wymiana sprzęgła
Posty: 13
• Strona 1 z 1
wymiana sprzęgła
witam wymieniał ktoś talerze w sprzęgle jaka tego jest cena z góry dziękuje
a a chodzi o R6 2002

- glajdak
- Świeżak
- Posty: 109
- Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
- Lokalizacja: Rybnik
Tarcze sprzęgła około 350 - 400 złotych
Przekładki sprzęgła około 150 złotych
Sprężyny sprzęgła około 50 złotych
To wszystko musisz wymienić, jeżeli tarcze sprzęgła uległy normalnemu zużyciu, lub jeśli po jakimś czasie spaliłeś sprzęgło. Jeśli kupiłeś taki zestaw niedawno to możesz wymienić tylko tarcze, to niestety najdroższa rzecz tej zabawki. Pozdrawiam
Przekładki sprzęgła około 150 złotych
Sprężyny sprzęgła około 50 złotych
To wszystko musisz wymienić, jeżeli tarcze sprzęgła uległy normalnemu zużyciu, lub jeśli po jakimś czasie spaliłeś sprzęgło. Jeśli kupiłeś taki zestaw niedawno to możesz wymienić tylko tarcze, to niestety najdroższa rzecz tej zabawki. Pozdrawiam
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
Zatem chodzi ci o przekladki sprzegla. Ceny mozesz sprawdzic sobie w sklepie scigacza albo allegro. Traperoso z reszta opisal ci mniej wiecej koszt. Jezeli zlecisz to serwisowi to taka przyjemnosc kosztuje okolo 150-200zl. Zatem lacznie ok. 800zl.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
A ja mam pytanko o sprzęgło w CBR F2. Swego czasu uczyłem się w ślizgać, trochę ją na półsprzęgle dojechałem i w końcu sprzęgło zrobiło się bardzo twarde (wydawało mi się, że jak się przypali to zrobi się miękka klamka), musiałem przy silniku poluzować linkę aby móc jechać, poluzowalem i było ok, na gume rwała jak trzeba, niby nic się nie ślizgało. Dzisiaj polatałem sobie ostrzej i zauważyłem, że ślizga się sprzęgło przy szybkiej zmianie biegu na wysokich obrotach kiedy nie puszczę prawie wcale gazu. Jeśli zmienię bieg spokojniej to jest ok. Slizga się też kiedy jadąc wcisnę na sekundę sprzęgło nie puszczając gazu, po puszczeniu klamki obroty zostają wysoko i po chwili dopiero spadają do wartości obrotów z którą rzeczywiście jadę. Jeśli chodzi o stawianie na gumę z gazu na jedynce to nie ma zadnych problemow, nic się nie ślizga. Mam dwa pytania w związku z tym problemem. Dlaczego sprzęgło (klamka) zrobiło się twarde po przegrzaniu a nie miękkie? Czy te objawy które u mnie teraz występują to nie przypadkiem same spręzyny byłyby do wymiany, skoro ślizga się tylko zaraz po puszczeniu sprzegła z ostrzej dodanym gazem, kiedy daję ostro gazu bez używania sprzegła to rwie na gumę jak powinna? Mam nadzieję, że opisalem to w miarę zrozumiale i wiecie o co mi chodzi. Co wy o tym sądzicie?
SHL M11 175 --> MZ TS 150 --> MZ ETZ 250 --> YAMAHA FZR 600 --> HONDA CBR 600 F2
- wamnok
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 16/3/2008, 16:44
Niestety spaliles sprzeglo. Dlaczego klamka zrobila sie twarda - calkiem mozliwe, ze przekladki odszktalcily sie termicznie tj. powyginaly sie. Sprezyny nie koniecznie ponosza wine. Moze nawet nie trzeba bedzie ich wymieniac.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Czyli zostaje zdjąć dekiel i rozebrać sprzęgło aby ocenić temat. Powiedzcie mi jak ocenić poszczególne elementy, czy są zużyte? Rozumiem, że kompletnym zestawem naprawczym sprzęgła były by tarcze, przekładki i spręzyny. Jak mozna ocenić zużycie tych elementów? Tarcze chyba pomierzyć sówmiarką i porównać z wymiarami z serwisówki, przekładki czy nie są zwichrowane i przylegają równo całą powierzchnią a sprężyny jak ocenić? Niedługo czeka mnie wymiana oleju więc zrobię to sprzegło przed wymianą. Czy tarcze długo trzeba moczyć w oleju przed założeniem, czy wystarczy tylko nim nasączyć, czy można na sucho zakladać?
SHL M11 175 --> MZ TS 150 --> MZ ETZ 250 --> YAMAHA FZR 600 --> HONDA CBR 600 F2
- wamnok
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 16/3/2008, 16:44
Witam
W mojej F1 podejrzewam, że ślizga się sprzęgło.A dlaczego? A no bo przy 11 tys.obr czasem wskoczy na 12 oraz ma straszny problem ze stawaniem na koło, kiedy wcześniej szła bez problemu. Biegi wskakują normalnie.
Kolego od F2 i jak poradziłeś sobie ze sprzęgłem?
W mojej F1 podejrzewam, że ślizga się sprzęgło.A dlaczego? A no bo przy 11 tys.obr czasem wskoczy na 12 oraz ma straszny problem ze stawaniem na koło, kiedy wcześniej szła bez problemu. Biegi wskakują normalnie.
Kolego od F2 i jak poradziłeś sobie ze sprzęgłem?
- krystian250
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 24/6/2007, 15:22
- Lokalizacja: Brańsk
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości