[biblioteka] Bezpieczeństwo motocyklistów zaczyna...
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[biblioteka] Bezpieczeństwo motocyklistów zaczyna...
Dyskusja na temat: Bezpieczeństwo motocyklistów zaczyna się od kasku
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Bezpieczeństwo motocyklistów zaczyna się od kasku
Przeczytaj więcej na ten temat na stronie:
Bezpieczeństwo motocyklistów zaczyna się od kasku
- Ścigacz
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16777167
- Dołączył(a): 3/5/2006, 19:00
Świetny materiał! Mam pytanko, czy mogli byście się wypowiedzieć na temat wiarygodności testów bezpieczeństwa SHARP w których niby Arai dostaje 3 na 5 gwiazdek, w co trudno mi uwierzyć..<br><hr>Bruno
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Konkurencyjny kask szczekowy to musialbyc rzecz jasna Shoei Multitec.
Mozecie podac jak bardzo roznily sie wynki w testach?
Osobiscie jako swiadomy motocyklista artykol nie wywarl na mnie wrazenia, dokaldnie wiem co mam na glowie i jaki jest moj poziom bezpieczenstwa ale coniektorzy moga sie zdziwic.
Pomyslce czym soba reprezentuja kaski z niskich polek za 200-300pln... toz to nic innego jak wiaderka na glowe.<br><hr>kris2k
Mozecie podac jak bardzo roznily sie wynki w testach?
Osobiscie jako swiadomy motocyklista artykol nie wywarl na mnie wrazenia, dokaldnie wiem co mam na glowie i jaki jest moj poziom bezpieczenstwa ale coniektorzy moga sie zdziwic.
Pomyslce czym soba reprezentuja kaski z niskich polek za 200-300pln... toz to nic innego jak wiaderka na glowe.<br><hr>kris2k
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
może i był lekko sponsorowany ale autor przynajmniej przybliżył problem certyfikatów i procesu powstawania kasków; nie wiedziałam wielu rzeczy a jestem na kupnie kasku więc jednym słowem: DZIĘKIKomentatorzy napisał(a):Nie widzę w stopce lub na górze tekstu, *artykuł sponsorowany* :-/<br><hr>BiC.<br>

- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Zgadzam się z BiC w 100%, poza tym wydaje mi się, że ten artykuł już się pojawił w zeszłym roku, a przynajmniej znaczna jego część:/<br><hr>900ss
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Sponsorowany to był i to nie mało !Komentatorzy napisał(a):Nie widzę w stopce lub na górze tekstu, *artykuł sponsorowany* :-/<br><hr>BiC.<br>
Jak można wypisywać te bzdury z naciskiem na to, że taki wspaniały jest Arai...Żenada....<br><hr>cynk34
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
marketingowy belkot, smiem twierdzic ze kaski innych wiodacych firm sa rownie bezpieczne. Malo tego uwazam ze blenda zwieksza bezpieczenswo, bo odciaza oczy w dzien, a w nocy nie trzeba miec ze soba szyby na wymiane. Nie wspominajac o wjazdach do tunelu itp. Mam kask Schubertha, i uwazam ze jest rewelacyjny. Za cene ok. 1600PLN ( cena z ebay.de, bo u nas to z cenami ich pogielo) jest ok. Arai jest moim zdaniem mega drogi co tlumaczy ze niby jest lepszy od innych, a ile w tym prawdy...???<br><hr>ATnet
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Bylo cos takiego ale dla odmiany z firmy SHOEI... czyli mamy 1:1 w sponsoringuKomentatorzy napisał(a):Zgadzam się z BiC w 100%, poza tym wydaje mi się, że ten artykuł już się pojawił w zeszłym roku, a przynajmniej znaczna jego część:/<br><hr>900ss<br>

Mimo wszystko, dobrze ze te tematy sa poruszane.<br><hr>kris2k
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Wbudowana blenda pogarsza bezpieczenstwo pod wzgledem wlasnosci mechanicznych skorupy, czyli jakby pogarsza bierne bezpieczenstwo.Komentatorzy napisał(a):marketingowy belkot, smiem twierdzic ze kaski innych wiodacych firm sa rownie bezpieczne. Malo tego uwazam ze blenda zwieksza bezpieczenswo, bo odciaza oczy w dzien, a w nocy nie trzeba miec ze soba szyby na wymiane. Nie wspominajac o wjazdach do tunelu itp. Mam kask Schubertha, i uwazam ze jest rewelacyjny. Za cene ok. 1600PLN ( cena z ebay.de, bo u nas to z cenami ich pogielo) jest ok. Arai jest moim zdaniem mega drogi co tlumaczy ze niby jest lepszy od innych, a ile w tym prawdy...???<br><hr>ATnet<br>
Za to tak jak piszesz poprawia bezpieczenstwo czynne (co moze nieco juz jest naciaganym stwierdzeniem)... bardziej pasuje, poprawia komfort uzytkowania.
Jak zwykle, prawda jest gdzies po srodku, zalezy od naszych potrzeb i od tego czego wymagamy od kasku.<br><hr>kris2k
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jako, że jestem w fazie zakupu kasku i trochę na ten temat ostatnio szukałem, pragnę podzielić się z Wami kilkoma spostrzeżeniami/materiałami.
1) Artykuł pod ardesem "<a href="http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/index.html" target="blank" class="link">http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/index.html</a>". Autorzy poddają w wątpliwość metody testowania kasków motocyklowych przez fundację Snell. Nie twierdzą, że Snell ogólnie jest zły, bo fundacja od dawna przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa w różnych dziedzinach (kolarstwo, jeździectwo, narciarstwo itp.). Uważają natomiast, że stosuje testy rozmijające się z rzeczywistością. Wedłu autorów lepsze (dla zmniejszenia obrażeń mózgu) są skorupy kasków, które same przejmują część energii zderzenia, niż bardzo twarde skorupy, jak np. w standardzie Snell czy DOT.
2) Strona "sharp.direct.gov.uk" i odpowiedź Arai "<a href="http://www.whyarai.co.uk/sharp.php" target="blank" class="link">http://www.whyarai.co.uk/sharp.php</a>". Arai twierdzi, że punkt z boku kasku (testowany przez SHARP) jest osłonięty przez bark motocyklisty. Z drugiej strony ten sam obszar kasku jest przez nich wykorzystywany jako wytłumaczenie dla stosowania systemu mocowania szyby: "<a href="http://www.araihelmet-europe.com/2009/eng/index.php?page=tech_holders" target="blank" class="link">http://www.araihelmet-europe.com/2009/eng/index.php?page=tech_holders</a>".
3) Materiały na temat różnych kształtow głowy (strony amerykańskie, więc kaski na tamten rynek, ale i tak warte obejrzenia):
"<a href="http://www.webbikeworld.com/motorcycle-helmets/motorcycle-helmet-shapes.htm" target="blank" class="link">http://www.webbikeworld.com/motorcycle-helmets/motorcycle-helmet-shapes.htm</a>"
"<a href="http://www.araiamericas.com/default.aspx?pageid=132" target="blank" class="link">http://www.araiamericas.com/default.aspx?pageid=132</a>"
4) Filmiki nt. doboru kasku:
"<a href="http://www.youtube.com/watch?v=F8v4qzB5HLY&feature=related" target="blank" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=F8v4qzB5HLY&feature=related</a>" - ten jest chyba najlepszy
"<a href="http://www.youtube.com/watch?v=rRmWBp65gbo&feature=related" target="blank" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=rRmWBp65gbo&feature=related</a>"
"<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Bw6E5ki7jQ0&feature=related" target="blank" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=Bw6E5ki7jQ0&feature=related</a>"
"<a href="http://www.youtube.com/watch?v=nXDes3AQvP4" target="blank" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=nXDes3AQvP4</a>"
5) Chciałem jeszcze zwrócić uwagę na spore braki wiedzy dużej części sprzedawców. Spotkalem się z sytuacjami, gdzie sprzedawca twierdził, że
wszystkie kaski leżą jednakowo i nie ma różnicy w kształcie, jest tylko rozmiarze i jakości. Inny z kolei bardzo przekonywał mnie do droższych kasków, bo
"czuje Pan różnicę", podczas gdy nawet nie miał kasków pozostałych marek w moim rozmiarze. Nigdy sprzedawca nie zmierzył mi obwodu głowy.
Tym bardziej nigdy nie spotkałem się z pomocą, jak w pierwszym filmiku (pkt. 4), ale czytałem na forum, że ktoś się spotkał w Berlinie.
PS Nie jestem związany w żaden sposób z jakąkolwiek firmą produkującą kaski motocyklowe. Nie zajmuję się ich sprzedażą. Nie wykluczam, że
zakupię kask jednej z droższych firm. Nie uważam sharp.direct.gov.uk za wyrocznię. Myślę, że w przypadku kasków można robić kaski pod konkretne
procedury testowe, tak jak np. samochody, które dostaną 5 gwiazdek w EuroNcap, a przy innych prędkościach uderzenia się rozpadną.<br><hr>Marcin B.
1) Artykuł pod ardesem "<a href="http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/index.html" target="blank" class="link">http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/index.html</a>". Autorzy poddają w wątpliwość metody testowania kasków motocyklowych przez fundację Snell. Nie twierdzą, że Snell ogólnie jest zły, bo fundacja od dawna przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa w różnych dziedzinach (kolarstwo, jeździectwo, narciarstwo itp.). Uważają natomiast, że stosuje testy rozmijające się z rzeczywistością. Wedłu autorów lepsze (dla zmniejszenia obrażeń mózgu) są skorupy kasków, które same przejmują część energii zderzenia, niż bardzo twarde skorupy, jak np. w standardzie Snell czy DOT.
2) Strona "sharp.direct.gov.uk" i odpowiedź Arai "<a href="http://www.whyarai.co.uk/sharp.php" target="blank" class="link">http://www.whyarai.co.uk/sharp.php</a>". Arai twierdzi, że punkt z boku kasku (testowany przez SHARP) jest osłonięty przez bark motocyklisty. Z drugiej strony ten sam obszar kasku jest przez nich wykorzystywany jako wytłumaczenie dla stosowania systemu mocowania szyby: "<a href="http://www.araihelmet-europe.com/2009/eng/index.php?page=tech_holders" target="blank" class="link">http://www.araihelmet-europe.com/2009/eng/index.php?page=tech_holders</a>".
3) Materiały na temat różnych kształtow głowy (strony amerykańskie, więc kaski na tamten rynek, ale i tak warte obejrzenia):
"<a href="http://www.webbikeworld.com/motorcycle-helmets/motorcycle-helmet-shapes.htm" target="blank" class="link">http://www.webbikeworld.com/motorcycle-helmets/motorcycle-helmet-shapes.htm</a>"
"<a href="http://www.araiamericas.com/default.aspx?pageid=132" target="blank" class="link">http://www.araiamericas.com/default.aspx?pageid=132</a>"
4) Filmiki nt. doboru kasku:
"<a href="http://www.youtube.com/watch?v=F8v4qzB5HLY&feature=related" target="blank" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=F8v4qzB5HLY&feature=related</a>" - ten jest chyba najlepszy
"<a href="http://www.youtube.com/watch?v=rRmWBp65gbo&feature=related" target="blank" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=rRmWBp65gbo&feature=related</a>"
"<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Bw6E5ki7jQ0&feature=related" target="blank" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=Bw6E5ki7jQ0&feature=related</a>"
"<a href="http://www.youtube.com/watch?v=nXDes3AQvP4" target="blank" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=nXDes3AQvP4</a>"
5) Chciałem jeszcze zwrócić uwagę na spore braki wiedzy dużej części sprzedawców. Spotkalem się z sytuacjami, gdzie sprzedawca twierdził, że
wszystkie kaski leżą jednakowo i nie ma różnicy w kształcie, jest tylko rozmiarze i jakości. Inny z kolei bardzo przekonywał mnie do droższych kasków, bo
"czuje Pan różnicę", podczas gdy nawet nie miał kasków pozostałych marek w moim rozmiarze. Nigdy sprzedawca nie zmierzył mi obwodu głowy.
Tym bardziej nigdy nie spotkałem się z pomocą, jak w pierwszym filmiku (pkt. 4), ale czytałem na forum, że ktoś się spotkał w Berlinie.
PS Nie jestem związany w żaden sposób z jakąkolwiek firmą produkującą kaski motocyklowe. Nie zajmuję się ich sprzedażą. Nie wykluczam, że
zakupię kask jednej z droższych firm. Nie uważam sharp.direct.gov.uk za wyrocznię. Myślę, że w przypadku kasków można robić kaski pod konkretne
procedury testowe, tak jak np. samochody, które dostaną 5 gwiazdek w EuroNcap, a przy innych prędkościach uderzenia się rozpadną.<br><hr>Marcin B.
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Wow! Pierwszy rzeczowy komentarz! Szacunek!<br><hr>GodżillaKomentatorzy napisał(a):Jako, że jestem w fazie zakupu kasku i trochę na ten temat ostatnio szukałem, pragnę podzielić się z Wami kilkoma spostrzeżeniami/materiałami.
1) Artykuł pod ardesem "<a href="http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/index.html" target="blank" class="link">http://www.motorcyclistonline.com/gearbox/motorcycle_helmet_review/index.html</a>". Autorzy poddają w wątpliwość metody testowania kasków motocyklowych przez fundację Snell. Nie twierdzą, że Snell ogólnie jest zły, bo fundacja od dawna przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa w różnych dziedzinach (kolarstwo, jeździectwo, narciarstwo itp.). Uważają natomiast, że stosuje testy rozmijające się z rzeczywistością. Wedłu autorów lepsze (dla zmniejszenia obrażeń mózgu) są skorupy kasków, które same przejmują część energii zderzenia, niż bardzo twarde skorupy, jak np. w standardzie Snell czy DOT.
2) Strona "sharp.direct.gov.uk" i odpowiedź Arai "<a href="http://www.whyarai.co.uk/sharp.php" target="blank" class="link">http://www.whyarai.co.uk/sharp.php</a>". Arai twierdzi, że punkt z boku kasku (testowany przez SHARP) jest osłonięty przez bark motocyklisty. Z drugiej strony ten sam obszar kasku jest przez nich wykorzystywany jako wytłumaczenie dla stosowania systemu mocowania szyby: "<a href="http://www.araihelmet-europe.com/2009/eng/index.php?page=tech_holders" target="blank" class="link">http://www.araihelmet-europe.com/2009/eng/index.php?page=tech_holders</a>".
3) Materiały na temat różnych kształtow głowy (strony amerykańskie, więc kaski na tamten rynek, ale i tak warte obejrzenia):
"<a href="http://www.webbikeworld.com/motorcycle-helmets/motorcycle-helmet-shapes.htm" target="blank" class="link">http://www.webbikeworld.com/motorcycle-helmets/motorcycle-helmet-shapes.htm</a>"
"<a href="http://www.araiamericas.com/default.aspx?pageid=132" target="blank" class="link">http://www.araiamericas.com/default.aspx?pageid=132</a>"
4) Filmiki nt. doboru kasku:
"<a href="http://www.youtube.com/watch?v=F8v4qzB5HLY&feature=related" target="blank" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=F8v4qzB5HLY&feature=related</a>" - ten jest chyba najlepszy
"<a href="http://www.youtube.com/watch?v=rRmWBp65gbo&feature=related" target="blank" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=rRmWBp65gbo&feature=related</a>"
"<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Bw6E5ki7jQ0&feature=related" target="blank" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=Bw6E5ki7jQ0&feature=related</a>"
"<a href="http://www.youtube.com/watch?v=nXDes3AQvP4" target="blank" class="link">http://www.youtube.com/watch?v=nXDes3AQvP4</a>"
5) Chciałem jeszcze zwrócić uwagę na spore braki wiedzy dużej części sprzedawców. Spotkalem się z sytuacjami, gdzie sprzedawca twierdził, że
wszystkie kaski leżą jednakowo i nie ma różnicy w kształcie, jest tylko rozmiarze i jakości. Inny z kolei bardzo przekonywał mnie do droższych kasków, bo
"czuje Pan różnicę", podczas gdy nawet nie miał kasków pozostałych marek w moim rozmiarze. Nigdy sprzedawca nie zmierzył mi obwodu głowy.
Tym bardziej nigdy nie spotkałem się z pomocą, jak w pierwszym filmiku (pkt. 4), ale czytałem na forum, że ktoś się spotkał w Berlinie.
PS Nie jestem związany w żaden sposób z jakąkolwiek firmą produkującą kaski motocyklowe. Nie zajmuję się ich sprzedażą. Nie wykluczam, że
zakupię kask jednej z droższych firm. Nie uważam sharp.direct.gov.uk za wyrocznię. Myślę, że w przypadku kasków można robić kaski pod konkretne
procedury testowe, tak jak np. samochody, które dostaną 5 gwiazdek w EuroNcap, a przy innych prędkościach uderzenia się rozpadną.<br><hr>Marcin B.<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
No proszęKomentatorzy napisał(a):Nie widzę w stopce lub na górze tekstu, *artykuł sponsorowany* :-/<br><hr>BiC.<br>Komentatorzy napisał(a):Sponsorowany to był i to nie mało !
Jak można wypisywać te bzdury z naciskiem na to, że taki wspaniały jest Arai...Żenada....<br><hr>cynk34<br>


- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Poprzesz tą śmiałą tezę jakimiś konkretami, badaniami, pomiarami, wykresami? Czy po prostu gryzie Cię że jeździsz w Tornado?<br><hr>BlasterKomentatorzy napisał(a):marketingowy belkot, smiem twierdzic ze kaski innych wiodacych firm sa rownie bezpieczne. Malo tego uwazam ze blenda zwieksza bezpieczenswo, bo odciaza oczy w dzien, a w nocy nie trzeba miec ze soba szyby na wymiane. Nie wspominajac o wjazdach do tunelu itp. Mam kask Schubertha, i uwazam ze jest rewelacyjny. Za cene ok. 1600PLN ( cena z ebay.de, bo u nas to z cenami ich pogielo) jest ok. Arai jest moim zdaniem mega drogi co tlumaczy ze niby jest lepszy od innych, a ile w tym prawdy...???<br><hr>ATnet<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Czy jeżeli kask firmy nie "tiger" lecz lepszej, chyba renomowanej spadł z metra na ziemie i szybka pękła to oznacza to, że to jest g**no a nie kask?? Podkreślam, że jeżeli się nie mylę a nie mam za szerokiej wiedzy w tym kierunku to jest kask już z tej lepszej półki ale raczej najniższej.<br><hr>Michał
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Polecam ten link.
<a href="http://sharp.direct.gov.uk" target="blank" class="link">http://sharp.direct.gov.uk</a>/
Znajdziecie tu ranking testow wytrzymalosciowych kaskow prawie wszystkich marek.<br><hr>Rebel
<a href="http://sharp.direct.gov.uk" target="blank" class="link">http://sharp.direct.gov.uk</a>/
Znajdziecie tu ranking testow wytrzymalosciowych kaskow prawie wszystkich marek.<br><hr>Rebel
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Jeśli pęka szyba, to jest niedobrze. Ona musi być wytrzymała, abyś przy uderzeniu kamieniem, przez ptaka, albo przy wypadku miał chronione oczy. Tak wygląda szyba przy uderzeniu przebijakiem o masie 3kg puszczonym z wysokości 3m: <a href="http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/publikacje/Bezpieczenstwo_motocyklistow_zaczyna_sie_od_kasku/38_Arai_Inspiration_Center_wizjer_po_tescie.jpg.html" target="blank" class="link">http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/publikacje/Bezpieczenstwo_motocyklistow_zaczyna_sie_od_kasku/38_Arai_Inspiration_Center_wizjer_po_tescie.jpg.html</a> <br><hr>F.T.Komentatorzy napisał(a):Czy jeżeli kask firmy nie "tiger" lecz lepszej, chyba renomowanej spadł z metra na ziemie i szybka pękła to oznacza to, że to jest g**no a nie kask?? Podkreślam, że jeżeli się nie mylę a nie mam za szerokiej wiedzy w tym kierunku to jest kask już z tej lepszej półki ale raczej najniższej.<br><hr>Michał<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
nie wiem co to tornado, zawsze kupowalem kaski markowe ( czyt. drogie). Ale przy wyborze sugerowalem sie raczej wzgledami wygody kasku i praktycznoscia oraz funkcjonalnoscia. A rozdrabnianie sie na szczegoly odnosnie bezpieczenstwa jakby mnie nie interesowalo. Zakladam, raczej slusznie ze takie firmy jak Shoei, Schubert, Nolan, BMW badaja swoje produkty pod kontem bezpieczenstwa. A kaski takie jak Arai byc moze są superbezpieczne ale nie nadaja sie na nasz klimat do turystyki motocyklowej. W chlodne dni są tak wywentylowane ze jest w nich po prostu zimno, i nie pomaga pozaklejanie tasma wywietrzników. To są kaski na tor.<br><hr>ATnetKomentatorzy napisał(a):marketingowy belkot, smiem twierdzic ze kaski innych wiodacych firm sa rownie bezpieczne. Malo tego uwazam ze blenda zwieksza bezpieczenswo, bo odciaza oczy w dzien, a w nocy nie trzeba miec ze soba szyby na wymiane. Nie wspominajac o wjazdach do tunelu itp. Mam kask Schubertha, i uwazam ze jest rewelacyjny. Za cene ok. 1600PLN ( cena z ebay.de, bo u nas to z cenami ich pogielo) jest ok. Arai jest moim zdaniem mega drogi co tlumaczy ze niby jest lepszy od innych, a ile w tym prawdy...???<br><hr>ATnet<br>Komentatorzy napisał(a):Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Poprzesz tą śmiałą tezę jakimiś konkretami, badaniami, pomiarami, wykresami? Czy po prostu gryzie Cię że jeździsz w Tornado?<br><hr>Blaster<br>
- Komentatorzy
- Mieszkaniec forum
- Posty: 16771805
- Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości