Zobacz wątek - Problem MZ 251 strzela w tłumik POMOCY!!!
NAS Analytics TAG

Problem MZ 251 strzela w tłumik POMOCY!!!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem MZ 251 strzela w tłumik POMOCY!!!

Postprzez robsons51 » 10/3/2010, 10:59

Witam mam taki problem :
1.przy ruszaniu moją mz-tą jak nie dodam jej ssania to mi wogole nie ruszy i zgaśnie bo przy dodaniu gazu sie zadławi i nie chce sie wkręcić na obroty a jak jej odpuszcze gaz to normlanie chodzi na wolnych.
2.po przekroczeniu prędkości około 100km/h jak dodam jej gazu do końca to sie zadławi strzeli w tłumik i ciągnie dalej co może być przyczyną pomocy!!!!
Dodam ze mam zapłon zwykły na młoteczku
Iglica ustawiona na 2 od dołu.
robsons51
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/3/2009, 13:55
Lokalizacja: Słupsk


Postprzez maciek1985 » 10/3/2010, 11:34

stawiam na kondensator zapłonowy.
maciek1985
Świeżak
 
Posty: 311
Dołączył(a): 6/12/2009, 14:59


Postprzez fake` » 10/3/2010, 13:54

swieca/kondensator/zła przerwa na przerywaczu-badź "zaspawało" kowadełko/źle ustawiony zapłon/ regulacja gaźnika. Mialem tak kiedys i mi padl kondensator tylko... ale jak dla kumpla robilem to w tym wszystkim sie grzebalem i dopiero przynioslo efekt..
%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
fake`
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
Lokalizacja: Białystok

Postprzez melvin » 10/3/2010, 17:50

ja obstawiam źle ustawiony gaźnik i zapłon, miałem tak w kobuzie... a poza tym sprawdziłbym standardowo filtr powietrza, stan świecy i przerwę na niej...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez smal88 » 10/3/2010, 18:08

Ja ze swoją etką, z tym, że 150 też miałem podobne problemy. Ustawienie zapłonu, ale nie na oko czy jakieś inne patenty tylko czujnikiem zegarowym pomogło. Wg mnie w tych motocyklach zapłon musi być ustawiony idealnie. Później gaźnik, z nim to już łatwo było i moto zaczęło chodzić jak należy. I dodam jeszcze, że jak wymieniłem mu świece na irydową to palił zawsze od pierwszego kopa i stabilnie trzymał obroty w porównaniu do standardowej.
Avatar użytkownika
smal88
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 22/6/2009, 14:23
Lokalizacja: niedaleko Puław

Postprzez robsons51 » 10/3/2010, 18:52

A mam pytanie jak dostać sie do filtra powietrza bo ostatnio tez chciałem sprzawidz filtr powietrza ale nie moge sie do niego dostać
robsons51
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/3/2009, 13:55
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez robsons51 » 10/3/2010, 18:55

świece zmieniałem i na każdej jest to samo.dodam ze jak jest zimny to nie strzela jak sie rozgrzeje to wtedy takie zamuły łapie i strzela w tłumik
robsons51
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/3/2009, 13:55
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez smal88 » 10/3/2010, 19:26

robsons51 napisał(a):świece zmieniałem i na każdej jest to samo.dodam ze jak jest zimny to nie strzela jak sie rozgrzeje to wtedy takie zamuły łapie i strzela w tłumik


Jak masz takie objawy to obstawiałbym właśnie źle ustawiony zapłon. Ja też tak miałem. Jak był zimny to elegancko przyśpieszał, rozgrzany już nie tak. Ustawiłem bodajże 2,5mm przed GMP i jak ręką odjął.

P.S. Używaj opcji "Edytuj" !
Avatar użytkownika
smal88
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 22/6/2009, 14:23
Lokalizacja: niedaleko Puław

Postprzez robsons51 » 10/3/2010, 20:41

Ok w weekend rozwarze wszystkie Wasze propozycje bo moja etka mam na wsi.
A powiedzcie mi jak moge sprawdzić czy kondensator jest sprawny ?
robsons51
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/3/2009, 13:55
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez smal88 » 10/3/2010, 20:57

Musisz go naładować. Bo wiedz, że kondensator to taki mini akumulator :D Tzn dotknij na kilka sekund do źródła napięcia, np akumulatora, a następnie tak naładowany kondensator do miernika elektronicznego, bądź żarówki, diody. Miernik powinien na chwilę wskazać napięcie, zaś żarówka powinna mrygnąć.
Avatar użytkownika
smal88
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 22/6/2009, 14:23
Lokalizacja: niedaleko Puław

Postprzez fake` » 10/3/2010, 21:41

to ze strzela na cieplym a na zimnym idzie to moze byc problem z ssaniem. u mnie nie odbijalo- zasniedzialo kiedystam.. wyszlifowałem papierkiem ściernym i malina ;)
robson51 w ETZ 250 aby dojsc do filtra powietrza trzeba podejsc od strony akumulatora.wyciagasz aku, odkrecasz prawie ze okągłą osłonę która powinna byc na klucz nr 10 i dalej wszystko widzisz.
%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
fake`
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
Lokalizacja: Białystok

Postprzez maciek1985 » 10/3/2010, 23:33

kondensator jak jest uszkodzony to są też objawy następujące:
- na postoju w każdym zakresie obrotów silnik chodzi normalnie a jak zaczyna sie jechać i jest pod obciążeniem to zaczyna się dusić strzelać czasami z wydechu.
- na zimnym silniku może być wszystko OK a po rozgrzaniu zaczyna kaprysić.
maciek1985
Świeżak
 
Posty: 311
Dołączył(a): 6/12/2009, 14:59

Postprzez miki1406 » 11/3/2010, 10:07

regulacja zapłonu (+kondensator), regulacja i czyszczenie gaźnika, sprawdz czy nie ma przedmuchów z pod cylindra... między cylindrem a karterami musi być dobre uszczelnienie i naczej ciągnie lewe powietrze i pracuje na ubogiej mieszance (dusi się, ma dużo powietrza, a minimalnie paliwa)
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez robsons51 » 11/3/2010, 19:13

Dzięki za pomoc :) jutro jade na wieś i rozwarze wszystkie propozycje Jeszcze raz dzięki w niedziele wieczorem napisze czy rozwiązałem problem :)
Pozdrawiam
robsons51
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/3/2009, 13:55
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez robsons51 » 11/3/2010, 19:26

mam jeszcze takie pytanko jak mam ustawić zapłon w mojej etce Podkreśle ze bede to robił pierwszy raz i robiłbym to przy pomocy suwmiarki bo nie mam zagara ani nic innego
robsons51
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 25/3/2009, 13:55
Lokalizacja: Słupsk

Postprzez fake` » 11/3/2010, 20:06

na pierwszy raz polecam kogos kto sie na tym zna dobrze i Ci pokaze dokladnie. wykrecasz swiece obracasz ją i szukasz GMP(górne martwe polozenie) tłoka. bodajze 3mm przed tym polozeniem przerwa ma sie zaczynac. (czyli w tym momencie kręcisz całym zapłonem, i pozostawiasz go w takim momencie aby przed tymi 3milimetrami GMP tłoka przerwa sie zaczynala)
Jesli sie myle niech ktos mnie poprawi. Kiedys pokazał mi ojciec (a miałem ok. 13lat wiec nie pameitam dokladnie) i jakos nie przywiazelm dokladnej uwagi na dokladne milimetry, robiłem to wielee razy na czuja i oko i zawsze było super. Metoda prób i błędów jest dobrą nauką o ile nie jest kosztowna...
%#Honda CBR 900 RR Fireblade!
Burn Rubber, Not Your Soul...
fake`
Świeżak
 
Posty: 95
Dołączył(a): 8/11/2009, 12:24
Lokalizacja: Białystok

Postprzez miki1406 » 12/3/2010, 08:57

albo poszukaj książki w necie... pełno tego... Sam naprawiam motocykl MZ ETZ
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Voxx » 13/3/2010, 12:35

ja tam zawsze ustawialem na czuja bo jak sie stosowalem do ksiazki to nie zawsze bylo oki ..powodzenia zycze
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez maciek1985 » 13/3/2010, 23:35

lepiej jak nie robił tego to niech nie ustawia zapłonu bo popierniczy wszystko a w fachowych książkach to jest tak opisane że w ogóle sie chłopakowi wszystko pop...li. Niech zacznie od kondensatora wystarczy wyjać i łożyć nowy.
maciek1985
Świeżak
 
Posty: 311
Dołączył(a): 6/12/2009, 14:59



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 8 gości




na gr