Tarcza hamulcowa, jaki materiał
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Tarcza hamulcowa, jaki materiał
Witam
Jestem producentem klocków hamulcowych do motocykli firmy makland chce rozwinąć asortyment o tarcze hamulcowe posiadam własne maszyny do obróbki takie jak ( maszyna do cięcia wodą , szlifierka magnesowa ze stołem obrotowym , frezarka oraz inne maszyny) mam pytanie z jakiego materiału zrobić tarczę hardox, abrazo czy 40h
nie chodzi mi o koszty materiału tylko o to żeby tarczę były dobre
Pozdrawiam
Jestem producentem klocków hamulcowych do motocykli firmy makland chce rozwinąć asortyment o tarcze hamulcowe posiadam własne maszyny do obróbki takie jak ( maszyna do cięcia wodą , szlifierka magnesowa ze stołem obrotowym , frezarka oraz inne maszyny) mam pytanie z jakiego materiału zrobić tarczę hardox, abrazo czy 40h
nie chodzi mi o koszty materiału tylko o to żeby tarczę były dobre
Pozdrawiam
- Albert_83
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 17/3/2010, 12:03
- Lokalizacja: Włocławek
Ciężkie pytanie tym bardziej że nie określił pan do jakich zastosowań mają być te tarcze - wyczyn na torze, offroad, szosowe na codzień itp. Każda z tych okoliczności to inne kryteria. A tak poza tym to proponuje poszukać eksperta na jakiejś politechnice.
- grze
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 29/10/2006, 17:48
Re: Tarcza hamulcowa, jaki materiał
Na pewno musi to być wysokogatunkowa stal narzędziowa . Co do składu stopu to nikt ci tego nie zdradzi bo jest to tajemnicą firm produkujących tarcze . Maszyny jakie posiadasz na pewno by się przydały ale jakbyś miał zająć się produkcją tarcz musiałbyś mieć jeszcze obróbkę cieplną . Pozatym jakbyś już zrobił pare tarcz prototypów na próbę musiałbyś dać na nie jakąś gwarancję . Jeśli byłyby to tarcze pływające to byłbyś pewny tych nitów ? Zaryzykowałbyś , że nity i tarcze wytrzymają odpowiedni przebieg ? A co jeśli tarcza albo nity pękną ? W najlepszym wypadku straciłbyś wtedy zęby i mówił "sosa" zamiast "szosa" .
YZF R6 2007
-
Trener - Stały bywalec
- Posty: 1198
- Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
- Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem
http://grupy.scigacz.pl/Tarcze,hamulcowe,z,jakiej,stali,2,410579,2006_11.html (otwórz link)
Coś takiego znalazłem:)
Coś takiego znalazłem:)
- peterpl
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 23/6/2009, 21:02
- Lokalizacja: Leszno
Witam
odp. (grze) na samym początku chciał bym rozpocząć produkcje tarcz do offroad jeżeli się sprawdzą to iść dalej do tarcz pływających
odp.(ms407) a czemu nie hardox jest to stal jedna z najlepszych jeżeli chodzi o ścieralność poza tym nie jestem przekonany co do hartowania stali w tarczach hamulcowych jeżeli chodzi o (sose) to już przerabialiśmy różne tarcze od klientów którzy jeżdżą do tej pory i żyją wydaje mi się że to nie jest takie trudne zrobić dobrą tarczę dlatego proszę o opinie
jeżeli chodzi o sprawdzenie tarcz oraz gwarancje to nie wystawie ich na sprzedaż przed sprawdzeniem dla nasze firmy było to by samobójstwo
odp.(peterpl)dziękuje czytałem lecz nic konkretnego się nie dowiedziałem
poza kłótnią
pozdrawiam
odp. (grze) na samym początku chciał bym rozpocząć produkcje tarcz do offroad jeżeli się sprawdzą to iść dalej do tarcz pływających
odp.(ms407) a czemu nie hardox jest to stal jedna z najlepszych jeżeli chodzi o ścieralność poza tym nie jestem przekonany co do hartowania stali w tarczach hamulcowych jeżeli chodzi o (sose) to już przerabialiśmy różne tarcze od klientów którzy jeżdżą do tej pory i żyją wydaje mi się że to nie jest takie trudne zrobić dobrą tarczę dlatego proszę o opinie
jeżeli chodzi o sprawdzenie tarcz oraz gwarancje to nie wystawie ich na sprzedaż przed sprawdzeniem dla nasze firmy było to by samobójstwo
odp.(peterpl)dziękuje czytałem lecz nic konkretnego się nie dowiedziałem
poza kłótnią
pozdrawiam
- Albert_83
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 17/3/2010, 12:03
- Lokalizacja: Włocławek
Serio - przejedź się na polibudę. Znajdź katedrę metaloznawstwa i umów się na spotkanie z jej kierownikiem. Takie porady nie będą bezpłatne ale bedziesz miał nizbędną wiedzę z tematu metalurgii i zasugerowane dalsze postępowania. Normy homologacyjne też będzie Twój produkt musiał spełniać co wiąże się z kosztownymi testami. (dla produktów dopuszczonych do użytkowania w pojazdach na drogach publicznych). Jest wielu specjalistów metaloznawstwa z doświadczeniem, którzy z chęcia za kasę podzielą się swoją wiedzą. "biznes is biznes"
ja Ci powiem tylko tyle, że materiał na tarcze musi mięc dużą wytrzymałość na odkształcenia przy małej grubości (5mm grubość) , wysoki współczynnik tarcia (stąd "nierdzewki" odpadają) relatywnie niską wagę.
ja Ci powiem tylko tyle, że materiał na tarcze musi mięc dużą wytrzymałość na odkształcenia przy małej grubości (5mm grubość) , wysoki współczynnik tarcia (stąd "nierdzewki" odpadają) relatywnie niską wagę.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Najlepiej zrób jak mówi Przemo . Co do stali to sama odporność na ścieranie jest konieczna ale materiał musi być odporny na wysokie temperatury i odkształcenia plastyczne . Sama obróbka cieplna w tym przypadku jest niezbędna i niechodzi tylko o hartowanie ale głównie odpuszczanie żeby naprężenia zeszły i ulepszanie . Jeśli nie masz u siebie możliwości poddania materiału do obróbki cieplnej to musisz kombinować z kooperantami . Koszty spore i może się okazać że musiałbyś wypuścić sporą serię żeby się to wogóle opłaciło .
YZF R6 2007
-
Trener - Stały bywalec
- Posty: 1198
- Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
- Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem
ms407 napisał(a):Najlepiej zrób jak mówi Przemo . Co do stali to sama odporność na ścieranie jest konieczna ale materiał musi być odporny na wysokie temperatury i odkształcenia plastyczne . Sama obróbka cieplna w tym przypadku jest niezbędna i niechodzi tylko o hartowanie ale głównie odpuszczanie żeby naprężenia zeszły i ulepszanie . Jeśli nie masz u siebie możliwości poddania materiału do obróbki cieplnej to musisz kombinować z kooperantami . Koszty spore i może się okazać że musiałbyś wypuścić sporą serię żeby się to wogóle opłaciło .
Chyba kolego za bardzo nie rozumiesz co piszesz. Ulepszanie cieplne to zabieg obejmujacy hartowanie i odpuszczanie. Nie rozumie twojej wypowiedzi - hartowanie, odpuszczanie i ulepszanie - brzmi to conajmniej dziwnie. Stal narzedziowa, wysokogatunkowa ? Przeciez tym sie nie skrawa.
Tarcze hamulcowe dalej w duzej mierze wykonuje sie z zeliwa (ze wzgledu na wspolczynnik tarcia) pokrywanego roznymi warstwami i mocowane na aluminiowych piastach. Innym materialem sa stopy stali nierdzewnych. W wyscigach stosuje sie tarcze z wlokien weglowych.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
nie znam się na tarczach hamulcowych, ale obecnie wq większosci motocykli stosuje się tzw. tarcze pływające, a to juz trochę wyższa pierdolencja niż np tarcze tylne które są po prostu wycięte...
nie wiem czy kupiłbym tarcze firmy no name,,,
nie wiem czy kupiłbym tarcze firmy no name,,,
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
elco napisał(a):Chyba kolego za bardzo nie rozumiesz co piszesz. Ulepszanie cieplne to zabieg obejmujacy hartowanie i odpuszczanie. Nie rozumie twojej wypowiedzi - hartowanie, odpuszczanie i ulepszanie - brzmi to conajmniej dziwnie.
no obróbka cieplna to nie moja branża , coś tam pamietam z uczelni , ale u nas w w firmie np. po hartowaniu elementy oddawane sa jeszcze dalszej obróbce cieplnej po czym znowu wracają na obróbke skrawaniem . Są np. stabilizowane przez kilka godzin właśnie żeby naprężenia zeszły .
YZF R6 2007
-
Trener - Stały bywalec
- Posty: 1198
- Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
- Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości