym oplocie (przód, tył, sprzęgło) 550zł
- Brembo 19 RCS- pompa radialna(promieniowa) hamulcowa, 1350zł
- PT Performance - pompa radialna(promieniowa) sprzęgłowa, 950 zł
- Pressare sensor short (jako czujnik naciśnięcia sprzęgła )
- EBC MD666XC (http://www.brakes4u.co.uk/proddetail.asp?prod=MD666XC) 1500zł z przesyłką. Usuwają bicie oryginalnych Brembo. Lżej o 0,66 kg. Tarcza od EBC waży 1313g, oryginalna około 1640.
- Gbaro chip 300zł, Plug&Play
- Wydechy GPR Tri-oval eBay 1700zł, każdy tłumik ma dwa DB-killery. Brzmią rewelacyjnie.
- MPL Clutch Slave Cylinder 650 zł
- 4x Rizoma zero 11
- przerywacz/zamiennik do diod 44zł. Plug&Play ale potrzebna modyfikacja przy wyświetlaczu który oryginalnie powoduje świecenie diod z drugiej strony. Przy 10W żarówkach tego nie widać. Ingerencja nie wpływa też na świecenie zwykłych żarówek.
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... ht=led+fix
- przekaźnik startowy Yamaha 100A (#4KD-81940-00-00). Plug&Play.
- Factory Pro star Shift kit 850zł (Dynotech). Poprawia pracę i minimalizuje gubienie biegów.
- KOMPLET ŁOŻYSK GŁÓWKI RAMY FIRMY ALL BALLS 22-1039 (allegro) 200zł. Łożyska stożkowe a nie kulki.
- W lusterkach mało widać. Wymieniłem je na chyba od jakieś Hondy.
- Kute felgi OZ Racing, lżej o 4,8 kg
- Zbiornik i chłodnica oleju od RSV, lżejszy o 1,6 kg
Serwis:
Można zrobić samemu - bułka z masłem.
- Synchronizacja przepustnic i sprawdzenie luzów zaworowych to igraszka.
- Do ustawienia TPS (throttle position sensor) mamy pokrętło - przy zamkniętej przepustnicy ma być ustawione na 0.
- Jedynie przy wymianie płytek zaworowych trzeba ściągać wałki rozrządu.
- Dot 4, jest jako jedyny polecany do hamulców.
- Zużycie oleju, jak dojedziemy do wymiany to wskaźnik będzie na min. Czyli praktycznie nie trzeba dolewać między wymianami.
- Z wielu powodów polecany jest olej półsyntetyczny 10w50. Ja jeżdżę na Full Syntetyku..
- Jeśli mamy widoczny "DIAG 0" na wyświetlaczu to znaczy, że mamy tryb serwisowy, i trzeba przewód przy ECU rozłączyć.
Jazda:
Silnik Rotax-a nie chodzi specjalnie cicho i jedwabiście, ale V-ka zrywa asfalt jak starą szmatę. Ale w sumie z chipem Gabro i wydechami GPR chodzi pięknie.
W mieście na suchym na dwójce 2-ce idzie bokiem, a na mokrym jeszcze na 4-tym biegu. Uwaga na wyprzedzanie w deszczu bo lubi tańczyć jak primadonna jak nie ma się respektu do gazu.
Dwa razy złapałem shimmy, na dziurawych drogach podczas ostrego przyspieszania.
Do 200 przyspiesza błyskawicznie:)
Idealne środowisko to zakręty i kilometrowe proste.
Prowadzenie w zakrętach tej dość dużej 1000 jest łatwe jak japońskiej 600.
Hamulce są super - w końcu zaciski

Spalanie to około 6,3l/100km. Bardzo spokojna jazda około 5,8l/100km.
Motocykl ma pierdołki do poprawki i akcesoria kosztują. Ale żaden motocykl nie podnosi mi tak ciśnienia jak Aprilia.
Więcej grzechów nie pamiętam. Nowe zdjęcia za jakiś czas.

Ostatnio edytowano 12/3/2014, 10:01 przez falconiforme, łącznie edytowano 19 razy
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Falco,powiedz mi ile te silniki wytrzymuja km?Bo cholernie kreci mnie tuono,tylko z kasa pewnie bedzie moto z ok 40-50 kkm.
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
A myślałem że wszystkie włoszki mają fabrycznie przewody w oplocie.
P.S. W kierunkowskazach Rizomy są obecnie oporniki i opis jak stosować, tak więc nie trzeba zmieniać już przerywacza, te nowe na jednej diodzie świecą mocniej niż żarówka 21W.
http://www.rizoma.com/Prodotti/Prodotti ... =9&IDSez=1
RSV4 w wersji Factory jest dużo ładniejsza od RSV.
Szczególnie tył
Tuono model do 2005 można zakupić do 15kPLN.
Model od 2006 od około 18kPLN zaczynały się egzemplarze godne uwagi.
P.S. W kierunkowskazach Rizomy są obecnie oporniki i opis jak stosować, tak więc nie trzeba zmieniać już przerywacza, te nowe na jednej diodzie świecą mocniej niż żarówka 21W.
http://www.rizoma.com/Prodotti/Prodotti ... =9&IDSez=1
RSV4 w wersji Factory jest dużo ładniejsza od RSV.
Szczególnie tył

Tuono model do 2005 można zakupić do 15kPLN.
Model od 2006 od około 18kPLN zaczynały się egzemplarze godne uwagi.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
toś lekko dłubnął przy swojej prilce!
Teraz już wiem, skąd ten login: falco informer jednym słowem, sypnąłeś jak z rękawa. Moja miała 50 tkm na zegarze jak ją kupiłem i dymiła jak smok, brała również oleju co nie miara. Zdecydowałem się na remont silnika, okazało się, że pierścienie wypadły na chodnik po wyciągnięciu tłoków - mechanik z 30 letnim doświadczeniem powiedział, że nie widział czegoś takiego nigdy i w ogóle nie rozumie,jak motocykl mógł odpalać. Po remoncie grama oleju mi nie wzięła cały sezon, a co ciekawe na gładziach widać było jeszcze ślady honowania, nie wiem, czy przez wadliwe pierścienie, czy dlaczego, ale śladów zużycia nie było żadnych. Falconinforme dotknął w swoim poście kilku zasadniczych kwestii jeśli chodzi o aprilkę - pierwsza rzecz ładowanie. Ponieważ na wyświetlaczu można sprawdzić prąd aku łatwo jest ustalić, że ładowanie jest trochę niższe od nominalnego, ale: w sezonie miałem kilka tygodni bez dotykania motocykla i odpalał bez problemu, co więcej nawet zimą po pierwszej fali mrozów i bezczynności miesięcznej odpalił, ku mojej wielkiej radości (dla ułatwienia dodam, że garaż, to nieogrzewany blaszak). Poza tym jak na dużą V-kę przystało raz na kilka rozruchów lubi się lekko zawiesić, co może skutkować globalnym resetem komputera (tylko całkowity nie znika:(), stąd pewnie w sieci pojawiło się dużo modsów na ten temat. Innym znanym problemem jest tylna zawiecha - seryjny sachs po prostu nie daje rady, ja wymieniłem go na sachsa w pełni regulowanego, a do tego zmieniłem sprężynę na sprężynę od zx6r. Jak tylko zrobi się ciepło zabiorę się za regulowanie całości. I ostatnia kwestia to spalanie - mnie w mieście spala nawet 10 litrów wachy, ale mam tytanowy układ wydechowy, bez sondy i nie dostrojone czujniki położenia przepustnicy - jeśli falconinforme mówi, że spala mu koło 6 to pewnie tu jest wina. Moja nie spaliła mi mniej niż 7 w trasie. POza tym wszystkim motocykl jest fantastyczny - miałem wcześniej fazera 600, gpz 1100 i ZX9R i żaden nie wywołuje takiego banana jak ten. Prowadzi się lżej niż fazer, gang z wydechów powoduje ciary na plecach a fun factor jest po prostu nie mierzalny. Kiedyś zamieniliśmy się z kumplem, który ma VFR800 - genialny motocykl, może i najbardziej udana konstrukcja w historii, ale nudny!!! Mój koleś zsiadł z aprilki z bananem wystającym poza kask, ledwo go mogłem dogonić, bo tak dokazywał między samochodami. W sumie to fajne, że żyjemy w kraju, gdzie jak nie RR to nic i aprilię można kupić za grosze. W prasie brytyjskiej nie ma prawie numeru, żeby nie chwalili V60 pod niebiosa.
- Sy'Sez
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 17/3/2010, 11:55
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
falconiformes = szponiaste czyli rząd ptaków
Silniki wytrzymują i sporo osób opisuje je jako bulletproof. Część z nich użytkowane jest jako trackbajki. Jakby nie patrzeć o Aprilkę trzeba dbać.
Zgadza się że Rizoma ma oporniki które zżerają 10W, w Falco 20W na stronę!!! Czego nie chciałem.
Pobór mocy dzięki nowemu przerywaczowi to 2W.
Nie wiem czy Aprilia ma przewody w oplocie, ale serwisówka nie mówi o ich wymianie i są strasznie twarde. Ja je musiałem wymienić ze względu na regulowane rączki kierownicy Gillesa.
V2 daje dużego kopa w doznania, taki generator ruchów tektonicznych pod czaską

Silniki wytrzymują i sporo osób opisuje je jako bulletproof. Część z nich użytkowane jest jako trackbajki. Jakby nie patrzeć o Aprilkę trzeba dbać.
Zgadza się że Rizoma ma oporniki które zżerają 10W, w Falco 20W na stronę!!! Czego nie chciałem.
Pobór mocy dzięki nowemu przerywaczowi to 2W.
Nie wiem czy Aprilia ma przewody w oplocie, ale serwisówka nie mówi o ich wymianie i są strasznie twarde. Ja je musiałem wymienić ze względu na regulowane rączki kierownicy Gillesa.
V2 daje dużego kopa w doznania, taki generator ruchów tektonicznych pod czaską

Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Raczek_6 napisał(a):
Tuono model do 2005 można zakupić do 15kPLN.
Model od 2006 od około 18kPLN zaczynały się egzemplarze godne uwagi.
Nie wiem czemu,ale stara wersja tuono mi sie bardziej podoba z wygladu,taka wredniejsza jest

KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
Leg1oN, ta fota to klasyka wśród wszelkiej maści reklam motocyklowych. Chyba bardziej klasycznego zdjęcia z motocyklem nie ma. Z tego co wiem to to miejsce to Dolomity.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Szpon:


Ostatnio edytowano 12/3/2014, 09:53 przez falconiforme, łącznie edytowano 4 razy
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
pan_wiewiorka napisał(a):Kurde, wygląda jak brzydszy brat SV 100
Na szczęście tylko na zdjęciach

Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości